bolough_va_nojavanan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نوجوانان و بلوغ”

نوجوانان و بلوغ

اسلاید 1: نوجوانان و بلوغ

اسلاید 2: نوجواني چیست؟

اسلاید 3: نوجواني چیست؟يك مرحله رشدي بين كودكي و بزرگسالي است.مرحله گذر از وابستگي بسمت استقلال، خود مختاري و پختگي است.نوجوان از سمت خانواده به سمت گروه همتا ها حركت مي كند....

اسلاید 4: چالش هاي نوجوانيمهمترين چالش هاي نوجواني:بيولوژيكشناختياجتماعياخلاقي و مذهبي

اسلاید 5: تغییرات فیزیکی این تغییرات فیزیکی و هیجانی که به واسطه ترشح هورمونها صورت می گیرد:افزایش رشد قدرشد سینه و مو در زیر بغل و شرمگاه در دختران زیرشدن صدا و رویش مو زیر بغل و شرمگاه در پسرهاقوی شدن غریزه جنسی در دخترها و دست یابی به قابلیت والد شدن

اسلاید 6: تغییرات فیزیکی افزایش مشخص قد و وزن در دخترها زودتر از پسرها روی می دهد ، بطوری که در 12 سالگی دخترها هم بلندقدتر و هم سنگینتر از پسرهای هم سن خود هستند .

اسلاید 7: در این دوره سرعت رشد اعضای بدن متفاوت است مثلاً قسمت تحتانی دستها و پاها سریعتر از قسمت های فوقانی رشد می کنند.البته سرعت رشد و بروز این تغییرات نیز در همه نوجوانان یکسان نیست.نوجوانانی که خیلی زود یا دیر بالغ می شوند مسائل خاص خود را دارند.

اسلاید 8: فرایند بلوغسن شروع تغییرات بلوغ در دخترها: 9 تا 11 سالدر پسرها: 2 سال دیرترفرایند بلوغ حدود 4 تا 5 سال طول می کشد.

اسلاید 9: تغییرات بیولوژیک بلوغشکل گیری صفات ثانویه جنسیرشد قابل توجه سیستم اسکلتیافزایش فعالیت غدد سباسه

اسلاید 10: تغییرات بیولوژیک بلوغتغیرات هورمونیبا منشا غدد غیر جنسیدر 6 تا 8 سالگیافزایش رشد استخوانیرشد موهای بدنبا منشا غدد جنسیخصوصیات ثانویه جنسیرشد دستگاه تناسلیهورمون رشد

اسلاید 11: مهمترین چالش های ناشی از بلوغتأثیر عوامل بیولوژیکسازگاری با تغییرات جسمینقش جنسیتمایلات جنسیرفتارهای پرخطر

اسلاید 12: مهمترین چالش های ناشی از بلوغبلوغ جسمی می تواند یک تجربه منفی باشد.رشد جسمی زودهنگام در دخترها با عدم رضایت از تصویر تن همراه است که می تواند به مشکلات زیر منجر شود:اختلالات خوردنافسردگیکاهش اعتماد به نفس

اسلاید 13: مهمترین چالش های ناشی از بلوغمطالعات نشان می دهند که: 78% دختران از ظاهر خود رضایت ندارند.حدود 10% در مرز اختلالات خوردن مثل جوع عصبی قرار دارندبسیاری از نوجوانان دختر اشتغال ذهنی منفی نسبت به خود داشته، از اتخاذ شیوه های سازگارانه اجتناب می کنند و به نظر دیگران نسبت به خودشان بسیار حساس هستند.

اسلاید 14: تغییرات شناختیچالش هاي شناختي:شكل گيري تفكر انتزاعيتفكر خودمحورتوانائي فكر كردن در مورد ديگرانروش جديد پردازش اطلاعاتتفكر انتقاديتفكر خلاقانه

اسلاید 15: در شروع نوجوانی ، تفکر معمولا انتزاعی ، مفهومی و آینده گرا می شود.

اسلاید 16: چالش هاي شناختيبسیاری از نوجوانان خلاقیت قابل ملاحظه ای نشان می دهند ، که در زمینه نگارش ، موسیقی ، هنر و شعر تظاهر می کند. خلاقیت همچنین در زمینه ورزش و علاقه نوجوان به دنیای اندیشه ها نیز ظاهر می شود ( بشر دوستی ، اخلاق ، وجدان و مذهب)

اسلاید 17: یکی از تکالیف عمده نوجوانی کسب احساس رضایت از خود توام با اطمینان است.آشفتگی هویتی ناتوانی در رسیدن به خود یکپارچه و یا خودآگاهی است.یکی از تکالیف عمده نوجوانی کسب هویت است.بحران هویت نوجوانی تا حدودی با انتقال از وابستگی به استقلال حل می شود.

اسلاید 18: منفی گرایینه ، من خودم می دانم چکار کنم. لازم نیست به من بگویید بلندی موهایم چقدر باید باشد. به من نگویید قد دامنم چقدر باید باشد. این منفی کاریها به این دلیل ظاهر می شود که در درجه اول به والدین و پس از آن به دنیا اعلام می شود که این نوجوان خود صاحب عقل است .

اسلاید 19: باز هم ، منفی کاری راه کلامی فعال ابراز خشم می گردد. نوجوانها ممکن است برای اثبات استقلال خویش ، خود را در هر مسئله ای داخل سازند.برای انتخاب دوستان ، گروه همتاها ، طرحها و رشته های انتخابی در مدرسه ، نقطه نظرهای فلسفی و اصول اخلاقی بین نوجوان و والدین ممکن است ، مباحثه های طولانی صورت بگیرد.

اسلاید 20: عضو هر نسلی خود بخاطر دارد که چگونه طرز لباس پوشیدن ، آرایش مو، و ظاهردر این دوره سنی هرچه غریبتر بهتر .

اسلاید 21: همه توانیروئین تنی

اسلاید 22: تدریجا ، نوجوان ارزشهای گوناگون را از منابع مختلف وارد سیستم خود می سازد درک می کند که برای تغییر و رشد و برای انطباق با موقعیت های مختلف زندگی باید انعطاف پذیر باشد.

اسلاید 23: اگر چه متخصصین این نظریه را که نوجوانان تحت کنترل سیلی از هورمونها هستند اغراق آمیز می دانند . با این وجود عدم ثبات خلقی ، قهر ، علاقه به تنهایی و خلوت و زودرنجی ویژگی این دوران است .

اسلاید 24: کودکان قادر نیستند آینده دور را ببینند ولی در نوجوانان کم سن آینده نگری تا حدودی شکل گرفته و به همین دلیل همیشه نگران آینده هستند . به طور مثال نگران : عملکرد تحصیلی . ظاهر رشد فیزیکی و محبوبیت . مرگ احتمالی یکی از والدین . نداشتن دوست . مصرف موادمخدر و مشروبات الکلی . فقر و گرسنگی در کشور . عدم توانایی در یافتن کار خوبطلاق والدین و مرگ هستند .

اسلاید 25: خیلی از نوجوانان در ابتدای دوران بلوغ خجالتی و عصبیند و از آنجا که دستخوش تغییرات فیزیکی و عاطفی چشمگیری نیز هستند ، برایند این دو ویژگی باعث حساسیت و توجه زیاد نسبت به خود در نوجوان می شود

اسلاید 26: آنها با دیدن کوچکترین نقص در خود بسیار نگران می شوند ، حتی نقص هایی کوچک که به چشم دیگران نمی آید برای آنها بسیار بزرگ جلوه می کند

اسلاید 27: درک دیدگاه دیگران ( به خصوص والدین ) برای نوجوان سخت است و گاهاً نوجوان در خود فرو می رود و فکر می کند تنها فردی است که این گونه احساس می کند و این تجربیات را دارد و تصور می کند او آنچنان ویژه و خاص است که هیچکس بخصوص خانواده نمی توانند او را درک کنند

اسلاید 28: این نوع باورها باعث احساس تنهایی و انزوای آنها می شود بعلاوه نوع نگرش نوجوان به خود ،روی نحوه تعامل او با خانواده و دوستان تأثیر زیادی می گذارد .

اسلاید 29: باید منتظر نوسانات شدید هیجانی یا اندوه طولانی مدت در آنها بود که گاها خود باعث بروز مشکلات عاطفی شدیدی می شود .

اسلاید 30: احساسات نوجوانان اغلب اغراق آمیز بوده و کارهایشان ثبات لازم را ندارد . گاهی خوشحال و شاد ، گاهی غمگین و بی حالند . به همین دلیل بعضی فکر می کنند ، دوره نوجوانی گذراندن کودکی ثانویه است

اسلاید 31: وظیفه والدین در این میان فهم این نکته به نوجوان است که او در وسط یک سری تغییرات مهم قرار دارد و این حالات و تغییرات همیشگی و بدین شکل ثابت نمی مانند و یک دوره در حال گذر است .

اسلاید 32: علاوه بر این تغییرات هیجانی بیشتر نوجوانان با ورود به این دوران راههای متفاوت دیگری را برای بیان احساسات خود پیدا می کنند .

اسلاید 33: تغییرات شناختینوجوانان در این دوره از نظر فکر کردن ، یاد گرفتن و استدلال کردن جهش بزرگی پیدا می کنند .کودکان برای متقاعد شدن باید لمس کنند و ببینند که آن چیز واقعی است ولی نوجوانان قادر هستند در مورد عقاید و چیزهایی که قابل رویت یا لمس نیستند نیز فکر کنند

اسلاید 34: نوجوانان کوچکتر درگیر افکار انتزاعی و منطقی می شوند . نحوه فکر کردن آنها بیشتر عینی است و همه چیز را سیاه و سفید می بینند . یادگیری مطالب نظری جدید برای نوجوانی که همه چیز را سیاه و سفید می بیند مشکل است .

اسلاید 35: نوجوانان بزرگتر می توانند قسمت بزرگتری از این تصویر را ببینند . آنها به جای قبول ارزشها و اطلاعات ،بیشتر سئوال می کنند و این یعنی در مورد هر چیزی که فکر کنند از نظر والدین آنها غیر منطقی است وارد بحث های داغ می شوند.

اسلاید 36: بعلاوه این تغییرات فکری باعث می شود تا نوجوان بفهمد که کیست و یا ممکن است چه کسی باشد . به این فرآیند ساختن هویت می گویند که مهمترین پدیده این دوران است . ساختن هویت یعنی صرف زمان برای اینکه بفهمند چه کسی هستند ، به چه ارزشهایی اعتقاد دارند و در زندگی به دنبال انجام چه کاری هستند

اسلاید 37: این دوره زمان آنست که درست و غلط را برای خود مشخص کنند . بیشتر نوجوانان در این سن هویتهای مختلفی را کشف می کنند . از دید والدین نوجوانان همیشه در حال تغییر هستند ولی در واقع این ها مراحلی هستند که نوجوان باید پشت سر بگذارد تا هویت و شخصیت نهایی خود را پیدا کند

اسلاید 38: . بعضی از نوجوانان ممکن است به مسئله هویت کاری نداشته باشند و خیلی ساده ارزشها و توقعات والدین را نسبت به زندگی قبول کنند و بعضی خیلی آشکارا ارزشهایی را انتخاب می کنند که متضاد با ارزشهای والدین است . کسب هویت قطعی در بعضی در اوایل نوجوانی شکل می گیرد و در بعضی تا اواخر دوران نوجوانی طول می کشد

اسلاید 39: نوجوانان برای کسب هویت خود از والدین فاصله می گیرند و تحت تأثیر دوستان هم سن و سال خود قرار می گیرند . البته به این معنی نیست که والدین قادر نیستند بر فرزند خود تأثیرگذار باشند . دیدگاه اکثر نوجوانان نسبت به مسائل مذهبی ، سیاسی و اجتماعی خیلی شبیه به دیدگاه والدین آنها است

اسلاید 40: گرچه ممکن است نوجوانان بتوانند مانند بزرگسالان فکر کنند ولی از آنجا که تجربه کافی ندارند نمی توانند مثل آنها عمل کنند و رفتار آنها متناسب با فکرشان نیست . برای مثال ممکن است فرزند شما برای جمع آوری کمک نقدی برای حفظ محیط زیست مشتاقانه راه پیمایی کند ولی در طول مسیر بطری خالی آب خود را روی زمین بیندازد .

اسلاید 41: چالش هاي نوجوانيچالش هاي روانشناختي:شكل گيري هويت جديدفرديت يافتگيپاسخهاي هيجانيهويت اخلاقي و سازگاري روانشناختي

اسلاید 42: چالش هاي نوجوانيچالش هاي اجتماعي:انتظارات جامعهانتظارات خانوادهانتظارات نوجوان

اسلاید 43: تاثير تجربيات كودكي بر رشد نوجوانمشكلات دوران كودكي:مشكلات دلبستگي اوليهتاثير رفتارهاي والدي نامناسبتاثير كودك آزارياثرات آسيب ها و حوادثاثرات ژنتيك

اسلاید 44: اثر استرسهاي محيطي بر نوجوانانواع محيطهايي كه بر نوجوان استرس وارد مي كنند:محيط خانوادهمحيط آموزشيمحيط كاريتغيير در روابطمواجهه با موضوعات جنسيفشارهاي اجتماعي اقتصادي

اسلاید 45: اثر استرسهاي محيطي بر نوجوانمحيط خانواده:عملكرد خانوادهروش فرزند پروريارتباط والدينجدائي يا طلاقاعتيادپرخاشگريجنبه هاي فرهنگي

اسلاید 46: اثر استرسهاي محيطي بر نوجوانمحيط آموزشي:فشار مدرسهخطر شكست يا افت تحصيليچالش هاي مربوط به كنترل

اسلاید 47: اثر استرسهاي محيطي بر نوجوانتغيير روابط:تغيير در روابط با والدينتغيير در روابط با همتاهاتغيير در روابط با برادر و خواهر هادرگير شدن در روابط عاطفي با جنس مخالف

اسلاید 48: خطراتي كه نوجوان را تهديد مي كنندكاهش نقش والدينافزايش نفوذ همسالانگروههاي بزهكارسيگار و مصرف موادرفتارهاي جنسيرفتارهاي پرخطركنترل وزن

اسلاید 49: مهمترین چالش های ناشی از بلوغاز مهمترین چالش ها مواجهه با رفتارهای پرخطر است:امروزه نوجوانان بیشتر از گذشته با رفتارهای پرخطر مواجه می شوند.حدود 50% آنها در معرض خطر متوسط تا شدید بروز رفتارهای پرخطر قرار دارند.25% در معرض خطر بالائی قرار دارند.

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید