مدیریت و رهبری

نقش معلم در سند تحول بنیادین

نقش-معلم-در-سند-تحول-زهرا-سلطانی-راد

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقش معلم در سند تحول بنیادین”

نقش معلم در سند تحول بنیادین

اسلاید 1: نقش معلم در سند تحول بنیادینکاری از زهرا سلطانی راد شهرستان بروجرد

اسلاید 2:

اسلاید 3:

اسلاید 4:

اسلاید 5: منتخبی از سند تحول بنیادین:

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11: برعهده معلم است که :

اسلاید 12: در سند تحول بنیادین نگاه ویژه وممتازی به معلم شده است.دراین سند معلم به عنوان پژوهشگر واستاد شناخته شده است ونه کارمند،این یک تحول عمیق واساسی در تاریخ نظام آموزش وپرورش می باشد که اگر در عمل هم موفق شود نظام آموزشی به معنای واقعی کلمه متحول خواهد شد،چون ضامن تحول واقعی در آموزش وپرورش معلم می باشد.اگر بهترین محتوا،پیشرفته ترین امکانات وتجهیزات آموزشی در آموزش وپرورش پیاده شود اما معلم تغییر نیابد ویا معلم با آن محتوا وامکانات همسو نباشد تمام حرکات ابتر خواهدماند.

اسلاید 13: استاد لحاظ نمودن معلم در سند تحول بنیادین یعنی اینکه یک معلم قبل از اینکه معلم باشد پژوهشگر است،به عبارت دیگر پژوهشگری مقدمه معلمی است واگر معلم پژوهشگر نباشد نمی تواند معلم باشد واین همان نکته ای است که در سالهای قبل در نظام آموزشی ما از آن غفلت شده ومعلم را کارمند محسوب کرده بودن با این مقدمه این نکته روشن می شود که سند تحول بنیادین یک سند مترقی است که چشم انداز وافق نظام آموزشی را بسیار روشن وامیدوارکننده می نماید.اما آنچه در این برهه اهمیت دارد ونیاز به توجه بیشتر دارد چگونگی اجرای سند تحول می باشد که اگر اهمیت آن بیشتر از خود سند نباشد کمتر نیست.

اسلاید 14: معلم در سند تحول بنیادین بعنوان فردی فکور،پژوهشگر واستاد می باشد که در فرایند آموزش ویادگیری فعال است وسعی دارد فرایند یادگیری و آموزش اثربخش باشد و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه معلم پژوهشگر باشد ورمز موفقیت هر معلم فعالیت در راستای برنامه های سند تحول بنیادین می باشد.یک جامعه احتیاج دارد به انسانهای مومن،پرانگیزه،صبور،امیدوار،خوش بین،علاقمند به منافع عمومی،به رسیدن به قله های کمال شخصی وجمعی،انسانهای با ابتکار،متفکر،اهل تحقیق،اهل پیشروی.این را کی بوجود خواهد آورد؟اینجاست که نقش معلم روشن می شود.دستگاه تعلیم وتربیت،یک چنین دستگاه حساس ومهمی است

اسلاید 15: 1- معلم مهمترین عنصر در تربیت است و او باید فرزندان این کشور را در ابعاد گوناکون شامل جنبه های اعتقادی ، عبادی و اخلاقی ، اجتماعی و سیاسی ، زیستی و بدنی ، زیبا شناختی و هنری، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناورانه منطبق بر نظام معیار اسلامی تربیت کند. 2- در تربیت انسانهایی موحد و مومن و متعهد به مسئولیتها در برابر خدا،خود، دیگران و طبیعت، حقیقت جو و عاقل،عدات خواه و صلح جو، ظلم ستیز، ،شجاع و ایثارگر و وطن دوست،مهرورز،جمع گرا و جهانی اندیش، و تلاشگر در جهت حکومت عدل جهانی، با اراده و امیدوار، خودباور و دارای عزت نفس، آزادمنش،متخلق به اخلاق اسلامی،خلاق و کارآفرین و مقتصد و ماهر،سالم و با نشاط،قانون مدار و نظم پذیرو آماده ی ورود به زندگی..... موفق شود. 3- انسانهایی که عالمان عارف در طول عمرشان به تربیت تعداد انگشت شماری از آنها موفق می شوند. چنین معلمانی باید همردیف عالمان عارف و استادان اخلاق والبته واجدین مهارتهای علمی و هنری و سلامت جسمی و روحی باشند تا به یاری خدا و فراهم بودن سایر شرایط درامر تربیت موفق شوند. 

اسلاید 16: ساحت های شش گانه سند تحول بنیادینبر اساس سند تحول; ۱-تربیت دینی و اخلاقی۲- تربیت سیاسی و اجتماعی۳- تربیت زیستی و بدنی۴- تربیت هنری و زیبا شناختی۵- تربیت اقتصادی و حرفه ای۶- تربیت علمی و فناوری ساحت هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آنها صورت خواهد گرفت. همچنین در سند تحول بنیادین، محور فعالیت های مدارس باید بر پنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر صورت گیرد. تمام اهداف، ماموریتها و چشم انداز سند بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.

اسلاید 17: سند تحول بنیادین فاقد نگاه صنفی بوده و بر اساس این سند هر کس در آموزش و پرورش کار می کند وظیفه تربیت اسلامی دارد.پرورش نسلی انقلابی، مکتبی، پیرو قرآن و عترت بزرگ ترین وظیفه و رسالت متولیان دستگاه تعلیم و تربیت بویژه معلمان است. خودشناسی، ارتباط با خدا و ارتباط فرد با خلقت را از ثمرات اجرای تحول بنیادین است  موفقیت آموزش و پرورش در این امر منوط به همکاری تنگاتنگ سایر دستگاه های دولتی و خانواده ها است..

اسلاید 18: رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان است که باید بر اساس سند تحول بنیادین در ساحت های شش گانه اعتقادی، عبادی و اخلاقی، زیستی و بدنی ،اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، هنری و زیبای شناختی تربیت شوند تا دانش آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرند .موضوع تربیت در ساحت های ششگانه باید در دستور کار جدی همکاران قرار گیرددشمن برای به انحراف کشیدن جوانان تلاش می نماید تا آنان را به سمت بی هویتی سوق دهد، لذا باید با مدیریت جهادی به تقویت ایمان و تربیت دانش آموزان در همه ساحت ها پرداخته تا با توطئه های دشمنان مقابله کنیم . تدوین سند چشم انداز و برنامه بلند مدت برای آموزش و پرورش استان در همه حوزه ها با رویکرد سند تحول بنیادین و سند ملی چشم انداز   ۱۴۰۴    باید دردستور کار قرار گیرد. سند تحول بنیادین یك سند راهبردی در حوزه تعلیم و تربیت است که به ریشه و اساس فعالیت ها کار دارد تا همه امور براساس موازین و آموزهای اسلامی باشد.

اسلاید 19: از الزامات تحول بنیادین تغییر نگرش و تفکر است سند تحول، آموزش و پرورش را یك نهاد فرهنگی اجتماعی، مدرسه را کانون فرهنگی و تربیتی و معلم را شخصیت فرهنگی و تربیتی می داند. مدیران مدارس باید با استفاده از قابلیت ها و توانایی های بالای خود برنامه های مدون برای اجرایی نمودن سند تحول و تربیت نسل آینده تدوین نموده و معلمان نیز با آموزش های لازم ، محیط شاد و با نشاطی را برای ادامه تحصیل دانش آموزان فراهم آورند.

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22: تهیه و تنظیم : زهرا سلطانی راد زمستان 96من الله توفیق

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان