وظایف مدیریت منابع انسانی
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
امتیاز
وظایف مدیریت منابع انسانی
اسلاید 1: وظايف مديريت منابع انسانيتجزيه و تحليل (کارشکافی) و طراحي شغلبرنامه يزي نيروي انسانيكارمنديابيانتخابجامعه پذيري (اجتماعي كردن)آموزشارزيابي عملكرد كاركنانپاداشارزشيابي مشاغل (مديريت حقوق و دستمزد)انضباط
اسلاید 2: شغل: مجموعه وظايف و فعاليت هايي كه يك انسان معمولي در مدت زمان معيني انجام مي دهد. علاوه بر وظايف و فعاليت ها، اختيارات و مسئوليت هاي شغل هم بايد معين باشد. پست:تعداد جايگاه هايي كه براي يك شغل در نظر گرفته مي شود.
اسلاید 3: تجزيه و تحليل و طراحي شغلتجزيه و تحليل و طراحي شغل فرآيندي است كه از طريق آن ماهيت و ويژگي هاي هر يك از مشاغل در سازمان بررسي مي گردد و اطلاعات كافي درباره آنها جمع آوري و گزارش مي شود.با تجزيه و تحليل و طراحي شغل معلوم مي شود هر شغل چه وظايفي را شامل مي شود و براي احراز شايسته آن چه مهارت ها، دانش ها و توانايي هايي لازم است.زماني كار تجزيه و تحليل شغل به پايان مي رسد كه سه مورد زير تدوين شوند:شرح شغلشرايط احراز شغلطراحي شغل
اسلاید 4: مراحل تجزيه و تحليل و طراحي شغلگردآوري اطلاعاتتعداد مشاغل موجود در سازمانعنوان مشاغل موجود در سازمانوظايف و فعاليت هاي هر شغلاختيارات هر شغلمسئوليت هاي هر شغلشرايط و محيط شغلشرايط احراز شغلپيش بيني تغييراتشناسايي و تدوين مشاغل مورد نياز براي مواجهه با تغييراتتجزيه و تحليل اطلاعاتتدوين شرح شغلتدوين شرايط احراز شغلطراحي شغل
اسلاید 5: منابع گردآوري اطلاعات براي تجزيه و تحليل شغلاسناد و مدارك موجود در سازمانپرسشنامهمصاحبهمشاهدهاستفاده از ديكشنري عناوين شغلي (Dictionary of Occupational Titles) (DOT)
اسلاید 6: شيوه تجزيه و تحليل اطلاعات
اسلاید 7: شرح شغلشناسنامه شغل: شامل موارد زير مي شود:عنوان شغلكد شغلنويسنده شرح شغلتاريخ تهيه شرح شغلتصويب كننده شرح شغلجايگاه شغلعنوان سرپرست مستقيمخلاصه شغلارتباطات اداريوظايف و فعاليت هااختياراتمسئوليت هامعيار ارزيابي عملكردمحيط و شرايط كار
اسلاید 8: شرایط احراز شغل: ويژگي هايي كه يك متقاضي شغل بايد داشته باشد تا بتواند از عهده انجام موفقيت آميز شغل برايد طرح هفت امتیازی رودگر (Rodger)وضعیت جسمانی: سلامتی، جثه، ظاهر، قدرت تحمل و سرعت ویژگی های اکتسابی: تحصیلات، شایستگی و تجربه هوش کلی: ظرفیت عقلانی، مهارت دستی، ظرفیت لازم در استفاده از واژه ها و نمودارها تمایلات و علایق: ذهنی، عملی، ساختی، فعالیت بدنی، اجتماعی و هنری حالت های ذاتی: نفوذ بر دیگران، ثبات، استقلال، اعتماد به نفس شرایط محیط: شرایط داخلی، حرفه ای و خانوادگیطرح پنج موردی مونرو ـ فراسر (Munro-Fraser) تأ ثیر بر دیگران: وضعیت جسمانی، ظاهر، سرعت و عادت کیفیت اکتسابی: تحصیلات آموزش حرفه ای و تجربه کاری توانایی های ذاتی: سرعت ذاتی ادراکی و استعدادهای ویژه یادگیری انگیزش: انواع اهداف تدوین شده توسط فرد، تصمیم جدی جهت انجام آن ها، تلاش برای کسب اهداف تعدیل: ثبات احساسات، توانایی اداره فشارهای عصبی و روانی و توانایی معاشرت با دیگران
اسلاید 9: طراحي شغلطراحي شغل عبارتست از:مقايسه وظايف و مسئوليت هاي شغل با اختيارات شغلمقايسه زمان انجام شغل با وظايف و فعاليت هاي شغلمقايسه وظايف و فعاليت هاي شغل با تخصص شاغلمقايسه وظايف و فعاليت هاي شغل از نظر مكاني با همديگر
اسلاید 10: شیوه طراحی شغل تـأ ثـیـر زیـادی روی کارمند و سازمـان دارد، مشاغـلی بـا طـراحی ضعـیـف اغلب خسته کننده اند و در تنیجه عواقبی چون ول کردن کار و کمی انگیزه، سطح پایین رضایت شغلی، تولید کمتر از حد اقل مورد انتظار هزینه زیادی را برای سازمان در بر دارند.طراحی شـغـل بر طراحی و بـاز طـراحی مشاغـلی که درست طراحی نشده اند تـأ کید دارد تـا به سمت رضایت کامل شغل از نظر کارکنان و سازمان هدایت شود. به طور کلی طراحی شغل ترکیب اجزای مؤثر یک شغل با ویژگی های کارکنان است به طـوری که به سمت تأ مین اهداف و نیازهای کارفرمایان و کارکنان هدایت شود.
اسلاید 11: شیوه های طراحی شغل ساده سازی شغلتوسعه شغلغنی سازي شغلچرخش شغل
اسلاید 12: ساده سازی شغل سـاده سـازی شغل مستلزم این است که شغل به کوچک ترین واحد های تشکیل دهنده اش تقسیم و سپس تحلیل شود. هر واحد تقسیم شده معمولا بـه چند کار وابسته است. ایـن واحد هـای کوچک شغلی سپس به عنوان شغل کلی به کارگران داده می شود.به نظر می رسد استفاده از ساده سازی شغل دو حسن مهم دارد: اول از آنجـا که این مشاغل بـه کار آموزی خیلی کمی نیاز دارد، با کارکنان غیر متخصص و نتیجتا صرف مبلغ کمتری قـابـل اجـراست. دوم آن کـه سرعت کـار افزایش می یـابد، زیـرا هـر کـارگـر قـسمت کوچکی از کـار بزرگی را انجام می دهد. ولـی از طـرفی ساده سازی شغل بـاعـث مـی شود کـار بـرای کـارگـر خسته کننده شود در نتیجه به کاهش رضایت شغلی و کمی بهره وری در نتیجـه افـزایش هـزینـه منجر می شود.
اسلاید 13: گسترش شغل برعکس ساده سـازی شغل گسترش شـغـلی محـدوده کـاری کارکنان را از طـریـق اضـافـه نمودن وظـایف افـقی دیگر وسیع تر می کند. به جـای به پـایـان رساندن بـی معنی یک بخش از شغـل، کارکنان کل کار را به طور کامل انجام می دهند. طرفداران آن استدلال می کنند که گسترش شغل سبب کاهش کسالت و خستگی و افزایش احساس مسئولیت، مفید بودن و احساس رضایت شغلی می شود. در انتــقاد از آن، گــفته می شود کــه شواهد کمی وجود دارد که گسترش شغلی بیانگر افزایش انگیزه کـاری شده باشد و در عـــوض وظایف کاری معمولا بدون هیچ پاداشی افزوده می شود که نتیجه آن کم شدن انگــیزه کــاری و نهایتا کاهش بهره وری خواهد بود.
اسلاید 14: غنی سازی شغل در حالی که توسعه شغل محدوده افقی وظایف افقی کـــارکنان را بیشتر می نماید، غنی ســازی محدوده عمودی شغل را با افزایش مسئولیت کارکنان افزایش می دهد. در غــنی ســازی شــغل اختیار کاری، مسئولیت و کنترل بخشی از کار کارمند می شود و این موجب بروز احساس های خوبی از جمله رضایت شغلی، انگیزه بالاتر و افزایش تولید است.
اسلاید 15: چرخش شغلی چرخش شغلی اغلب به منظور کاهش عوارض منفی کاری همچون یکنواختی، خستگی و ملالت ناشی از انجام بخش کوچک و ساده ای از کار است. در طرح چرخش کارکنان به طور متناوب شغلشان عوض می شود. از لحاظ نظری، این برنامه کاری موجب کـــاهش خستگی و کسالت ناشی از یکنواختی شغلی کارکنان می شود. طرفداران آن به درستی معتقدند که تغییر شغل افراد از یک شغل خسته کننده و یکنواخت به یک شغل یکنواخت دیگر، احتمالا اندکی از یکنواختی می کاهد.
اسلاید 16: کاربردهای تجزيه و تحلیل و طراحي شغل انتخاب و انتصابكارمنديابيآموزش و کارآموزیارزشیابی مشاغلارزیابی عملکردبهداشت و ایمنی شغلمطالعات زمانی و حرکتیتبعیت از قوانین و مقررات دولت.
اسلاید 17: (DOT (Dictionary of Occupational TitlesView report: Summary Details CustomSummary Report for: 17-2072.00 - Electronics Engineers, Except ComputerResearch, design, develop, and test electronic components and systems for commercial, industrial, military, or scientific use utilizing knowledge of electronic theory and materials properties. Design electronic circuits and components for use in fields such as telecommunications, aerospace guidance and propulsion control, acoustics, or instruments and controls.
اسلاید 18: Sample of reported job titles: Engineer, Electrical Engineer, Design Engineer, Product Engineer, Test Engineer, Electronics Engineer, Engineering Manager, Integrated Circuit Design Engineer (IC Design Engineer), Manufacturing Engineer, Application Engineer
اسلاید 19: View report: Summary Details CustomTasks Tools & Technology Knowledge Skills Abilities Work Activities Work Context Job Zone Interests Work Styles Work Values Related Occupations Wages & Employment
اسلاید 20: TasksDesign electronic components, software, products or systems for commercial, industrial, medical, military, or scientific applications. Provide technical support and instruction to staff or customers regarding equipment standards, assisting with specific, difficult in-service engineering. Operate computer-assisted engineering and design software and equipment to perform engineering tasks. Analyze system requirements, capacity, cost, and customer needs to determine feasibility of project and develop system plan. Confer with engineers, customers, vendors or others to discuss existing and potential engineering projects or products. Review and evaluate work of others, inside and outside the organization, to ensure effectiveness, technical adequacy and compatibility in the resolution of complex engineering problems. Determine material and equipment needs and order supplies. Inspect electronic equipment, instruments, products, and systems to ensure conformance to specifications, safety standards, and applicable codes and regulations. Evaluate operational systems, prototypes and proposals and recommend repair or design modifications, based on factors such as environment, service, cost, and system capabilities. Prepare documentation containing information such as confidential descriptions and specifications of proprietary hardware and software, product development and introduction schedules, product costs, and information about product performance weaknesses.
اسلاید 21: Tools & TechnologyTools used in this occupation: Counters — Electronics countersElectrical inductance sensors — Inductance capacitance resistance LCR metersElectronic measuring probes — Electronics probes Microcontrollers — Programmable logic controllers PLC MicroprocessorsTechnology used in this occupation:Analytical or scientific software — Ansoft Simplorer; Mathworks MATLAB; Mathworks Simulink; Synopsys Saber Computer aided design CAD software — Autodesk AutoCAD; SolidWorks CAD; Two-dimensional 2D computer aided design CAD software; Xilinx Integrated Software Environment ISE Development environment software — Assembly; C; Formula translation/translator FORTRAN; Visual Numerics PV-WAVE Object or component oriented development software — C++; Microsoft Visual Basic.NETProject management software — IBM Lotus Notes; McCabe Software TRUEtrack
اسلاید 22: Knowledge Engineering and Technology — Knowledge of the practical application of engineering science and technology. This includes applying principles, techniques, procedures, and equipment to the design and production of various goods and services.Computers and Electronics — Knowledge of circuit boards, processors, chips, electronic equipment, and computer hardware and software, including applications and programmingDesign — Knowledge of design techniques, tools, and principles involved in production of precision technical plans, blueprints, drawings, and models.Mathematics — Knowledge of arithmetic, algebra, geometry, calculus, statistics, and their applications.Physics — Knowledge and prediction of physical principles, laws, their interrelationships, and applications to understanding fluid, material, and atmospheric dynamics, and mechanical, electrical, atomic and sub- atomic structures and processes.Production and Processing — Knowledge of raw materials, production processes, quality control, costs, and other techniques for maximizing the effective manufacture and distribution of goods.English Language — Knowledge of the structure and content of the English language including the meaning and spelling of words, rules of composition, and grammar.Customer and Personal Service — Knowledge of principles and processes for providing customer and personal services. This includes customer needs assessment, meeting quality standards for services, and evaluation of customer satisfactionMechanical — Knowledge of machines and tools, including their designs, uses, repair, and maintenance.
اسلاید 23: Skills Reading Comprehension — Understanding written sentences and paragraphs in work related documents.Complex Problem Solving — Identifying complex problems and reviewing related information to develop and evaluate options and implement solutions.Equipment Selection — Determining the kind of tools and equipment needed to do a job.Troubleshooting — Determining causes of operating errors and deciding what to do about it.Active Learning — Understanding the implications of new information for both current and future problem-solving and decision-making.Critical Thinking — Using logic and reasoning to identify the strengths and weaknesses of alternative solutions, conclusions or approaches to problems.Coordination — Adjusting actions in relation to others actions.Mathematics — Using mathematics to solve problems.Active Listening — Giving full attention to what other people are saying, taking time to understand the points being made, asking questions as appropriate, and not interrupting at inappropriate times.Judgment and Decision Making — Considering the relative costs and benefits of potential actions to choose the most appropriate one.
اسلاید 24: Abilities Problem Sensitivity — The ability to tell when something is wrong or is likely to go wrong. It does not involve solving the problem, only recognizing there is a problem.Deductive Reasoning — The ability to apply general rules to specific problems to produce answers that make sense.Inductive Reasoning — The ability to combine pieces of information to form general rules or conclusions (includes finding a relationship among seemingly unrelated events).Oral Comprehension — The ability to listen to and understand information and ideas presented through spoken words and sentences.Oral Expression — The ability to communicate information and ideas in speaking so others will understand.Written Comprehension — The ability to read and understand information and ideas presented in writing.Information Ordering — The ability to arrange things or actions in a certain order or pattern according to a specific rule or set of rules (e.g., patterns of numbers, letters, words, pictures, mathematical operations).Speech Clarity — The ability to speak clearly so others can understand you.Speech Recognition — The ability to identify and understand the speech of another person.Selective Attention — The ability to concentrate on a task over a period of time without being distracted
اسلاید 25: Work Activities Interacting With Computers — Using computers and computer systems (including hardware and software) to program, write software, set up functions, enter data, or process information.Getting Information — Observing, receiving, and otherwise obtaining information from all relevant sources.Identifying Objects, Actions, and Events — Identifying information by categorizing, estimating, recognizing differences or similarities, and detecting changes in circumstances or events.Repairing and Maintaining Electronic Equipment — Servicing, repairing, calibrating, regulating, fine-tuning, or testing machines, devices, and equipment that operate primarily on the basis of electrical or electronic (not mechanical) principles.Inspecting Equipment, Structures, or Material — Inspecting equipment, structures, or materials to identify the cause of errors or other problems or defects.Documenting/Recording Information — Entering, transcribing, recording, storing, or maintaining information in written or electronic/magnetic form.Updating and Using Relevant Knowledge — Keeping up-to-date technically and applying new knowledge to your job.Making Decisions and Solving Problems — Analyzing information and evaluating results to choose the best solution and solve problems.Analyzing Data or Information — Identifying the underlying principles, reasons, or facts of information by breaking down information or data into separate parts.Estimating the Quantifiable Characteristics of Products, Events, or Information — Estimating sizes, distances, and quantities; or determining time, costs, resources, or materials needed to perform a work activity.
اسلاید 26: Work Context Electronic Mail — How often do you use electronic mail in this job?Face-to-Face Discussions — How often do you have to have face-to-face discussions with individuals or teams in this job?Indoors, Environmentally Controlled — How often does this job require working indoors in environmentally controlled conditions?Telephone — How often do you have telephone conversations in this job?Structured versus Unstructured Work — To what extent is this job structured for the worker, rather than allowing the worker to determine tasks, priorities, and goals?Freedom to Make Decisions — How much decision making freedom, without supervision, does the job offer?Spend Time Sitting — How much does this job require sitting?Work With Work Group or Team — How important is it to work with others in a group or team in this job?Importance of Being Exact or Accurate — How important is being very exact or highly accurate in performing this job?Contact With Others — How much does this job require the worker to be in contact with others (face-to-face, by telephone, or otherwise) in order to perform it?
اسلاید 27: Job Zone Title Job Zone Four: Considerable Preparation NeededOverall Experience A minimum of two to four years of work-related skill, knowledge, or experience is needed for these occupations. For example, an accountant must complete four years of college and work for several years in accounting to be considered qualified.Job Training Employees in these occupations usually need several years of work-related experience, on-the-job training, and/or vocational training.Job Zone Examples Many of these occupations involve coordinating, supervising, managing, or training others. Examples include accountants, human resource managers, computer programmers, teachers, chemists, and police detectives.SVP Range(7.0 to < 8.0)Education Most of these occupations require a four - year bachelors degree, but some do not.
اسلاید 28: InterestsInvestigative — Investigative occupations frequently involve working with ideas, and require an extensive amount of thinking. These occupations can involve searching for facts and figuring out problems mentally.Realistic — Realistic occupations frequently involve work activities that include practical, hands-on problems and solutions. They often deal with plants, animals, and real-world materials like wood, tools, and machinery. Many of the occupations require working outside, and do not involve a lot of paperwork or working closely with others.
اسلاید 29: Work StylesAttention to Detail — Job requires being careful about detail and thorough in completing work tasks.Dependability — Job requires being reliable, responsible, and dependable, and fulfilling obligations.Integrity — Job requires being honest and ethical.Analytical Thinking — Job requires analyzing information and using logic to address work-related issues and problems.Initiative — Job requires a willingness to take on responsibilities and challenges.Innovation — Job requires creativity and alternative thinking to develop new ideas for and answers to work-related problems.Stress Tolerance — Job requires accepting criticism and dealing calmly and effectively with high stress situations.Cooperation — Job requires being pleasant with others on the job and displaying a good-natured, cooperative attitude.Independence — Job requires developing ones own ways of doing things, guiding oneself with little or no supervision, and depending on oneself to get things done.Achievement/Effort — Job requires establishing and maintaining personally challenging achievement goals and exerting effort toward mastering tasks.
اسلاید 30: Work ValuesAchievement — Occupations that satisfy this work value are results oriented and allow employees to use their strongest abilities, giving them a feeling of accomplishment. Corresponding needs are Ability Utilization and Achievement.Independence — Occupations that satisfy this work value allow employs to work on their own and make decisions. Corresponding needs are Creativity, Responsibility and Autonomy.
اسلاید 31: Related Occupations17-2011.00Aerospace Engineers 17-2071.00Electrical Engineers 17-2141.00Mechanical Engineers 17-3012.01Electronic Drafters17-3026.00Industrial Engineering Technicians49-2091.00Avionics Technicians 49-2094.00Electrical and Electronics Repairers, Commercial and Industrial Equipment 51-4061.00Model Makers, Metal and Plastic51-9061.00Inspectors, Testers, Sorters, Samplers, and Weighers
اسلاید 32: Wages & Employment TrendsNationalMedian wages (2004)$36.93 hourly, $76,810 annualEmployment (2004)143,000 employeesProjected growth (2004-2014) Average (10-20%) Projected need (2004-2014)42,000 additional employeesState & National
اسلاید 33: 1. Importance 2. Category 3. Task70 CoreDesign electronic components, software, products or systems for commercial, industrial, medical, military, or scientific applications.
اسلاید 34: ارزشيابي شغل ارزشيابي شغل عبارت است از تعيين مبلغ عددي قابل پرداخت به هر شغل
اسلاید 35: هر چه يك شغل اهميتت بيشتري داشته باشد، مبلغ عددي بيشتري به آن اختصاص داده مي شود.
اسلاید 36: شيوه هاي ارزشيابي مشاغلروش هاي مقايسه مشاغل با همديگر (روش هاي كيفي)روش رتبه بنديروش درجه بنديروش هاي مقايسه مشاغل با عوامل كليدي شغلروش مقايسه عواملروش امتيازي
اسلاید 37: روش رتبهبندي مشاغلمراحل:تدوين شرح شغلمقايسه مشاغل با همديگر و تعيين بالترين شغلتعيين مشاغل بعدي
اسلاید 38: روش طبقهبندي مشاغلبه وسيله اين روش ساده و متداول، مشاغل در سازمان طبقهبندي ميشوند و در گروههاي شغلي بخصوصي قرار ميگيرند.. روشهاي مختلفي براي طبقهبندي مشاغل وجود دارد. يك راه اين است كه براي هر يك از گروههاي شغلي در سازمان، شرح گروه نوشته شود و سپس بسته به اينكه مشاغل با چه گروهي، مطابقت بيشتري داشته باشد، در اين گروهها جا داده شود. مشاغل را ميتوان بر حسب تفاوت در وظايف، مسئوليتها، مهارتها، شرايط كار و ساير عوامل مرتبط با شغل نيز در گروههاي خاصي طبقهبندي نمود.
اسلاید 39: شغلگروه شغليطبقه شغليرشته شغليرسته شغلي
اسلاید 40: روش مقايسه عوامل
اسلاید 41: جدول امتيازات
اسلاید 42: جدول مبالغ عددي
اسلاید 43: عوامل اثرگذار بر تعيين مبلغ عدديقدرت پرداخت صنعتقوانين و مقرراتاتحاديه هاشرايط اقتصاديسليقه مدير
اسلاید 44: برنامه ريزي نيروي انسانيتعيين تعداد كاركنان مورد نياز سازمان براي يك دوره زماني معينزمان برنامه ريزي نيروي انساني بستگي به عوامل زير دارد:ماهيت شغلماهيت سازمان
اسلاید 45: مراحل برنامه ريزي نيروي انسانيبرآورد نيروي انساني موجود در سازمان (عرضه نيروي انساني از داخل سازمان)تركيب: جنسيت، سابقه كار، سطح تحصيلات، مهارت و ...منابع برآورد:پرونده پرسنليسيستم اطلاعات منابع انساني (HRIS)برآورد نيروي انساني مورد نياز (تقاضا براي نيروي انساني)شيوه هاي برآورد تقاضاي نيروي انساني:روش روند: رابطه بين سال هاي فعاليت سازمان و نيروي انسانيروش نسبت: رابطه بين يك عامل مهم سازمان و نيروي انسانيروش همبستگي: رابطه بين يك عامل مهم سازمان و نيروي انساني و تعيين ميزان تأثير عاملروش رگرسيون: رابطه بين عوامل مهم سازمان و نيروي انساني و تعيين ميزان تأثير هر عاملشبيه سازيمقايسه عرضه و تقاضاي نيروي انسانيعرضه>تقاضا: تعديل نيروي انساني، كاهش ساعات كار، كاريابي، بازخريد، استعفا، بازنشستگي زودرس، اخراج و...عرضه=تقاضا: آموزش و بهسازي منابع انسانيعرضه<تقاضا: كارمنديابيتصميم گيري
اسلاید 46: كارمنديابيفرآيندي واسطه كه متقاضي شغل را به سازمان معرفي مي كند.سازمان يابي: فرآيندي كه طي آن متقاضي شغل، سازمان مورد نظر رابراي كار پيدا مي كند.
اسلاید 47: شيوه هاي كارمنديابيآگهيبانام/بي نامعام/خاصاستفاده از كاركنان داخل سازمانمراجعه به مراكز آموزشي و پژوهشيمراكز كاريابيمراجعه مستقيم متقاضي كار به سازماناعلاميهاعلان شغليكارايي روش كارمنديابي: تعداد متقاضي معرفي شده به سازمانمتقاضي واجدشرايط
اسلاید 48: عوامل مؤثر بر انتخاب شيوه كارمنديابيتعداد نيروي انساني مورد نيازتخصص و مهارتهزينهزمانوضعيت اقتصادي كشورقوانين و مقرراتسليقه مدير
اسلاید 49: گزينش (انتخاب)گزينش كاركنان مورد نياز از بين متقاضيان كارمراحل گزينش:پركردن فرم درخواست كاربررسي اوليهامتحان كتبيمصاحبهابلاغدريافت برگه عدم سوء پيسينهمراجعه به مراكز درماني و بهداشتيتحقيقات محليتأييد مداركاستخدام آزمايشياستخدام رسمي
اسلاید 50: عوامل بي ارتباط با گزينشجنسيتاصل و نسبتجرد و تأهلنقص عضومذهبنژادسنگذشته فردتجربه و سابقهوضعيت جسميتحصيلات
اسلاید 51: جامعه پذيري (اجتماعي كردن)آشنا نمودن تازه وارد با سازمان، تا بهتر بتواند با سازمان تطبيق يابد.مراحل جامعه پذيري:قبل از ورود به سازمانرويارويي فرد با سازمانتحول و دگرگوني فرد و تصميم گيري
اسلاید 52: شيوه هاي جامعه پذيريرسمي/غيررسمي: اگر سازمان تعيين كند/نكند كه:چه افراديچه مدت زمانيچه اطلاعاتيچه مكانيفردي/گروهي
اسلاید 53: آموزشانواع آموزشخارج از سازمان (فرد برنامه ريزي مي كند)/داخل سازمان (ضمن خدمت)كوتاه مدت/بلند مدتانواع آموزش داخل سازمانآموزشي كه منظور از آن انتقال اطلاعات است: سخنراني، سمينار، كنفرانس، كارگاه آموزشي و ...شيبه سازي:آموزش كارگاهيبازي هاي مديريتيبررسي مسائل خاصتمرين شغلضمن خدمت:استاد-شاگرديجانشيني موقتگردش شغليمربي گري
اسلاید 54: فرآيند آموزشتشخيص نيازهاي آموزشي (نيازسنجي آموزشي)تعيين اهداف آموزشيانتخاب روش آموزشبرنامه ريزي براي برگزاري دوره آموزشيارزيابي دوره آموزش
اسلاید 55: ارزيابي عملكرد كاركنانمقايسه عملكرد كارمند با استاندارد از پيش تعيين شده.انواع معيارهاي ارزيابي عملكرد:معيارهاي كاري/معيارهاي رفتاريمعيارهاي كيفي/معيارهاي كمي
اسلاید 56: شيوه هاي ارزيابي عملكردروش مقياسيروش ثبت وقايع حساسروش توصيفيروش توزيع اجباريروش انتخاب اجباريروش عامل سنجيروش قياسيروش درجه بنديروش مقايسه فرد با فرد
اسلاید 57: انواع ارزيابي عملكردتوسط سرپرست مستقيمتوسط زيردستانتوسط همكارانگروهيخودارزيابي
اسلاید 58: مشكلات ارزيابي عملكرداثر هاله ايسختگيري/آسان گيري/محافظه كاريتازگيمقابلهتعصبات شخصيعينيت نداشتنمحاكمه به جاي ارزيابي
اسلاید 59: پاداشپيامد مطلوب براي كاركنان به دليل عملكرد فراتر از استاندارد يا در حد استاندارد.مباني پرداخت پاداش:عملكردعضويتمسئوليتتلاشرعايت قوانين ومقرراتحضورمهارت و تخصصخلاقيت و نوآوري
اسلاید 60: انواع پاداشپاداش هاي ماديپاداش هاي معنوي
اسلاید 61: شيوه هاي پرداخت پاداشپرداخت يكجاپرداخت هاي سلف سرويسبسته ايهسته اي
اسلاید 62: انضباطپيامد نامطلوب به كارمند به دليل رعايت نكردن قوانين سازمان.رفتارهايي كه مشمول قوانين انضباطي مي شوند:غيبت يا تأخيركميت و كيفيت كاررعايت قوانين ومقرراترفتاروقت شناسي در انجام كار
اسلاید 63: ويژگي هاي سيستم انضباطاصلاحي بودندردناك بودناهميتفوري بودنانطباقي بودن با تكرار رفتار
اسلاید 64: توصيه هايي براي اجراي سيستم انضباطسابقه كارمندتكرار رفتارعيني بودن رفتارتصاعدي بودن تنبيهتذكر شفاهيتذكر كتبي درج در پروندهمرخصي با حقوقمرخصي بدون حقوقتنزل پست و مقامتعليقكاهش حقوق و دستمزداخراج
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.