صفحه 1:
صفحه 2:
تعریف بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و 96 4
فعالیتهایی است که برای بازاریابی محصولات و ۲
خدمات در بستر دیجیتال (وب. اینترنت. موبایل یا
ساير ابزارهاى ديجيتال) مورد استفاده قرار مى كير ند. ف ۳
” استفاده از ابزارها و كانال هاى ديجيتالى و اجتماعى OG: ١ ۳
به منظور ترفیع یک برند یا جذب مشتری است." ae
صفحه 3:
ML te SB) SSL الث
۲ بازاربابی توسط موتورهای جستجو 3600) شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده
بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)
۲ بازاریابی محتوا مفعا9() مصبو)
Anbar Dearhotay بازاریابی درونگرا ۲
۲ بازاریابی شبکه های اجتماعی ب۲۵»() لح( دادم ©
۲ استراتژی محتوا بهجلمة© مم0
۲ تبلیغات بر اساس کلیک 6۵
صفحه 4:
های بازاریابی دیجیتال با دیجیتال مار کتینگ
اینفلوئنسر ما رکتینگ ب۵/!۲۵۲() حصص
تبلیغات بنری 4۷۹) ) و تبلیغات همسان بجصص1) ع
ایمیل مارکتینگ
بازاریابی موبایلی با موبایل مارکتینگ (يا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی)
بازاریابی از طریق همکاری در فروش DP Pkt Darts
تولید محتوا
بازاریابی ویروسی دیجیتال ۸۹() سب Drege
~A FH A 4 ع
صفحه 5:
ف يه hy چا ودب
دارایی های کاربردی در دیجیتال مار
وب سایت
پست های وبلاگ
کتاب های الکترونیک00۲) و وایت پیپرها سومان
AePoqraphioe b> اينفوكرافيك
ابزارهای کاربردی به منظور نظارت بر عملکرد کمپین های تبلیغاتی دیجیتال مثل عهرله) ط)
ابزارهای تعاملی
کانال های شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام. فیسبوک, لینکدین و ۰۰
روابط عمومی ۳8 بررسی های مربوط به محصول يا خدمت در شبکه های اجتماعی و نظرات جمعف) بروشورهای
آنلاین و کاتالوگ های آنلاین Lookbook
دارایی های برندینگ (لوگوهاء فونت ها و ...)
صفحه 6:
بهينه سازى موتور جستجو 510
اين روزها اكر فردى به دنبال محصول خاصى باشد و يا به دنبال جواب سوالى اولين كارى كه مى كند
اين است كه در كوكل به دنبال ياسخ خود مى كردد!
حال هر جه وب سایت شما در جایگاه بالاتری قرار داشته باشد. احتمال اینکه مخاطب روی آن کلیک
کند بیشتر خواهد بود!
فرایند بهینه سازی وب سایت يا سئو 366 )به معنای دستیابی به رتبه های بالاتر در صفحات نتایج
موتورهای جستجو مثل گوگل است که در نهایت منجر به افزایش ترافیک ارگانیک (يا رایگان) سایت
شما ميشود.
دارايى هاى مورد استفاده در اين بخش عبارتند از : وبسايت هاء وبلاگ ها و اینفوگرافیک ها.
صفحه 7:
۱6۰1۱۱۰2۱۱ کات my We) By
جه يك ویدیو آموزشی. چه یک کاتالوگ و حتی همین مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید. همه محتوا هستند
و شما می توانید با تولید محتوای استاندارد و مبتنی بر مبانی سئو و انتشار آن از طریق کانال های مختلف مثل
وب سایت پا شبکه های اجتماعی به رشد و توسعه کسب وکارتان کمک کنید.
Re ee ترافیک سایت. جذب مشتریان فعلی و
. صدا و لحن برند خود را مشخص کنید
و با توجه به کلیه این موارد اقدام به تولید محتوای با کیفیت کنید. اثریخشی کانتنت مارکتینگ امروزه تقریبا
برای همه کسب و کارهاء ثابت شده است.
از جمله ابزارهای ارتباطی مورد استفاده در این بخش می توان به پست های وبلاگ هاء کتاب های الکترونیک.
اینفوگرافیک ها و بروشورهای آنلاین اشاره کرد.
صفحه 8:
بازاریابی شبکه های اجتماعی 50613۱
MediaMarketing
به فرایند ارتقای برند و محتوا از طریق کانال های شبکه های
اجتماعی به منظور افزایش آگاهی از برند. جذب ترافیک و
جذب مشتری برای کسب و کار بازاریابی شبکه های اجتماعی
یا (9600) گویند.
کانال های مورد استفاده در این شکل از بازاریابی. شبکه های
اجتماعی مثل فیسبوک. توبیتر. لینکدین, اینستاگرام.
پینترست و گوگل پلاس هستند.
صفحه 9:
فات کلیکی يا پرداخت به ازای کلیک ۴۴
به راهکار جذب ترافیک به وب سایت از طریق پرداخت به ناشران مختلف مثل مجلات اینترنتی که تبلیغات
شما را در وب سایت خود قرار می دهند. به ازای هر بار کلیک تبلیخ شرکت در سایت ناشر. پرداخت به
ازای کلیک می گویند.
این روش در واقع نوعی تبلیغات آنلاین محسوب میشود که افراد را به صفحات فرود سایت هدایت می کند.
یکی از متداول ترین روش های پرداخت به ازای کلیک. گوگل 591 (Booge Bes) است که به شما این
امکان را می دهد که با پرداخت مبلغی به ازای هر کلیک به شرکت گوگل در جایگاه های بالاتری در نتابج
سرج گوگل ظاهر شوید
.پست های اسپانسری در اینستاگرام با تبلیغات پرداختی در فیسبوک از جمله دیگر انواع ind PRO
صفحه 10:
Affiliate Marketing dimlg 9b
نوعی از تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما به ازای تبلیغ و ارتقای محصولات و
خدمات کسب و کار دیگری در وب سایتتان. کمیسیون دریافت می کنید.
به عنوان مثال در این روش که اصطلاحا به آن مشارکت در فروش نیز گفته می شود شما می
توانید با نوشتن یک دستور غذایی ساده یک محصول غذایی را در وبلاگتان معرفی کنید و
مخاطبان را برای خرید این محصول به سایت فروش محصول هدایت کنید. در نهایت به ازای
هر خربدی که از طریق مخاطب فرستاده شده از سوی سایت شما به سایت فروشنده انجام
شود. مبلغی به شما پرداخت می شود.
صفحه 11:
Native Advertising glue b 09 OLLI
تحقیقات حاکی از آن است که کاربران بعد از مدتی نسبت به بنرهای تبلیغاتی که در وب سایت ها و در جایگاه های
مشخص قرار می گیرند. به اصطلاح کور می شوند و دیگر به این تبلیغات توجه نمی کنند.
راهکاری که دیجیتال مارکتینگ برای جلوگیری از این دیده نشدن تبلیغات ارائه می کند. تبلیغات دقیقا مشابه سایر
محتواهای بستر تبلیغاتی است.
تبلیغات بومی يا همسان به تبلیغاتی اشاره دارد که با ساختاری شبیه به بستر تبلیغاتی در کنار سایر محتواهای
غیرپرداختی ظاهر می شوند.
به عنوان مثال یکی از انواع تبلیغات همسان پست های دارای اسپانسر اینستاگرام هستند که در فید کاربران ظاهر می
شوند و تنها با واژه لصسصسم6۵) که در بالای آن قرار گرفته است. قابل تشخیص می باشند.
یا در مثالی دیگر می توان به تبلیغات گوگل ادز اشاره کرد. که لینک وب سایت را کاملا مشابه سایر لینک های دیگر و تنها
به همراه یک کلمه ۵00) که در کنار لینک قرار می گیرد. در صفحات ابتدایی نتایج جستجوی کاربران نشان می دهد.
صفحه 12:
تیک و خودکار کردن فعالیت های بازاریابی به وجود آمده
منظور از اتوماسیون بازاربابی نرم افزارهایی است که با هدف ۱
اند.
بسیاری از دپار تمان های بازاریابی می بایست وظایف تکراری مانند بازاربابی ایمیلی. شبکه اجتماعی و دیگر فعالیت های
مربوط به وب سایت خود را خودکار کنند.
از جمله وظایفی که می توان با استفاده از اتوماسیون بازاریابی انجام داد عبار تند از
۲ ایمیل خبرنامه.
۲ برنامه ریزی پست ها در شبکه های اجتماعی,
۲ به روزرسانی لیست مخاطبان
۲ وردگیری و گزارش دهی کمپین ها.
صفحه 13:
Email Marketing uel بازاريابى
شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای ارتباط با مخاطبانشان استفاده می کنند.
ایمیل اغلب برای تبلیغ یک محتواء تخفیف ها با رویدادها مورد استفاده قرار می گیرد و
همچنین شامل لینکی است که مردم را به وب سایت کسب و کارها و با یک صفحه فرود خاص
هدایت می کند. از جمله ایمیل هایی که می توان در کمپین های ایمیل مارکتینگ ارسال کرد
عبارتند از:
خبرنامه برای خوانندگان وبلاگ, ایمیل های پیگیری برای بازدیدکنندگان وبسایت که چیزی
دانلود کرده اند. ایمیل های خوشامد گویی برای مشتری: های مناسبتی برای اعضای
وفادار و ایمیل ها و نکات سریالی برای جذب و نگهداری مشتریان.
صفحه 14:
een OBS ee eee oD]
بازاریاب دیجیتال یا دیجیتال مارکتر مسئول دستیابی به آگاهی از برند و ایجاد مشتری از طریق کلیه کانال های دیجیتالی رایگان و
پرداختی در دسترس شرکت است.
این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی. وبسایت خود شرکت. رتبه بندی موتور جستجو, ایمیل, تبلیغات نمایشی و وبلاگ شرکت
است.
بازاریابان دیجیتال برای هر کانالی معمولا بر روی شاخص های کلیدی عملکرد 10۳0) مختص آن کانال تمرکز می کنند تا عملکرد
شرکت را در هر یک از آنها بسنجند. به عنوان مثال دیجیتال مارکتر مسئول سئو 2600)ترافیک ارگانیک (ترافیک حاصل از
بازدید کنندگان وبسایت که صفحه ای از وبسایت شرکت را از طریق در گوگل پیدا کرده اند) وبسایت شرکت را می سنجد.
امروزه دیجیتال مارکتینگ توسط سمت ها و نقش های گوناگونی در شرکت ها انجام می شود.
در شرکت های کوچک ممکن است یک نفر کلیه تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ را که پیش از این به آن اشاره کردیم به شکل
همزمان انجام دهد. در صورتی که در شرکت های بزرگ متخصص های گوناگون بر روی یک یا دو کانال دیجیتالی برند تمرکز می
کتند.
صفحه 15:
Be rel nn. نی و بازاریابی ربایشی وجود
دارد؟
وازه ديجيتال ماركتينك هيج تفاوتى ميان تاكتيك هاى بازاريابى كششى و فشارى يا همان جيزى كه امروزه با
عنوان روش هاى درونكرا و برونكرا شناخته ميشوند قايل نمى شود.
هر دو این روش ها در زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می گيرند. تاكتيك هاى بازاريابى برونكرا به دنبال آن
است که پیام را مستقیما در برابر بیشترین تعداد افرادی که در فضای مجازی حضور دارند. (صرف نظر از اينکه
فرد مقابل چقدر مرتبط يا خواهان این پیام است) قرار دهد.
به عنوان مثال تبلیغات بنری پرزرق و برقی که در بالای بسیاری از وب سایت ها می بینید که سعی دارند
محصولی را تحمیل کنند با برای کسب و کارهایی تبلیغ کنند که لزوماً ربطی به حوزه فعالیت آن وب سایت
ندارند. در دسته فعالیت های بازاربابی برونگرا قرار می گيرند. از سوی دیگر بازاریابانی که تاکتیک های
بازاربابی درونگرا با ربایشی را به کار می بندند از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود به وب
سایتشان بهره می گيرند.
صفحه 16:
بازاریابی ویروسی
2
موتوهای جستجو
صفحه 17:
موققیت در دیجیتال مارکتینگ
هد ایت
5
آقدرتنمایی مشتری ss
5 : اعتمادسازی مشتریان بالقوه. پرورشدسید.
د | بهيته سازى حرحوزهكارىخود ١ خودرا plasty
دیده شدن جستجو 1
رضانی Sere ollie بهسمتخود.
Nes ره ویسایت خود راحر . براساساعتماد و رهبرباشید. سوق دهيد
جرجایی که
موتورساى جستجو ١ بساويد
بامشتريان خود مشتريانهستند ١ واردكنيد
حوفزنید. باشید.
صفحه 18:
اول این که تنوع رسانههای آنلاین باعث میشود تا صاحبان برند برای برنامه ریزی و فعالیت در هر رسانه با مشکل روبرو بشوند؛ دهها
شبکه اجتماعی. سرویسهای ایمیل مار و وبسایتهای پربازدید تنها بخشی از رسانههای آنلاین هستند.
برای همین اکثر شرکتها استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را موازی با برنامه های بازاریابی خود به شکل داخلی نوشته و مدیریت
و تولید محتوای آن را برونسپاری میکنند.
دوم هزینه پایین و باور اشتباه به عدم نیاز به تخصص در رسانههای آنلاین در مقایسه با سایر رسانهها است که باعث میشود تعداد
زیادی از برندها با رویکردهای حرفهای و غیرحرفهای برای تبلیغ به این فضا هجوم بیاورند و اين خودش سبب تشدید رقابت
میشود.
فراموش نکنید که برخلاف تبلیغات سنتی. تبلیغات دیجیتال کاری بلند مدت است و نیاز به شناخت کافی از فضا و مخاطب دارد.
سوم اينكه انفجار اطلاعات در رسانههای آنلاین باعث میشود مخاطب شما با حجم زیادی از تبلیغات روبرو شود.
بسیاری از این افراد با واقعیت آن کالا با خدمت زیاد آشنایی نداشته و سبب کم شدن اعتماد مصرف کننده نسبت به همه تبلیغات
در فضای مجازی میشود
صفحه 19:
تبدیل اسان و راحت
بازاریابی دیجیتال به مشتریان شما اجازه میدهد بلافاصله پس از مشاهده آگهی یا محتوای شما اقدام کنند. آنها
لیک کنند يا یک پست وبلاگ را ذخیره کنند و سریعاً در قیف فروش حرکت
ممکن است آنها بلافاصله خرید نکنند. اما با شما در ارتباط خواهند بود و به شما فرصتی میدهند تا با آنها ارتباط
میتوانند بر روی یک لین
برقرار کنید.
Site htt, bis,
بازاریابی دیجیتال به شما امکان میدهد تا در زمان واقعی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
میجتر از مهد این انکان رابد قمامیدهد با با شما ارقباط برگزار کسید. در تهایت میتواند حس ففاداری به برند:
ایجاد کند.
صفحه 20:
اتزی بازاریابی شما کار میکند. باید دریابید که چه تعداد مشتری جذب میکند و در نهایت چه
میزان درآمد دارد. اما چگونه میتوانید این کار را با یک استراتژی بازاریابی غیر دیجیتال انجام دهید؟
هزینه
بازاریابی دیجیتال نه تنها به مخاطبان وسیع تری نسبت به بازاریابی سنتی می رسد بلکه هزینه کمتری نیز به همراه
دارد.
PPE RPG ay ghia
وقتی یک تبلیغ را به صورت آنلاین انجام مىدهيد. مردم مى توانئد بدون توجه به مكانشان. آن را ببينند در نتيجه
تبلیغات شما به گسترهی وسیحتری از مخاطبان دست پیدا میکند.
صفحه 21:
. تحقیق. مطالعه. یادگیری و
ارد. به عملکردتان
تال ما رکتین؟
کسب تجربه انگیزه میدهد و برخی دادههای معتبر و موثق را در اختیارتان میگذا
سروسامان داده و به شما کمک میکند تا روابط خود را با مخاطب بهبود ببخشید.
۲ بهطوزکلی» گذوین یک انتتزاقتی از هر نوغ Look a کیک میکند تا آگاهانهتر و در نتیجه مطمئنتر از
قبل برنامهریزی کرده و عمل کنید.
۲ تدوین و اجرای یک استراتژی دیجب
صفحه 22:
مزایای داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینک
این کار به شما انگیزه میدهد تا بیشتر تلاش کنید و به شناختی صحیح درباره تمام ابعاد کسبوکار خود دست
يابيد
به محض لاش بزاع تدوين وأجراى يك اسجراتقى ميجيدال» بازد.به'ثعاغ جنبههای کسببوکار خود فکر كنيد
دراين مسيرء تجزیه و تحلیل مخاطبان» رقباء ترندها و بازارهای کوچک پربازده. جزئی ضروری از یک استراتژی
دیجیتال مارکتینگ بهروز شده به شمار میرود.
چنین اقدامی. دادههای موثق و معتبر را در اختیارتان میگذارد
طی پروسه تجزیه و تحلیل دادههای حاصل و پس از اجرای استرا
کچ چیژی یه پیقرفت قمباکنک کزقهبو نجاممچة کاریبن تتیجةتقواق پوقا
تژی دیجیتال مارکتینگ. متوجه خواهید شد
صفحه 23:
*" با داشتن این قبیل اطلاعات به راهحلهایی برای بهبود کسبوکار دست خواهید یافت.
*" تدوین یک استراتةی دیجیتال مارکتینگ فعالیتهای شما را ساختار بخشیده و به آنها سروسامان میدهد.
*# اجرای یک استراتژی دیجیتال مارکنتینگ جلوی اقدامات مبنی بر حدس را میگیرد. به این ترتیب درک بهتری از نحوه
gly yo culled کانالهای بازاریابی مختلف و شانس موفقیت: پیشتری خواهید داشت.
*7 دست زدن به چنین اقدامی:به افزایشن نرخ بازگشت سرمایه کمک میکند: سازماندهی فعالیتها مسچر به -کاهش احتمال
وقوع اشتباه خواهد شد.
با یک برنامهریزی خوب و منظم میتوانید نقاط ضعف خود را تث دهید. مشکلات را پیشبید و به سرعت به
تغییرات و اتفاقهای غیر منتظره واکنش نشان دهید تا در زمان و هزینه صرفهجویی نمایید.
۳ داشتتن یک اسقرافتی دیجیتال مارکتینگ اضولی به شما کنک.میکند رابطه بهتری. با مخاطب هذف بخود برقرار کرده .و
فرصت بیشتری برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید را داشته باشید.
صفحه 24:
بازاریابی دیجیتالی از طریق فضای مجازی
صفحه 25:
صفحه 26:
بازاریابی دیجیتالی ازطریق تبلیغات نرمافزاری
صفحه 27:
۳
تق محتوای وید
بازاريابى از طريق محتوا
صفحه 28: