الهیات، دین و معنویت

واقعه‌ی قیامت چگونه اتفاق می افتد؟

dini222.pdf

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “واقعه‌ی قیامت چگونه اتفاق می افتد؟”

واقعه‌ی قیامت چگونه اتفاق می افتد؟

اسلاید 1: واقعه‌ی قیامت چگونه اتفاق می افتد؟

اسلاید 2: چه مراحلی طی می شود تا نیکوکاران به بهشت و بدکاران به جهنم درآیند؟آیا راهی برای درک این مراحل هست؟خدای بزرگ آن واقعه ی عظیم و حوادث قبل و بعد آن را به روشنی در قرآن کریم بیان کرده است. به پیشگاه قرآن می رویم تا پاسخ این سؤال ها را دریابیم.پایان دوران زندگی انسان ها در این جهان با برپایی قیامت همراه است. این رخداد بزرگ که در آیاتی از قرآن کریم ترسیم شده، در دو مرحله انجام می گیرد و در هر مرحله وقایع خاصی رخ می دهد.

اسلاید 3: 1- قیامت در چند مرحله صورت می گیرد؟ مرحلۀ اول مرحلۀ دوم

اسلاید 4: 2- در مرحلۀ اول قیامت چه حوادثی اتفاق می افتد؟1- نفخ صور اول 2- مدهوشی اهل آسمان ها و زمین3- تغییر در ساختار زمین و آسمان ها

اسلاید 5: 3- نفخ صور اول چیست؟ اولین حادثه، نفخ صور است. نفخ صور واقعه ی سهمگینی است که قرآن کریم از آن به «صیحه» نیز یاد کرده است. این صدای مهیب آسمان ها و زمین را فرا می گیرد و آن چنان ناگهانی رخ می دهد که همه را غافلگیر می کند. 4- مدهوشی اهل آسمان ها و زمین چیست؟ همۀ اهل آسمان ها و زمین، جز آنها که خداوند خواسته است، مدهوش می شوند و بساط حیات انسان و سایر موجودات برچیده می شود. 5- تغییر در ساختار زمین و آسمان ها چیست؟ تحولی عظیم در آسمان ها و زمین رخ می دهد، آن گونه که وضع کنونی تغییر می کند. این تغییر چنان عمیق است که آسمان ها و زمین به آسمان ها و زمینی دیگر تبدیل می شوند تا مناسب احوال و شرایط قیامت گردند.

اسلاید 6: 6- در مرحله ی دوم قیامت چه حوادثی رخ می دهد؟نفخ صور دوم – زنده شدن همۀ انسان ها- نورانی شدن زمین- برپا شدن عدل الهی- حضور شاهدان و گواهان- قضاوت بر معیار حق- دادن نامۀ اعمال7- در مرحله ی دوم قیامت چه حوادثی رخ می دهد؟ در این مرحله وقایعی رخ می دهد تا انسان ها آمادۀ دریافت پاداش و کیفر شوند.

اسلاید 7: 8- نفخ صور دوم چیست؟ بار دیگر بانگ سهمناکی در عالم می پیچد و حیات مجدّد انسان ها آغاز می شود.

اسلاید 8: 9- زنده شدن همۀ انسان ها چیست؟ با این نفخ صور، همۀ مردگان دوباره زنده می شوند و از قبرها بیرون می آیند و در پیشگاه خداوند حاضر می گردند. 10- نورانی شدن زمین چیست؟ با نوری از جانب پروردگار، زمین روشن می شود تا سرگذشت انسان ها و حوادث تلخ و شیرین و کارهای نیک و بد آنها را که دیده است، آشکار کند. با این نورانیت، پرده ها کنار می رود و واقعیت حوادثی که بر زمین گذشته است، پدیدار می گردد.

اسلاید 9: 11- برپا شدن دادگاه عدل الهی چیست؟ با آماده شدن صحنۀ قیامت رسیدگی به اعمال آغاز می شود. ابتدا کتابی قرار داده می شودکه در آن کتاب، همۀ اعمال انسان ها از کوچک و بزرگ ثبت است. مردم اعمال خود را در آن کتاب می یابند و گناهکاران می گویند این چه کتابی است که هیچ کار کوچک و بزرگی را از قلم نینداخته و همه را به حساب آورده است؟

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید