صفحه 1:
صفحه 2:
واژه يلوراليسم برکر ۱ از 92 «plural» aalS به
معنای جمع و «1517۱» به معنای گرایش است. لذا اين
واه در لغت به ۱۳۳۱۰ و زترتگرایی است.
ا ار
متعدد و در مقابل (۱0۱۱5۱» است. مثلا اگر در
تبیین پدیدهای از اصول متعدد استفاده کنیم
پلورالیست و اگر از یک اصل استفاده کنیم مونیست
7[
puario )10291 )4 |
صفحه 3:
9 ۳ مواجهه 5 كثرت اديان ااه DP)
#3) rey.)
وا قر رن
بسيارى ار | ! »
در مبحث بلوراليسم
“ايا منحصرا till
انسان هاست؟
در مبحت
وس لك i
۱1۲ 75 4 در
00 Peres | Lord 35 :
صفحه 4:
ل انجصارگرایان و شمول کر
حقانيت و نجات را در يك دين منحصر نمي دانند. اينان
ل 0 1 يني جهان را از حق بهره
مند و نجات را در همه ي انان دست يافتني مي دانند.
بدين ترتيب, همه ي انسان ها مي توانند از هر ديني كه
rR UPD TCR ل ا ا ا eet eevee)
آسمان بهره كيرند؛ يعدي هر انساني مي تواند به اختيار
ا ديني شود و بدان وسیله نجات یابد.
صفحه 5:
wee en
Br vray ا ا ا ا ل eC Seca
Po. le Ieee
ee RTO
MIM Sirs. he
پیروان دیگر ادبان ۵ ۱ ۲ و از نظر اخلافي. درست
كار باشند, تمي تون ز اه تین خود, رستگار شوند. زاين رو براي تجات
ل ۲ نشان داد به گفته eee
داران به 0 داشتن چنین باور اتحصارگااه اي است 37
تن ا ای کنند.
7 را
PR ۰۰ ان نس ی ee eee
۳۳۲۲۱ دیگر نگرش ها را
صفحه 6:
شمول گرایان همانند کثرت گرایان معتقدند که خداوند و لطف و عنایت
wroer irre] inne reir vols) ier ores Meee reer] 20
ا ete mre Cmrer ayy ty) o- nes recone
نشنیده و بی خبر باشد. به این 0 برایی از حصر گرایی
ror orc pista egir tal Dep mE pee eT Be) 920000
ار ۳۷
Le eel را ۱ ۷۳
ال امن ورا رسع تا ۳
مسيحى, مسيحيت را يكانه دين حق مى شمارد و كسانى را كه زندكى
شان نشان دهنده لطف خداوند است, مسیحیان بی عنوان می خواند.
صفحه 7:
207 ساده:
0
صفحه 8:
0 غالبا کثرت گرایی دیئی در سه عرصه زیرمطرح
مى شود:
صفحه 9:
eg
OO Ped ayes SE YEL Sg
a ) 07 مولا 0011100 ور 00
By Ceara
eee وجات Oe al ۱۲ بل کت
a
صفحه 10:
صفحه 11:
هردینی بهره ای از
صفحه 12:
صفحه 13:
كسىيى كه قفاكق reas ee ۱۱ ۱۳
eee بت تست تال يداديت Ri
قرق صى كعى لكن صغز و كوهر اديان يكى ١
يى حقيقت تاب قدسى يصورت Bs a
دو آدیان Pe ere eh na
ese ظاهر و يوسعه آى دارتى كه يا bol
صفحه 14:
5 | ee ee ee
Pees Eee oem) eee ere ey Oe en
بيك از اديان جلوه اى ناقص از حقيقت ناب
صفحه 15:
جيست ؟
eee ب
ات مج
ا ا
۲ كد
ع و
بحصت الهی
se
فيا و
صفحه 16:
پایان بخش اول