در این پاورپوینت در20 اسلاید به توضیحات کاملی در مورد نقش همسالان در رشد اجتماعی انسان پرداختیم و همچنین وارد حوزه کودک شدیم

daniasi2016

20 صفحه
490 بازدید
23 اسفند 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
مجموعه تغییر و تحولاتی است که از لحظه انعقاد نطفه تا لحظه مرگ در یک موجود حادث می شود.

صفحه 3:
08| تترین مسال ال + دس تن ی نید شتی یرد ‎za‏ 4 منظور از رشد اجتماعی. تکامل فرد در روابط = تعریف رشد اجتماعى 1111© اجتماعی است. به طوری که بتواند ‎om‏ .با افراد جامعه اش هماهنگ و سازگار باشد 3 .فرایندی است که از طرا ت | تتريف اجتناعى شرن انه ا م .٠مطلوب‏ و مشخصه فرهنكشان است مى آموزند

صفحه 4:
1- اجتماعی شدن در خانواده خانواده مهم ترین عامل اجتماعی کردن تلقى مى شود که رفتاراجتماعی را هدایت می کند و ارزش هاء اعتقادات و هنجارهای فرهنگ را منتقل می کند. ۲- اجتماعی شدن در بیرون از خانواده الف) مهدکودک با فراهم كردن موقعيت هاى كروهى, انگیزه های اجتماعی و ذهنی ب) روابط هصسالان 45 از طریق سرمشق گیری, تقويت يا باداش رفتار و تفسير رفتار ج) مدارس 8 از طريق برنامه آموزشى رسمى و برنامه آموزشى بنهان. د) تلويزيون (رسانه ها ) للك از طريق ارئه اطلاعات و أموزش ارزش هاء باورها و نكرش ها

صفحه 5:
البته دوام این ارتباط ها بسیار اندک است و در محد چند دقیق بازی با یکدیگر بافی می ماند

صفحه 6:
لا راه های همکاری. مخالفت. سهیم شدن, مراوده کردن ‏ ۲ و نيز اثبات خود را فرا مى كيرند. 7

صفحه 7:
... ووابط با همسالان در کودکی اولیه بازی مشترک و تعامل, با افزايش «سن خیلی بیشتر می شود

صفحه 8:

صفحه 9:
هم ابراز هیجان بیشتری می کنند. باهم صحبت مى می خندند و به دتبال یکدیگر می گردند. ‎O‏ تعامل با همسالان سازگاری اجتماعی و توانایی دوستیابی را افزایش می دهد. ‏والدین به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روابط کودک با همسالان تاثیر می گذارند. ‎

صفحه 10:
روابط با همسالان در کودکی میانه ‎-١‏ تعامل با همسالان»كمك كردن و اعمال نوع دوستانه ديكر افزايش مى يابد. ‏۳- آداب و رسوم حاکم بر گروه ها "فرهنگ هسالان" را شکل می دهد که باعث فزدیکی و احساس هویت گروهی می شود. ‏۴-روابط دوستی تك به تك مبتنی بر اعتماد و نسبتا بايدار شكل مى كيرد. ‏۵-کودکان درون گروه» مهارت های اجتماعی مانند همکاری» رهبری» پیروی؛ و وفاداری به هدف های مشترک و جمعی کسب می كنند و توانابى تحمل انتقادء حل اختلاف نظر ها و وفاداری ۱ عاطفی را می آموزند. ‎

صفحه 11:
ماهیت دوستان بر وشد اجتماعی مشکلات اجتماعی کودکان ممکن است در کودکان تأثیرگذار است روابط صمیمانه آنها با همسالان شكل بگیرد کودکان با مهارت اجتماعی بالا که مورد پذیرش همسالان خود هستند. دوستان بیشتری داشته و روابط مثیت بیشتری را تجربه می کنند . ناخشنود. منزوی هستند. عزت نفس و ۳ پیشرفت تحصیلی پایینی و انواع «مشکلات هیجانی و اجتماعی را دارند

صفحه 12:
۱۱۳۳۹8 روابط با همسالان در نوجوانی کروه های همسال در دارودسته های ۵-۷ نفره:براساس تکرش هاء ارزش ها و زمینه های خانوادگی مشابه شکل می کیرد. این روابط می تواندمثبت با منفی باشد. 1" پیروی از فشار همسالان در نوجوانی بیشتر از کودکی و بز رکسالی است. لا همسالان برانتخاب های شخصی روز مره( لباس»موسیقی, انتخاب دوست و...) و والدین بر برنامه های تحصیلی و ارزش های اساسی زندگی تأثیر بیشتری دارند. لا سبک فرزندپروری مقتدرانه با مقاومت در برابر فشار همسالان ارتباط دارد.

صفحه 13:
روابط با همسالان در نوجوانی نوجوانان از دوستان خود ‎NBN‏ یمیت خود افشاگری (درمیان گذاشتن افکار وفاداری, اعتماد و درک مقابل دار و احساسات خصوصی)افزایش می یابد ۱ - نوجوانان نسبت به کودکان» کمتر دوستان را در تملک خود می دانند. ۲- روابط دوستی فرصتی برای کاوش کردن خود و درک عمیق دیگران فراهم می کند. ۳-روابط دوستی صعیمنهبه نوجوانان در کنر آمدن با استرس ها کمک می کند. ۴-روابط دوستی صمیمانه میتواند نگرش به مدرسه و عملکرد تحصیلی را هبود ببخشد.

صفحه 14:
۱- جوانان بشرفت خود در را با بِیث نفسشان تاثیر گذار است. ۲- دوستان مانند دوه های قبل از نظر جنسیت؛ سن و جایگاه اجتماعی و اقتصادی مشابه اند. ۳- رابطه با دوستان عزت نفس را از طریق تایید» پذیرش و کمک کردن در استرسها تقولت می کند, ۴- اعتماده صمیمیت؛ وفاداری همچنان در روابط دوستی اهمیت دارد. ۵- جوانان محرد دوستان صممی خود را به عنوان «مدم و محرم اسرار می دادند و اسرار خود را فاش مى کنند. اما بعد از ازدواج بيشتر اسرار خود را با همسر در ميان مى گذارند. ۶- با این حال روابط دوستی موقعیت مهمی برای در میان گذاشتن افکار و احساسات است.

صفحه 15:
روابط با هسالان در میانسالی الا تعداد دوستان کاهش می یابد و افراد کمتر تمایل به وقت گذرانی در روابط غیر خانوادگی دارند. لا گزینش دوستان سخت تر شده. از این رو روابط دوستی | سا روابط دوستی منبعی برای لذت و خشنودی است. لس در روابط دوستانهزنان بیشتر ازار احساسات می کنند و مردان بیشتر در مورد مسانل ورزشی, سیاسی وتجارتی صحبت می کنند. روابط با همسالان در پیری ‎O‏ به دلیل اوقات فراغت بیشتره روابط با دوستان و همسالان افزایش می یاید 8 روي مجووك ‎Eis pe aon a‏ از هم حمایت اجتماعی دریافت کرده و همدیگر را از عواقب روانی فقدان حفظ می کنند. سا با وجود اهمیت دادن به روابط دوستانه قديمى. تشکیل رابطه دوستی ادامه می یابد. ‎O‏ روابط با دوستان و همسالان ارتباط سالمندان را با جامعه حفظ می کند.

صفحه 16:
لا بعد از خانواده یکی از عوامل اجتماعی شدن عضویت در گروه همسالان است. ‎O‏ پذبرفته شدگان در گروه همسالان معمولا هم سن و هم جنس هستند و زمینه های خانوادگی» ارزش ها و هدف های مشابهی دارند. ‏از طریق عضویت در این گروههاء افراد می کنند که در آن ‎O‏ همسالان. امکاناتی برای یادگیری مهارت های اجتماعی» کنترل رفتار و در میان گذاشتن مشکلات و احساسات مشابه فراهم می کنند. ‎

صفحه 17:
دادن به نگرش ها و رفتار افراد اهمیت پایداری دارند. ‎O‏ تاثیر پذیری از همسالان_در دوره ی کودکی و به ویژه نوجوانی بیشتر است و با افزایش سن اين تأثير بذيرى کمتر می شود. ‎

صفحه 18:
‎Qa‏ همسالان برای یکدیگر احساس امنیت عاطفی و حمایت اجتماعی فراهم می کنند و به رشد هویت فردی کمک می کنند ‏الا ناتوانی در برقراری رابطه مطلوب بین همسالان موجب طرد و عدم محبوبیت می شود که خود موجب بروز پرخاشگری. رفتارهای اجتماعی نامناسب. اختلالات هیجانی.اضطر اب و ‏افسردگی می شود. ‏در روابط همسالان نحوه ارتباط صحیح و مهارت های اجتماعی چون همکاری.رقایت. صمیمیت و نوع دوستی آموخته می شود و رفتارهای اجتماعی مطلوب نیز رشد می کند. ‏لا همسالان از طریق الگوسازی و تعامل با یکدیگر. ارزش های اجتماعی را به هم منتقل می کنند و نقطه اتکایی برای یافتن استقلال و از بين بردن خود مداری هستند. ‎

صفحه 19:
|-حسینی ثابت. سيده فاطمهزينعلى؛ زهراء شريف دينى.زهراء مقيميان, زهر,(۱۳۹۸ اه بازی با ادگیری و رشد اجتماعی دانش آموزان ابتدابى. مجله نخبكان علوم و مهتدسی.3۶ع) ,۴۰-1۶ ؟- راهدار محمد صيدى.محمد سجاد. رشیدی, علی رضا(۱۳۹۹. تحلیل مسیرقراغت خانوده هرشد اجتعاعی‌با واسطه گری کیفیت ارتباط اد نوجوان و کبفیتارتباطبا همسالان پژوهش های رونشناسی اجتماعی.۳۷۵۰), ۲۹-۴۴ ۳-صفری شالی,رضامولابی:عبد(0۳۹۵. تثر عواملاجتعاعی شدن بر هویت نوجونان (همسالان»مدرسه و رسلنه)فصلنامه خانوده و پژوهش ‎EVAN‏ ۱۱۷-۱۳۶ ؟- قوبانى.عليرضا. جمعهنیاسکینه ۱۳۹۷۱ نقش عوامل اجتماعى )خانواده. مدرسه و كروه همسالان( در جامعه بذيرى داش آموزان استان گلستان. جامعه شناسی کاربردی, ۱۱۳-۱۳۸:/۷۰(۳۹ ذ-فره باغى.رز نقى لود.صادق. عباس بور آذربزها ۱۳۹۷ مقایسه سبکهای فرزندبروری و رشد اجتماعی دلنش آموزانمدارس دولتی وغیردولتی. فصلنمهخانوده و پژوهش. ۴ ۶۷-۸۳ ع-موحدزاده. يهرام. صفاییاردانی.رضیه(۱۳۹۶).مقایسه رشد اجتماعى. شناختی حرکتی و مشکلات رفتاریدانش آموزان اول ابداییبرخوردر و ثبرخوردر از خدمات مهد کودک. مجله سلامت اجشماعی. ,۴۸-۵۶ /-بلياد. محمد رضا؛مجیدأو حفیفظه. احدی.حسن (۱۳۹۸).مقایسه رشد اجتماعی و شناختی کودکان ۲ تا ۲ ساله بر اساس سبکهای فرزندپروری مجلهعلومروانشناختی:۲۳۷۹۰/۸۴(۱۸- ۲۲۸۳ ‎Lee, J., & Bonk, C. J. (2016). Social network analysis of peer relationships and online‏ .8 ‎interactions in a blended class using blogs. The Internet and Higher Education, 28, 35-44‏ ‎Matejevic, M., Jovanovic, D., & lic, M. (2015). Patterns of family functioning and parenting‏ ,9 ‎style of adolescents with depressive reactions. Procedia-Social and Behavioral Sciences,‏ .234-239 ,185 ‎Smetana,). G.(2017).Current research on parenting styles,dimensions,and‏ .10 ‎beliefs.Current Opinion in,15, 19-52.‏ ee a

صفحه 20:

10,000 تومان