Invisible Web

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 17 اسلاید قابل ویرایش حجم بسیار کم 17 اسلاید مناسب برای ارایه دانشجوبان مطالب : وب نامرئی وب ژرف چیست آمارهای جالب دسترسی به وب عمیق همه چیز درباره وب عمیق یا پنهان برخی از دلایل عدم دسترسی به وب عمیق یا پنهان اهمیت وب عمیق نمونه ای از اعمال غیرقانونی در وب عمیق بخش‌هاي مختلف وب نامرئي خلاصه و نتیجه گیری
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1564 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “وب نامرئی و دارک وب”

وب نامرئی و دارک وب

اسلاید 1: Invisible Web وب نامرئی وب عمیقگردآورندگان:شبکه آموزشی پژوهشی ایران – مادسیج

اسلاید 2: مقدمهمرور نوشتارها حاكي از آن است كه به احتمال قريب به يقين عبارت «وب نامرئي» نخستين بار درسال 1994 توسط «ژيل السورث»ابداع شده است. البته معدودي از منابع نيز شخص ديگري به نام «متيوكل» را به عنوان مبدع اين اصطلاح معرفي مي‌كنند.در خصوص وب نامرئي كلماتي نظير وب پنهان،‌ وب عميق، وب تاريك، به طور مترادف در متون مختلف به كار برده شده‌اند. اما اين‌ها در حقيقت معادل يكديگر نيستند و هر يك به جنبه‌اي از نامرئي بودن اشاره مي‌كنند.شبکه آموزشی پژوهشی ایران – مادسیج

اسلاید 3: وب نامرئییکی از اصطلاحاتی که اخیرا از آن یاد میشود وب نامرئی یا invisible web است که البته اسم دیگرش deep وب هست. صفحات اینترنتی ای که ما به طور عادی می بینیم، وب سطحی نام دارند. افراد قبل از هر مرجع دیگری از وب برای جستجوی تحقیقاتشان استفاده می کنند. اما موتورهای جستجو لزوما بهترین نتایج را نمایش نمی دهند. آنها اطلاعات مخفی یا عمیق موجود در اینترنت را نمایش نمی دهند.شبکه آموزشی پژوهشی ایران – مادسیج

اسلاید 4: اصطلاح وب نامرئی یا وب “ژرف” به مخزن عظیمی از اطلاعات اطلاق می شود که موتورهای جستجو به آنها دسترسی مستقیم ندارند به طور مثال پایگاه داده کتابخانه های دانشگاهها، سایتهایی که برای مشاهده آنها نیاز به رمز عبور داریم و سایتهایی که به هر دلیل، موتورهای جستجو از فهرست بندی آنها، منع شده اند. بر خلاف صفحات قابل مشاهده (یعنی همین وبی که می توانید توسط موتورهای جستجو ببینید) اطلاعاتی در پایگاههای داده موجود است که اسپایدرها و رباتهای خزنده بدانها دسترسی ندارند. بعنوان نمونه، اغلب مردم گوگل را بعنوان دارنده بزرگترین پایگاه داده جستجو تصور می کنند که حدودا ۸ بیلیون صفحه را فهرست بندی کرده است. این رقم بزرگ است ولی اگر وب مخفی را در نظر بگیریم این رقم را بایستی در ۵۰۰ ضرب کنیم. بعلاوه گوگل فقط صفحات قابل جستجو را که حدودا ۲۵۰ بیلیون است ذخیره کرده است ولی از رقم دقیق صفحات غیر قابل جستجو خبری نیست.وب ژرف چیست؟شبکه آموزشی پژوهشی ایران – مادسیج

اسلاید 5: آمارهای جالب:– اطلاعات موجود در وب ژرف، بین ۴۰۰ تا ۵۵۰ برابر وب عمومی هستند که ما می بینیم– وب ژرف حاوی ۷۵۰۰ ترابایت اطلاعات است، در مقابل وب سطحی ۱۹ ترابایت ذخیره کرده است– وب ژرف دارای نزدیک به ۵۵۰ بیلیون مستند می باشد در حالیکه این رقم برای وب سطحی ۱ بیلیون است– بیش از ۲۰۰ هزار وب سایت ژرف وجود دارند– جالب است بدانید که بیش از نیمی از محتوای وب عمیق در عنوان سایتهایشان از کلمه Database استفاده کرده اند و اگر این کلمه را در جستجوهایتان بکار برید، امکان دسترسی تان را به این سایتها افزایش می دهید.شبکه آموزشی پژوهشی ایران – مادسیج

اسلاید 6: دسترسی به وب عمیق دسترسی به آنچه که در لایه ­های پایین وب می­ گذرد زیاد ساده نیست. چرا که بیشتر ارتباط ­ها و خرید و فروش ­های اصلی توسط لینک ارتباطی امن بین طرفین برقرار می­ شود. ارتباطی که از نظرگاه همه موتورهای جستجوگر فرسنگ ها فاصله دارد. ولی وب سایت هایی هم هستند که عموم مردم را مورد هدف قرار می ­دهند. این وب سایت ها بر روی سرورهای TOR راه اندازی شده اند و از طریق مرورگرهای معمولی قابل دستیابی نیستند. root name این وب سایت ها اغلب onion. است که در DNS های root ثبت نشده و فقط بر روی سرورهای TOR تعریف شده است. همچنین URL آنها، بسادگی به یاد سپردنی نیست و هرچند وقت یکبار به کل تغییر می­ کند. اغلب این وب­سایت­ها دارای صفحات سیاه رنگی حاوی چند متن مختصر هستند. یکی از مراجعی که اطلاعات دسته بندی شده این وب سایت ها را در اختیار کاربران می­گذارد HiddenWiki است.شبکه آموزشی پژوهشی ایران – مادسیج

اسلاید 7: شبکه آموزشی پژوهشی ایران – مادسیج

5,400 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید