سایر نظامی و امنیتی

پدافند غیرعامل

padafande_gheire_amel

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پدافند غیرعامل”

پدافند غیرعامل

اسلاید 1: پدافند غيرعاملپدافند غیر عامل مجموعه ای از اقدامات غیر مسلحانه است که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها، تاسیسات، تجهیزات، سرمایه ها، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن می گردد.

اسلاید 2: سازمان پدافند غيرعامل جمهوري اسلامي ايران سازمان پدافند غیرعامل در سال ۱۳۸۲ با فرمان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای تشکیل شد . در گذشته و در یک مقطع زمانی موضوع پدافند غیرعامل به ارتش واگذار شده بود ٬ در یک مقطع هم به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و در یک مقطع دیگر نیز به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی.

اسلاید 3: توقع مقام معظم رهبری از پدافند غیر عامل«پدافند غیر عامل مثل مصونیت بخشی به بدن می‌باشد» اگر دشمن اقدامی کند ضرب و زوری بزند و تلاش بکند، اتفاقی نیفتاده و اثری از خود بجای نگذارد، مثل کسی که علیه یک بیماری واکسن می‌زند واکسینه شده و اتفاقی رخ نخواهد داد. این بیان هم انتظار است و هم به نوعی تعریف جدیدی از پدافند غیر عامل، در واقع پدافند غیر عامل به عنوان بی‌اثر کردن اثر تهدید بر کشور تعریف شده است.

اسلاید 4: منشا تهدید:تهدید در واقع منشا بیرونی دارد و در اختیار نبوده و می‌توانیم فقط با آن مقابله کنیم،دسته بندی تهدید:تهدید معمولاً در ادبیات استراتژیک و علوم انسانی به ۲ دسته تقسیم می‌شود، تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی یا انسان ساخت.1- تهدیدات طبیعی: حدود ۴۹ تهدید طبیعی شناخته شده در دنیا هست که مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را دارا می‌باشد، منشا طبیعت را در قالب مدیریت بحران و حوادث طبیعی دنبال می‌کنند.2- دومین تهدید، غیر طبیعی یا انسان ساخت می‌باشد یعنی منشا آن انسان است در تعریفی که از پدافند غیر عامل شده است در واقع موضوع پدافند غیر عامل تهدیداتی با منشا دشمن است. باید اثر تهدیدات انسان ساخت را بر کشور کنترل، مدیریت و کاهش داده به سمت صفر میل داده و یا به صفر برسانیم.

اسلاید 5: ویژگی تهدیدات طبیعی تهدیدات طبیعی چند ویژگی دارد، 1- منشا آن طبیعت است و نه انسان، وقتی که منشا طبیعت باشد ویژگی‌هایی پیدا می‌کند اول اینکه فعل و انفعالات طبیعی زمین محور کار می‌شود 2- در آن انگیزه دشمن و خصومت وجود ندارد 3-تهدید و عنصر تشکیل دهنده تهدید، یک مفهوم ثابت است مثل زلزلهٔ نپال با زلزلهٔ ایران ماهیتاً فرقی نمی‌کند لذا یک ویژگی بسیار مؤثر است، 4-منشاتهدیدات طبیعی ثابت ویا تغییرات بسیار کم و در حد صفر می‌باشد یعنی زلزلهٔ ۲۰۰ سال پیش و ۲۰ سال پیش تفاوتی نداشته و زیاد تغییر در آن اتفاق نمی‌افتد این به انسان کمک می‌کند که با استفاده از علوم و دانش تجربه بر این پدیده و حادثه غلبه کند و در واقع سعی کند با ابزار علمی و مهندسی این حادثه را مدیریت و کنترل کند وقتی این اتفاق می‌افتد علوم مهندسی، استاندارد و آیین نامه تولید می‌شود.

اسلاید 6: ویژگی تهدیدات انسان ساختدر تهدیدات انسان ساخت که موضوع پدافند غیر عامل است اولین نکته این است که منشا تهدید طبیعت نیست بلکه انسان است (یک فرد یا گروه، شهر و یا کشور) و از ابزار دانش و علم استفاده کرده، شمشیرش را تیزتر می‌کند و یا سپرش را قوی‌تر، پس منشا تهدید انسان دانش و تکنولوژی و صنعت است. حال سؤال این است که آیا این تهدیدات مانندتهدیدات طبیعی یک مفهوم ثابت دارد؟ می‌بینید سلاح‌های نظامی کارکردشان را از دست می‌دهند. مثلاً تانک‌هایی که اوایل دفاع مقدس از آن‌ها استفاده می‌کردیم، الان در پادگان‌های ارتش به عنوان ماکت استفاده می‌شود یعنی نماد نظامی است و دیگر قابلیت سلاح ندارد چرا؟

3,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید