سایر تحقیق و پژوهش

پیشگیری از اختالالت اسکلتی عضالنی(کمردرد)

kamr-dard00

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پیشگیری از اختالالت اسکلتی عضالنی(کمردرد)”

پیشگیری از اختالالت اسکلتی عضالنی(کمردرد)

اسلاید 1: پیشگیری از اختالالت اسکلتی عضالنی(کمردرد)ارائه:

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهآقای محمدی کارمند است. او بیشترین زمان کار روزانه خود را با رایانه و پاسخ دادن به تماسهای تلفنی سپری میکند. به همین دلیل بهطور مکرر دچار سردرد، کمردرد و احساس سفتی در شانهها میشود. در ماه گذشته آقای محمدی به دلیل کمردرد، دو روز از کار غیبت داشت و ناچار برای درمان به پزشک مراجعه کرد. پزشک با سؤاالتی درباره نوع کار و وسایل مورد استفاده آقای محمدی او را در زمینه حفظ وضعیت بدنی مناسب و ترک عادتهای اشتباهش راهنمایی کرد. آقای محمدی با انجام دستورات پزشک توانست وضعیت بدنی خود را بهبود ببخشد. او صندلی خود را تنظیم کرد و با انجام چندین حرکت ورزشی ساده و اعمال این تغییرات، کمر دردش بهطور قابل مالحظهای بهبود یافت.

اسلاید 4: در بدن هر فرد بالغ 206 استخوان و بیش از 600 ماهیچه وجود دارد که از طریق غضروف، رباطها و مفاصل به یکدیگر متصل شده و بدن را به حرکت در میآورند و از ساختار آن نگهداری میکنند. در اختالالت اسکلتی ــ عضالنی که یکی از شایعترین بیماریهای ناشی از کار در سطح جهان است، مفاصل، استخوانها، ماهیچهها و... دچار آسیب میشوند. اغلب این آسیبها با بروز درد نمایان میشوند و کیفیت زندگی افراد را تحت تأثیر قرار میدهند.اختالالت اسکلتی ــ عضالنی یک پدیده چندعلتی است و عوامل متعددی از جمله ضعف عضالنی ناشی از کم تحرکی، نداشتن وضعیت بدنی مناسب، عادات و رفتارهای غلط در انجام کارهای روزمره، عدم رعایت اصول ارگونومیدر بروز و تشدید آن مؤثر هستند. اگر چه کمر، مچ دست، شانه، بازو و گردن شایعترین نواحی بدن هستند که دچار اختالالت اسکلتی ــ عضالنی میشوند ولی کمر همواره آسیبپذیرترین قسمت بدن در برابر صدمات ٔ اعضای دیگر است، وزن بدن را تحمل کرده و نقش اساسی است. کمر انسان در اصل ستون نگهدارنده در حرکت بدن ایفا میکند.

اسلاید 5: حفظ وضعیت بدنی مناسب (پوسچر)وضعیت بدنی به زبان ساده، عبارت است از »فرم و حالتی که بدن فرد در طول انجام کار به خود میگیرد؛ و به ٔ قرار گرفتن قسمتهای مختلف بدن، شامل سر، تنه و اندامها در فضا«. وضعیت بدنی مناسب عبارتی، نحوه حالتی است که در آن کمترین فشار و تنش به سیستم اسکلتی ــ عضالنی وارد میشود، به همین دلیل فرد بسیار نادر دچار کمردرد و ناراحتیهای اسکلتی ــ عضالنی میشود. این افراد، با داشتن وضعیت بدنی طبیعی یا مناسب، میتوانند کارهای خود را با انرژی بیشتر و خستگی کمتر به انجام برسانند.

اسلاید 6: افراد به دالیل متفاوتی همچون: عادات غلط هنگام ایستادن، راه رفتن، نشستن و خوابیدن، اعتمادبهنفس پایین و خجالتی بودن، عضالت ضعیف و انعطاف ناپذیر،اضافه وزن و چاقی، کفش نامناسب و پاشنه بلند و... دچار وضعیت بدنی نامناسب میگردند که با اصالح آنها میتوان از بروز تغییراتی که در اسکلت ستون مهره ها ایجاد میشود و آنها را از شکل طبیعی خارج میکند جلوگیری کرد. در تصاویر زیر الگوی صحیح وضعیت بدن در موقعیتهای مختلف )ایستاده، نشسته، خوابیدن و راه رفتن( نشان داده شده است.

اسلاید 7: انجام صحیح کارهای روزمره همه ما در طول روز به انجام امور مختلفی مانند امور شغلی، تحصیلی، کارهای منزل، خرید مایحتاج زندگی و... مشغول هستیم و در هر یک از این کارها وضعیت بدنی خاصی را بهخود میگیریم. تمام این کارها اگر در یک وضعیت مناسب بدنی انجام نشوند فشارهایی را بر ساختار دستگاه اسکلتی ــعضالنی فرد وارد آورده و او را مستعد ابتال به اختالالت اسکلتی ــعضالنی خواهند کرد. کمردرد یکی از شایعترین اختالالت اسکلتی ــعضالنی است.۹۰ %از علل بروزکمردرد، فشار بیش از حد به ناحیه ستون فقرات کمری به علت انجام نامناسب برخی از کارهای روزمره است که بهراحتی قابل پیشگیری هستند و با بهکارگیری برخی تغییرات ساده در کارهای روزمره و وظایف شغلی میتوان از بروز کمردرد پیشگیری کرده و کیفیت زندگی افراد را بهبود بخشید. در اکثر اوقات، صدماتی که در ناحیه کمر رخ میدهد به دلیل طریقه نادرست بلند کردن بار و حمل نادرست اشیا است.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید