صفحه 1:

صفحه 2:
3 به نام خدا إرى هاى سازمان و مديرريت در جهان امروز استاد:‌جناب آقای دکتر حیدری تفرشی ۰ ارائه دهنده:‌طاهره محمدی 2 موضوع:هوش عاطفى ‎oat S) J‏ 2 ۲ 50000 9 تاريخ ارائه:. © ©6©/098/م” ‎hy ۰‏ ل ۱

صفحه 3:
| 00 هوش‌عاطفیدر تعلیمو تربیت- هوش‌عاطفیو لستاندا ردهای‌لموزشی- کاربرد هوش‌عاطفی‌در حیطه های‌آموزشی- روشهاىص حيح آموزشهوشعاطفى- ‎ea lentes ak ad‏ وس سس

صفحه 4:
۳ هوش مجموعه ای از توانایی های شناختی است که به ما اجازه مى دهد تا نسبت به جهان اطرافمان أكاهى بيدا كنيم ءياد بكيريم و مسائل را حل كنيم. * برخى از صاحبنظران هوش را توانايى سازكارى با محيط تعريف كرده اند.

صفحه 5:
#يعاطفه نوعى حللت احساسى يا هيجانى است كه خود آكاه و ا ا ل ‎Fe Seger Wt‏ و...تجربه مى شود وبا حللت هليى جون شناخت يا انكيزش و اراده تفاوت دارد.

صفحه 6:
تعريف هوش عاطفى: 0 0 ne Ra ‏سار و افکار خود.‎ Jes eee [0 pera ere ne Ce 1 ا ‎Re‏ ‏* تنظيم روابط با ديكران

صفحه 7:
ا ا لت * هوش عاطفی عبارت است از توانلیی ادراک عواطف .جهت دستیابی به عواطفی سازنده که به کمک لن ها بتوان به ارزیلبی افکار فهم عواطف و دانش عاطفى خود يرداخت و با استفاده از آن بتوان ‎CS Rata al‏ ا اي ‎ee eed‏

صفحه 8:
] en cee ens Come hein rersen be (creme pee ‏أعواطف براى حل مسائل و داشتن يك زندكى مفيد ءخلاقه و سازئده.‎ ا ا ا ا ا ل ا ا ما ل 0 قرد با وكيك تر كيب م گزدندها آلچة‌فازای اقمیت: می اپاشتق ین انشته ‎eC‏ ل ‎omnia‏ ۲ 500

صفحه 9:
[0 <h ero) aloyeral am bviacdibtel-sele1-) ‎Uae‏ ن روالشناسی علمی ظهور کردبحث های فلسفی در مورد رابطه بین تفکر ‏و عاطفه در فرهنگ مغرب زمین بیش از 2000 سال قبل برمی گردداما به صورت ‎Fae PP encom eer ear Fa‏ لل ا 5 دی تا کنون مورد بررسی قرار می گیرداین سال ها را می توان به پنج دوره تفسیم 3 ‏ا ا 5-0 000 عاطفه جدا و مستقل از يكديكر صورت مى كرفت. ‏| ‎Td‏ ا ا 0 ‏سال هاى 1990-1993 دوره اى كه در لَن هوش عاطفى به عنوان يك موضوع مورد ‎۲ tS meal eel Code) ‏* سال هاى 1997- 1994 دوره اى كه طى آن مفهوم هوش عاطفى رواج يافت. ‏ا ا ا ا ا ا 00000 هوش عاطفى است. ‎

صفحه 10:
بهترین اف ات ی ما موقاو افكار رايا هم سازكار مى داند و هوشمندلته كن ها رابا هم تركيب مى نمايد. Se ene one DEE SC Tee ‏ا‎ 1 ane, eC eden oat eae TU CD ae ‏عاطفه است.تعریف می کند.‎ ۱ as ae ae Cee ee ee DROS Re BROS SMe ites ney ae ‏می آمیزد و بر ترکیبی از آن ها تاکید می کند.‎

صفحه 11:
۱10 Coney rey) ee eed Y ‏:هوش عاطف‎ ٠2270 ‏ناكا 07 ات موجود ا ها و مؤلفه هاى هوش عاطفى به مدل‎ Pua eg eran ear CN IU Reaper Cape a9 af WO 1 ‎Vaal‏ ا ا ا ا ل ا ل ساك ‏گم نی نمایدداولین حوزه شامل ادراک و ابراز عواطف ی باشد که دنر بر گیرنده ‎۱ led creat) ‏* حوزه ی دوم شامل توانایی کاربرد عواطف جهت تسهیل تفکر است که در بر ل ‎eae enone eee cee ae‏ 0[ ‎tear‏ 0 ‏ا ا ‎MOE iaes eo eRe‏ ل ل الك مختلق ,خيميدن.و.ذرك. تغيير اكتمالى ازتويك خالقع اعساسى انه خالت احساسى ‎ee en oe eee eer err‏ ‏هر بایان جووه ی چهاره مدیربت عواظت آست که شامل توانایی ادارهین نابات خود و دیگران می باشد. ‎

صفحه 12:
جدول )- ابعاد هوش عاطفى از نظر دانيل ككولمن

صفحه 13:
لح هوش عا طفود رون1 ‎Srila‏

صفحه 14:
هوش ای و ‎ees‏ 0 1 eG SRE ee Oe ON CRW TURE Oe FOE CTS ‏از ها را اه‎ ‏ا ا‎ ek SSS ae ee Fret espe a ‏ا ال‎ eI ‎Pex besmnpr > Pape ree pe eg tore Descente 9‏ ۱ و( 1 کر ری سل ار ات بر در ار ی یر تال ان ۱ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
هوش عاطفى و كنترل احساسات * افرادى كه هوش عاطفى بالاترى دارند. راحتتر از ديكر افراد احساسات خود را كنترل مىكنند. قدرت بيشترى برای تحت اختیار درآوردن عواطف خود دارند و اجازه نمىدهند عواطف آنها بيش از حد لازم و در سطح افراطى عمل كند يا يسروى عاطفى داشته باشند. آنها براى كنترل احساسات خود شكردها و مهارتهاى زيادى را مىدانند و در اكثر موارد با سرعت عمل از اين مهارتها و شكردها استفاده می‌کنند. آنها به راحتی ‎cal od‏ ا ا ل ا ا ۱ ا لا ا ا ا ۱

صفحه 16:
هوش عاطفی و شناخت احساس دیکران او کار رس ات بای ل لت امن ‎oes oll, GS‏ میت در تست ات ات ا ل ا ا نا فرد بتولند دیدگاه و نظر افراد دیگر را از لحاظ احساسی درک كند وبه عبارتى بتولند خود رابه جاى او بكذارد. داشتن جنين مهارتى موجب مىشود كه فرد بتولند رولبط خود را به بهترين ل ل ا 0

صفحه 17:
هوش عاطفی و روابط اجتماعی ا ا ا ات ‎lc!‏ ا ل ا ال ال الل ل مىتوانند با مهارتهايى كه دارند. اين روابط را حفظ كرده و تحكيم بخشند. آنها در رولبط خود راحت,ء فاقد اضطراب و خونكرم عمل مىكنند ؟ ذكان رأ جيه راحتى هي يقلت افراة خكر هر إرضاط ها اين افرات ل ل ار ا ا ل ا ‎non ees‏ ل ا 5 پائین‌تری هستند. در روابط ۰ سرد و خشک ارزیابی می‌شوند و اغلب

صفحه 18:
هوش عاطفی و رهبری تحول گرا: 5 ل ا ل مبتني بر پاداش مشروطء یا رهبري بي قید و بنده رابطه دارد با توجه به سودمندي رهبري تحول كراء توجهات به مسائل ديكريء مثل جكونكي ايجلد و توسعه آن و عوامل مرتبط که ممکن است زمینه را براي استفاده افراد از ‎erie eee)‏ 1 براى رهبرى موفق است.دلايل متعددى وجود دارد كه جرا افرادى كه هوش عاطفى بالايى دارند به احتمال بيشتر از رفتارهاى تحول كرا استفلده مى کنند.نخست اينکه رهبرانی که می دانند و می توانند عواطف و احساسات ee Ye ‏ا ا ا ل‎ Op ETS DIOS Seer ure eee ner eset SOs) 0 rect ‏شناخت احساسات و عواطف دیگران به گونه ای ايده لل تا اندازه ای که‎ انتظارات پیروان می تواند افزایش یابد نها را تحقق می بخشندرسوم ینک

صفحه 19:
‎eee‏ 0ت ‎۱ ne Cm 2 NY are Oe Ab Nee gece morse eB) Be Sit Sree Sees es rer roe) Sey SES RCS es ‏ا‎ Sate Sy) ‏کلاس درس ؛جایی است که دانش آموزان در مورد دموکراسی .مهارت ها‎ ‏و حالت هاى ذهنى مورد نياز براى رسيدن به لن و شرايط اجتماعى و‎ ACS es te ‏ل ا ا‎ ‏هایی به دست می آورند.به اعتقاد وی یک رابطه ی کامل و بدون چون‎ ‏وچرا بین آنچه که یاد گرفته می شود و زمینه ای که در آن یادگیری اتفاق‎ | wie erro ee ee Sema Te nee 5

صفحه 20:
عاطفی و استانداردهای آموزشی: * اكربه مسئله ى آموزش و تحصيل نكريسته شود مشخص مى كردد كه شباهت هاى دی بین محتوای برنامه های آموزشی و درسی با برنامه های پرورش هوش عاطفی وجود دارد.وظیفه ی اساسی مدارس,پرورش مهارت های مربوط به هوش ‎Sel aed ae Sel ol oe oe eae‏ آموزشى مدارس,متمركز و مبتنى بر استنداردهاى أموزشى بوده اسث «استاقذاردهائ آموزثتى در نحقيقك التكامن.ذهنذه ى انتظارلتق مى :باشدد كذ ا ا ا 000 5-7 يابناتجزيه و تحليل استائداردهاى:آموزشى نشان مئ دهت كه ييشرفت هاى ‎CO ais RCSD Smt CS ee ane ait eal‏ اساسى هوش عاطفى هم مى باشند.

صفحه 21:
استفاده از هوش عاطفی در حبطه های گوناگون أموزشى: )حیطه ی اول:پیشگیری های سطح اول از طریق برنامه های درسی مدارس )حیطه ی دوم:پیشگیری از رفتارهای نامطلوب و رفتارهای مشکل ساز احیطه ی سوم‌برنامه هایی برای دوران گذر و حمایت های اجتماعی مورد نیاز

صفحه 22:
روش صحیح آموزش هوش عاطفی: ‎Ce)‏ توجه مدیران تعیین توانش ها و صلاحیت های لازم ‎٠‏ ارزیابی هوش عاطفی آماده نمودن و جمع بندی اهداف برنامه . جلسه های آموزش هوش عاطفی

صفحه 23:
كاربرد هوش عاطفى در مديريت آموزشى استقبال از مديريت مشاركتى بالا بردن اعتماد به نفس و ايجاد انكيزه ايجاد همدلى و همكرايى 7 برطرف شدن موانع ارتباطی میان سطوح مدیریتی ‎ene ne Terre‏ ات لكت تبعيت داوطلبانه همكاران ‎eee Sten‏ ا اك ‏قوان م ‎

صفحه 24:

51,000 تومان