صفحه 1:
بسم اللّه الرحمن الرحيم

صفحه 2:
نگارش طرح تجاري تهیه و تدوین : دکتر عليرضايوسفي

صفحه 3:
عنوان طرح کسب و کار لوگو یا آرم تجاری نام تهیه کننده | تهیه کنندگان : نام هنر آموز : ...

صفحه 4:
شط 6 ط اه ک < مه

صفحه 5:
فهرست مطالب -۱

صفحه 6:
نهرست مطالب -۲ ۶ خدمات امحصولات شرح محصولات اخدمات هدف از توليد ويزكى هاى محصولات / خدمات محدوديت هاى محصولات / خدمات تعبهدات شركت مجوز و حقوق قانونى 6

صفحه 7:
۷ منایم انسان " ساختار مدیربتی نیروی آنسانی مورد نیاز *" چگونگی استخدام نمودار سازمانی فهرست مطالب - ۴

صفحه 8:
فهرست مطالب -۲ ‎A‏ منابع فيزيكي ‏فرآيند توليد ‏تجهيزات ‏فهرست تجهيزات ( توليد) فهرست تجهیزات ( اداری) ‏مکان کسب و کار کروکی استقرار تجهیزات مواد اوليه ‏توسعه کسب و کار

صفحه 9:
نهرست مطالب - ۵ ‎٩‏ طرح بازاربابی ‏"مشخصات رقبا ‏"بازار هدف و مشتریان ‏" شیوه قیمت گذاری ‏*قیمت محصولات | خدمات *کانال توزیع محصولات | خدمات "قب بلیغات ‏*خدمات پس از فروش ‏*مکان فروش

صفحه 10:
نهر ست مطالب - ء ۰ طرح مالی *روش تامین منابع مالی "وام بانکی "بدهی ها "دارايى ها "هزينه استهلاك "هزينه ها "صورت حساب هزینه ها "قیمت محصولات / خدمات *تحلیل نقطه سر به سر *پیش بینی میزان در آمد "پیش بینی میزان سود #گرازنامه شرکت

صفحه 11:
a ۱. نمودارها نمودار فروش نمودار هزینه ها نمودار سود ۳ جدول زمان بندی ۳. ضمایم نهر ست مطالب- ۷

صفحه 12:
شرج كسب و کار مشخص كنيد ايده شما جيست؟ آيا فكراين كسب و کار عملى است 5 ايده كسب وكار دقيقا كن جيزى است كه مى خواهيد انجام دهید . در لین قسمت. خواننده بلید دقیقا بفهمد که ایده کسب و کار شما چیست؟ لا شکل کسب و کار لا نوع کسب و کار لا نوع محصولات یا خدمات ‎Q‏ جنبه هاي منحصر به فرد و خصوصیات ویژه| 3 ae

صفحه 13:
با ياسخ به سؤالات زد 06 امكان سنجى توجيه اقتصادى و اجرايى براى ايده خود خواهيد داشت: ايده شما جه نيازى را برآورده يا جه مشكلى را حل مى كند؟ ( ارزش موضوع ( چه کسانی مشتری شما خواهند بود ؟ ( بازار هدف ) از جه طریقی در آمد به دست خواهید آورد ؟ کسب و کار شما با کسب و کارهای مشابه در بازار چه تفاوتی دارد؟ موانع ورود شما به این کسب و کار چیست ؟ در بازار چند رقیب دارید و کیفیت کار آنها چطور است ؟ فكر مى كنيد چند درصد بازار را می توانید به دست بیاورید ؟ این کسب و کار. چه نوع خصوصیات منحصر به فردی خواهد داشت؟ هزینه های راه اندازی چقدر است ؟ آیایرای استفاده از وام ها و کمک های دولنی و خصوصی برنامه ای دارید؟

صفحه 14:
ceil dal ۳یا ۴ هدف این کسب و کار را بنویسید . این اهداف باید قابل اندازه گیری باشند. برای مثال : - میزان فروش از این محصول روزانه ۲۰۰ عدد خواهد بود. - میزان سود در پایان ماه ۱۰۰۰۰۰ تومان خواهد بود. - پس از گذشت ۶ ماه میزان تولید به ۲ برابر افزایش خواهد یافت. ul

صفحه 15:
مأمور يت آرمانهاى كسب و كار خود را توصيف كنيد. درباره مزايايى که به مشتریان خود ارایه خواهید داد. کار کنانتان و خودتان به عنوان صاحب کسب و کار بنویسید. برای مثال؛ اگر عقیده دارید رضایت مشتری و خدمات به مشتریان برایتان مهم است. اگر رشد و سود بیشتر مهم است. اگر می خواهید کار کنانتان منصفانه برخورد کنند يا اگر خلاقیت در کارشان پاداش دارد. لینها را بنویسید. ul 06

صفحه 16:
کلید‌های مو فقيت سه یا چهار برتری کسب و کار خود نسبت به سایرین را چه عواملی باعث موفقیت کسب و کار شما خواهد شد؟ کلیدهای موفقیت برای هر کسب و کاری متفاوت است؛ ‎Glos ail)! jo Seo‏ تعمیرات و عیب یلبی کامپیوتر. سریع بودن يا شبانه روزی بودن خدمات‌یا نگرفتن هزینه | ف a

صفحه 17:
محصودات/ خدمات شرح محصولات/ خدمات محصولات یا خدملتی که در لین کسب و کار ارلیه می شود عبارتند از: ۵ | a

صفحه 18:
06 هدف أز توليه محصولات / خدمات هدف از توليد محصولات / خدمات شما جيست؟ آيا محصولات / خدمات شما سودى به حال مشتريان دارد؟ محصولات | خدمات شما مشکل خاصی را حل می کند با فرصت جدیدی را بوجود می آورد؟ & ‏محصولات / خدمات شما جزو اقلام ضروری است‎ ui ‏جزو اقلام لوکس و غیر ضروری است؟‎

صفحه 19:
ویزگی های محصولات , خدمات ° خصوصیات ویژه محصولات | خدمات شما از لحاظ هزینه. طراحی. کیفیت و ... چیست؟ * آیا در بازار کنونی مشابه دارند؟ تفاوت آنها با نمونه های موجود چیست؟ 6

صفحه 20:
محدودیت های محصودات , خدمات * محدودیت های محصولات / خدمات خود را شرح دهید. * نقاط ضعف محصولات / خدمات را بنویسید. * مشکلات احتمالی. هنگام ارابه محصولات / خدمات به بازار چیست؟ هه

صفحه 21:
تعهدات شرکت * شرکت شما در قبال ارايه اين محصولات / خدمات به مشتری. جه تعهداتى را قبول خواهد كرد؟ ( كارانتى ها) eq

صفحه 22:
مجوزها و حقوق قانونی ۱- برای تولید لین محصولات‌پا ارلیه خدمات‌به چه مجوزهای قانونی دولتی نیاز داربد و چگهنه باید آنها رابه دست آورید؟ * آیا شرایط دریافت این مجوزها را دارید؟ * به چه مدارکی نیاز است؟ * جه مراحلی باید طی شود و چه مدت زمان می برد؟ ۲- آبا برای ارایه محصولات خود نیاز به امتیازات قانونی (مانند نب احترام حی‌امسار و دارنده ee

صفحه 23:
منابع انسانی ساختار مدبریتی * ساختار مالکیت کسب و کار را شرح دهید. * اعضاي هیات مدیره (و یا مشاوران كليدي خارج از. کسب و کار مانند حسابداران و وکلا و ... ) چه كساني هسنند؟ ۰ کارکنان کليدي تیم مديريتي چه كساني هستند و صلاحیت هاي فني و حرفه اي آنها کدام است؟ * روش پرداخت مزایا و پاداش به تیم مديريتي چگونه است؟ 03 وه

صفحه 24:
ردیف نیروی انسانی مورد نیاز ا حصیا لات مجموع هزينه دستمزدها or تخصص / مهارت سابقه دستمزد ريال

صفحه 25:
* در لین بخش در مورد تخصص های مورد نیاز نیروی انسانی و چگونگی انتخاب و استخدام هر یک توضیح دهید. es

صفحه 26:
وه نمودار ساز مانی

صفحه 27:
منابع فیز یکی فر آیند تولید * در این قسمت. به شرح کامل مراحلی که به تولید محصولات يا ارایه خدمات منجر می شود بپردازید. * یا کلیه مراحل در داخل شرکت انجام می شودیا بخش هابی به دیگران واگذار خواهد شد؟ * میزان تولید ماهانه را بنویسید. | ف

صفحه 28:
تجهیز ات * تاسیسات. تجهیزات مورد نیاز تولید چیست؟ * هزبنه خریداری این تجهیزات در مجموع. چه میزان خواهد بود؟ ( سرمایه گذاری ثابت ) * چه تجهیزات اداری دیگری مورد نیاز است؟ و

صفحه 29:
ردیف 0 || ۵ | ۵ 86 مجموع قيمت كل

صفحه 30:
ردیف 0 || ۵ | ۵ 55 مجموع قيمت كل

صفحه 31:
مکان کسب و کار * مکان لازم برای تولید محصولات یا ارایه خدمات را شرح دهید. * هزینه مورد نیاز برای این مکان چقدر است؟ eq

صفحه 32:
کروکی استقر ار تجهیز ات * نقشه ای بکشید که محل استقرار تجهیزات و امکانات اين كسب و كار را در محل مورد نظر نشان دهد. م

صفحه 33:
مواد اوليه * مواد اوليه مورد نياز جيست واز كجا تامين خواهد شد؟ * به جه میزان مواد اولیه متناسب با تولیدتان نیاز دارید؟ * هزینه مورد نیاز برای تهیه این میزان مواد اولیه چقدر است؟ رديف مواد اوليه هزینه مجموع هزينه مواد اوليه ريال 99

صفحه 34:
توسعه کسب و کار * آیا محصولات / خدمات وابسته مشلبه یا فرعی دیگری وجود دارد؟ * آیا امکان توسعه محصولات | خدمات شما در آینده وجود دارد؟ * چه محصولات | خدمات دیگری را تصمیم دارید در آینده ارایه دهید؟ or

صفحه 35:
ae طرح باز ار یابی مشخصات رقبا بازار هدف و مشتریان شیوه قیمت گذاری قیمت محصولات / خدمات کانال توزیع محصولات | خدمات تبلیغات خدمات پس از فروش مکان فروش

صفحه 36:
مشخصات ر قبا * رقبای موجود در بازار را شناسایی کرده و چگونگی جمع آوری این اطلاعات را شرح دهید.( تحقیق بازار یابی) * مشخصات رقبای خود را شرح دهید.( توسعه - بزرگی بازار - قیمت- میزان فروش و .۰) 90)

صفحه 37:
باز ار هدف و مشتریان * بازار هدف محصولات با خدمات شما چیست؟ * مشخصات مشتریان ا حتمللی خود را از نظر سن. طبقه اجتماعی. محل و فرهنگ | مذهب شرح دهید. * مشتریان شما احتمالا چه واکنشی به محصولات | خدمات شما نشان خواهند داد؟

صفحه 38:
شیوه قیمت گذاری شیوه قیمت گذاری محصولات / خدمات خود را شرح دهید. * چرا از این روش استفاده می کنید؟ 90)

صفحه 39:
کانال توزیع * از کدام کانال های توزیع برای ارایه محصولات يا خدمات خود استفاده می کنید؟ هه

صفحه 40:
تبلیغات * از کدام روش ها و رسانه های تبلیغاتی استفاده می کنید؟ * هزینه تبلیغات چقدر است؟ * یک نمونه از تبلیغات

صفحه 41:
روش های بهبود فروش به غیر از تبلیغات از چه روش های دیگری برای افزایش فروش و جذب مشتریان استفاده خواهید کرد؟ 60

صفحه 42:
خدمات پس از فروش *؟ ضمانت نامه ها و خدمات محصولات شما پس از فروش چه خواهد بود؟

صفحه 43:
مكان فروش * محل فروش كجاست و جه اهميتي در بازار يابي دارد؟ مم

صفحه 44:
طرح مالی روش تامین منابع مالی ‎٠‏ براي تامين منابع مالي خود از چه روشي استفاده خواهید کرد؟ ‎٠‏ تا اين تاريخ جه میزان سرمایه جذب كرده ايد و منابع تامين آن كدام است؟ ‎٠‏ سرمايه هاي جذب شده را جكونه باز يرداخت خواهيد كرد؟ ‎U ‎ee

صفحه 45:
وام بانکی در صورت برنامه ریزی برای دریافت وام شرح کاملی آورده شود: * وام دهنده * شرایط و مدارک لازم * میزان وام ‎٠‏ چگونگی بازپرداخت وام

صفحه 46:
66 بدهى ها بد هه اسناد يرداختنى بستانكاران ريال

صفحه 47:
میز آن سر مابه سرمایه پس انداز شخصی قرض وام بانکی وام قرض الحسته مجموع ريال

صفحه 48:
eo تجهیزات اماشین آلات دارایی های ثابت زمين ساختمان اثاثه ادارى وسيله نقليه دارايى ها J ‏ریا‎ دارایی های جاری صندوق ( بانک) مواد اوليه موجودى كالا ملزومات بدهكاران اسناد دريافتنى ريال

صفحه 49:
هزینه استهلای < eo هزینه استهلاک سال های عمر مفید ............ سال .... ريال - قیمت تمام شده دار ایی ....

صفحه 50:
هزینه های ثابت هزینه های ساختمان تاسسات کار حانه حقوق مدیران دستمزد (بخش اداری) مجموجع مجموع هزينه ها- هزينه هاى ثابت + هزينه هاى متغير هه هزينه ها ريال ريال هزينه هاى متغير كليه هزينه هاى توليد: مواد اوليه دستمزد (بخش توليد) أب و برق و .. هزينه استهلاك مجموع ريال ريال

صفحه 51:
هزینه دستمزد مدیران معاونان کارگران کارکنان ye ‏دستمزدها‎ eq صورت حساب هزینه ها ريال ريال عنوان هزينه دستمزد ها هزينه اجاره هزينه تلفن هزينه آب سرت برق هرينة سوخت هزينه آكهى/ تبليغات مجموع هزينه ها ريال ريال

صفحه 52:
فیمت محصولات / خدمات ‎POF ae e‏ مجموع - سود دعر لت را هزینه های هزینه های قیمت تماه | قیمت خالس خدمات ثابت متغیر ات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏م ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 53:
وب پیش بینی میزان درآمد نام محصولات یا خدمات تعداد فروش ماهانه مجموع در آمد ماهانه مجموع در آمد سالانه قیمت فروش هر واحد مبلغ كل ماهانه ريال ريال

صفحه 54:
پیش بینی میز آن سود درآمد : سس ریبال : کسر می شود جمع هزينه ها: ريال سود خالص:

صفحه 55:
دارایی ها : eye ‏مواد اوليه‎ زمين ساختمان بدهكاران نام شركت تراز نامه تاريخ بدهى ها : بستانكاران اسناد يرداختنى جمع بدهى ها سرمايه

صفحه 56:
۰ — نمودار فروش پیش بینی های فروش را برای سه سال آینده شرح دهید. آیا این پیش بینی ها صحیح است ؟ این اطلاعات را چگونه و از چه منابعی بدست آوردید؟ انمودار میزان فروش| ‎so‏ سال ‎ ‎

صفحه 57:
نمودار هزینه ها پیش بینی های فروش را برای سه سال آینده شرح دهید. آیا این پیش بینی ها صحیح است ؟ این اطلاعات را چگونه و از چه منابعی بدست آوردید؟ نمودار میزان هزین ها

صفحه 58:
نمودار سود پیش بینی های سود را برای سه سال آینده شرح دهید. آیا این پیش بینی ها صحیح است ؟ این اطلاعات را چکونه و از چه منابعی بدست آوردید؟ انمودار میزان سود/

صفحه 59:
جدول زمان بندی در این قسمت باید کلیه مراحل راه اندازی کسب و کار از ابتدا نا مرحله فروش را فهرست کرده و هر یک را زمان بندی نمایید. مثال : ماه ردیف فعالیت ۱ ۱6 9 | | 6 | ۱6 ۱۶ 6 0 .| جمع آوری اطلاعات | 1 | ل ‎O‏ | جمع آوری سرمایه 1 | ‎o‏ ‏9 خريد تجهيزات م | 0 ‎ae‏ استخدام نیرو 0 | 8 0 ‏توليد و فروش‎ | dO

صفحه 60:
هه

بسم اهلل الرحمن الرحيم نگارش طرح تجاري تهيه و تدوين :دكتر عليرضايوسفي عنوان طرح كسب و كار ................................................................ لوگو يا آرم تجاري .................................. نام تهيه كننده /تهيه كنندگان .................................................. : نام هنرآموز ..................... : رشته مهارتي ..................... : نام واحد آموزشي ................... : نام استان و منطقه .................. : سال تهيه ..................... : فهرست عناوين .1شرح كسب و كار .2امكان سنجي .3اهداف .4مأموريت .5كليدهاي موفقيت .6خدمات /اتمحصول .7منابع انساني .8منابع فيزيكي .9طرح بازاريابي .10طرح مالي .11نمودارها .12بندي جدول زمان 4 .13م;يضما فهرست مطالب 1 - .1شرح كسب و كار .2امكان سنجي .3اهداف .4مأموريت .5كليدهاي موفقيت 5 فهرست مطالب 2- .6خدمات /محصوالت شرح محصوالت/خدمات هدف از توليد ويژگي هاي محصوالت /خدمات محدوديت هاي محصوالت /خدمات تعهدات ش6ركت مجوز و حقوق قانوني 6 فهرست مطالب 3 - .7منابع انساني ‏ ‏ ‏ ‏ 7 ساختار مديريتي نيروي انساني مورد نياز چگونگي استخدام نمودار سازماني فهرست مطالب 4- .8منابع فيزيكي • فرآيند توليد • تجهيزات • فهرست تجهيزات ( توليد) • فهرست تجهيزات ( اداري) • مكان كسب و كار • كروكي استقرار تجهيزات • مواد اوليه • توسعه كسب و كار 8 فهرست مطالب 5 - .9طرح بازاريابي ‏مشخصات رقبا ‏بازار هدف و مشتريان شيوه قيمت گذاري ‏قيمت محصوالت /خدمات ‏كانال توزيع محصوالت /خدمات ‏تبليغات ‏خدمات پس از فروش ‏مكان فروش 9 .10طرح مالي ‏روش تامين منابع مالي ‏وام بانكي ‏بدهي ها ‏دارايي ها ‏هزينه استهالك ‏هزينه ها ‏صورت حساب هزينه ها ‏قيمت محصوالت /خدمات ‏تحليل نقطه سر به سر ‏پيش بيني ميزان درآمد ‏پيش بيني ميزان سود 10ترازنامه شركت فهرست مطالب 6 - فهرست مطالب7 - .11نمودارها نمودار فروش نمودار هزينه ها نمودار سود .12جدول زمان بندي .13ضمايم 11 شرح كسب و كار مشخ6ص كني6د ايده شم6ا چيس6ت؟ آي6ا فك6ر اي6ن كس6ب و كار، عملي است ؟6 ايده كس6ب وكار دقيق6ا آ6ن چيزي اس6ت ك6ه م6ي خواهي6د انجام دهي6د .در اي6ن قس6مت ،خواننده باي6د دقيق6ا بفهم6د ك6ه ايده كسب و كار شما چيست؟ ‏ ‏ ‏ ‏ 12 شکل کسب و کار نوع کسب و کار نوع محصوالت يا خدمات جنبه هاي منحصر به فرد و خصوصيات ويژه امكان سنجي با پاسخ به سؤاالت زير ،توجيه اقتصادي و اجرايي براي ايده خود خواهيد داشت: • ايده شما چه نيازي را برآورده يا چه مشكلي را حل مي كند؟ ( ارزش موضوع ) • چه كساني مشتري شما خواهند بود ؟ ( بازار هدف ) • از چه طريقي درآمد به دست خواهيد آورد ؟ • كسب و كار شما با كسب و كارهاي مشابه در بازار چه تفاوتي دارد؟ • موانع ورود شما به اين كسب و كار چيست ؟ • در بازار ،چند رقيب داريد و كيفيت كار آنها چطور است ؟ • فكر مي كنيد چند درصد بازار را مي توانيد به دست بياوريد ؟ • اين كسب و كار ،چه نوع خصوصيات منحصر به فردي خواهد داشت؟ • هزينه هاي راه اندازي چقدر است ؟ • آيا براي استفاده از وام ها و كمك هاي دولتي و خصوصي برنامه اي داريد؟ 13 اهداف 3ي6ا 4هدف اي6ن كس6ب و كار را بنويس6يد .اي6ن اهداف باي6د قابل اندازه گيري باشند .براي مثال : ميزان فروش از اين محصول روزانه 200عدد خواهد بود. ميزان سود در پايان ماه 100000تومان خواهد بود. پ6س از گذش6ت 6ماه ميزان تولي6د ب6ه 2برابر افزايشخواهدي6افت. 14 مأموريت آرمانهاي كس6ب و كار خود را توص6يف كنيد .درباره مزاياي6ي ك66ه ب66ه مشتريان خود اراي 6ه خواهي66د داد ،كاركنانتان و خودتان به عنوان صاحب كسب و كار بنويسيد. براي مثال؛ اگ6ر عقيده داري6د رضاي6ت مشتري و خدمات ب6ه مشتريان برايتان مه6م اس6ت ،اگ6ر رش6د و س6ود بيشت6ر مه6م اس6ت ،اگ6ر م6ي خواهي6د كاركنانتان منص6فانه برخورد كنن6د يا اگر خالقيت در كارشان پاداش دارد ،اي6نها را بنويسيد. 15 كليدهاي موفقيت س6ه ي6ا چهار برتري كس6ب و كار خود نس6بت ب6ه س6ايرين را بنويسيد. چ6ه عوامل6ي باع6ث موفقي6ت كس6ب و كار شم6ا خواه6د ش6د؟ كليدهاي موفقي6ت براي ه6ر كس6ب و كاري متفاوت اس6ت؛ مثال در اراي6ه خدمات تعميرات و عي6ب ياب6ي كامپيوتر، سريع بودن يا شبانه روزي بودن خدماتي6ا نگرفتن هزينه اياب و ذهاب ممكن است كليد موفقيت ش6ما باشد. 16 محصوالت /خدمات شرح محصوالت /خدمات محص6والت ي6ا خدمات6ي ك6ه در اي6ن كس6ب و كار اراي6ه مي شود عبارتند از: ............... .1 ............... .2 17 هدف از توليد محصوالت /خدمات • • • • 18 هدف از توليد محصوالت /خدمات شما چيست؟ آي6ا محص6والت /خدمات شم6ا س6ودي به حال مشتري6ان دارد؟ محص6والت /خدمات شم6ا مشك6ل خاص6ي را ح6ل م6ي كن6د يا فرصت جديدي را بوجود مي آورد؟ آي6ا محص6والت /خدمات شم6ا جزو اقالم ضروري اس6ت يا جزو اقالم لوكس و غير ضروري است؟ ويژگي هاي محصوالت /خدمات • خصوصيات ويژه محصوالت /خدمات شما از لحاظ هزينه، طراحي ،كيفيت و ...چيست؟ • آيا در بازار كنوني مشابه دارند؟ تفاوت آنها با نمونه هاي موجود چيست؟ 19 محدوديت هاي محصوالت /خدمات • محدوديت هاي محصوالت /خدمات خود را شرح دهيد. • نقاط ضعف محصوالت /خدمات را بنويسيد. • مشكالت احتمالي ،هنگام ارايه محصوالت /خدمات به بازار چيست؟ 20 تعهدات شركت • شرك6ت شم6ا در قبال اراي6ه اي6ن محص6والت /خدمات به مشتري ،چه تعهداتي را قبول خواهد كرد؟ ( گارانتي ها) 21 مجوزها و حقوق قانوني -1براي توليد اي6ن محص6والت ي6ا اراي6ه خدماتب6ه چه مجوزهاي قانون6ي دولت6ي نياز داري6د و چگون6ه باي6د آنه6ا را ب6ه دس6ت آوريد؟ • آيا شرايط دريافت اين مجوزها را داريد؟ • به چه مداركي نياز است؟ • چه مراحلي بايد طي شود و چه مدت زمان مي برد؟ -2آيا براي ارايه محصوالت خود نياز به امتيازات قانوني ( مانند ثبت اختراع ،حق امتياز و ) ...داريد؟ 22 منابع انساني • • • • 23 ساختار مديريتي ساختار مالكيت كسب و كار 7را شر7ح دهيد. اعضاي هيات مديره (و يا مشاوران كليدي خارج از 7كسب و كار مانند حسابداران و وكال و ) ...چه كساني هستند؟ كاركنان كليدي تيم مديريتي چه كساني هستند و صالحيت هاي فني و حرفه اي آنها كدام است؟ روش پرداخت مزايا و پاداش به تيم مديريتي چگونه است؟ نيروي انساني مورد نياز رديف سمت تحصيالت مجموع هزينه دستمزدها 24 تخصص /مهارت سابقه دستمزد ريال چگونگي استخدام • در اي6ن بخ6ش در مورد تخصص هاي مورد نياز نيروي انس6اني و چگونگ6ي انتخاب و استخدام هر يك توضيح دهيد. 25 نمودار سازماني 26 منابع فيزيكي فرآيند توليد • در اي6ن قس6مت ،ب6ه شرح كام6ل مراحل6ي ك6ه ب6ه توليد محصوالت يا ارايه خدمات منجر مي شود بپردازيد. • آي6ا كلي6ه مراح6ل در داخ6ل شرك6ت انجام م6ي شود ي6ا بخش هايي به ديگران واگذار خواهد شد؟ • ميزان توليد ماهانه را بنويسيد. 27 تجهيزات • تاسيسات ،تجهيزات مورد نياز توليد چيست؟ • هزينه خريداري اين تجهيزات در مجموع ،چه ميزان خواهد بود؟ ( سرمايه گذاري ثابت ) • چه تجهيزات اداري ديگري مورد نياز است؟ 28 فهرست تجهيزات بخش توليد رديف تجهيزات 1 كامپيوتر 2 اسكنر 3 چاپگر تعداد 4 5 مجموع 29 قيمت قيمت كل فهرست تجهيزات بخش اداري رديف تجهيزات 1 قفسه 2 ميز 3 صندلي تعداد 4 5 مجموع 30 قيمت واحد قيمت كل مكان كسب و كار • مكان الزم براي توليد محصوالت يا ارايه خدمات را شرح دهيد. • هزينه مورد نياز براي اين مكان چقدر است؟ 31 كروكي استقرار تجهيزات • نقشه اي بكشيد كه محل استقرار تجهيزات و امكانات اين كسب و كار را در محل مورد نظر نشان دهد. 32 مواد اوليه • مواد اوليه مورد نياز چيست و از كجا تامين خواهد شد؟ • به چه ميزان مواد اوليه متناسب با توليدتان نياز داري6د؟ • هزينه مورد نياز براي تهيه اين ميزان مواد اوليه چقدر است؟ رديف مواد اوليه مجموع هزينه مواد اوليه 33 هزينه ريال توسعه كسب و كار • آي6ا محص6والت /خدمات وابس6ته مشاب6ه ي6ا فرعي ديگري وجود دارد؟ • آي6ا امكان توس6عه محص6والت /خدمات ش6ما در آينده وجود دارد؟ • چ6ه محص6والت /خدمات ديگري را تص6ميم داريد در آينده ارايه دهيد؟ 34 طرح بازاريابي • • • • • • • • 35 مشخصات رقبا بازار هدف و مشتريان شيوه قيمت گذاري قيمت محصوالت /خدمات كانال توزيع محصوالت /خدمات تبليغات خدمات پس از فروش مكان 6فروش مشخصات رقبا • رقباي موجود در بازار را شناس6ايي كرده و چگونگ6ي جمع آوري اين اطالعات را شرح دهيد (.تحقيق بازار يابي) • مشخص6ات رقباي خود را شرح دهيد (.توس6عه – بزرگي بازار -قيمت -ميزان فروش و ) ... 36 بازار هدف و مشتريان • بازار هدف محصوالت يا خدمات شما چيست؟ • مشخص6ات مشتريان احتمال6ي خود را از نظ6ر س6ن ،طبقه اجتماعي ،محل و فرهنگ /مذهب شرح دهيد. • مشتريان شم6ا احتماال چ6ه واكنش6ي ب6ه محص6والت / خدمات شما نشان خواهند داد؟ 37 شيوه قيمت گذاري • شيوه قيمت گذاري محصوالت /خدمات خود را شرح دهيد. • چرا از اين روش استفاده مي كنيد؟ 38 كانال توزيع • از كدام كانال هاي توزيع براي ارايه محصوالت يا خدمات خود استفاده مي كنيد؟ 39 تبليغات • از كدام روش ها و رسانه هاي تبليغاتي استفاده مي كنيد؟ • هزينه تبليغات چقدر است؟ • يك نمونه از تبليغات 40 روش هاي بهبود فروش • به غير از تبليغات ،از چه روش هاي ديگري براي افزايش فروش و جذب مشتريان استفاده خواهيد كرد؟ 41 خدمات پس از فروش • ضمانت نامه ها و خدمات محصوالت شما پس از فروش چه خواهد بود؟ 42 مكان فروش • محل فروش كجاست و چه اهميتي در 7باز7ار يابي دارد؟ 43 طرح مالي روش تامين منابع مالي • براي تامين منابع مالي خود از چه روشي استفاده خواهيد كرد؟ • تا اين تاريخ چه ميزان سر7مايه جذب كرده ايد و منابع تامين آن كدام است؟ • سرمايه هاي جذب شده را چگونه باز پرداخت خواهيد كرد؟ 44 وام بانكي در صورت برنامه ريزي براي دريافت وام شرح كاملي آورده شود: • وام دهنده • شرايط و مدارك الزم • ميزان وام • چگونگي بازپرداخت وام 45 بدهي ها بدهي ها اسناد پرداختني بستانكاران 46 ريال ميزان سرمايه سرمايه پس انداز شخصي قرض وام بانكي وام قرض الحسنه ... مجموع 47 ريال دارايي ها دارايي هاي ثابت زمين ساختمان تجهيزات/ماشين آالت اثاثه اداري وسيله نقليه 48 دارايي هاي جاري ريال صندوق ( بانك) مواد اوليه موجودي كاال ملزومات بدهكاران اسناد دريافتني ريال هزينه استهالك ارزش اسقاط ................ريال – قيمت تمام شده دارايي ................ريال هزينه استهالك = سال هاي عمر مفيد .............سال 49 هزينه ها هزينه هاي ثابت ريال كليه هزينه هاي توليد: مواد اوليه دستمزد (بخش توليد) آب و برق و ... هزينه استهالك هزينه هاي ساختمان تاسيسات كارخانه حقوق مديران دستمزد (بخش اداري) مجموع هزينه هاي متغير ريال مجموع مجموع هزينه ها= هزينه هاي ثابت +هزينه هاي متغير 50 ريال ريال صورت حساب هزينه ها هزينه دستمزد عنوان ريال مديران معاونان كارگران كاركنان ... هزينه دستمزدها 51 ريال هزينه دستمزد ها هزينه اجاره هزينه تلفن هزينه آب هزينه برق هزينه سوخت هزينه آگهي /تبليغات مجموع هزينه ها ريال ريال قيمت محصوالت /خدمات مجموع نام محصوالت يا هزينه هاي هزينه هاي قيمت تمام متغير ثابت خدمات شده 52 قيمت فروش سود خالص براي هر واحد پيش بيني ميزان درآمد نام محصوالت يا خدمات 53 تعداد فروش ماهانه قيمت فروش هر واحد مبلغ كل ماهانه مجموع درآمد ماهانه ريال مجموع درآمد ساالنه ريال پيش بيني ميزان سود درآمد : :كسر مي شود جمع هزينه ها: سود خالص: 54 .............ريال ............ريال ............ريال دارايي ها : صندوق مواد اوليه تجهيزات زمين ساختمان بدهكاران 55 نام شركت تراز نامه تاريخ بدهي ها : بستانكاران اسناد پرداختني جمع بدهي ها سرمايه نمودار فروش پيش بيني هاي فروش را براي سه سال آينده شرح دهيد. آيا اين پيش بيني ها صحيح است ؟ اين اطالعات را چگونه و از چه منابعي بدست آورديد؟ ن7م7ودا7ر م7ي7زا7ن ف7روش7 45 50 40 25 30 15 20 10 1386 56 1385 س7ا7ل 1384 0 م7يل7يون 7لاير7 نمودار هزينه ها پيش بيني هاي فروش را براي سه سال آينده شرح دهيد. آيا اين پيش بيني ها صحيح است ؟ اين اطالعات را چگونه و از چه منابعي بدست آورديد؟ ن7م7ودا7ر م7ي7زا7ن ه7زي7ن7ه 7ه7ا7 40 35 30 15 1386 57 1385 س7ا7ل 10 1384 20 10 0 م7يل7يون 7لاير7 نمودار سود پيش بيني هاي سود را براي سه سال آينده شرح دهيد. آيا اين پيش بيني ها صحيح است ؟ اين اطالعات را چگونه و از چه منابعي بدست آورديد؟ ن7م7ودا7ر م7ي7زا7ن س7ود 15 15 10 10 5 1386 58 1385 س7ا7ل 1384 م7يل7يون 7لاير7 5 0 جدول زمان بندي در اين قسمت بايد كليه مراح6ل راه اندازي كسب و كار از ابتدا تا مرحله فروش را فهرست كرده و هر يك را زمان بندي نماييد .مثال : رديف ماه فعاليت 1 جمع آوري اطالعات 2 3 4 10 جمع آوري سرمايه 59 خريد تجهيزات استخدام نيرو توليد و فروش 1 2 ‏ ‏ ‏ 3 4 5 6 7 8 ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ضمايم تصوير مدارك مربوط به : • دريافت وام • مجوز ها • لغت نامه تخصصي • نقشه ها و اطالعات تخصصي ديگر 60

62,000 تومان