کسب و کار برنامه‌ریزی

هدف گذاری و برنامه ریزی در کار و زندگی

hadaf_gozari_va_barname_rizi_dar_kar_va_zendegi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هدف گذاری و برنامه ریزی در کار و زندگی”

هدف گذاری و برنامه ریزی در کار و زندگی

اسلاید 1: هدف گذاری و برنامه ریزی در کار و زندگیمنصوردهستانی منفرد WWW.DEHESTANI.WS

اسلاید 2: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی2ذهن ما باغچه است گل در آن بايد كاشت گر نكاری ،  گل منعلف هرز در آن مي رويدزحمت كاشتن يك گل سرخ كمتر از  زحمت برداشتن  هرزگی آن علف استمرحوم مجتبی کاشانی

اسلاید 3: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی3آينده خود را، خودتان شكل دهيد، وگرنه ديگري آن را برايتان شكل خواهد داد

اسلاید 4: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی4 اگر ندانی به کجا می روی، هر گز نخواهی دانست کی به آنجا می رسی وقتی نمی دانی به کجا خواهی رفتبه هرطرف می خواهی برو !

اسلاید 5: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی5آينده چيست ؟

اسلاید 6: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی6آینده مکانی نیست که آنجا میرویم،آینده جایی است که آنرا می سازیم،راههایی که به آینده ختم می شوند یافتنی نیستند،بلکه ساختنی اند بگونه ای که ساختن این راه ها هم آینده و هم سازنده را بکلی دگرگون می کند.

اسلاید 7: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی7آينده از آن كيست ؟از آن كساني است براي لحظه هاي زندگي طرح و برنامه دارنداز آن كساني است انتخاب مي كنند كه كجا باشند، كجا بروند، چگونه بروند و كدام راه را انتخاب كننداز آن كساني است كه تكليف خودشان را با زندگي خودشان تعيين مي كنند

اسلاید 8: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی8موفقيت از آن كيست؟از آن كساني است كه به جاي ايستادن در برابر امواج، بر آن سوار مي شونداز آن كساني است كه با جاي ساختن سد در برابر امواج ، قايقي بر روي آن مي سازنداز آن كساني است كه مي دانند چرا زندگي مي كنند، كجا هستند و به كجا خواهند رفت

اسلاید 9: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی9كاخ آينده شماآجر هاي باورهاي شما بناهاي آينده شما را خواهند ساختاگر اين آجر ها هوشمندانه ، محكم، متناسب، با ثبات و نظم وترتيب چيده شوند زيباترين آينده از آن شما استمحدوديت فقط ساخته ذهن ما است ، ما بيش از محدوديت هاي محيط محدود در باور هاي خودمان هستيم

اسلاید 10: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی10آينده از آن كيست؟اميد و بينش مثبت نسبت به آيندههدف و برنامه مشخص براي آيندهمهارت تفكر و تصميم گيري و حل مسئلهمهارت هاي ارتباطي: باخود با ديگران با جهانآينده از آن خالقين موفقيت است

اسلاید 11: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی11موفقيت چيست؟موفقيت يك انتخاب است ونه يك تصادفSuccess Is A Choice Not A Chance

اسلاید 12: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی12انتخاب با شما استتماشاگربازيگر و نقش آفرين

اسلاید 13: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی13انتخاب با شما است

اسلاید 14: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی14آینده متفاوت از گذشته است

اسلاید 15: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی15براي ساختن آينده به چه چيزهايي نياز داريم؟داشتن بينشي مثبت و انگيزاننده نسبت به آيندهكسب مهارت هاي تفكر و حل مسئله كسب مهارت هاي هدف گذاري در کار و زندگيكسب مهارت هاي ارتباط موثر:باخودبا ديگرانبا جهانداشتن و كسب شايستگي ثبات و پايداري در عملداشتن انديشه اي بزرگ ، شروعي كوچك ، رشد و ارتقاء سريع

اسلاید 16: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی16هدف در زندگی چیست ؟خواسته از پیش تعیین شده با تمام وجود ( اگر باتمام وجود آنرا نخواسته باشیم در آنصورت هوس است )تجلی یک انسانتابلوی زندگی فرد و یا سازماندانایی ها و آگاهی هایی که روند فعالیت ها و نتیجه آن را برای فرد و یا سازمان در آینده مشخص می کند

اسلاید 17: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی17بی هدف بودن در زندگیایستادن در مقابل گیشه زندگی و درخواست بلیط بدون ذکر مقصدایستادن در مقابل امواج زندگی به جای موج سواریدوست داریم بحران زده شویم تا چاره را بیابیم

اسلاید 18: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی18تمرینبرروی خط جدول زمانی زندگی خود مهم ترین اهداف به ثمر رسیده را بنویسید:

اسلاید 19: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی19ویژگی های هدف مندی در زندگی چیست ؟پیش رو بودن سالم تر ، جدی تر ، خوش برخوردتر بودنموج سوار بودنانگیزه کافی برای مبارزه داشتنفعال شدن مکانیزم های موفقیتداشتن سبک و روش کاریاحساس کامیابیانگیزه برای حرکت ، رفتن و تحول یافتنتحول = جاری کردن پتانسیل ها در تمام ابعاد وجود و توازن بین آنها

اسلاید 20: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی20چقدر در زندگی هدف مشخصی داریم ؟طبق مطالعات انجام شده،در دانشگاه ییل کمتر از 3 % دانشجویان برای خود اهداف و برنامه مکتوبی در زندگی داشتند . در کتب مختلف اشاره می شود که فقط 10% مردم در زندگی خود هدف مشخصی دارند و كمتر از 3% مردم اهداف خود را روی كاغذ مكتوب كرده اند.هر وقت احساس كرديم كه در زندگی به خواسته هايمان نمی رسيم بايد ابتدا بررسی كنيم كه جزو كدام دسته هستيم. 90% ، 7% يا 3 % ؟

اسلاید 21: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی21چقدر در زندگی اهداف خودمان را مکتوب کرده ایم؟آیا تا به حال تئوری روزهای عالی و یا بد را بر روی کاغذ آورده اید ؟در هر روز برای رشد خود انتظارات تولید کرده ایم؟بدنبال روش ها نرفته ایم ، در هیچ کجای ایران در نظام آموزشی رسمی و یا فرهنگی و اجتماعی مکانیزم هدف گذاری آموزش داده نشده است ( سندرم دیگران )چقدر در زندگی هدف مشخصی داریم ؟

اسلاید 22: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی22فراموش نکنید !شما آن چیزی نیستید که فکر می کنید هستیدشما در مقابل کارها شکست نمی خورید بلکه در مقابل تفکرات خود شکست می خوریدشکست = تفکر به بن بست رسیدهترس از شکست = ترس از ناتوانی در اداره توسعه و تعالی

اسلاید 23: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی23به خاطر داشته باشیدشما آنچنان که فکر می کنید هستیدشما در مقابل اتفاقات پیروز نمی شوید بلکه در مقابل تفکرات خود پیروز می شویدپیروزی = تفکر انعطاف پذیردیوانه کسی است که کار ثابتی می کند ولی نتیجه متفاوتی می خواهد

اسلاید 24: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی24چرا هدف گذاری لازم است ؟وقتی اهداف خود را می نویسید ، خلاقیت پیدا می کنید و پس از آن با انگیزه دست به کار می شویدهدف گذاری قدرت است تا پیش از این می گفتند : دانایی قدرت است امروزه می گویند توان انجام عمل قدرت استتنها داشتن اطلاعات تخصصی کافی نیست ، به عمل بردن دانش مهم ترین اصل است

اسلاید 25: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی25فرمول موفقیتاول تصمیم بگیر چه می خواهی بعد تصمیم بگیر که برای رسیدن به آن بهای آنرا بپردازی بهای آنرا بپرداز

اسلاید 26: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی267 گام هدف گذاریاول : تبدیل آرزوها به هدف: مشخص کنید که نتیجه دلخواه چیست؟دوم : تعیین مهلت برای دستیابی به هدفسوم : اولویت بندی اهداف ( جدول زمان بندی )چهارم : کسب مهارت های مورد نیازپنجم : شناسایی موانعششم : مدل سازی هفتم : تجسم خلاق و عمل کردن

اسلاید 27: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی27ویژگیهای یک هدف خوبکاملاً مشخص ، تعریف شده ، واضح ، همراه با جزئیات ، منطقی و با جرأت مکتوب و توسط خودتان تعیین شود ، بدون تکیه بر عوامل خارجی قابل اندازه گیری قابل تقسیم و شکسته شدن به اجزا و ایستگاههای کوچکترمنطبق بر ارزش هابا انگیزه های قوی تر و مناسب ترزمان بندی شده قابل اجرا و دست یافتنی و دیدنی و قابل تجسم با جزئیاتمتناسب با روحیات و امکانات شمابا شناخت دقیق و عمیق

اسلاید 28: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی28ویژگیهای یک هدف خوبSMARTER:Specific اختصاصی است Measurable قابل سنجش است Acceptable قابل پذیرش استRealistic منطبق بر واقعیات استTime Frame زمانمند استExtend قابل توسعه است Reward مشوق و انگیزاننده است

اسلاید 29: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی29تحقق یک رویایک هدف دلخواه خود رابنویسید:تاریخ نهایی:فواید مورد انتظار:برنامه ریزی: مشکلات و موانع: راه حل های شما:

اسلاید 30: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی30شرایط فراگیری یک مهارت توکل واقعی به خدای بزرگ واستعانت از او راهگشای اصلی در هر کار مهم است.انتخاب هدف که در قسمت قبل توضیح داده شد.تمرین مناسب از نظر کمیت و کیفیت بالا بردن معیارهای شخصی خود (میزان انتظارتان ازخودتان را با توجه به استعدادها و زمینه ها وعلاقه ها و بینش های خودتان بطور دقیق مشخص نمایید الگوبرداری از قسمتهای مثبت و قابل توجه در مسیر تحقق اهداف و درحین یادگیری مهارت.برداشت ذهنی مثبت از خود (خویشتن پذیری مثبت - خود باوری مثبت)

اسلاید 31: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی31شرایط فراگیری یک مهارت نظارت دقیق و منطقی در کلیه مراحل پیشرفت در مهارت دارا بودن حوصله کافیبرخورد منطقی و مثبت با وقایع و پدیده هایی که در حین فراگیری یک مهارت با آن برخورد می کنید.استفاده از تکنیک های تصویر سازی ذهنیاستفاده از اصل پاداش و تقویت نقاط مثبت در حین فراگیری مهارت. در هر مهارتی، توجه به شرایط جزئی و رعایت موارد ظاهراً ساده بسیار مهم است.استفاده به موقع از راهنماییهای اساتید و افراد با تجربه یکی ازعوامل بسیار مهم درفراگیری و پایداری یک مهارت است.

اسلاید 32: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی32شرایط فراگیری یک مهارت خونسردی همراه با جدیت و روحیه آرام و مطمئن باعث سرعت و دقت در فراگیری مهارت می شود.جدولی تهیه کنید که با تکمیل آن بتوانید ارزیابی روشنی از وضعیت رشد و پیشرفت خودتان داشته باشید.انسان ها غالباً ترجیح می دهند کاری را انجام دهند بدون آنکه به کیفیت و چگونگی آن فکرکنند، در دوره های آموزشی و بعد از آن و همچنین در دوران تحصیل و زندگی حرفه ای توجه به چگونگی انجام کار می تواند نتیجه را بهبود بخشد.در هر قسمت از زندگی خود، بطور کلی پذیرش مسئولیت توسط شما، کمک مؤثری در راستای تحقق اهداف به شمار می آید.به عنوان مثال می توانید در ارتباط با مهارتهای بعدی بطور مشخص و دقیق نظارت و ارزیابی خاصی را شروع کنید.- از تجربيات ديگران پلي بسازيد براي پيشرفت سريع و مؤثر در مسيرهاي منتهي به اهداف

اسلاید 33: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی33نقاط شروع مناسب غلبه بر فشارها – شرایط مطالعه- کار گروهی – استفاده از کلاسهای درس- تسلط بر زمان و مدیریت زمان- برنامه ریزی درسی – گذراندن پر بار یک روز تحصیلی- روز تعطیلی- روز شلوغ - روز خلوت و... تهیه گزارش درسی – تهیه مقاله – حل مسأله – امتحان دادن – مهارتهای مربوط به حافظه – یادداشت برداری – درخت حافظه – اصول مباحثه و مذاکره – ارائه کنفرانس و بیان شفاهی – ارتباطات کلامی و غیر کلامی مؤثر با دیگران – رفتار تحصیلی – رفتار مطالعاتی – شیوه مطالعه- دقت- تمرکزحواس- مدیریت اهداف- تصاویر ذهنی – خودیابی – خودشناسی – خود آغازگری – خودارزیابی – خودستانی – خود راهبری – یادگیری ودرک مؤثر- دوست یابی – احترام به معلم و پدر ومادر- پذیرفتن دیگران- سرعت در مطالعه – افزایش حوزه دیدچشم- سرعت انتقال حضور ذهن- تجزیه تحلیل درست مطالب علمی – سازماندهی خلاق- تفکر خلاق- استفاده بهینه ازتواناییهای مغز- استفاده از نیمکره راست مغز- یادگیری خلاق- کدسازی- تقویت مشاهده- استفاده صحیح از قدرت- ناخود آگاه – تسلط برذهن –خود سنجی –رعایت کلیه مراحل مطالعه- یادآوری و فراخوانی بموقع و مناسب- تشخیص نظارت کلیدی بحثها – مطالعه اجمالی- طرح سؤال – ارتباط و تداعي- برجسته سازي- زمان بندي صحيح در مطالعه- نشاط فكري وجسمي در مطالعه- تيز حسي- نظام مطالعه- سيستم مطالعه سازمان يافته- دروني كردن شيوه ها- مديريت بر انگيزه ها و باورها و ارزش ها – هنر فكر كردن – پرورش روحيه علمي و جستجوگر

اسلاید 34: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی34اهداف مبتنی بر ارزش های فردیاهداف مبتنی بر ارزش چیست ؟ آیا اهداف و ارزش های مهم زندگی تان همسویی دارند؟Value Based Aims

اسلاید 35: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی35برنامه ریزی جامع زندگیرویاهااهدافارزش هابرنامه اجراییفعالیت های روزانه

اسلاید 36: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی36فاکتورهای موثر بر انتخاب هدفآگاهی در انتخاب اهداف وجنبه های مختلف آننارضایتی مثبت ( حزن سبز )تجسم اهدافتجسم خلاق:می خواهم ..... باشمهدف را به یک عبارت تاکیدی تبدیل کنیدهدف را مجسم کنید : اگر ... می شد آنگاه .....هدف را به ناخودآگاه خود بفرستید و منتظر قدرت کائنات باشید ( زندگی هر چه را بخواهی به تو خواهد داد)

اسلاید 37: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی37کانون های زندگی فردی برای هدف گذاریامنیت: احساس حضور خویش در صحنههدایت: احساس رهبری و داشتن هدفحکمت: احساس داشتن نگرش نسبت به خود و دیگرانقدرت: احساس توانایی در انجام امور

اسلاید 38: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی38ملاک های ارزش گذاری برای زندگیحوادث و اتفاقات دور و بر ما :در کنترل مستقیم ما هستند: ناشی از خود یا برخوردهای ما یا تفکرات ما است باید نگرش ها ، باور ها و رفتار هایمان را مورد تجدید نظر قرار بدهیم در کنترل مستقیم ما نیستند: ناشی از دیگران و تفکرات آنها است باید شیوه های نفوذ خود در دیگران را تغییر دهیم( حلقه نگرانی و حلقه نفوذ) بر آنها کنترلی نداریم: تقدیر و تصادفی است اختیار داریم که با آنها رنج ببریم یا به دنبال دلیلی برای آنها بیابیم

اسلاید 39: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی39دو راه دستیابی به مغز راست:گسترش دیدگاه ( چرا ؟ که چی ؟ و .....)تجسم و عبارات تاکیدی : در ذهن از پایان آغاز کنید، با استفاده از قدرت تجسم مغز راست یک عبارت تاکیدی بنویسید.

اسلاید 40: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی40یک عبارت تاکیدی خوب پنج ویژگی دارد:شخصی استمثبت استمربوط به زمان حال استبصری استعاطفی است

اسلاید 41: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی41ایجاد نیروی جمعی در هدف گذاریبه جای شدن یا نشدن به چگونه شدن بیاندیشبه جای انجام درست کار به انجام کار درست بیاندیشبه جای انتخاب راه حل اول یا دوم به راه حل سوم بیاندیشهماهنگی یگانگی نیست ، یکنواختی الزاما اتحاد نیست ، تعاون در ژرفای دل ظاهر شده و در عمل می آید

اسلاید 42: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی42چهار نسل از مدیریت زمان و برنامه :چک لیست ساده ( Do – It )تقویم ، سررسید و دفترچه یادداشتدفترچه های اولویت بندی شده ماتریس مدیریت زمان

اسلاید 43: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی43مديريت زمان كاربردي

اسلاید 44: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی44جدول مدیریت زمان و برنامه ریزی

اسلاید 45: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی45مشکلات عمده افراد در مدیریت زمان :آنچه را آسان به دست آوریم ارج نمی نهیم. گرانقدر بودن چیزها به آنها ارزش می دهد. ناتوانایی در تعیین اولویت هاناتوانایی یا تمایل به سازماندهی حول اولویت هاناتوانی در نظم و ترتیب برای به اجرا در آوردن آنها

اسلاید 46: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی46چرخه تعالی انسانما در درجه بینهایت معصومیت به دنیا می آییم آسیب می بینیم بدبین می شویم احساس آسیب پذیری می کنیم ترسو می شویم می توانیم شهامت را به دست بیاوریم تجربه کنیم به تجربیات خود عمق بدهیمبا اینکار وسیع شویم بزرگ شویم با بزرگ شدن ما جهان ما کوچک می شود و ما دوباره بینهایت معصوم می شویم.

اسلاید 47: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی47هر چیز در جهان دوبار خلق می شود : اول در ذهن آدمی و دوم در روی زمین منتظر بمان اما معطل نشو تامل کن اما توقف نکن قاطع باش اما لجباز نباش صریح باش اما گستاخ نباش بگو آری اما نگو حتماً بگو نه اما نگو ابداً

اسلاید 48: تصمیم گیری موثرM.S.P.H,B.Sc,Master CIWmansour@dehestani.wswww.dehestani.ws

اسلاید 49: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی49هیچ کدام از تصمیم های شما خنثی نیست !هر تصمیم شما ، بر کل سرنوشت شما اثر دارد!“The mind is not a vessel to be filled, it is a flame to be lit” Plato

اسلاید 50: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی50چالش های پیش رودر کتاب های مربوط به تصمیم گیری معمولا بر فعالیت هائی تاکید می شود که پس از شناسائی مساله ، انتخاب گزینه ها و اهداف را مشخص می کنند. اکثر آنها بر ”روش های حل مساله“ تمرکز می کنند و آنچنان اهمیتی به ”روش های تعریف مساله“ نمی دهند.یک پرسش اساسی: مسئله چگونه تعریف می شود ؟پاسخ کلیدی: یک فرآیند خلاقانه برای شناسائی مسائل و فرصت های تصمیم، تعریف و شفاف سازی اهداف، و نهایتا ابداع و شناسائی گزینه ها

اسلاید 51: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی51تفکر گزینه ای چیست؟ Alternative-Focused Thinking (AFT)تصمیم گیران هنگام مواجهه با مشکلات و مسائل، قبل از هر اقدامی بر گزینه های موجود و در دسترس تمرکز کرده و مجموعه مناسبی از گزینه ها را به دست می آورند. سپس از طریق تعریف معیارها و اهداف، گزینه ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین گزینه را انتخاب می کنندویژگی اصلی: برخورد منفعلانه و غیر پیش دستانه، عدم کنترل بر موقعیت تصمیم، سرکوب خلاقیت و نوآوری

اسلاید 52: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی52تفکر ارزشی چیست؟ Value-Focused Thinking (VFT)ارزش یعنی آنچه برای ما مهم است؛ ارزش ها همان اصول ارزیابی هستند که از آنها برای ارزیابی پیامدهای بالفعل و بالقوه اقدام و عدم اقدام، گزینه های پیشنهادی و تصمیم ها استفاده می کنیم.ارزش ها از جنس معیارها، سنجه ها و اهداف هستند و شامل اصول اخلاقی، رهنمودها، اولویت ها، مطلوب ها و غیره می شوند.در هر تصمیم گیری، ارزش ها اهمیت بنیادی دارند و گزینه ها فقط ” ابزاری“ برای تحقق ارزش ها هستند. بنابراین هنگام تفکر باید نخست بر ارزش ها تمرکز کرد و نه بر گزینه هائی که احتمالا این ارزش ها را محقق می سازند.شعار تفکر ارزشی: اول ارزش ها و بعد گزینه هاتفکر ارزشی اساسا از دو فعالیت تشکیل می شود: نخست درباره چیستی خواسته هایمان تصمیم می گیریم و سپس چگونگی تحقق آنها را مشخص می کنیم.

اسلاید 53: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی53تفاوت تفکر گزینه ای و تفکر ارزشی( 1 )تفکر ارزشی و تفکر گزینه ای صرفا دو رویکرد متفاوت برای حل مسائل و تصمیم گیری نیستند.تنها هدف تفکر گزینه ای، حل مساله یا مشکل تصمیم گیری است.اما تفکر ارزشی دامنه کاربرد گسترده تری دارد. حل مساله تنها یکی از اهداف آن است. هدف مهم تر تفکر ارزشی شناسائی ” فرصت های تصمیم“ است؛ تصمیم هائی که توسط دیگران یا شرایطی که خارج از کنترل شماست، پدید نیامده اند.

اسلاید 54: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی54تفاوت تفکر گزینه ای و تفکر ارزشی( 2 )تشخیص و تعریف مسئلهتعیین ارزش هاابداع گزینه هاارزیابی گزینه هاانتخاب یک گزینهتشخیص و تعریف مسئله شناسایی گزینه ها تعیین ارزش هاارزیابی گزینه هاانتخاب یک گزینه

اسلاید 55: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی55

اسلاید 56: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی56شناسائی اهداف در تصمیم گیری فهرست دغدغه ها، نگرانی ها، علاقه مندی ها، آرزو ها و خواسته هادلائل ترجیح گزینه ها، گزینه های فرضی کامل و هولناکمسائل و نقاط ضعف، دلائل و چرائی اهمیت این نقاط ضعفپیامد ها: اثرات گزینه ها بر حسب میزان تحقق اهداف، پیامدهای غیر قابل قبول، نامطلوب، و اجتناب ناپذیرچشم اندازهای متفاوت: هر کسی از دیدگاه خود به مساله نگاه می کند، نگاه به افق های دور، از بین بردن واقعیت گرائی ساختار دهی اهداف: X ، Y دو ی. چگونه X به Y منجر می شود؟ X با Z تعامل می کند که خود به W منجر می شود و بر Y تاثیر می گذارد.تعریف هدف: هدف عبارت است از آنچه که می خواهیم به آن دست پیدا کنیم. گزاره معرف یک هدف معین شامل سه مولفه اساسی است که عبارتند از : موضوع، زمینه، و جهت ترجیحمثال: بیشینه سازی ایمنی تردد خودروها در جاده های کشور موضوع : ایمنیزمینه : تردد خودروها در جاده های کشورجهت ترجیح: هر چه بیشتر بهتر( بیشینه سازی یا کمینه سازی)

اسلاید 57: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی57فرآيند تحليل سلسله مراتبي در تصميم گیری ارزشی در يك نگاهيك مثال طي قدمهاي:ساختن سلسله مراتبيمحاسبه وزنمثال: با توجه به چهار معيارقيمت، مصرف سوخت، راحتي و مدل از بين سه اتومبيل A و B و C مي خواهيم يكي را انتخاب كنيم؟؟؟

اسلاید 58: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی58ساختن تحليل سلسله مراتبيانتخاب بهترين اتومبيلقيمتمصرف سوختراحتيمدلABC

اسلاید 59: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی59محاسبه وزنوزن نسبي: عناصر هر سطح نسبت به عنصرمربوطه خود در سطح بالاتر به صورت زوجي مقايسه شده و وزن آنها محاسبه مي گردد.وزن مطلق: وزن نهايي هر گزينه با تلفيق وزنهاي نسبيدر مقايسه عنصر i با عنصر j اهميت i بر j يكي از حالات زير است:

اسلاید 60: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی60ترجيحات، قضاوت شفاهي

اسلاید 61: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی61روشهاي محاسبه وزن نسبيحداقل مربعات معموليحداقل مربعات لگاريتميبردار ويژهروشهاي تقريبي (مثلا ميانگين حسابي)

اسلاید 62: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی62تصمیم گیری گزینه ای

اسلاید 63: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی63باورهای محدود کننده فیل بانان هندیکک در ظرف با درپوش شیشه ایدلفین در استخر ماهی ها با حصار شیشه ایمیمون ها در قفس

اسلاید 64: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی64معمای 9 نقطه برای درک نقش باورهای محدود کننده

اسلاید 65: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی65یک راه حل از میان دهها راه حل !1234

اسلاید 66: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی66تعريف الگو ( پارادایم)يك الگو( پارادایم) مجموعه اي از اصول،‌ قوانين و مقررات ( مكتوب يا نامكتوب) است كه دو رسالت به عهده دارد: به شما مي گويد كه در اين محدوده چگونه عمل كنيد تا موفق باشيد( قواعد بازی را بیان می کند)محدوديت ها را تعريف مي كند

اسلاید 67: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی67MaturityTimeIIIIIIAccretionمنحني عمومي پارادايم هافاز آغازين Replicationفاز كاربرد در حل مسائل بيشترMutualismفاز تكامل و همگرايي Model Theory Pattern World view Mindset Dogma

اسلاید 68: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی68منحني پيدايش و تكامل پارادايمتعدادمسائل حل شدهحالABCآينده

اسلاید 69: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی69چه زماني انتظار ظهور پارادايم جديدي را داريد؟تعدادمسائل حل شدهحالABCآينده

اسلاید 70: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی70ABCبيشتروقت هاتعدادمسائل حل شدهحالآيندهچه زماني انتظار ظهور پارادايم جديدي را داريد؟

اسلاید 71: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی71منحني پارادايم هاي قرن 21ANever CBتعدادمسائل حل شدهحالآينده

اسلاید 72: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی72دگرگونی الگو Paradigm Shiftدگرگونی الگو ( پارادایم ) ، تغییری است به سوی یک بازی جدید ، بهمراه یک سلسله قوانین بازی جدیدچه هنگام یک الگوی جدید به وجود می آید؟یک تغییر دهنده الگو چگونه انسانی است؟پیروان این تغییر دهنده الگو چه افرادی هستند و به چه منظوری پیروی می کنند؟چگونه یک تغییر الگو می تواند افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد؟

اسلاید 73: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی73یک تغییر دهنده الگو چگونه انسانی است؟یک بیگانه : فردی که در حقیقت هیچ اطلاعاتی از قوانین الگوی موجود ندارد ! :جوانی که به تازگی فارغ التحصیل شدهیک فرد با تجربه که حوزه تخصصی خود را تغییر می دهد( افراد بالای 40 سال ! خبر خوب ! )تک رو ها ( فرد داخلی ) : همیشه مایل هستند به روش خود کار کنند ، افرادی که مسخ الگو های جاری نیستندTinkers ها یا افراد چند پیشه ( چند مهارتی )

اسلاید 74: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی74پذیرش تمایز ، سرنوشت ما و سازمان ماهیچگاه نمی دانید آینده شما را چه کسی برایتان به ارمغان خواهد آورد. شما نمی توانید آنان را از روی ظاهر ، مدرک ، جنسیت و یا قومیت و زبان بشناسید ، تنها کاری که می توانید انجام دهید آنست که همیشه گوش به زنگ بوده و آماده شنیدن حرف های تازه ( و به ظاهر غیر ممکن! ) باشید.اگر اولین فردی باشید که به حرف های تغییر دهندگان الگو گوش می دهید ، آنگاه قدرتمندترین خواهید بود.

اسلاید 75: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی75قوانین مهم الگو ( پارادایم )الگوها ، بهمراه خود مسائلی را مطرح می کنند که توان حل آنها را ندارند.تغییر دهندگان الگو ، اکثراً ، افرادی خارج از سیستم می باشند.پیشگامان الگوی جدید در بیشتر تنها نوعی قضاوت شهودی ( الهام و اشراق ) دارندالگوهای قدیمی نمی گذارند شما الگوهای جدید را به درستی درک کنید ( به منزله فیلتر حسی عمل می کنند)اعتماد بیش از حد به یک الگو می تواند باعث بیماری علاج ناپذیر فلج الگو شود.انعطاف پذیری در برابر الگو بهترین استراتژی در زمان اغتشاش استانسان ها توان تغییر داوطلبانه الگو های خود را دارند ( برخلاف کک ها ، وال ها و فیل ها ! )

اسلاید 76: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی76مراحل 5 گانه تصمیم گیری گزینه ایمسئله یا تصمیمی که با آن روبرو هستیمانتخاب ها ( گزینه ها ) ی پیش رو:.........عواقب هر انتخاب:مثبت ............................... ، منفی ............................مثبت ............................... ، منفی ............................مثبت ............................... ، منفی ............................انتخاب شمادلایل شما برای این انتخاب:

اسلاید 77: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی77تصميم گيري گزینه ای چيست؟فرآيند تعریف و حل مشکلات مهم ترین سوالها در گام اول تصمیم گیری گزینه ای :آیا من باید دخالت کنم ؟آيا من بايد تصميم بگيرم؟دليل تصميم گيري چيست؟ مشکل چیست؟

اسلاید 78: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی78فرايند تصميم گيري گزینه ای 1تعريف مساله و تعيين فرصتها

اسلاید 79: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی79فرايند تصميم گيري گزینه ای 2تعيين اهداف تصميم گيريچه اهدافي بايد تامين شوند؟کيفيتي و کميتي که مورد انتظار است چيست؟

اسلاید 80: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی80فرايند تصميم گيري گزینه ای 3تعريف گزینه ها ی تصميم گيريآيا مساله به درستي تعريف شده است تا گزینه های مختلف براي آن بتوان در نظر گرفت ؟آيا گزینه های ارائه شده قابل اجرا هستند ؟آيا اين گزینه ها به اندازه کافی نوآورانه و اختصاصي هستند ؟آيا تمامي گزینه های ممکن ديده شده اند ؟

اسلاید 81: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی81فرايند تصميم گيري گزینه ای 4ارزیابی راههای پيش رو چگونه گزینه ها را ارزیابی کنم ؟ملاک ارزیابی میان گزینه ها چيست ؟ملاک امتياز دهي به هر گزینه چيست؟ملاکهاي عمومي کدامند ؟ کيفيت مورد انتظار چیست ؟هزينه هر گزینه چه اندازه است مزاياي نسبی هر گزینه و وزن هر گزینه چه اندازه است ؟تا چه اندازه عدم قطعيت و پذیرش ريسک امکان پذیر است ؟

اسلاید 82: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی82فرايند تصميم گيري گزینه ای 5انتخاب گزینه مناسبگزینه مناسب کدام است ؟چگونه آن را انتخاب کنم ؟آيا انتخاب درستي انجام شده است ؟نظر ديگران در مورد اين انتخاب چيست ؟

اسلاید 83: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی83فرايند تصميم گيري گزینه ای 6 انتخاب استراتژيهاي اجراي تصميمچگونه آن را اجرا نمايم ؟آيا بايد براي اجراي تصميم فاز بندي کنم؟آيا بايد يک بازي بلند مدت را شروع کنم ؟چگونه بين ارزیابی گزینه و اجراي تصميم ارتباط بر قرار کنم؟چه کساني از اين تصميم متاثر مي شوند؟برنامه ريزي مناسب اجراي اين تصميم چيست؟

اسلاید 84: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی84فرايند تصميم گيري گزینه ای 7بازنگري و ارزیابینتيجه اين تصميم چه بود؟آيا درسي از اين اتفاقات گرفته ام؟آيا اين تصميم گيري تکرار مي شود؟آيا اصلاحي براي آينده بايد انجام بدهم؟چگونه مستند سازي نمايم ؟

اسلاید 85: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی85بیایید پرواز کنیم آینده این سرزمین در سایه تلاش ما است

اسلاید 86: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی86بلند همتان هيچ چيز هيجان انگيزتر از ساختن آينده نيست...

اسلاید 87: 3/17/2018منصور دهستانی منفرد ، کارگاه هدف گذاری و برنامه ریزی87

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید