صفحه 1:
1۱
صفحه 2:
و خداوند سعادت ما را بر خود
واجپ ساخته...
پس نماز را بر ما واجپ
ساخت..
تا سعادت ما را تصمین
صفحه 3:
حون نچه ۳ دان ره
امى آورد دريغ مى ورزند.
صفحه 4:
55 نماز؛ پایم و ستولل رير:
CD Op pene ty pele we.
(CP) OAT pote نماز جهره شيطان را سياه مى كند.
امام على (ى) : هنگامی که کسی به نماز برمی خیزد. شیطان می آید و به نظر حسادت به او نگاه می کند.
می پیند که رحمت خدا او را فراگرفته است.
نمازقلعه و دژ محکمی است که تمازكزار را از حملات شيطان تكاه مى دارد.
1م صارف) () : همانا "ملك الموت " شيطان رادر دم مرگ از كسى كه حافظ نماز است . دور می
كند وشهادت بر وحدانيت خدا و رسالت رسول خدا (ص ) را
در هتگلمعوتاک مرک به و تشین می at A نید میک
امام زان (عج) :
“هيج جيز مثل نماز بينى شيطان را به خاك تمى مالد و او را خوار تمى كند
بس نماز بخوان و بینی شیطان را به خاک slag
عم 9 مسعالا
صفحه 5:
حق نماز داهج البلاغه و فرمایش امام
...سجاد (ع)
قت خودش به جا أرينه اين كه در بکاری زودتر از وقحشس بخوانی و به عنام ۰۲,۰ ۶
کردار خوبت در گرو نما ات ۳
Fp cy ghey کل آن
اهمانا كساتى از مومنان خی تماز را شنآشتعد که زیور دنا ا نمازبزشان نیارد و ۳ ۱۳۱۰۲
يعنى اموال و فرزندان مانع نمازشان نسود. بیع له حطه ٩1
سید الساجدین(ع) میفرما ین حق نماز این است که بدانل تماز, درآمدن به پیشگاة معبود كانه اناا
و تو در نماز پیش روی او آیستادهای! پس آنگاه که بر لین حتیقت ژکاه شدی, he نی که در تما
پایستی . رساله حقوق لبم سجن
صفحه 6:
:جلب رحمت خدا
ناو مرح
زکات بدهید و رسول را
اطاعت کتید تا مشعول
رحمت شوید. نور/56 کسانی که ایمان أوردند و اعمال صالحاجام دادن و
oo برای نما رپ داشتند و زکات را يرداختند جرشان نزد
انمازگزاران روردگارشان است و نه ترسی بر آنهاست و نه فمگین
سا تکار هی می شوندبقره/۲0۷
تسس که نود را یه که
و نام پروردگارش را به یاد
آورد و تماز
بخواند.اعلی/14و15
ob!
و رهبر شما تنها خداست و يبامبر او و أتها كه ايمان أوردة
پردازند.
هدايت براى تمازكزاران -
-مساجد الهى .را تنها كسى أباد مى كتد كه يمان وم خن و رو
| أورده و نماز را يريا دارد و زكات را ببردازه و از جيزى جز خدا نترسد.
Sa اس
بازداشتن از فحشا و
و تمازرا را ار که نما نان[
از زشتی ها و مذكرات باز مى
داد و $3 بزرکتراست و
اخدا به هر جه كنيد آگاه
است عتکیوت |۴۵
طلب sub از نماز
© واز صبرو تمز يارى بجوبيد و لين
= اي لفان كران
صفحه 7:
ذماز: ملامت و ذشانه (یمان
UT نماز را نیکو به جای میآوری؟
حاتم زاهد بر عاصم بن یوسف وارد شد.
عاسم :ای حاتم آيا نمازرا نيكو به جاى أوردهاى؟
حانم : آری
عاصم : جكونه نماز به Sopher cle
حاتم: هنگامی که وقت نمازندیک میشود وضوی جامع و کاملمیگیرم.
سيس در مكانى كه بايد نماز بكزارم راست و مستقيم میايستم. تا همه
اعضايم أزأم Tye Gee es eal tse ead cae es
روبروى سينهام. و خدا را بر فراز خود مىبينم, خدائى كه آنچه در قلب
تيت مو بداند قتع بر صراطة ربع كنك قر طرق رات ردول
طرف چیم و ملک الموت پشت سرم!
گمان میکنم که این آخرینتماز من است. سپس بهنیکی تکبیرمیگویم
وبا فكر و انديشه و تأمل و دقت به قرائت حمد و سوره مىبرهازم؛ و با
فروتنى و تواضع ركوع مىكنم. و با تضرع و خاكسارى سجده به جاى
مىأورم آنكاه مىنشينم و بر بايه اميد به حق تشهد مىخوائم, سيس بر
اساس سنت بيامير سلام مىكويم أنكاه ميان خوف و رجا از جای بر
میخیزم و بر صبر و استقامت در بندگی توچه مىكنم و در حفظ آن
میکوشم.
اعاصم گریست و كفت: من تا كنون به إين صورت نماز نخواندهام
و
صفحه 8:
حضور قلب در نماز؛
پیمبراکرم صلی اه عله و له تماز: نماز نيست مكر به حضور قلب.
هنکامی که بيامبر كرامى اسلام صلى الله عليه و آله و سم ديدند تمازكزارى بيهوده: اعضا و
جوارحش را حركت داده و آرامش ندارد. فرمود: اين شخص اكر قلبش خاشع و متوجه خدا بود
اعضا و جوارحش هم آرام و بی حرکت مى بود. gala
امام باقر علية السلام: جون به نماز إيستادى يس بر تو باد توجه و حضور قلبء یا نماز همقداری
كه با توجه خوائده شود قبول است يس با دست و سر و محاسنت بازى نكن ودر اقكار خود
مشؤول يكوا ون ,نام il aug Go عضو ب عاشته يلش وجا کسالت و خواب
آلودگی به نماز تايست كه خدا نهى كرده است.
:يناف بيجت رحبة لله عليه
يشل ها راي جديا قلت به تال ادکار و یذ و سل اه هستند در عالی که این امور فش
Crp pus Pe Shares ely gk ie es
. حضور قلب می شود , ولی ما قدرش را نمی دانیم
SHUN, ey Bake pall fl fale الكعبة GUT Soke lll ry lj See
الي القرآن عبادة
كران "عل و تتطرار نمام مسر مل لله لاقي فرج است . پس سرب قرآن +عبن نار الم
عصراعج) است ٠ و جه وسيله اى براى حضور قلب از تماشاى ولى خدا يهتر و بالائر؟
SdamioPios.ix
صفحه 9:
رطرف شدن گرفتاری و ناراحنی
یام آکرم (س) قرمونتبننهآي تیست که به وقث هاي نمازوجاهای خورشید اهمیت amy مکر این که من سه چیز را بای او ضمانت می je
برطرف شدن گرفتاری ها و تاراحتي ها آسایش و خوشی به هتگام مره
خشنودی خداوند
خشم خداست چرا که پیامبر اکرم(ص) به حضرت علی(ع) ف
هون جهده باعت عشب پرورد کار بستء
ام سادی(ع) میفرمیند: ال وفت. خشنودی خداست و آخر ان عقو حداست. و عقو نمی بشد مگر از جهت کنا. ود مقبلتأخیر نما موچب
yay | كامل و شاداب در وقنش بهجای ور که تخیر انداخئن نما
0-0000
بيامير خنا[ص) فرمودمهتكامي كه خداود آر أسمان آفتى بفرستت سه روه
gl) هر امان مى مانتده خاملان قرأن. رعايت كتندكان خورشيد يعنى
كسانى كه وقث های ثماز را محافظت می كتتد واكسانى كه مساجد را أباد
فى لماز
هرود به پهشت و دوری از جهنم
مم محمد باقراع) مى فرمايتدهر تكس نماز واجب را
عارف به حق آن است مر وقتش lye بهكونه اى كه جيزى ذيكر را
در حالى كه
رجبح ندهدء خداوند برأى وى برائت أز جهنم مى نويسد كه او
راعتاب نکند, و کسی که درغير وقتش به جا أورد در حالی که چیزی
دیگر را بر آن ترجیح دهد. خداوند مى توائد او را ببختهد يا عذابش
Slamic Pres.in
صفحه 10:
7 نشانه قبولی تما se
له جوادی آملی: اگرنمزگزار موفق شد از گنه بپرهیژد و به گنه آلوده نشود معلوم میشود نماز او مقبول شد
انمازئزار بابد بدائد و مطمئن باشد وقتى به زيارت لطف الهى؟.
Eis eae A yee
ووقتی فیض و لطف خدا به ديدار لمأزكزا مد
بهاو شوح مد عطامکند که یبن مد
bes همان است که به عنوان اثر نماز دز قرآن مطرح اس
که ان السلوه تهی عن الفحشا و التکر]
وما اكر خواستيم ینیم نما ما قول شد با شد دور داد
یک را در آخرت که اعمال را میسنجند و روشن میشود
و یک راه هم در دنا و آن این است که اقرنمازگزار مفق شد از
آلودهنشودمعلوم میشود نماز و مقبول
کنا بپرهیزد و به کتاه آلو
رم وگ
صفحه 11:
...سبك شمردن نماز
مشاه از حشرت آمام سادق(ع) پرسیدتق:
چر زناکار را کافر تمی دانید و تاریک نماز را کافر می
ید عفرت
ولی تارک نماز, نماز را ترک نمی کند مگر از چهت سبك شمردن وبى اعتنايى كردن به آن
“و تعر هر زناكار او عمل غنود لذت مى برد و به أخاطر قصد لذت آن عمل را اجام ميدهد
ولى هبيع تارك نمارى از ترك نذار لذت تدى برها لبر أبن فقط ب توان (eg at
ترك مى نمايد . وق تماز سیک شمرده شد گنر می Theta Gh ity Gil
صفحه 12:
Mamie Pies ix
Shisha!
۰۰ پروردگارا ما را از نمازگزاران واقعی ات قرار ده
Stee pees یا ارحم الراحمین