نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه
اسلاید 1: نام درس :تاریخ:
اسلاید 2: نگهداری و تعمیرات پیشگیرانهتهیه کننده:استاد مربوطه:
اسلاید 3: مقدمه و کلیاتمبحث نگهداری و تعمیرات یکی از مباحث مهم هر صنعت است كـه از طـرق مختلـف منجر به افزايش بهره وري و كارايي ميگردد و یکی از اصلی ترین وظایف بخش نگهداری و تعمیرات ، اولویت دادن به فعالیت های تعمیرات پیشگیرانه می باشد.با اجرای صحیح عملیات پیشگیرانه انتظار میرود که خرابی های اضطراری به شدت کاهش یافته و در نتیجه هزینه ها و سایر زیان های ناشی از تعمیرات اضطراری به حداقل ممکن برسد.به عبارت دیگر تعمیرات پیشگیرانه (PM) نوعی از تعمیرات است که قبل از خرابی سیستم اعمال میگردد و هدف آن ، حفظ حالت سیستم در وضعیتی است که از طریق بازرسی ، شناسایی و پیشگیری از وقوع خرابی انجام شود.نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه بعد از جنگ جهانی دوم از طریق آمریکایی ها به ژاپن معرفی شد و اوج کارنگهداری و تعمیرات پیشگیرانه مربوط به اوایل دهه 60 میلادی می باشد. درخواست های مربوط به انجام عملیات پیشگیری ، پس از بازدید های فنی دوره ای صادر شده و بر اساس اولویت های تعیین شده در برنامه کار روزانه گروه های اجرایی تعمیراتی قرار خواهد گرفت.در ادامه در مورد بازدید های فنی صحبت میکنیم.
اسلاید 4: سطوح مختلف بازدید های فنیدر اجرای عملیات تعمیرات پیشگیرانه ، به عنوان اولین قدم ، لازم است تجهیزات به صورت منظم مورد بازرسی فنی قرار گیرند . آزمایشات یا بازدید های فنی به منظور عملیات پیشگیری را می توان به 4 سطح تقسیم کرد:سطح 1:بازدید های انجام شده توسط انسان ولی به وسیله حواس انسانی بر اساس برنامه های دوره ای بازدید.سطح 2:بازدید های انجام شده توسط انسان ولی با استفاده از وسایل و تجهیزات های مخصوص بازدید.سطح 3:آنالیز شیمیایی روغن های صنعتی مستعمل در دستگاه هاسطح 4:نصب و استفاده از سیستم های ثابت بر روی دستگاه ها برای اعلام خطر و وضعیتکار ماشین ها
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.