صفحه 1:
اک(
صفحه 2:
بسم الله الرحمن الرحيم
الما
صفحه 3:
نمالشگاه ble
ار نمايشكاه: (خالق- مخلوق)
Cee eee ane Da Solel
را
تلحر
۳
3-2 نوع نمایشگاه
- محدودم 006
صفحه 4:
۸- هدف از نمایشگاه
-٩ غرفه ها
۰ مدعوین
۱-تبلیغات قبل از نمایشگاه
۲- مراسم افتتاحیه
۳- تدارکات و پشتیبانی
-١5 تدابير امنيتى و حفاظتى
۱ pen)
فک
Fe en techy Ire ۸
صفحه 5:
قال الله تعالى:
ا ا 0
ren rrr een] rere
الانبیاء فهو سید الشهداء
و(
صفحه 6:
سس مردم در مقابل ظلم
۲- عمل نکردن خواص به تکالیف در لحظات حساس
۲-ترک امر به معروف و نهی از منکر
ا
|
۳
و
1 Ten erin
- بهره كيرى دشمنان از سه عامل ( زو- زور - ۱
صفحه 7:
مار
ما اصاب من مصیبه فی الارض ولا فی انفسکم الا فی
ترا
حدید/۲۲
قال رسول الله Bers eer paced ac] nse)
يا حسين اخرج فان الله قد شاء ان وراك ذه
ار بام ۱۳2۲
TOR ee weap Tt ROO Spee Oe PE
بقره ۳۰۱
صفحه 8:
2 3
Oe pa ۱ |
a cles eo py creel) als [ee
تمام طرحها وتصمیمات باید به تایید و تصویب
خداوند در ركس تمام امور قرار دارد و هو الاول و
cel الل ال ل ل |
الباقى بعد فناء الخلق ادامه دارد
صفحه 9:
۲ دی ele
lle | سب ام
طرح كلى نمايشكاه توسط خداوند متعال انجام
شده است اما اجراى طرح نياز به مدير اجرايى
دارد كه اككر مسير اجرليى وكادر تحت نظر أو به
وظايف خود عمل نكنند نمايشكاه از هدف
بت
ادامه دارد
صفحه 10:
در طرح يك نهضتى اكر اهداف رعايت سس
نام کودتا به خود خواهد گرفت. اما در حادثه
جهت دار وکنترل شدم
در كربلا سخن از دم و بکاء(خون و گریه بی
جهت دار) است
صفحه 11:
پیدا ۳ هرقدر بين طراح + و مجری
بلاتس ری و طرح واجرا تلازم
م ا ا
در طول تاريخ اين ماموريت خطير فقط به امام
حسين 0 ا
صفحه 12:
هر كاه بين دو موجود جنين تلازمى باشد تفكيكى
ar ras eed ا See
با
از يد مجنون جرا خون مى جكيد
بر زمين مى ريخت خون آن حزين
نام لیلی نقش می شد بر زمین
چون دوئیت اینچنین محکوم شد
سر اراللهی ام معلوم شد
Cond ANS AF Stull Se
ieee) ed | ار IES سا
صفحه 13:
مدير اجرایی (معصوم " غیر معصوم) :
در کربلا مدیر اجرلیی معصوم است ضمن اینکه
دو معصوم دیگر(امام سجاد و امام باقر عبیمسم)
boon Kone) | ا 0
صفحه 14:
ركان اسكك ِ
روزدهم محرم سال شصت و يكم هجرى قمرى
(روز عاشورا)
صبح حدود ساعت 8 شروع شد و تا حدود
را ا ل ل
همه ساله ده روز قبل از سالكرد اين حادثه
عظيم در سراسر عالم مسلمانان و حتى غير
ادامه دارد
صفحه 15:
روز اوك:-به-نام: يكى از افراد شاخص كادر
وجود مقدس مسلم بن عقيل.
روزدوم: به نام مكان كربلا و ورود اهل بيت
امام به سرزمين نينوا
روز سوم : به نام نازدلنه سه ساله سيدالشهدا
me
Pen SiS ee SS ea eS. aL 8)
rer)
صفحه 16:
روزینجم: به نام حضرت عبداللّه بن حسن علیهما السلام
روزششم: به نام حضرت قاسم بن الحسن عليهما السلام
روزهفتم: به نام حضرت على اصغر عليه السلام
روزهشتيزبه نام حضرت على اكبر عليه السلام
Herpeeer ere re nth ا
روز دهم:به نام امام حسین علیه السلام و حضرت زینب
وسار اصحاب
صفحه 17:
رور اون محرم
مو ۳ قابل طر ta
"کربلای صغیره (کوفه)
-نیابت امام
قيال ار نماو فتاه
"وفاداری مسلم و هانی و طوعه
-مهمان نوازى و مهمان ازارى
صفحه 18:
۳ به تس
خود بسته دید. نايب امام در كوجه هاى كوفه
سرگردان بود به درب خلنه طوعه رسید تقاضای
طوعه كفت:اآقا جرا ane es نمی روی؟
ابتدا خودش را معرفى نكرد
صفحه 19:
000 بگو ازکجا از کجایی غریبه -
در این شهر و این شب چه بی سرپناهی نداری مگر آشنایی غریبه
همه شهر بوی ترا میدهد وای |
و سس ا 0
لبت روزه دار و دلت پر ز توحید ل ل ۱
صفحه 20:
تویی نایب خاص ارباب طوعه تا
بود افتخار کنیز تو مسلم كه بر خانه وى درآيى غريبه
نه اين خانه در شأن مسلم نباشد 00
Ce زهر غصه ام ده رهايى غريبه
ار ار اک ی اه با کذاری ره
1 |
صفحه 21:
ا ا
وازه هاى كلام مردم شهر
Cet ee nec)
باكمى سنك از سرش وا كرد
هيجكس بار آن مسافر را
۳ ازدحام wale كد
ل 0
كوفه تنها كذاشت مردش را
روزه دارى كوجه كردش را
ارح كاله الى مله رن
صفحه 22:
وای برحال منبر کوفه
كلمات كه اين جه كارى بود
التماسی شبیه. کوفه میا
هيجكس يابه ياى أو غير از
روشنايى خانه ها رفتند
كه ازان مرد استفاده نكرد
دائما راهی صدایش بود
سر سجاده دعایش بود
ا م
سایه اش هم دگر نمی آمد
4
صفحه 23:
خواست تا نامه اى اجيركند به سوى شاه دين نشد كه نشد
0 1 0
كريه مى كرد و زير لب مى كفت20 با لبى تشنه با دلى كريان
السلام عليك يا مظلوم
ee] 0
صفحه 24:
همینکه خودش را به طوعه معرفی کرد
طوعه کف نا اس
زنی مردی نمود و مردمان کوفه نامردی
اكر حب حسين دردل ندارى كرجه مردى ليك نامردى
ا ل ل rn
ببين كه طوعه جون كرديد مصداق جوانمردى
بيا ودردلت مهرحسين بن على هر لحظه افزون كن
كه تا مانند طوعه مظهر مردانكى كردى
ل
صفحه 25:
طوهه: حضرت مسلم در خانه من يا و
نماز بود پا ذاکر بود یا دعا می کرد زمزمه اش
این بود:میا کوفه
۱9 است
Sn ee ee eee ل
بلال پسر طوعه خيانت كرد به عبيدالله بن زياد
اطلاع داد كه مسلم در خانه ماست انبوهى از
لشكر لبن زياد اطراف خلنه طوعه را كرفتند جون
جنگ مغلوبه شد دیگر میزبان.میهمانش
صفحه 26:
را نديد |
خانه خارج شود وسراغ مهمانش را بگیرد
هركسى جيزى به طوعه مى كفتء يك نفر
ا ل اا ل ال
ا ل لك 20 1
كرده اند.
صفحه 27:
امام حسین علیه السلام والجناح را به براق و روز عاشورا را به
شب معراج eon) 0
توبراق آسمان پیمای من 22
اله و نوحه كنند اندر بكا cae ees
ا ال ل
شهر را بكذاشت وآن سو راى كرد قصد جستجوی آن هیهای کرد
صفحه 28:
ses I lyn eps ار تا ان کم
اين رئيس زفت باشد كه بمرد انجنين مجمع نباشد كار خرد
نام او و القاب او شرحم دهيد كه غريبم من شما اهل دهيد
جيست نام و ييشه و اوصاف او2 تا بكويم مرثيه ز الطاف او
أن يكى كفنش كه هى دروانة ا ىق يو نه اى شيعه عذوى حانة أى
صفحه 29:
اشتهار نام او لاحد بود
ا
آنکه طرح بیعت شوری کند
او همانجا طرح عاشورا کند
صفحه 30:
۲ تادر سماسکاه
کمتر از صدنفر(زن و مرد)
در بین آنها دو نفر معصوم(امام سجاد و امام
دم
تعدادی از افراد شاخص
-١ زن مرد
۱
طفل شیر خواره
صفحه 31:
)6 سحان ساستاه
نکات قابل توجه:
(هر زمینی کربلا نمی شود)
خداوند کربلا را ۲۴۰۰۰ سال قبل از مکه آفرید
روضه الواعظین/۶۵۱
خداوند به هنگام مفاخره بقعه های زمین بر
یکدیگر به مکه فرمود برکربلا فخر مکن
صفحه 32:
امام روز دوم محرم وارد سرزمین کربلا شدند, .
زمين را به مبلغ شصت هزار درهم خریداری .
مجمع البحرین۵ /۴۶۱
صفحه 33:
به به محض ورود امام از نام زمین: سوال فرمود: .
eee '
بلافاصله امام علیه السلام فرمودند
َه ی و یکمن نزب زا 00
به محض ورود به زمين كربلا حر از طرف عبيدالله
مامور سخت كيرى بر امام شد
امام به محض ورود فرمود: انزلوها و الله محط رحالنا
ی میا
غم نامه کربلا/۴ ۱۰
صفحه 34:
۳
ودوازده os مکه دارد.
Ce
دعا تحت قبه امام عليه اسلام مثل خانه خدا به
جات میرسد
0 مدت زیارت از عمر انسان حساب نمى شود و
صفحه 35:
375 نز ترسم شرر به عرش زند “aga
es? رس < سب و
گر یوسفی فتاد به کنعان درون چاه صد یوسف است گم شده در جاه كربلا
رب .مس لا
ای کعبه معظمه فرق است از زمین تاآسمان زجاه تو تا جاه كربلا
صفحه 36:
4 4 م
7 دوع ساستاه
مادی
- اقتصادی
mre
- هنری
- علمی(علوم مادی):* فیزیک,شیمی,ریاضی
مكدو
سا
- فرهنگی
-علمی(علوم معنوی) * حدیث - تفسیر و ..
صفحه 37:
- مركز استان
- بین المللی(واقعه عظیم عاشورا جهانی است(
محدوده نمایشگاه به ظاهر از بین نینوا تجاوز نکرد اما گویی سیلی طوفنده
بود که پس از مدت کوتاهی تمام کوههای یخی کفر و فساد را در نوردید
و آتشفشلنی شد که کوه منجمد کفر یزیدی را هم تحت تاثیر قرار داد تا
جایی که زن پزید(هند) واسطه شد تا اولا اهلبیت اجازه عزاداری داشته
باشند و اشیاء به غارت رفته به اهلبیت برگردد
صفحه 38:
مسبت بسا بستاه .
صفحه 39:
boy 4
مفهومی: -١
- اعتقادی(توحید. نبوت. معاد. عدل. امامت)
eae
= سياسى: على الاسلام السلام اذ قد بلیت الامه
براع مثل يزيد aYYF I FF lem
- اجتماعی
- اخلاقی
- عرفانی
صفحه 40:
الكوهاى ارزشی:
ar J) ا ا ا ل تم
-غيرتام 2
ی
ا (Sane
حضرت علی اکبرعیه اسلا)
۱
-حضرت فاطمه صغرى (سلام الله عليها)
صفحه 41:
Tee
۱۰۰ الوهيتى: انا لله و انا اليه راجعون لهوف منظوم/ -١
ربوبی: . يارب يارب انت مولاء ارحم عبيدا اليك ملجاه بحر:5 -۲
خالقیت: دردعای عرفه خلقت انسان را از اول تا آخر شرح میدهد -۳
ب - عملی
۱- در اطاعت
۲- در عبادت
صفحه 42:
ع الحسین بن على یم دم :یه الناس اتقوا هولاء ide
تن تون pe all 58 peal قله يو
هو السميع البصير لا تدركه الابصار.و هو يدرك الابصار و هو
اللطیف الخبیر(علم عمیق دار لا كفولمه يعاد لمه و لا ضد له
ینازعه لا تنزل علیه الاحداث لا یقدر الواصفون کنه عظمته
لا تدركه العلماء بالبابها و لا اهل تفكر بتفکیرهم لیس پرب
Se
نیست)
صفحه 43:
احتجب,عن,القلو cate) ES عن ag Zyl
لا يحله فى و لا توقته اذ ولا توامره ان
ol امكان ندارد فى مكان ندارد اذ زمان ندارد
من خرج عن الدين يقال له مارق و قد یطلق
صفحه 44:
۱ 0 ۳
كائن («اخل فى الاشيام لا كينونه محظور بها عليه و من
الاشياء بائن (خارج عنها) لابينونه غائب عنها ليس
بقادر من قارنه ضد او ساواه ند ليس عن الدهر قدمه
(قديم زمانی نیست) و لا بالناحیه اممه (لایقصد
جهت) احتجب عن العقول کما احتجب عن الابصار و
عمن فی السماء احتجابه (ای الملکوت) عمن فی
الارض قربه کرامه و بعده.
صفحه 45:
اهلنه لا یحله فی و لا توقته اذ ولا توامره ان علوه فى غير
توفل (صعود) و مجسه من غیر تنقل یوجدا لمفقود و یفقد
وقت یصیب الفکر منه الایمان به موجودا و وجود الایمان لا
وجود صفه . به توصف الصفات لا بها پوصف .
و به تعرف المعارف لا بها یعرف .
فنلک الل لا سمی له سبحانه اليس كمثله شىء و هو
السمیع البصیر.
صفحه 46:
sy
a ee
aa ese al.
وقتى ابن عباس به امام حسين عليه اسلام عرض كرد عراق نرويد.
امام علیه اسلام می فرماید:
انا لله و انا اليه راجعون
وقتى در منزل ثعلبيه حضرت فرمود خواب ديدم صدايى آمد :
اين كاروان شتابان بسوى مرك ميرود حضرت على اكبر عليه السلام
عرض كرد : اولسنا على الحق
فرمود: جرا.
عرض کرد. : ما نبالی بالموت
Ee TS ا ا
صفحه 47:
لين كلام امام حسين علية انسلام كه فرمود: فاليك قصدت 5
عندک اروت
امام علیه اسلام در دعای عرفه عرض می کند:
اللهم اجعل غنای فی نفسی و الیقین فی قلبی و الاخلاص
نت الذى + انا الذى :
غفلت
جهلت
۱9
صفحه 48:
چا الفقیر فی غنای مه 2 2
اي
> ما یلیق بلومی
لقد حج الحسين بن على عليهما السلام خمسا و عشرين حجه
فاتى قبر خديجه فبكى ثم قال اذهب عنى قال انس :
فاستخفيت عنه فلما طال وقوفه فى الصلاه سمعته قائلا
صفحه 49:
يارب درا فا
ياذالمعالى عليك معتمدى
طوس لعي كان “BIB
ومابه عله ولا سقم
اذا بتلى بالظلوم مبتهلا
فارحم عبيدا اليك ملجاه
Apes ex Gl asl
یشکوالی ذوالجلال بلواه
اکثر من حبه لمولاه
اجابه الله ثم لباه
أكرمه الله ثم ادناه
صفحه 50:
ا 9
Begs een
سلنی بلا رغبه ولا رهب ولاحساب انی انا الله
صفحه 51:
الالتفات بيان غايه + خض east
بحيث لو تحركت الريح لا سقطته
بحار۴۴ / ۱٩۳
صفحه 52:
'- غيرت دينى و عمل به تكليف
ark ey a ل ل
نتم لبعض نسم آباتکم تفزعون(به محض مذمت اجداهتان
Alesis Thy le) 2) Jer Sarees Sb
و ناجيز شده است).... و لا فى منزلتكم تعملون (در خور
er arom coer ين Poe Ors
تلاشكران هم وقعى نمى نهيد) و بالادهان و المصانعه
4 تامنون. fers اعظم الناس مصيبه لما غلبتم عليه
من منازل العلماء )در حفظ منزلت علما شكست خورديد (
بحار 4/1٠١
صفحه 53:
|
له علیکم ترد و عنکم تصدر و الیکم ترجع و الیکم ترجع و
لكنكم مكنتم الظلمه من منزلتكم و اسلمتم امور الله فى
ايديهم (الظلمه ) يعلمون با لشبهات ويسيرون فى الشهوات
صفحه 54:
|" be es
دهنده ای باشد تا انسان راه را عوضی نرود
وجود نازنین اباعبدالله الحسين عليه ااسلام قبل از عزيمت به
سوى كربلا به زيارت قبر ييامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم
مشرف می شود و خطاب به پیامبر اکرم عرض میکند: انا
الحسین اين فاطمه فرخک و اين فرختک..
يا نبى الله انهم قد خذلونى و ضيعونى و لمم يحفظونى هذه
شکوای الیک 505-556
در جواب لبن عباس که عرض کرد به عراق نروید فرمود: انی
ماض فى امور رسول te ll اه یه هم حیث امرنی
صفحه 55:
سعد eT
فلاول ذلک لا تکل رزق له و اذلب ما شعت
والثانی اخرج من ولایه الّه واذنب ماشئت
والثالث اطلب موضعا لایراک الله و اذنب ماشئت
والرلبع اذا جاء ملک الموت لیقبض روحک فادفعه عن نفسک و
اذنب ماشفت
والخامس اذا ادخلک مللک النار فی النار لا تدخل فی النار و
اذنب ما شئت
روز عاشورا وقتی دید عمه سادات بی تابی میکند فرمود:
خواهرم خدا را درنظر داشته باش, بدانکه همه اهل زمین می
مرن Pees, ee tele Aen
صفحه 56:
ce تلخی دنیا خواب است و بیداری مخصوص آخرت
در جای دیگر می فرماید:
فان تكن الدنيا تعد نفيسه فدار ثواب الله اعلى و انبل
وان تكن الابدان للموت انشات فقتل امرء بسيف الله افضل
دلا دنیا به یک ارزن نیرزد. دا کن تا دلی هرگ رد
دعا كن خيمه اى آتش نگیرد یتیمی کس سر راهش نگیرد
صفحه 57:
ال
خداوندا بحق هشت چارت .
خدایا پیش جسم چاک چاکی
گلی زیر سم مرکب نباشد.
خداوندا به پیش چشم خواهر
الهی شاخه ای به بر نگردد
اگر آید سر دخترنیاد
نگرده خیمه مظلوم غارت
نيايد خواهر بر تل خاكى
اگر باشد گل زینب نباشد
نگردد روی نی راس برادر
گل نشکفته ای پرپر نگردد
صفحه 58:
“Spot Yq ao yng Y ple
ازامام معصوم عليه السلام پرسیدند چرا بعضی با چشم باز
اا ی ۲
فرمود: (وقتی مرگ آمد) نمی گثارند يلك بزنی
شهید حنایی سال, ماه. روز شهادتش را به شهید سردار
صفحه 59:
a eT
ما بر او چون میوه های نیم خام
سخت گیرد خامها مر شاخ را
دا [hee Bs
ست کید شاخ مارد ان
7 لاجد كر حون اش سق
جون كه داد اندر ره نار آنجه داشت
نار هم اوصاف خود در وى كذاشت
صفحه 60:
‘ae 3 ار 1 ee سرد دا شده ae
وایدیهم فیها (ارض) مبسوطه و الناس لهم خول (برده)
لایدفعون ید لامس(متجاوز) فمن بین جبار عنید و ذی
(حاکم) لا یعرف المبدا و المعید (حاکمی که نه به مبدا
ایمان دارد و نه به معاد) ۳
بحار۴۴/ ۳۸۳
صفحه 61:
ite
در جواب نامه بزرگان کوفه امام می نوسید:
ما الامام الا الحاکم بالکتاب القائم بالقسط
۳۵ ۲دیفم ارشاد
در زيارت خطاب به امام حسين عليه السلام ميخوانيم:
اشهدانک قد امرت بالقسط
صفحه 62:
ظلم بر محو عدالت سخت میکوشد هنوز ۰
الم ار خون دل, مطلوم مسنوشه َو
تا عدالت را کند جاوید در عالم حسین
خون پاکش بر بساط ظلم میجوشد هنوز
دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نگشت |
آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست
نه بقا كرد ستمكر نه بجا ماند ستم
a gon cars alle ا
صفحه 63:
اماست.و Sx —— =
et : فلعمری ما الامام الا الحاکم بالكتاب al
بالقسط الدائن بدین الله الحابس نفسه علی ذات
الله ) خودش را وقف خدا | کرده باشدر
ارشاد مفید ۲/ ۳۵
در صلاحیت خود می فرماید:
اگر تقوی داشته باشید ما دودمان پيامبریم و به عهده داری
لین امر (رهبری جامعه) و ولایت بر شما از مدعیان بنا حق
سار بحار۴۰ ۱ ۳۷۷
صفحه 64:
عدم صلاحیت ae — ۳
والله لولم all to ما و ماو “a Ll 06
معاویه اعیان الشیعه ۵۸۸/۱
ایها الناس آن الّد جل ذکره ما خلق العباد الا لیعرفوه فاذا
عرفوه عبدوه فاذا عبدوه استغنوا بعبادته عن عباده ما سواه
فقال له رجل: یابن رسول الّه بلبی لنت وامی فما معرفه الّه
قال عليه السلام:
معرفه اهل كل زمان امامهم الذى يجب عليهم طاعته
کنزالفواند/۱ ۱۵
صفحه 65:
مفاهیم اجتماعی - I
امر به معروف و نهی ازمنکر
قال رسول اللّه صلى الله عليه وآله وسلم:
كلا والله لتامرون بالمعروف (بايد به معروف امر كنيد) و
المي و لتاخذن على يد الظللم و لتاطرن على
Becereail ی
میزان الحکمهء۶ | ۳۶۶
صفحه 66:
اک 7
لانهم کانوا یرون من الظلمه الذین بین اظهرهم المنکر و
Pong ce, Slog eps al
ورهبه مما يحذرون
تحف ۲۳۰۱
صفحه 67:
ه .5 نهر
لا مفسدا و لا ظالما و انا خرجت لطلب الاصلاح فى امه
جدى صلى اه علیه وله وسلم اريد ان آمر بالمعروف و انهى عن
المنكر واسير بسيره جدى ولبى على بن ابيطللب عليه السلام
فمن قبلنى بقبول الحق فالله اولى بالحق .
مقتل خوارزمی ۱/ ۱۸۸
ومن ردّ على هذا اصبر حتی يقضى الله بينى بين القوم و
هو خیر الحاکمین مقتل عوالم /۵۴
لنى لمم اخرج اشرا و لا بطرااخود خواه,ر
صفحه 68:
مفاهيم DE ی
oe |)
a رين حياه فى ذل “VW ilgguodl ah
ار و ۳
سن
احقاق الحق ۱۱۱ ۶۰
رحا ee ا
عباد الله انى عذت بربى و ربكم ان ترجمون
بحار۴۵/۸
صفحه 69:
إلاان الدعى بن الدعى قد ركزي(بافشارى مى كند)_بين
ائنین بین السله و النله (کشته شدن و ۷/ ذلت) و هیهات
فا الذلة مقتل خوارزمی ۷۲| تحف /۱۷۱
نحن حزب الّه الغالبون و عتره رسول الله الاقربون
وسائل ۱۴۴۸۱۸
صفحه 70:
۲ تواضع
فرمود: کل الکبر للم وحده و لا یکون فی غیره قال اللّه
re ele ae eS ool clad
بحار۴۴ / ۱۹۸
صفحه 71:
۳-ترقب fees ۰
ig Ja ee سل تفر من ی مساق
ولکنکم لا تقدرون علی هدم مجدی و محو عزی و شرفی
فاذا لا ابالى بالموت
احقاق الحق ۶۰۱۱۱
صفحه 72:
۳
لا
توكلت و اليه انيب
ان العز و الغنی خرجا یجولان فلقیا التوکل فاستوطنا
مر وال ۲۶۰
فانكم ان لا تنصرونا و تن تنصنونا قوی الظلمه ۳
فى اطفاء نوركم و حسبنا الله و عليه توكلنا و اليه انبنا و اليه
تمصیر
بحار ۲۶ ۱ ۲۸۸
صفحه 73:
a ۰ رم
نیلف یت سوه رش ۳
SES Ae re ah
el رضأ ee ات
لا حول و لا قوه لا باله علی petal
صفحه 74:
صفحه 75:
دنیای زدگی. . . - 2
امه لح Sl dale ی
عربها وحکام آنها سوال کرد
جواب داد:
Qt rl ee کمن ری یز
کامشان خورنده ربا و حریص بر دنیا هستند .
Gael cree gat la وس
عرب) للصنفان اللذان كنا نتحدث ان الله تبارک و تعالی
کلمات امام حسین/۸۴۰
صفحه 76:
ان الناس عبید الدنیا و الذین. gle al, السنتهم. یجوطونه
مادرت معایشهم فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون :
بحار۴۴ ۱ ۳۸۳
وجود مقدس امیرالمومنین علیه السلام خطاب به منذرین
جارود عبدی که چهار هزار درهم را برای خودش از مالیات
برداشته بود می نویسد:
فان صلاح ابیک غرنی و ظننت انک تتبع هدید...
و و تعلک
خیر منک
صفحه 77:
gle احیای فرهنگ ٠ >
pg lg le al پیامبر اکرم صلی
لکل شی وجه و وجه دینکم الصلاه.
درحین جنگ تا ابوئمامه صائدی گفت وقت نماز است امام
فرمودند:
ذكرت الصلاه جعلك الله من المصلين الذاكرين نعم هذا اول
a وه aay a حتی نصلى
حبیب 5 ماس لاس ما رو رسيت انها اول ۱
آل الرسول و تقبل منك يا حمار 0
انساب الاشراف ۳ ۱۵۸۱
صفحه 78:
i ae تيرهاي بدن
سعید روی زمین فتاد و مى كفت + خدايا بدين مردم
عذلبى همانند عذاب قوم عاد و ثمود فرو فرست و سلام مرا
به ييامبرت برسان.
به امام عرض کرد : ١ وفیت یا بن رسول اه
آمام فرمودند: نعم انت آمامی فی الجنه
صفحه 79:
ت و
02020 شرع را مقصد و مقصود نماز است نماز
كور كورانه مكن زهد و ورع جود و سخا
بود طاعات هم از بود نماز است نماز
روز و شب كر به حسين بن على كريه كنى
شرط اول که دهد سود نماز است نماز
صفحه 80:
صفحه 81:
مراک باه ات She gu میم متا ی میم
فمن بین مستعبد مقهور (برخی از ضعفا مقهور ظلمه شدند) و
با
ا لاح له er
خدا بتو داده سراى آخرت را بطلب و بهره ات را از دنيا فراموش
مكن همان كونه كه خدا به تو نيكى كرده نيكى كن
قصص VV)
کفت :انما اه ته le على عندی. قصص ۱۷۷۱
صفحه 82:
۱ تفاوت درس ا ات "که درس فراگیر و
سودمند است و عبرت پرهیز داری از او ی است. سياه .
عمرسعد همه وسیله عبرتند که باید از a بینش و گرایش آنها
ی
اينکه در شهنامه ها آوردهاند رستم و رویینهتن اسفندیار
تا Sle pig ol ala کزیسی خلقست دنی یادگاز
| 0 مه رفتند و ماى 2 وخ چ sik هيج نكرفة ااا شان ۳
اعتبار
صفحه 83:
ما اکثرا العبر واقل الاعتبار. 2
ی
من فدای آن که خود را دیده است غربیان را شیوههای ساحری است
عصر حاضر را نکو سنجیده است تكيه جز بر خویش کردن کافری است
گرچه دارد زرق و برق و شکل و رنگ
من بجز عبرت نگیرم از فرنگ
لقد خربنا للناس فى هذا القران من كل مثل © روم/8/
ضرب الله مثلا للذين كفروا امرأت نوح و امرأت لوط
صفحه 84:
قال الباقر علیه السلامم: نزل القرآن اربعه رباع: (BS ey:
ربع فى عدونا و ربع سنن و امثال و ربع فرانض و احکام
کافی ۱۲ ۶۲۸
قال على عليه السلام:
فلا اموال بذلتموها للذى رزقها و لا انفس خاطرتم بها للذى
خلقها تكرمون بالثه على عبادء(با انتساب به خدا بر بندگانش
ار فاعتبروا بنزولكم منازل من کان قبلک و
انقطاعكم عن أوصل إخوانكم
نهج البلاغه VEL
صفحه 85:
حضرت امير عليه السلام در نامة اى به امام مجتبى غليه انلام .
لالب فى "الى لتك مق الله لمرو زو سر Ee a
eee ag ete Ne التكلوا زر
الاحبه و حلوا دار الغربه و کانک عن قلیل قد صرت کاحدهم
بحار ۲۰۳۷۷
صفحه 86:
Pll ade le fs
"0 آن ص0
اين الفراعنه و ابناء الفراعنه اين اصحاب مدائن الرس قتلوا
000 التییین و آطفقوا سنن المرسلین و احیوا سنن
نهج البلاغه. الخطبه!۱۸۲
2 وبا کانمن ایس خبط له ول و
هيد و كان قد عبد الله ستة آلاف سنه لايدرى أ من"
9
سنی الدنیا ام من سنی الاخره
asco
بحار۲۱۴۶۳
صفحه 87:
امير
ام وا
كم تركوا من جنات و عيون و زروع و مقام
كذلك و اورثناها قوما آخرين فما بكت عليهم السماء و
الارض و ما كانوا منظرين (مهلت هم نيافتند)
دخان ۲۹-۲۵
قللى على عليه السلام: و اتعظوا بمن كان قبلكم قبل أن
انس رواب
نهج خطبه/۳۲
صفحه 88:
آثار و ثمرات عبرت آموزی ..,..
۱- کسب بصریت
تحلیل حوادث عبرت انگیز و جستجو در عوامل و انگیزه های
شکست و پیروزی به انسان قدرت ژرف اندیشی می دهد
قال علی علیه السلام: دوام الاعتبار بودی للی الاستبصار و یثمر
الازدهار(پرهیز از احتیاط کاری)
نکته: بصیرت بر دو قسم است:
- پاداشی
استدراجی
قال بصرت بمالم یبصروا به فقبضت قبضه من اثر الرسول فنبذتها
وكذلكى سولت لى ol طه/۹۶
شرح غرر ۲۲/۳
صفحه 89:
۲-رشد و Somers Sail
Bison ee ae
هدلیت در مقلبل گمراهی . انسان محتاج رشد كمراه نيست
بلکه نیاز به کمللی دارد که تولند از لابه لای ماجراهای تلخ
و شیرین بگونه ای عبور کند که بتوان نام او رشید گذاشت
گمراه اصلا وارد ره نشده است اما انسان دچار نغی در راه
قرار دارد و بهره نمی گیرد وقتی بهره گرفت حضرت امیر
عليه السلام مى فرمایند: العتبار یقود الی الرشاد
بحا ۷۷/۲۸۷
صفحه 90:
= باعتا بهد سس ciel
Me ۳ کسیکه بادیده عبرت به دنیا کند یقدر
می کند
آشنایان دره عشق در این بجر عمیق
عرقه کف و نک به اپ آلوده
قال رسول الله صلى عليه و آله وسلم: المعتبر فی الدا نیا
عيشه فيها كعيش اصائهم يراها و لا يمسها و هو يزل عن
قبله و نفسه باستقباحه معامله ال - بها ما يورثه
مصیاح الشریفه/۳۴
صفحه 91:
cil از لغزشها و لدزشگامها سس
قال على عليه السلام: من كثر اعتباره قل عثاره غرر ۵/۲۶۷
قال علی علیه السلام:الاعتبار یثمر العبره
قال على عليه السلام: إِنَّ مَنْ صَرَّحَتْ لَهُ الْعبّر عَم بَئْنَ يَدَيْه
من الْمَثّْات (فتنه ها حَجَرَنْهُ النَّْوَى عَنْ تَفَحُم الشّبْهَات
نهج البلاغه؛ خطبه/۱۶
صفحه 92:
سس
قال على ade السلام: تفکروا یا نی و تبصروا 7 2”
اتعظوا و تزودوا للآخره تسعدوا
غررة/ 697
قال على عليه السلام: فاز من كلنت شيمته الاعتبار و سجيته
الاستظهار (طلب آكاهى).
غرر؟/ 215
صفحه 93:
صفحه 94:
انما ينطو المومن الی دی بعین الاعتبار
نهج کلمات aes
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم : کان اکثر عبادة ای در
التفكر و الاعتبار
بحار ۲۸۷
صفحه 95:
قال تعللی: ان ة ۲
ی ان فی ذلک لعبره الاولی الابصار 6
فانها لاا الات i
فانها لا تعمى الابصار و لكن تعمى القلوب التی. 0
son oe فى الصدور
صفحه 96:
es Meee
1 ان ی سيم ره وی لب a
و۱ <<
ان فی کل شی م موعلة و عبرةلذوی الب و التبا
شرح غرر ۲/۵۰۷
ألم يَسيرُوا فى الأ اما
زض فتگو ae دن
بها Ol Sy Lat esd YEE ۰
صفحه 97:
١ كفر و الحاد -١
آلا ان مود ااه
امام سجاد علیه اسلام می فرمایند: انا ول لبی سفیان اهل
بیتین تعادینا فی الّه قلنا صدق اللّه و قالوا کذب الّه
ما می گوییم خدا راست میگوید آل لبی سفیان میگویند
خدا دروغ میگوید ِ
بحار ۳۳/۱۶۵
صفحه 98:
ان گید oh Land | Prey خاوية على
bag a 1 ۱
هی ون له ease
(قصرهای افراشته بی صاحب)
ae
صفحه 99:
۳-فساد و فحشاء -
rn یش فو سان كني مو كفل
شما دیگران نرفته اند. اگر ادامه دهید دچار عذاب ب خواهید شد,
گفتند اگر راست میگویی دعا کن عذاب بیاید
عنکبوت ۰۲۸/۲۴
دیده نگاه می کند. قلب گناه می کند
چونکه گناه می کند باز نگاه می کند
گر نرسی بداد دل دیده ودل یکی شود
وحدت و اتحادشان . . عمر تباه می کند
هند همسر ابوسفیان و مادر معاویه بدکاره بوده است
رسوایی های یزید در فساد و فحشا روی تاریخ را سیاه کرده است
صفحه 100:
ee لس
مانند فرعون که گفت: انا ربکم الاعلی . الحاقه/
وقتى اهلبيت امام حسين عليه السلام وارد مجلس عبيدالله
ee لك
صفحه 101:
ere نكشت
كر خا ا ا
7 و برادرم علی اکبر بود که ‘a
ee اي
9 -
ع يداك عصبا
بانی شد و داد
اتکی یت سل انح
م حفاظت
لهوف/۲۰۳
صفحه 102:
۵سبی تناونی ____ تخاس
- نسبت به aoe ی ید ده a
ae عدم اجتماء
We ip I as SG ht le a نی ba Wi Sl
و یی ود م 0
مائده ۷۹-۷۸
روايت معروف: قال رسول الله صلى الله عليه و آله : مَنْ سَمِعَ رجا
يُنادى يا للْمُْلمِينَ فَلَمْ يحِبْهُ لَيِسَ بِمْسْلم |
بحار ۷۱/۳۳۹
صفحه 103:
ب بدا او و فیدر ی
تفاوت نیست وفرمود: ,۳
ابها ناس انی لم آنکم حتی انتنی کتبکم و قدمت علی
رسلكم ان اقدم علينا فلنه ليس لنا امام لعل الله ان يجمعنا بى
علی الهدی واقعه الطف/۱۶۹
امام : شما گفتید ما امام نداريم بيا (من هم آمدم)
هانى بن عروه و طوعه مثل ساير اهل كوفه نبودند كه بى
تفاوت باشند.
در زیارت اربعین میخوانيم بذل مهجته فیک لیستفقذ Sole
من الجهلله و حیره الضلاله (عباد مطلق است محدود به زمان
else سس نا ف عد
صفحه 104:
مس پیامدهای بی تفاوتیو pel
bs فراد نا هل
ath oe در رن میب sil سمل تردن
فلم بارا ها امروا به فابتلاهم الله بابه يزيد
صفحه 105:
يب تين كل رب 7 ده
عت تخريف ود
وق cae
قال ag) ek اسلام: ایها الناس ries علیکم.
و 0 اسخوند ا
يزيد براى توجيه ايه را ميخواند: ۱
مالک الْمُلى تؤتى المُلْكَ مر cL £5 Sha Shall 6555 abs J 485
ل نا ول من كفا باك الخد لك على كل نه فب 2
US Sy plas Sl tly yay a pat
؛ىرشبا الله اركبى و بالجنه
تاريخ طبرى 3/808
صفحه 106:
اماممحسین عده سم خطاب Sela هو تتود: ماید:
2 ی iets
(پشت سر اندازان کتاب) و محرفی الکلم و عصبة الائام
ن گناهان ) و نفثة الشیطان و مطفی السنن
لهوف ۱۵۶
صفحه 107:
اد عي اا و
بخوانند عثمان جند سال جنين كرد اما يكسال تصميم
كرفت نمازهايش را كامل بخواند(؟ ركعتى)
الغدیر۱۰۱/۸
ولیدین عقبه وللی دست نشانده عثمان بسکه شراب خورده
بود نماز صبح را چهار رکعتی خولند و در نمازش هم به
جای سوره قرآن اشعار عاشقانه میخواند.
الغدیر۱۳۳/۸
صفحه 108:
در زمان ييامبر صلى اله عليه و.لله.وسلم براى هر نماز یک
اذان كفته ميشد در سال هفتم هجرى عثمان دستور داد دَق
بار اذان كفته شود كه مورة اعتراض مردم قرار كرفت
الغدیر۱۲۶/۸
از زمان ييامبر اكرم صلى الله عليه و آله وسلم تا زمان
سام ا بت
اما این بدعت را گذاشت
الغدیر ۱۹۱/۱۰
معاربه نما جمعه رای مار انامه كرق
صفحه 109:
معاویه انحراف را به جایی_رساند. که در خطبه ها نماز
جمعه به امیرالمومنین علیه السلام توهین می کرد و مردم.
هم از او تبعیت می کردند
الغدیر ۲۱۳/۱۰
صفحه 110:
ا ی
در زمان خلیفه اول و نوم و سوم آحکام قصاص و دیات.
سلیقه ای اجرا ميشه
الفدیر۱۳۲/۸
Sad Sop اكيم له علیها را غصب کرد و
كفت جزء بیت المال است
عباده ین صامت چشمش به قطار شتری افتاد پرسید روفن
زیتون است؟ گفتند خیر شراب است که برای معاویه می
ses عباده تمام مشک های شراب را پاره کرد
“OB. ار
صفحه 111:
ت ۳
طبری از قول عمر نقل می کند که : سه چیز در زمان .. .
Dale leg ene ee es
در اذان) من آنها را حرام كردم
صفحه 112:
تاريخ طبری ۲۸۲/۶
اما خليفه دوم مردم را در رجب وادار به افطار می کرد و
می گفت: رجب را در جاهلیت بزرگ می داشتند.
الغدیر ۲۸۲/۶
صفحه 113:
حکم بن لبی عاص همسایه پیامبر بود و بیشترین آزار رابه پیامبر
رساند و گاهی پشت سر پیامبر راه میرفت و راه رفتن پیامبر را
مسخره می کرد و پیامبر او را از مدینه تبعید کرد و فرمود : او و
sales; و
رسید او ابا احترام به مدینه برگردائد و بعد از مرگش هم سایبان
بر سر قبرش بنا کرد.
ات ما یت
بود ولی تازیلنه عمر نزد مردم ترسناک تر از شمشیر حجاج
بود
شرح نهج البلاغه we! الحدید ۲۷۳/۱۶
صفحه 114:
تتجاویه شتباه ات زیادی مرت + شد که یکی از آنها رای
ار ار ال و | جانشین خود کرد.
زياد بن ابيه را برادر خود خطاب کرد. حجر بن عدى را به
شرح نهج البلاغه اين ابی الحدید ۸/۲۵۲
امام حسین علیه السلام یکی از دلاثل قیام خود را تحریف
سنت و رواج بدعت می نامد و می فرماید: فان السنه قد
تا ۳۸
بحر ۴۲۳۸۱
صفحه 115:
لحن Se
قال رسول all y de ail Le ail اسل لي 60 فيكم
الثقلين؛ كتاب الله و عترتی...
قال على عليه السلام : سلونى قبل ان تفقدونى فان بين
الجولنح منی علما جما هاه هاه الا لا اجد من يحمله الا و
فى عليكم من الله الحجة البالفا(شيشه علم مثل شیشه
ee _
صفحه 116:
وكليف ووم جد فم ا ۱ ۱۳
مرگم نزمیک شده باشد می خواهم کسی را جانشین خودم
قرار دهم در کتابهای شما (بهود) درباره علی چیزی آمده
است . کعب الاحبار گفت: علی از لغزش افراد در نمی گذرد.
او و فرزندانش نباید در رلس امور باشند عمر پرسید در
شما چیست؟ کعب الاحبار گفت در کتابهای ما
آمده است که لو و فروتدفشی بسح گیرندو نبلید در رس
امور باشند چون علی عده زیادی را کشته است.
شرح نهج البلاغه ۸۱/۱۲
معاويه از كعب الاحبار (يهودى) مى خواست تا بعضى از
seg) ها 1
صفحه 117:
لطا ee
ما Sac لا رس لش ی یه نت
ی غقابکم وم gee يَنْقَابْه عَلَى عَقبَئْه یط وه
ae ears
aaa le يَبْعُونَ (مب a5 i Ale ۱ نک ال
مائده/۵۰
صفحه 118:
ار و جاه ee
رو a Sip
الغدیر ۸۱۲۸۲
طلحه در عراق مزرعه ای داشت که روزی هزار دینار درآمد
داشت Yale
۳ ۹
آنچه عمر سعد را عاقبت به سوء كرد لين بود كه عبید الله
تر
Se ee . عمر سعد گفت:
Pee se) ae ec
صفحه 119:
عبید الّه که عمر سعد را می شناخت یک شببه اومهلت داد
روز عد pee CLS gal AUIS حاكمت دن Gy yi
بين مردم پخش شده است نمی توانم از ملک ری چشم
مقتل ابی مخنف ٩۵-۹۴
می فرمایند:
اما بعد فكان الدنيا لم تکن و کان الاخره لم تزل و السلام
بحار۴۵ ۸۷۱
صفحه 120:
he تعصب و تحجر ,مس
نمونه اش شعار ne
امام حسين عليه السلام: كشته افكار تحجرى شد
قرآن را وارونه تفسير مى كرهند و اهلبيت را خارجی خطاب
مى كردند فاسقى جون يزيد قمار باز را خليفه رسول الله
مى دانست وقتى ظهر عاشورا امام حسين عليه السالم اقامه
eee bse 0
حبیب ابن مظاهر به او می گوید:نمازفزند رسول له
ک و نو
بحار ۴۵/۲۱
صفحه 121:
امام سحاه علیه السلام می ترماید و55
یوم وم سین ات له Jy Ah og َو
انهم من هذه الامه كل يتقرب الى الله عزوجل بدمه و هو
بالله يذكرهم فلا يتعظون حتی قتلوه بغیا و ظلما و عدوان...
بحار ۲۷۴۱۲۲
صفحه 122:
۳ Si iiss bis
وق من تنا م اد ی وب و
اعد له ابا عظیما
Aa 07 معاویه پس از ماجرای حکمیت بُسر بن آرطاف
شهرهای مختلف فرستاد تا شیعیان و کارگزاران حضرت امیر علیه السلام
۱۱/۱۶ را از دم تیغ بگذرانند. الغدیر
زیاد بن ابیه که ابتدا شیعه بود و شیعیان را می شناخت وقتی وللی کوفه
اع ا سام درن
را مى برید و چشمانشان را در می آورد و آنان را به شاخه های در
شرح نهع البلاقه ابن إبى الحديد؟11/5
صفحه 123:
ey :
بد سس وبالب تشنه به شهادت
رسيد و بدنش را در يوست الاغى ييجيدند و آتش زدند.
كامل ابن یر ۳۵۴
محمد ie aaa
ة
عمرو بن حمق به دستور معاويه كشته شد و در اسلام
اولین کسی بودکه سرش از شهری به شهری و بالاخره برای
9 القذن 6۱/۱۱
صفحه 124:
امام Bi ۳ ۲
جعده وعده يول و همسرى يزيد را داد يول به جعده داد اما يزيد
جعده را نكرفت ١
صفحه 125:
"در کربلابه زن و بچه ها هم.رحم نکردنده وقتی ایام با
همه وداع کردبه عمه سادات فرمود: علی اصغر را بیاور با او
وداع كنم تا امام نازدلنه را بغل کرد و خواست ببوسد حرمله
تیری به گلوی نازک و لطیف و کوچک علی اصفر زد امام
2 ۰ << چ
آسمان باشنيد .و از بى عاطةك
عرض كرد هَوْنَ علق .ما نزل ىأل
امام باقر عليه السلام مى فرمایند: از آن خونها قطره ای بر
Sd Ge)
لهوف/1۶۹:
صفحه 126:
همسر یکی از شهدا Gall شهید آمده بود و خون را از سر و
صورت شهید پاک می کرد (چه صحنه ای) چون شمر این
صحنه را دید به غلامی دستور قتل زن را داد. آن غلام.
جنایتکار چنان عمود بر سر زن زد که سرش شکافته شد و
رن که تا
تار طارى ۱۱۰
صفحه 127:
ع لححية > و امام رهبر ع
خوشرنگ و خوشمزه ای را درب خانه حضرت آورد. امام
فرمودند: هدیه است يا صدقه
عرض کرد هیچکدام (یعنی رشوه)
امام فرمود: انت ذی جنه . تو دیوانه ای
وقتی امام - حسین برای سپاه عمر سعد خواست سخنرانی کند و
امرس که داد و فریاد می کردند
امام فرمود: کلکم عاص لامری. غیر مستمع قولی فقد ملئت
sea و اس نا
بحار۱۴۵ ۸
صفحه 128:
علیه السلام:
ail dep es صلی
Sol cass
aS Sy S556 ie له وحرمَةٌالموْمنِ
علامه امینی علیه الرحمه فرمود : ابالفضل که سهل است اگر
ee ی
صفحه 129:
Pe aka اس
آمد و گفت:
اوقر رکابی فضه و ذهبا
انی قتلت السید المحتجبا(
قتلت خیر الناس آما و آبا د
و خيرهم أذ ينسبون النسبا
ابی مختف /۲۰۲.
سرزده وارد مشو میکده حمام نیست
حرمت پیرمغان بر همه کس واجب است
صفحه 130:
١ احتبابفات نمامشكام
ا 1
ار لت ال
5
0 1
Ses ha
صفحه 131:
۲ مراسم سا
۷دشمن آغاز گر جنگ است
۷عصر تاسوعا حمله را آغاز مي کند
اما توسط حضرت اباالفضل عساسم یک شب مهلت میخواهد
reve Re ce ne STS Oe
۷عمر سعد اولین تیر را به سمت خیام می فرستد و لشکرش را
بر این امر شاهد میگیرد
صفحه 132:
سارت و سای
مادی: حداقل چذب نیروهای پشتیبان مانند زهیر بن قین
#معنوی: در ro
صفحه 133:
۱ تدای امس ر اسب
۷حفاظت شخصی در دیدار با ولید در مدینه
تعیین نیروی لشکر در مدینه
Oe Cy 9 pot A Eweer peo peer کردن توطته ترور 0
ل ا طریق رهگذران
0 ل rs Pewee
ا خیمه ها
صفحه 134:
" سازماندهی نیروها (میمنه» میتتره؛ قلب دشمن, دیدبان)
مواظبت از غافلگیری
ککندن خندن اطراف حیمه ها
استفاده از پوشش سیاه دشمن برای پیوستن افراد به امام
لاش برای ایساه اختال در تصمیمات دشمن
آماده سازی و تقویت روحی افراد
صفحه 135:
(۱۵- مراسم اختامید
ار سار
درمحفل عاشقان دلداده و مست
مى كشت سبوى كربلا دست به دست
ناگه زمیان خاکنین دستی مست
ا
صفحه 136:
. گزارشگرها
"ماه میجاد ی السلام
امام باقر علیه السلام
حضرت زینب
"سکینه خاتون
5
alin
دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نگشت
آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست
به بقا کرد ستمگر و بجا ماند ستم
الم دس و شاه موم باس
صفحه 137:
15 قتبلبغات بعد از نهايشكاه
“اتوسط معصومين عليهم السلام
۷توسط غیرمعصومین
|
et ae Se tee ee ol ene
نمايشكاه جهانى سيدالشهدا عليه السلام بود.
صفحه 138:
۳ ۱ رساسته رت ۱
-١ رئيس: عبيد الله بن زياد عليه اللعنه والعذاب (يزيد
كودن تر از اين بود كه بتواند طراح يك جريان باشد ).
'- مدير اجرايى: عمربن سعد عليه اللعنه والعذاب
Tan) SE ا ی
اما امام عليه السام يك امي وات حت قن
صفحه 139:
۴ کادر: ۰۰۰ تس 43 کوبلا حضور پیداءکردند و
۰ نفر اطراف کربلا سازماندهی شده بودند ۳
۷- محدوده جغرافیایی:
سرزمين كربلا (ملك امام حسين عليه السلام)
۸- هدف : مبارزه با توحيد و ولايت
صفحه 140:
9 غرفه ها:
مفهومی (عبرتی)
"بی بصیرتی
وا 9 3 ۵
دنیا زدگی
7 قداست gS
غیر مفهومی
alae
0 سعد
"وحدود ۲۰۰۰۰ نفر در کربلا و ۷۰۰۰۰ نفردراطراف كربلا
صفحه 141:
۰- مدعوین: افرادی از جنس خودشان (غیر شیعه)
۱- تبلیغات و زمینه سازی
قبل از خلقت آدم توسط شیطان
fone از خلقت آدم
eee
7 توسط بهود
"سران کفر و نفاق
لا
as
صفحه 142:
عصر تاسوعا و ایجاد رعب و وحشت در بین زنان فرزندان ..
۳- تدارکات: بهره مندی از تمام امکانات تدارکاتی
۴- تدابیر امنیتی: بهره مندی کامل از تمام ابزار زر ۰ زور
و aay)
۵- مراسم اختتامیه: حمید بن مسلم به يزيد كفت: تا
و اس و عد تن دا و
شهادت علی اصغر به بعد ورق به نفع امام عليه اسلام بر گشت.
صفحه 143:
۶- تبلیغات بعد از نمایشگاه: حرفی برای تبلیغ
erm, aes 3
ذلت چیزی بدست نیاوردند.
صفحه 144: