نگرش ها
اسلاید 1: نگرشها (آلپورت )نگرشها یک حالت آمادگی ذهنی و عصبی سازمان یافته از راه تجربه است که بر پاسخ فرد نسبت به همه موضوعات و موقعیتها یی که این پاسخ به آنها مربوط می شود تاثیری جهت دهند ه یا پویا می گذارد.به طور تاریخی ،نظر بر این است نگرشها موضوع اصلی نظام روانشناسی اجتماعی است در نتیجه نگرشها غالبا جنبه اجتماعی دارند
اسلاید 2: ماهیت نگرشها
اسلاید 3: گستره نگرشها نیرومندی وشدت نگرشدرجه پیچیدگی عمل یا کنش شخصی درونی ساختن ارزشها دریافت یا پذیرش پاسخ دادن و ارزش گذاری سازماندهی و تشخیص
اسلاید 4: درونی کردن ارزشها
اسلاید 5: اعتقادات هیجانات ،یا رفتار؟برداشتهای که از لحاظ کارکردی مهمند ومی توانند از آثار فراوان مربوط نگرشها استخراج شوند ظاهرا به حالتهای درونی آموخته شده مربوط می شوند که بر انتخابهای عمل شخصی نسبت به اشیاء،رویدادها ،یا اشخاص تاثیر می گذارند.یک تعاریف عملیاتی
اسلاید 6: تقویت شرطی سازی کلاسیکخودتقویتی یا تقویت شخصی سرمشق سازی انسانیمحتوای پیام و تغییر نگرشتغییرنگرشمنبع پیام
اسلاید 7: مفاهیم : یادگیرنده باید مفهوم مجموعه شیء،رویداد،یا شخصی که نگرش جدید نسبت بدان جهت خواهد یافت را دارا باشد.مفهوم منبع یا سرمشق انسانی است خصوصیاتی که همانند سازی یادگیرنده را با سرمشق انسانی تضمین می کند .مجموعه ای از مفاهیم مربوط به عمل شخصی هستند که نگرش به آنها ربط پیدا می کند.اطلاعاتشرایط یادگیری نگرشها شرایط درونی
اسلاید 8: مشاهده انتخابهای مدل یا سرمشق انسانی1-برای سرمشق جذابیت و اعتبار تعیین می شود.2-یادآوری موضوع نگرش و موقعیتهایی که در آنها موضوع نگرش قابل کاربرد است در یادگیرنده تحریک می شود.3-انتخاب عمل مطلوب شخصی توسط سرمشق عملا به نمایش گذاشته می شود یا انتقال می یابد4-حالت تقویتی ،امور انجام شده توسط سرمشق،عملا نشان داده می شود تنوع در مضمون سرمشق سازی انسانی تقویت انتخاب عملشرایط بیرونی
اسلاید 9: کاربرد های آموزشیدر تغییرنگرش انتظار می رود که دانش آموزان نسبت به هر موضوعی که تحصیل می کند نگرش مثبت کسب کند . یکی موثرترین روشها برای ایجاد نگرشها فراهم ساختن مجموعه ای از شرایط یادگیری است که سرمشق سازی انسانی را در بر می گیرد.کارآمدی سرمشق سازی انسانی برای تغییر نگرش یا نا کارآمدی پیامهایی که به طور ناشناس اطلاعات یا دستورات کلامی را منتقل می سازد به طور قابل ملاحظه ای مغایر است مثلا درخواستهای نظیر لطفا با احتیاط رانندگی کنید برای یادگیری نگرش بی اثر است بنابراین تغییر نگرش نیاز به این دارد که اطلاعات به عنوان پیش نیاز توسط یادگیرنده کسب شود.
اسلاید 10: تشکر از توجه شما
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.