نقش مترو در ترافیک شهری (نمونه موردی شهر شیراز)
اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمموضوع : نقش مترو در ترافیک شهری(نمونه موردی شهر شیراز) گرد آورندگان : نوید کریمی ، سجاد حجتی پور ، محمد مظاهریمهندس شاکری شمسیمهر 98-971/3/20201
اسلاید 2: فهرست:1_ مقدمه __________________________________________________ _ تاریخچه _ عملکرد _ هزینه ها (هزینه ساخت و بهره برداری ، استفاده)2_ پیشینه تحقیق_____________________________________________3_ موضوع کلی (تاثیر مترو بر ترافیک شهری ) نمونه موردی شهر شیراز____________ _مزایا و معایب _مقایسه 4_ نتیجه گیری_______________________________________________5_ سوالات__________________________________________________6_ منابع ___________________________________________________1/3/20202
اسلاید 3: 1- مقدمه تاریخچه: مترو اولین بار در کشورهای انگلستان و آلمان مطرح شد.اولین طرحی که در این زمینه اجرایی شد، در سال ۱۸۶۳ میلادی در شهر لندن انگلستان بود که یک قطار زیرزمینی به کمک نیروی لوکوموتیو بخاری، مسافران را جابجا می کرد.که ظرفیت حمل روزانه 27000 نفر مسافر را داشت.1/3/20203
اسلاید 4: تعاریفسامانه قطار شهري( مترو)؛ به مجموعه اي مستقل از خطوط ريلي، اماكن، فضاهاي سطحي، زيرسطحي، تأسيسات ، تجهيزات وماشين آلات اطلاق مي گردد كه وظيفه حمل ونقل ريلي مسافران را در شهر يا حومه آن برعهده دارد.ايستگاه مترو : یکی از اجزاء مهم سامانه قطارشهري است كه به صورت سطحي و زير سطحي (زير زميني) طراحي و ساخته مي شوند و محل ارتباط ميان سطح زمين و خطوط مترو مي باشد .1/3/20204
اسلاید 5: عملکرد : ظرفيت اين نوع سيستم، 12000 تا 40000 نفر مسافر در ساعت می باشد. اين سيستم بصورت كاملاً حفاظت شده و در بافت درون شهری عموماً زيرزمينی و در حومه بصورت هم سطح با تعداد 7 الی 10 واگن به جابجايی مسافر می پردازد. اين سيستم خود كشش برقی از طريق ريل سوم يا شبكه بالاسری تغذيه می گردد. اولین خط سریع السیرایران با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است ، ظرفیت فعلی بیش از 3.5 میلیون نفر جا به جایی مسافر است. 1/3/20205
اسلاید 6: در خطوط مترو از مراكز كنترل و فرمان ،جهت كنترل و مديريت ترافيك و انرژي و هدایت و... استفاده ميشود. از لحاظ استراتژی چون هیچ گونه مانعی بر سر راه خود ندارد و به طور مستقیم در شبکه معابر و ترافیک عبوری ، درحال ترافیک است قدرت مانور بیشتری دارد( معطلی زمان وسرعت ندارد) 1/3/20206
اسلاید 7: زمان انتظارمسافرین برای سفر فاصله زماني بين خروج يك قطار از ايستگاه تا ورود قطار بعدي به ايستگاه را سر فاصله زماني يا (headway ) ميگويند ، که در مترو های تهران تا مرز 7 دقیقه در دستور کار قرار گرفته است.ایستگاه زمان ورود قطار به ایستگاهزمان خروج قطاراز ایستگاهحداکثر زمان انتظار 7 دقیقه قطارقطار1/3/20207
اسلاید 8: هزینه های ساخت و بهره برداری : معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه متروی تهران درست ساخته میشود، گفت: شش سال پیش هزینه ساخت یک کیلومتر مترو 50 میلیارد تومان بود اما امروز این قیمت به 200 الی 250 میلیارد تومان افزایش یافته است.این هزینه ها شامل هزینه ایستگاه، ناوگان، تونل ، تاسیسات می باشد.1/3/20208
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.