علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

پاورپوینت حرفه ای مقدمه علم حقوق (ص ۲۷ تا ۳۷ )

hoghog

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 30 اسلاید سلام دوستان پاورپوینت حرفه ای مقدمه علم حقوق (ص 27 تا 37) 30 اسلاید جذاب به همراه آیکون های متناسب با موضوع. متن کامل کتاب تایپ شده و چیزی کسر نشده. برای دیدن نمونه کار ها و سفارش پاورپوینت از صفحه ما در اینستاگرام دیدن کنید. instagram.com/Novinpower
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1474 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت حرفه ای مقدمه علم حقوق (ص ۲۷ تا ۳۷ )”

پاورپوینت حرفه ای مقدمه علم حقوق (ص ۲۷ تا ۳۷ )

اسلاید 1: مقدمه علم حقوق به نام خدادانشجو: استاد: رشته: (صفحه 27 تا 37 )NovinPower

اسلاید 2: 14. مکتب تاریخیبه موجب این مکتب، که بنیانگذار آن را باید ساوینی (Sevigny) حقوقدان مشهور آلمانی دانست، حقوق نیز مانند زبان و عادت ها محصول وجدان عمومی و تحول تاریخی اجتماع است و اراده فرد و تغییر دولت ها هیچ دخالتی در ایجاد آن ندارد. وظيفة علم حقوق تنها شناساندن و منظم ساختن قواعدی است که خود به خود از وجدان اجتماع تراوش می کند و حقوقدان، جز بیان و دسته بندی قواعد موجود، نقشی در ایجاد نظم حقوقی ندارد.

اسلاید 3: به نظر ساوینیی، سازنده قواعد حقوقی ملت است؛ ولی ملت را نباید مردمی دانست که در زمان معین باهم زندگی می کنند. ملت مفهوم واحدی است که در آن نسلهای پیاپی وجود داشته اند و سنن و آداب آنان قواعد حقوقی را به وجود آورده و به عنوان میراث برای نسلهای بعد به یادگار نهاده است. حقوق، نتیجه و بازتاب نیازهای عمومی است که به تدریج و در طول زمان، به وسيله ملت ایجاد می شود و امری نیست که يكباره بتوان آن را به وجود آورد یا دگرگون ساخت.در مکتب تاریخی، سهم شخصيتها و قدرت های سیاسی در ایجاد حقوق نادیده گرفته شده است و به گمان طرفداران آن: «حقوق چیزی جز عرف توده های مردم نیست که در اراده قانونگذار منعکس شده است. همانگونه که زبان ناخواسته و به تدریج به وجود می آید و تحول پیدا میکند، حقوق نیز نتیجه قهری زندگی اجتماعی است نه محصول تدبير قانونگذار .»

اسلاید 4: مكتب تاریخی در فرانسه پیروان زیادی پیدا نکرد و در آلمان نیز بسیاری از نویسندگان با آن به مخالفت پرداختند. به ویژه، ایرینگ (Thering) ، ضمن انتقاد شدید از مكتب تاریخی، اظهار نظر کرد که حقوق ناشی از اراده اشخاص است و قدرت آن بر نیروی دولت تکیه دارد.اشتباه مكتب تاریخی در این است که حقوق را نتیجه قهری زندگی اجتماعی و در شمار اعمال غیرارادی ملت ها آورده است، در حالی که مشاهده و تجربه های تاریخی نشان میدهد که حقوق پدیده ای است که از عقل و به خاطر رسیدن به هدف معين تراوش می کند و طبیعت اجتماعی آن را خود به خود نیافریده است.

اسلاید 5: ایرینگ در کتاب « نزاع به خاطر حقوق » می نویسد: برخلاف آنچه پیروان مکتب تاریخی ادعا کرده اند، حقوق مانند زبان خود به خود باز ماند دگرگون نمی شود. ایجاد هر قاعده نو و حتی حفظ قواعد گذشته، با منافع خصوصی گروهی از مردم تعارض دارد و به همین جهت تحول قواعد حقوقی همیشه با نزاع و کشمکش همراه بوده است. تمام پیروزیهایی که در زمینه الغای بردگی و آزادگی فکر و مالكيت خصوصی تاکنون به دست آمده نتیجه مبارزه های دامنه داری است که گاه قرنها به درازا کشیده و بخونریزیهای فراوان همراه بوده است. پس چگونه می توان سهم کسانی را که برای حقوق خود مبارزه کرده و پیروز شده اند در ایجاد این گونه قواعد نادیده گرفت.

اسلاید 6: به نظر او «روح قواعد حقوقی» در میان مردم احساس می شود، ولی حقوقدان است که آنرا محقق می سازد و از قوه به فعل در می آورد و به همین جهت، باید او را پیشرو مکتبهای مادی به شمارآورد.با وجود این، باید پذیرفت که «مکتب تاریخی» در اندیشه همه حقوق‌دانان معاصر کم و بیش تاثیر کرده است. زیرا، این نظریه اساس حقوق طبیعی و ساخته عقل را بر هم ریخت و در قرن بیستم، به دلیل انتقادهای شدید همین مکتب، دیکر طرفداری برای «حقوق طبیعی» به صورت سابق باقی نمانده است.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید