نمونه های رایج گزارش صبحگاهی پزشکی
اسلاید 1: به نام دانای بزرگ هستی بخش
اسلاید 2: ای خدای دانا ، هوشت را به کسانی ده که راستکار،راستی جو کمک کار و آبادگر هستند تا آنان دوستی را با دل و جان بیفزایند.
اسلاید 3: دکتر نگار خدادادیروانپزشکmorning report
اسلاید 4: مروری کوتاه برنمونه های رایج گزارش صبحگاهی
اسلاید 5: گزارش صبحگاهی مبتنی بر شواهد Evidence –based morning report
اسلاید 6: گزارش صبحگاهی مبتنی بر شواهدنتایج جستجوگزارش موارد بستریمعرفی کامل بیمارانطرح پرسش مورد جستجو
اسلاید 7: نتایج جستجوبا مسئولیت دستیار ارشد قالب استاندارد روز قبل آماده می شود با تاکید بر 4 نکته: پرسش دقیق پاسخ کوتاه کیفیت علمی شواهد ارتباط شواهد با حل مشکل بیمار
اسلاید 8: نام بیمار: ...... شماره پرونده: ....دستیار گزارش دهنده: ....... استاد: ...........مشکل بالینی: خانم 29ساله باتنگی نفس پیشرونده،پلورال افیوژن زیاددرسمت راست آسیت وتوده ی قابل لمس در آدنکس می باشد توراکوسنتز مایع پلورال اگزوداتیو با پروتئین4.2/6.2و 420/476 LDH گزارش صبحگاهی مبتنی بر شواهد
اسلاید 9: پرسش مورد جستجو: ویژگی مایع پلور در سندرم meig چیست؟پاسخ به جستجو:ممکن است اگزودا یا ترانسودا باشد.آمار قابل اطمینانی در مورد شیوع هر کدام از این انواع وجود ندارد.منبع اطلاعات:1-Textbook of medicine (cecil 19th edition ) 2-Harrison(14thedition) 3-Fishmans pulmonary diseases and disorders (2nd edition) 4-Lights pleural diseases (3nd edition)
اسلاید 10: کیفیت اطلاعات: نامطمئن.به نظر می رسد که صاحب نظران با یکدیگر اختلاف نظر دارند. هاریسون و فیشمن ذکر کرده اند که مایع پلور ترانزودا است در حالی که کلی در صفحه ی 1890 ولایت در صفحه ی 230 آن را اگزودا بیان نموده اند. بنا براین به نظر می رسد که هردونوع مایع پلورال ترانزودا و اگزودا می توانند در سندرم Meig دیده شوند .تاثیر احتمالی برروی مراقبت از بیمار : یافته های مایع پلور بیمار با سندرم Meig تطابق دارد با این وجود تنها برداشتن جراحی توده تخمدانی و پایش سیر بالینی بیمار تشخیص قطعی را تعیین می کند.
اسلاید 11: برای این مرحله مدت زمان 15دقیقه پیشنهاد شده است.
اسلاید 12: گزارش موارد بستری فرم استاندارد مکتوب با اداره ی دستیار ارشد شامل 4 مشخصه: سن جنس شکایت اصلی تشخیص احتمالی (کاربردی)
اسلاید 13: دستیار ارشد یا رهبر مجموعهگزارش تمام موارد بستریپرسش اختصاصی از نکات قابل آموزشپرسش از مطالب مرور شده جلسات قبلی
اسلاید 14: برای این مرحله مدت زمان 10دقیقه پیشنهاد شده است.
اسلاید 15: در پایان این مرحله حد اقل 3 بیمارجهت معرفی کامل تر انتخاب می شوند.فهرست بستری ها ، گردآوری و وارد بانک اطلاعاتی در بخش می گرددو بقیه ی داده ها در هنگام ترخیص بیماران تکمیل می شود.
اسلاید 16: معرفی کامل بیمارانتاکید بر استدلال بالینی نه محفوظات رای گیری به روش Sackett
اسلاید 17: برای این مرحله مدت زمان 30دقیقه پیشنهاد شده است.
اسلاید 18: طرح پرسش مورد جستجوپرسشی که دستیار باید به دنبال پاسخ آن بگردد مشخص می شود.با در نظر گرفتن 2 نکته:سوال کاملا روشن باشد.همه ی افراد گروه با طرح آن موافق باشند.نتیجه در جلسه بعد اعلام شود.
اسلاید 19: برای این مرحله مدت زمان 5دقیقه پیشنهاد شده است.
اسلاید 20: فواید گزارش صبحگاهی مبتنی بر شواهد
اسلاید 21: یادگیری مبتنی بر بیمار یاد گرفتن بیان عبارت من نمی دانم نقد محترمانه نظرات خبرگاناثر برمحیط یاد گیری
اسلاید 22: اثر بر برنامه آموزشی این فرمت در ذهن دستیار برای کاردرراند بخش و درمانگاه هم جایگزین می شود. استدلال بالینی و طبابت مبتنی بر شواهد تمرین می شود. جلسات بیماری مرگ ومیر و کنفرانس های بالینی بر اساس دفتر ثبت موارد بستریوگزارش صبحگاهی صورت می گیرد. گراند راندهای ماهیانه به نکات مهم بیمارانMrاختصاص می یابد.
اسلاید 23: اثر بر اداره برنامه دستیاری ثبت تجارب بالینی دستیاران وبرنامه ریزی برحسب نیاز های آموزشی آنان. روزآمد شدن فایل مقالات. افزایش تعامل روزانه. آشکار شدن مشکلات سیستم با معرفی بیماران به صورت تصادفی وبدون آمادگی.
اسلاید 24: هماهنگی ارتقای مستمر کیفیت و پژوهش بالینی شکل گرفتن ایده های جدید برای پژوهش. ارتقای کیفیت درمان بیماران. حجم نمونه پژوهش.
اسلاید 25: گزارش صبحگاهی از بیماران سرپایی outpatient morning report
اسلاید 26: مرور نتایج یک مطالعهسه بار در هفتهبین 30 تا 60 دقیقهتعداد ومدتسال اول71%سال دوم81%دستیار ارشدسال سوم 58%استاد 42%دستیار ارشدهدایتگرمعرفی یک بیمار 5 تا 10 دقیقه بعد بحث تعاملیارزیابی نقادانه مقالات یک بار در هفته
اسلاید 27: میزان دانش عمومی. انعطاف پذیری در روش. توانایی گسترش دادن فهرست تشخیص افتراقی مطرح شده دستیاران. هوش بالینی. مهارت در هدایت بحث با پرسش های خوب ودعوت به تعامل. مهارت در برقراری ارتباط با دستیاران.مهمترین ویژگی استاد در تسهیل یادگیری
اسلاید 28: دانش فوق تخصصی. ذکر تجارب شخصی. بحث درباره علوم پایه کمترین نقش در تسهیل یادگیری
اسلاید 29: کم بودن زمان. آماده نبودن دستیار برای معرفی خوب بیمار. بحث یک طرفه از سوی استاد. قطع کردن بحث ها از طرف استاد. سخنرانی کردن استاد. موانع یادگیری
اسلاید 30: دانش پایه مهارت طرح تشخیص افتراقی. مهارت حل مسئله.توانمندی دستیار در
اسلاید 31: دو نوع پزشک وجود دارد: دسته ای که بامغزشان طبابت می کنند ودسته ای که با زبانشان ویلیام اسلر
اسلاید 32: دیر زیوید شاد زیوید تازیوید به کامه زیوید زندگیتان به کامه به کامه تن مینو تان به کامه به کامه روان
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.