proje-tahlile-fazaye-shahri-pole-moallaghe-amol

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پل معلق آمل”

پل معلق آمل

اسلاید 1: پروژه تحليل فضاي شهري پل معلق آمل

اسلاید 2:

اسلاید 3: شهرستان آمل

اسلاید 4: موقعیت منطقه: شهرستان آمل از شمال به شهرستان محمود آباد، از شمال شرقی به شهرستان بابلسر، از شرق به شهرستان بابل، از جنوب به استان تهران و از مغرب به شهرستان نور محدود است.

اسلاید 5: آمل از شهرهاي بسيار قديمي در استان مازندران است. عده اي از تاريخ نويسان و جغرافيدانان آن را به دوره پيشداديان و كيائيان نسبت داده اند.با توجه به اشيايي كه به دست آمده ازآن در دوره ساساني پايتخت يامركز آن منطقه بوده است. آمل جديد در جوار شمال آمل قديم بنا شده است وامروزه يكي از شهرهاي آباد و زيباي شمال ايران است.پیشینه تاریخی:

اسلاید 6: آمل از شهرهای قدیمی ایران است که روی رسوبات رودخانه هراز بنا شده است، به همین جهت روستاهای اطراف آن حاصلخیز و آباد می باشد. این شهرستان با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت (شهر آمل، حدود ۱۶۰ هزار نفر) و ۳۱۸۵ کیلومتر مساحت دارای دو شهر آمل ورینه و سه بخش مرکزی، لاریجان و دابودشت است.

اسلاید 7: شهر آمل دارای چهار دروازه به نامهای : دروازه گیلان ، دروازه گرگان ، دروازه کوهستان ، و دروازه دریا بود و مقدار زمینی که برای ساختن اولیه شهر فراهم کردند چهار صد هکتار بود.

اسلاید 8: دو عامل اصلي تشكيل دهنده بافت آمل: بازار: راسته اصلی بازار قدیم آمل به همراه راسته‌های فرعی منشعب از آن (راسته عطاران، راسته پالان دوزان، راسته نمدمالان و نوراسته)نقش مهمی در تشکیل و تعریف محدوده بافت ایفا می‌کنند. راسته اصلی دقیقاً و بلافاصله بعد از پل دوازده چشمه (جنوب شرقی بافت) آغاز و به صورت قطری و طولی در بافت حرکت کرده و تا نزدیکیهای مرکز اصلی کاشی محله (مسجد جامع علی کوچک) ادامه می‌یابد. بازار به بافت ویژگی طولی و خطی بودن آن (گذر و محور اصلی بافت) تلفیق بعضی از مراکز محله با آن (مشائی محله و شاهاندشتي محله)، برخورداری از کاربری اجتماعی – اقتصادی و همجواری با دیگر عناصر شهری عمده بافت (مسجد جامع، مسجد آقا عباس، گرمابه و …) قسمت اعظمی از بافت مسکونی اطراف را تحت نفوذ مستقیم خود دارد. در واقع برش و عبور قطری بازار از بافت سبب می‌شود که تا عمق واحدی از دو طرف (بافت مسکونی پیرامون بازار) خود را تحت پوشش قرار دهد

اسلاید 9: مراکز و گذرهای اصلی محلات: به غیر از سه مرکز اصلی میدانچه مشائی محله (محله چهار سوق)، بازارچه شاهاندشت محله (تکیه هاشمی) و کاشی محله (مسجد جامع علی کوچک) بقیه مراکز اصلی با فاصله از راسته اصلی بازار و تقریباً در در مرکز ثقل هندسی محلات مستقر هستند. چون راسته اصلی بازار به صورت قطری بافت را قطع نموده‌است از این نظر این مراکز اصلی با گذرهای اصلی بین خود، عملاً یک حلقه ثانویه پنهانی (تار نامرئی) را به دور بازار به وجود می‌آورند. علاوه بر این هر یک از این مراکز اصلی، خود دارای یک شعاع نفوذی هستند. لذا مجموعه این شعاعهای نفوذ مراکز اصلی با حلقه درونی بر گرد بازار، محدوده و منطقه‌ای را تعریف خواهد کرد که می‌تواند به عنوان یک محدوده بافت کهن و تاریخی به آن استناد کرد. چون بافت کهن آمل از دخالتهای کالبدی و عبور خیابانهای چلیپائی رضاخانی مصون مانده‌است. لذا پیوستگی قضایی عناصر شهری و مراکز محلات از طریق گذرها و معابر اصلی بافت موجب تشکل و انسجام بافت می‌گردد.

اسلاید 10: پل معلق:درسال1315هجری پل قوسی بتن مسلح دو دهنه كه درجنوب پل 12چشمه وجود دارد.اين پل در دوره پهلوی(رضا خان) ساخته شده است.ارتفاع آن ازسطح آب50/7متروطول آن 70/125متر،وعرضش 50/8متر است.

اسلاید 11: معرفي سايت

اسلاید 12: فضاهاي مربوط به سايت

اسلاید 13:

اسلاید 14: جدول بررسی امکانات و محدودیتها SOAT) )

اسلاید 15: خصوصیات (کالبدی – عملکردی)

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18: خصوصيات (ادراكي - بصري)

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21: خصوصيات (اجتماعي – اقتصادي)

اسلاید 22:

اسلاید 23: ارائه اهداف و راهبردها وسیاستها

اسلاید 24: هدف:توسعه كيفيت بصري فضاي اطراف پلراهبردسياست1)ايجاد فضاي بصري مناسب شهري-انتقال پاركينگ به مكاني ديگر

اسلاید 25: هدف:توسعه كيفيت بصري فضاي اطراف پل

اسلاید 26: هدف:ايجاد محيط امن و روان براي عابرين

اسلاید 27: هدف:ايجاد محيط امن و روان براي عابرين

اسلاید 28: هدف:معرفي مجموعه به عنوان محيطي جذاب و كار بردي

اسلاید 29: هدف:ارتقا كيفي و هماهنگي مصالح مورد استفاده در سايت مورد نظر

اسلاید 30: هدف:غني سازي اوقا ت فراغت مراجعين

اسلاید 31: هدف:ترويج فرهنگ سلامت

اسلاید 32: ارائه: عليرضا روحي زاده – محمد يگانهاستاد راهنما: جناب آقای مهندس مهجوریانزمستان -87

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید