نوآوری معکوس
اسلاید 1: نوآوری معکوسیادگیری از طریق راه حل های مناسبwww.barkatventures.com
اسلاید 2: مطالعه موردیخودرو تولید شده با همکاری شرکتهای داچیا و رنوطراحی با هدفگذاری اولیه بر روی مشتریان کم درآمد در بازارهای شرق اروپا و به ویژه رومانیاستفاده از تکنیکهای طراحی و تولید مقرونبهصرفه و فرآیندهای مونتاژ کارگری در کشورهای کم درآمدارائه به بازارهای توسعه یافته پس از موفقیت در رومانیتامین دو سوم درآمد شرکت رنو از فروش خودرو در این کشورهاشرکت ارائهکننده تجهیزات الکترونیکی و لوازم خانگیتولید یک ماشین لباسشویی کوچک با هدف ابتدایی فروش در مناطق روستایی چینتولید لباسشویی Mini Magical Child برای جایگزینی لباسشوییهای برزگ و گرانقیمتفروش مدل اصلاح شده این ماشین در بازارهای جهانی پس از موفقیت چشمگیر در هندفروش بیش از 2 میلیون از این دستگاه در 67 کشورشرکت ارتباطات راه دور فنلاندیتولید گوشی 1100 در سال 2003 برای شرایط سخت کشور هندحذف ویژگیهای پرهزینه مانند صفحه رنگی و دوربین و ایجاد حق انتخابهایی یا ویژگیهای خاص هر کشورجذب مشتریان خواهان یک دستگاه ارتباطی ساده در کشورهای صنعتی پس از موفقیت در بازار هندپرفروشترین محصول الکترونیکی مصرفکنندگان با فروش بیش از 250 میلیون
اسلاید 3: نوآوری معکوس چیست؟تولید اولیه برای کشورهای در حال توسعه و سپس نفوذ به بازار کشورهای توسعه یافتهانتقال پتانسیل نوآوریانتقال پتانسیل نوآوری
اسلاید 4: تاریخچه نوآوری معکوسآغاز این مدل در حوالی دهه 1990جذابتتر بازار کشورهای کم درآمد سابق همچون هند و چین در آن برههتاسیس دپارتمانهای R&D در این کشورها برای ارائه محصولات خلاقانه به مصرفکنندگان بومیجذابیت و فروش محصولات تولید شده در کشورهای توسعه یافتهپیادهسازی موفق توسط جنرال الکتریک به عنوان یکی از پیشگامان این الگو
اسلاید 5: نوآوری معکوس، کی؟ کجا؟ چگونه؟ و ...لزوم رعاتی استانداردهای کشورهای توسعهیافته و در عین حال ارائه قیمت پایینتر از این بازارهابسترهای استفاده از این مدلوجود R&D مناسب و توانایی نوآوریاستقرار در اقتصادهای نوظهور مانند چین یا هندوجود فشار زیاد بر شرکت برای کاهش هزینههاموفقیت بالای این مدل در صنعت تکنولوژی پزشکی و ورود تدریجی به سایر صنایع
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.