علوم پایه آمار

نمونه برداری

Nemoone_bardari_fasle8

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نمونه برداری”

نمونه برداری

اسلاید 1: روش های تحقیق در مدیریّتفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 2: روش های تحقیق در مدیریّتجامعه آماریكل گروه،افراد،وقايع و چيزهايي كه محقق مي خواهد به تحقيق درباره آنها بپردازد.عضو جامعه آماریجزيي از كل جامعه آماريفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 3: روش های تحقیق در مدیریّتچهارچوب جامعه آماری فهرستي از همه اعضاي جامعه آماري كه گروه نمونه از ميان آن گروه انتخاب مي شود.مثال:در مطالعه بر روي اعضاي يك سازمان،فهرست حقوق كاركنان آن سازمان مي تواند چهارچوب آماري باشد.فصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 4: روش های تحقیق در مدیریّتاگرچه چهارچوب آماري ممكن است در دسترس باشد،اما شايد هميشه به روز نباشد.چهارچوب جامعه آماری اعضايي كه به تازگي در سازمان استخدام شده اند و آنها كه اخيراً سازمان را ترك كرده اند،ممكن است در فهرست حقوق بگيران درج نشده باشد.در مثال اخیر :فصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 5: روش های تحقیق در مدیریّتگروه نمونهمجموعه كوچكي از جامعه آماري مشتمل بر برخي از اعضاي منتخب از جامعه آماريمجموعه فرعي است از جامعه آماري كه با مطالعه آن محقق قادر است نتيجه را به كل جامعه آماري تعميم دهد.فصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 6: روش های تحقیق در مدیریّتنمونه برداریفرآيند انتخاب كردن تعداد كافي از ميان اعضاي جامعه آماري، به طوريكه با مطالعه گروه نمونه و فهميدن خصوصيات يا وي‍ژگي هاي آزمودني هاي گروه نمونه، بتوانيم آنها را به اعضاي جامعه آماري تعميم دهيم.فصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 7: روش های تحقیق در مدیریّتدلایل نمونه برداریغیر ممکن بودن تحصیل اطلاعات از هر عضو جامعه آماری در صورتی که تعداد اعضای جامعه زیاد باشددر صورت امكانپذيري هم به خاطر زمان،هزينه و ساير مسائل منابع انساني مقدور نيست.نمونه برداریفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 8: روش های تحقیق در مدیریّتدلایل نمونه برداریمزیت مطالعه نمونه به جای مطالعه کل جامعه ايجاد خستگي كمتر وقوع خطاهاي كمتر حصول نتايج معتبرترنمونه برداریفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 9: روش های تحقیق در مدیریّتمعرف بودن گروه نمونه1) نماينده جامعه آماري 2) در بر داشتن ويژگي هاي جامعه برگزيدن گروه نمونه به طور علمي، باعث نزديکي آماره هاي گروه نمونه به پارامتر هاي جامعه آماري مي‌شود. گروه نمونه معرف جامعه آماري،باعث تعميم پذيري بيشتر يافته هاي تحقيقات مي‌شود.نمونه برداریفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 10: روش های تحقیق در مدیریّتممكن است گاهي علاقه مند به تعميم پذيري نباشيم، مانند:معرف بودن گروه نمونه مراحل اكتشافي در تحقيق وقتي به دليل كمبود وقت،دسترسي به مقداري از اطلاعات به جاي دقيق ترين اطلاعات كافي باشد.نمونه برداریفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 11: روش های تحقیق در مدیریّتنرمال بودن توزيع گروه نمونهبسياري صفت ها در جامعه آماري به طور طبيعي توزيع مي‌شوند. يعني بيشتر مردم اطراف ميانگين قرار گرفته و تعداد كمي از افراد در منتها درجه قرار دارند.توزيع ويژگي هاي مورد نظر ما در گروه نمونه بايد همان توزيع نرمال جامعه را دنبال كند.حجم نمونه و طرح نمونه برداري در انتخاب گروه نمونه معرف موثرند.نمونه برداریفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 12: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه برداری نمونه برداري احتمالي نامحدود نمونه برداري احتمالي محدود(پيچيده)نمونه برداري تصادفي سادهنمونه برداري نظامدار(سيستماتيك)نمونه برداري تصادفي طبقه بندي(متناسب و نا متناسب)نمونه برداري خوشه اي (يك مرحله اي و چند مرحله اي)نمونه برداري ناحيه اينمونه برداري مضاعفنمونه برداری احتمالیفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 13: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه بردارینمونه برداری احتمالی نمونه برداري احتمالي نامحدودنمونه برداري تصادفي سادهبرابری شانس اعضاي جامعه آماري براي انتخاب شدن به عنوان آزمودني كمترين سوگيري بيشترين تعميم پذيري پرزحمت و پرهزينه(به ويژه وقتي تعداد اعضاي جامعه آماري زياد و يا از نظر جغرافيايي پراكنده اند.) مانند نمونه برداري طبقه بندي كارآمد نيست.فصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 14: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه بردارینمونه برداری احتمالی نمونه برداري احتمالی محدود پیچیدهنمونه برداري نظام دار (سیستماتیک)شامل انتخاب تصادفي هر n امين عضو جامعه آماري بين 1 و n كاربري آسان در صورت در دسترس بودن چهار چوب آماري احتمال سوگيري نظامدار (در اين صورت استفاده از اين روش توصيه نمي شود.)فصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 15: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه بردارینمونه برداری احتمالی نمونه برداري احتمالی محدود پیچیدهنمونه برداري تصادفي طبقه بندي(متناسب و نا متناسب)انتخاب تصادفي آزمودني ها از اعضاي هر طبقه،ممكن است متناسب يا نا متناسب با تعداد اعضاي آن طبقه باشد. نمونه برداری متناسب نمونه برداری نا متناسبانتخاب آزمودني ها نسبت به تعداد كل آنها در جامعه آماريانتخاب آزمودني ها بر اساس معيار ديگري غير از تعداد آنها درجامعه آماريفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 16: روش های تحقیق در مدیریّتدر موارد زير نمونه برداري تصادفي طبقه بندي نا متناسب انجام میدهیم :طرح های نمونه بردارینمونه برداری احتمالی نمونه برداري احتمالی محدود پیچیدهنمونه برداري تصادفي طبقه بندي(متناسب و نا متناسب) طبقه يا طبقه هاي خيلي كوچك يا بزرگ احتمال تغيير پذيري بيشتردر يك طبقه نمونه برداري آسانتر و كم هزينه تر يك يا چند طبقه نسبت به ساير طبقاتفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 17: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه برداری نمونه برداري احتمالی محدود پیچیدهنمونه برداري تصادفي طبقه بندي(متناسب و نا متناسب)ویژگی ها : كارآمد ترين طرح احتمالي داشتن چارچوب جامعه آماري براي هر طبقه به قدر كافي معرف طبقه هاي كم تعداداگر اعضاي طبقات مختلف مشابه باشند،ديگر نيازي به تقسيم و استفاده از روش نمونه برداري طبقه بندي نيست.نمونه برداری احتمالیفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 18: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه برداری نمونه برداري احتمالی محدود پیچیدهنمونه برداري خوشه اییک مرحله ایتقسيم بندي جامعه آماري به خوشه هاي مناسب و انتخاب تصادفي تعداد لازم از خوشه ها به عنوان آزمودني هاي گروه نمونه و مطالعه اعضاي جامعه آماري در هر يك از خوشه ها.نمونه برداری احتمالیفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 19: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه برداری نمونه برداري احتمالی محدود پیچیدهنمونه برداري خوشه ایدو مرحله ای شامل نوعي نمونه برداري احتمالي از واحد هاي نمونه برداري نخستين نمونه برداري ثانوي از هر يك از واحد هاي اوليه نمونه برداري احتمالي دوباره از واحد هاي ثانويه ،تا وقتي كه براي واحد هاي نمونه به مرحله نهايي اين سطوح برسيم از هر عضو اين واحد ها،نمونه برداري صورت مي گيرد.نمونه برداری احتمالیفصل هشتمنمونه برداریویژگی ها :

اسلاید 20: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه برداری نمونه برداري احتمالی محدود پیچیدهنمونه برداري خوشه ایدو مرحله ایویژگی ها: هزينه كم كم اعتبار ترين طرح نمونه گيري در ميان طرح هاي احتمالي كمترين تعميم پذيري در پژوهش هاي سازماني چندان مرسوم نيست چرا كه معمولاً تجانس درون خوشه اي بيشتري وجود دارد تا عدم تجانس.هزينه پائين جمع آوري داده ها در خوشه هاي جغرافيايينمونه برداری احتمالیفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 21: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه برداری نمونه برداري احتمالی محدود پیچیدهنمونه برداري ناحیه ایشكلي از نمونه برداري خوشه اي در داخل يك ناحيهویژگی ها : تحقيق به جامعه آماري موجود در مناطق يا نواحي جغرافيايي مشخص و قابل تفكيك مانند بخش ها،بلوك هاي شهري يا مرز هاي خاص در يك محل مربوط مي شود. كم هزينه تر از اكثر طرح هاي نمونه برداري احتمالي ديگر عدم وابستگي به چهار چوب جامعه آماري مفيد براي تصميمات مرتبط با يك محلنمونه برداری احتمالیفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 22: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه برداری نمونه برداري احتمالی محدود پیچیدهنمونه برداري مضاعفگردآوري مقداري اطلاعات مقدماتي از يك گروه نمونه در جامعهسپس استفاده از يك گروه نمونه فرعي از آزمودني هاي نمونه اوليه براي مطالعه دقيق ترویژگی ها: ارائه اطلاعات دقيق تري در موضوع مورد مطالعه احتمال سوگيري اساسينمونه برداری احتمالیفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 23: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه بردارینمونه برداری غیر احتمالیعدم احتمال انتخاب شدن اعضاي جامعه آماري در گروه نمونه به عنوان آزمودنيعدم امكان تعميم با اطمينان يافته هاي مطالعه گروه نمونه به جامعه آماري نمونه برداری در دسترس نمونه برداری هدفدار نمونه برداری قضاوتی نمونه برداری سهمیه ایفصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 24: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه بردارینمونه برداری غیر احتمالی نمونه برداری در دسترسانتخاب و جمع آوري اطلاعات ازآن اعضاي جامعه كه براي دست يابي به اطلاعات به سادگي در دسترس مي باشند. عدم امكان تعميم پذيريارزان زماني كه اطلاعات سريع و به موقع لازم باشد،مكن است تنها انتخاب قابل قبول باشد.ویژگی ها:فصل هشتمنمونه برداری

اسلاید 25: روش های تحقیق در مدیریّتبدست آوردن اطلاعات از افراد خاصي كه قادرند اطلاعات مطلوب را ارائه دهند، به جاي كسب اطلاعات از كساني كه در دسترس اند.طرح های نمونه بردارینمونه برداری غیر احتمالی نمونه برداری هدف دارزيرا يا تنها كساني هستند كه مي توانند اطلاعات لازم را بدهند،يا با معيار خاص مورد نظر پژوهشگر وفق دارند.نمونه برداري هدفدار به دو دسته قضاوتي و سهميه اي تقسيم مي شود.

اسلاید 26: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه بردارینمونه برداری غیر احتمالی نمونه برداری قضاوتیویژگی ها:زماني به كار مي آيد كه طبقه محدودي از افراد اطلاعات مورد نظر را دارند.پس هر گونه نمونه برداري احتمالي از افراد بي هدف و غير مفيد است. تعميم پذيري ترديد آميز گاه تنها راه مناسب مطالعه

اسلاید 27: روش های تحقیق در مدیریّتطرح های نمونه بردارینمونه برداری غیر احتمالی نمونه برداری سهمیه ایشكلي است از نمونه برداري طبقه اي متناسب با حجم :برگزيدن افراد گروه هاي مختلف و در دسترس طبق نسبت معين از پيش تعيين شدهعدم امكان تعميم به آسانيهزينه و زمان كموقتي مشاركت گروه هاي اقليت در يك مطالعه مهم باشد،بسيار مفيد است.ویژگی ها:

اسلاید 28: روش های تحقیق در مدیریّتامكان به كار بردن يك طرح غير احتمالي در اولين مرحله تحقيق و استفاده از طرح احتمالي موقعي كه اطلاعات بيشتر به دست آمد.يا بر عكس:ارائه عرصه هاي جديد براي پژوهش توسط يك طرح نمونه برداري احتمالي و براي بررسي امكان سنجي آن،استفاده ازطرح هاي نمونه برداري غير احتماليطرح های نمونه بردارینمونه برداری غیر احتمالی

اسلاید 29: روش های تحقیق در مدیریّتکدام طرح به کار گرفته شود ؟باید بگوییم بستگی دارد به :ميزان دانش قبلي درباره پژوهش مورد نظرهدف اصلي مطالعه : تعميم پذيري كارآئي دانستن بيشتر راجع به دسته هاي فرعي در جامعه آماري كسب اطلاعات سريع

اسلاید 30: روش های تحقیق در مدیریّت ملاحظات هزينه :کدام طرح به کار گرفته شود ؟باید بگوییم بستگی دارد به : آيا دقيق بودن تعميم پذيري نتايج، ارزش آن را دارد كه به سرمايه گذاري بيشتر در وقت،هزينه و ساير منابع بپردازيم؟ آيا اين خوش بيني ناشي از محدوديت هاي بودجه و زمان ضروري است؟

اسلاید 31: روش های تحقیق در مدیریّتموفق و پیروز باشید !

اسلاید 32: روش های تحقیق در مدیریّت

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید