صفحه 1:
صفحه 2:
۸
AA
نتباهات پرهزینه به دلیل عدم ثبت یا تحلیل اشتباهات قبلی تکرار
میشوند
کارها غالبا" به از فعالیتها و پروژههای
anor با 1
اشته نمیشود و
و عملکردهای خوب غالبا" در مب
زینههای کلی میگردد
تن از کار کنان از دانش مهم
انها بسيار کند است که موج
ن فرصتها میشود
کار کنان به دلیل عدم دسترسی به منابع دانش, دلسرد و ناراضی میشوند
جساس بر خوردارند
ب قاخير در توسعه محصول
و
ZS)
صفحه 3:
آنابی کلی با مدیریت دانش "
صفحه 4:
Wisdom
وله سر
سس
لس
صفحه 5:
داده - اطلاعات - دانش - خرد
سلسله مراتب دانش در چهار مرحله به پیش
میرود
۲ داده 600
۲ اطلاعات هب1۵
۳ دانش (دانایی) Qeowledke
۲ خرد سل(
صفحه 6:
cla oslo حقایق و اعدادی هستند که از آنها
اطلاعات به دست مى آيد.
دادهها از تركيب یک سری علائم ساخته میشوند
۰ ریال آمریکا
صفحه 7:
زمانی که دادها به منظور خاصی و بشکلی
منطقی سازماندهی میشوند تبدیل
به اطلاعات میگرد:
ادلار آمریکا - ۰۰ ريال
2
ZS)
‘an
صفحه 8:
دانش
> دانش, مجموعه کل شناختها و مهارتهلیی است که افراد برای
حل مسثله به كار مى برند.
> دلنش هم نظريهها و هم قواعد و دستورات عملى را شامل
< و اطلاعات پایهگذاری 2 امَا بر خلاف آنها
به انسانها است.
x دلنش به سك افراد ساخته میشود و باورهای افراد در باره
روابط علی را نشان میدهد.
آشنایی با مکانیزمهای بازار ارز
و
ZS)
صفحه 9:
داده - اطلاعات - دانش
, «اطلاعات» و «دانش» مشکل است.
تنهاازاطريق امفاهيم ابيروة
ا
10 711ادید گاهآکار بر
100 ا جا كم
10000 قاغل 21000 = &
۵۲
صفحه 10:
وقتی که دانش برای تصمیمگیری و بهبود نصمیمات.
فرآیندها و بهرهوری تها سودآوری جه کار گرفته میشود
تبدیل,به خرد ميشود, برای خردمند بودن» افرادنه تنها
بليد دلنش كسب كننة. بلكه بلك قم کاملی از اصول
حاکم برآن دانش را نیز داشته با
5
۳ ۲ براي تبدیل م aul & wl
خارجي
صفحه 11:
مديريت دانش
صفحه 12:
Knowledge
| 7 1
Tacit Explicit
صفحه 13:
صفحه 14:
مدیریت دانش
مديريت دلنش مسن سازى. نكهدارى و بازيابى دوباره دانش.
خرد و تجربیات باآرزش افزوده کارکنان سازمان. به عنوان
بخشی از داراییهای سازمان است.
صفحه 15:
مدیریت دانش
< در ولقع مدیریتدانش آن اقداماتیست که انجام میدهیم
نو به اهداف خود برسد.
۱
1<
رلثه دانشی د
جمع آورى دانشى ١
ست آمدهاند.
صفحه 16:
چند نکته در مدیریت دانش
58 عدم توجه په قواعد پایه روانشناسی منجر به شکست مدیریت دانش
میگردد (در اختیار دیگران گذاشتن دانش, اعنماد میطلبد)
؟ دانش هميشه در آزا تباط با انسانهاست
؟ راهحلهای استانداردی در رابطه با مدیریت دانشن وجود ندارد
> مدیریت اش بدون طراحی گامهای سنجیده محکوم به شکست است
ae tee 5 < 4 | ۱
* پا روشهای سنتی نمی توان داراییهای فکری شرکت را مدیریت کرد
فقدان ابزارهاي مديريتي براي مدیریت دانش
صفحه 17:
با مدبريت داند
تاریخچه مدیریت دانش
2 8
sober cPpublicaivar
g
3
8
له
FEE EF EEEPS EES ES
voor
۳
صفحه 18:
abstract
sociological line
human
managemeny
business line
concrete
technology-oriented social-oriented
صفحه 19:
۲
۲
معرفی برخی از مدلهای مدیریت دانش .
صفحه 20:
منز
<
بعضی مدلها
۱
<
بعضى لها براى هر دو م باش ۱
صفحه 21:
Tacit Tacit knowledg
knowledge
Externalizatio
1 Socialization n Explicit
Tacit فرد دنش راا طریق انسانها با یکدیگر صحبت | ae نب di
مستنداتی مانند کتاب. | میکنند و دانش رد وبدل . | 1
مقاله. نامه گزارش و... میکنند. e
Knowledge are
دانش موجود به شکل مستند | افراد بعد از مطالعه مستندات و
مطالب موجود در رایانه آن را Tacit
یاد گرفته و مورد استفاده قرار
knowledge میدهند
Explicit Explicit لا
knowledge knowledge
Internalization | Combination ۲
Explicit
knowledge
صفحه 22:
< Devkruive اجه سور تا رتیه ع! : (یجطاطکسمهم) وحن
thesPy coweps, toc vad states oP the world)
> @rovedurd Keowee (Kon-Wow) : he uaderstoadog oP oc
3 ee الي
ww
< Casd & (Kw! :» ا سس
panther J
pos
<ه بجلمه ی بو : (omits) تست <=
۳
ججروس سوسس سس سس
صفحه 23:
Knowledge فا
assessment —
mi
Knowledge
|_retention
io
Knowledge
utilization
Knowledge
sharing/distribu
Knowledge
goals
1
Knowledge
identificati
متهم
Knowledge |
acquisition |
“Ss
Knowledge
developme
nt
صفحه 24:
Table |: Knowledge processes in the literature
List of knowledge processes
creation, storage and retrieval, transfer, application
create, store, distribute, apply
socialization, extemalization, combination, intemalization
discovery, capture, sharing, application
organizing, capturing, evaluating, sharing, storing and presenting
discovery, publication, collaboration, learning
acquiring, organizing, sharing, applying
creation, codification, retrieval, application, distribution, validation,
tracking, personalization
Authors
Alavi and Leidner, 2001
Hoffmann, 2001
Nonaka et al., 2001
Becerra-Fernandez et al., 2004
Jashapara, 2004
Maier, 2004
Wong and Aspinwall, 2004a
Rao, 2005
صفحه 25:
صفحه 26:
Knowledge Management ممه
solution implementation
Change Management and communication
Knowledge Networks
Knowledge based P
5 modelling
Choosing KM-Tools
strategy
Cuttur and Barrier
Analysis,
8PO-KM
Process Analyst
Tlnfrastructure-
KM.
صفحه 27:
مديريت دانش
مدل 56221205127 /
|OWLEDGE MANAGEMENT
The Architecture of Enterprise Engineering
tuition
Invention
sarning
‘Community
bmmunications
MULTIPLE DISCIPLINES
Systems Engineering Organization Development Systems Management Organization Behavior
صفحه 28:
اطلاعات
صفحه 29:
Intelligence
Capability
to act
Make
Innovati, » decis#n _ competitivene
on 5 Solve| sue sl
Perceived
knowledge
6
*Capacity
Intellige
nce, t
Stored and
structured
“ain w
& A
*Capacity Sensors (Giformati| -sense |:Attention
Structuring ‘Data 8 »Cognitive ability
+Processing Hy جه +Previous knowledge
time -Beliefs, values,
+Processing J XQ expectations
“Ability to structure
ower
صفحه 30:
صفحه 31:
اعتباربخشی به دانش
سازماندهی دانش i»,
صفحه 32:
صفحه 33:
Be
eedbac Knowledge
6 1 | assessment
Knowledge
|_retention
i
Knowledge
utilization
Knowledge
sharing/distribu
rend
Knowledge
goals
1
Knowledge
identificati
eae
Knowledge
acquisition
“SS
Knowledge
developme
nt
صفحه 34:
+ شناسایی دانش . , sew (Korte tect ratio)
دانش - اكتساب دا axqicton) »> )) توسعه داش
7 (ممومحامرول جولجار هه ))) اشتراك و توزيع
دافش ( دم حاسصك :سحاد ص لجار ص )1))
+ بهرهكيرى از دانش vitzstics) جو تاجاح )0)
ذكهدارى أذانش دانش (م 00000
+ ارزيابى واندازهكيرى داقش (مممحدم بحسب ))
صفحه 35:
هر کسی قادر بان همه چیز نیس
اما ما باید بدانیم هر آنچه را که نی
صفحه 36:
نامههاء ای ۱ مرو
مدیران!!! من بجز آنچه که بدان نیاز دارم» همه نوع اطلاعاتی دارم
صفحه 37:
میزان صحیح اطلاعات در زمان مناسب یک عامل مهم برای انجام انواع
کارها میباشد.
# دو برابر شدن اطلاعات موجود در هر ۶ تا ٩ ماه یکبار بر ابعاد این
معضل میافراید.
سب زد اطلاعات موجود داخلی و خارجی
1
امروزه مدیران اجرایی» دربارة غرق شدن در دربایی از
اطلاعات صحبت میکنند.
صفحه 38:
۱- شناسایی مهارت: کارکنان
۳- کتابجههای راهنمای متخصصان
۳- نقشههای دانش
مکانشناسی دانش - منابع دانش - دارایی دانش = تمهای اطلاعات
جغرافیابی - ققبع دانش
۴- ماتریسهای Bld
درونی | بیرونی - جدید| قدیم - آشکار | ضمنی
صفحه 39:
t=
شناسلییبلنشلمواردوکه بایمیعلیننسود)
شفافیت به هر قیمتی|نمی ارزد
احترام به زندگی .=
آشکارسازی دانش متخصصان همپ
شفافیت ملینواند آسپبرسان
صفحه 40:
سازمان ها پشت دانش خسود را با جمع آوری اطلاعات از
زمار 5 5 اه
مى سازند.
“in act ا ۱
آموزش میباشد. ee
‘an
صفحه 41:
۳ کسهانث از منلبع دلخلی 2
تخصصها. حاف:
کارکنان از مذ
فا (خاطرات). اعتقادات و فرضیات
بهصورت داخلی است.
کسهلنشاز عنلبع بس 2
کارکنان بیرونی
شرکتهای دیگر
۲-۳- دانش ذینفعان مانند مشتریان
۲-۴- تولید دانش
سس
صفحه 42:
دانشک ارکنانسیرونی2.1
> استخدام بل ای مورد نیاز)
* جنگ برای بدست آوردن بهترینها
> استخدام متنوع
>شكار ¢“
> قراردادهای محدود
؟مشاوران تخصصی و عمومی
صفحه 43:
> روشهاى مشاراكت
> بيوندهاى استراتزيك (مشاركت و
>الكوبردارى
صفحه 44:
۳
كسهلنشاز عشتريان 2-3
لاعات تحقیقات بازار)
تا
7
کی 0 (انتشار نسخ
* فهم زبان مشتری (اصطلاح شناسی زبان مشترو
ی
صفحه 45:
الكتسابق ولیدانهانش4 -2
>دانش bad eed .
>كسب اموال فكرى (نتايج تحقيق)
> جا يكزينى نرمافزارها
> کسب: رحهای ساخت. نفشههای چاپی
> نس سای قانونی (نمایشگاهها
* مهندسی معکوس
> کسب وسایل فنی ذخیرهسازی
صفحه 46:
تسوسعه دلنش 3
, هم آن تلاشهای مدبربتی
از طریق آن آگاهانه تلاش میکند
oe 7 که خود فاقد آنهاست.
در درون و
بيرون شركت وجود 585
صفحه 47:
آموزش ترا نی ی به یک نوآموز برای سازمان
۵ دانش نیست
هدف از ۳ فردى. نو نوعی یادگیری
4“ , است که باعث نو وری شود
خلاقیت یکی از ویژگیهای مهم و نابرابر افراد است
ar
صفحه 48:
توسعه دانشرفرهو(حملیناز ن و آویع -1
>نشكيل زمینه
(اطاق کنفرانس با رنگ: فريك كننده - يورش فكرى -تشويق بحث و كفتكو)
> دادن اختیار
(رد es تازه ده a سادهتر از توسعه درست آن است)
(توجه به انگیزه افراد)
>مدارا با اشتباهات
(در فرهنگی که باید به هرقیمتی از اشتباهات اجتناب شود. نوآورى خفه میشود)
صفحه 49:
توسعه دانشكروهى3-2
برخى از انواع ذ )629 توسط افراد قابل تحقق نیست.
Was aS تيم قادر به.تحقق آنها مىباشد
دانش فردى تنها در صورتى مى توانديبه دانش كروهى
تبديل ود كه تعامل. ارتباطء شفافيت و انسجام وجود
داشته باشد
صفحه 50:
> تعامل | ار تباط
(تعامل اولین عامل اصلی در توسعه هوش سازمانی است)
*شفافیت
ا ای به موی با فیرهمدی ادیده کرفنه می شون است حالت دفاعی
بكيرنه) 00
>انسجا
(سومين عامل كليدى در توسعه دانشى گروهی. انسجام . هاى فردى و اجزاء دانش
.در يك كل كاركردى است)
صفحه 51:
لشتیاکو تسوزیع دانش- 4
* انتقال و انتشار انش عبارتست از حرکت و جابجایی
سازمانی و تکنولوژیکی اطلاعات. داده ها و دانش.
> ظرفیت یک سازمان برای انتقال دانثق. در واق ظرفیت
سازمان یی انتقلقدرت و ها ف گذاشتن آن
است.
صفحه 52:
روشهاوطنتقلإولنش- 4
> عمدى. شامل انتقّال مكانيكى. الكترونيكى و شخصى
اطلاعات و دانش از قبيل كزارشات. آموزش. جلسات
asters تورها 3
> اع ی از قبیل گردش مشاغل و شبکه های غیر
صفحه 53:
روناوانتل(هلنش- 4
tan 2S ps 05 yp * تر و بزرگتر باشد. احتمال اينکه بتوانیم
بهترین اطلاعات مورد نیاز خود را از اتاق با دفتر همجوار به
دست آوریم. کمتر خواهد بود.
فر ما بزركتر اعد سبد للد دانش مورد نیاز ما
ر و در عین حال احتما , تقیین زمان و مکان
کسب دانش مورد نظر کمتر خواهد شد.
صفحه 54:
چهار عامل اصلی میآتواند انتقال دانش را محدود سازد :
> هزینه
>" ظرفیت ادراک واحدهای دریافت کننده داذ
سال اطلاعات. به دلیل اولویث پثدی ارسال
5 تاخیر در
<
تغییر و دگرگونی محتوی و مفهوم پیام یه ُورت عمدی یا غیر
عمدی
صفحه 55:
لنتنللنراز سعد تسکنولوژیک- 4
انتقال دانش تیار صورتی با حداکثر اثربخشی اتفاق
خواهد افتاد که از تکنولوژی مناسب استفاده شود.
زمان و به هر
تکنولوژ که دانش را در هر مکان.
شکل و لپ در دسترس قرار دهد.
صفحه 56:
بهردكيرواز دلنثرفاعتبار سخشرملنشى - 5
بازيابى و بهرهكيرى خلاق دانش و تجارب ارزشمند
سازمان موجب ايجاد دانش جديد و بالارفتن ظرفيت
ساز 4 كردد.
صفحه 57:
بهردكيرواز دلنثرفاعتبار بسخشرهلنشى -
در صورت ببه كاركيرق إدلنش و تجربيات در موقعيت هاى جديد» OF
تجربيات بليش و اصلاح شده و مجموعه جديدىيبه دست حى آید. گام نهایی
در فرآجند مدبيبت دلفش تسخبر لين بهتوين تجربيات و اضلفه كردن لكن به
9
صفحه 58:
نكهداروجلنشر(خخير مسار ملنشى - 6
براى ذخير مسازي ro ابتدا باید دانست که چه دانشی
براى نكهدارى مهم است و بعد اينكه جكونه مى توان آن
را به 0 نگهداری نمود.
صفحه 59:
بنج كريه عمده بيلونكهدلروجلنش- 2
-١ قابليتهاى افراد
(توانايىهاى كاركنان. مشاوران و
ایی کنندگان سازمان)
۳۲- درسهاپی که آموخته شده
(چک لیستی از موفقیتها. اشتباهات و شکستهاپی که ممکن است در سایر پروژهها کاربرد داشته
باشند)
- اطلاعات رق
(دريافت مستمر اطلا:
گزارشات شفاهی از فرو
۴- تجارب
(نظام نامه, مدارک سیستم.
و تامین کنندگان
ز شده درباره مجموعه شرکت ها و اخبار تجاری و خدمات عمومی, دریافت
اطلاعات مربوط به کنفرانس ها و سایر مذابع اطلاعاتی)
فرآیند. برنامهها. استانداردهاء اندازه گیری عملکرد)
۵- محصولات و فرآیندهای
الوزى هاء نوآ,
صفحه 60:
* ساختار یافته باشك"تا سیستم بتواند آن را به سرعت پیدا کرده
و به طرز صحیحی عرضه نماید.
* طبقهبندی و سازماندهی شده باشند تا از طریقی کوتاه و روشن
به استفاده ۲
صفحه 61:
صفحه 62:
Mf
/
صفحه 63:
معرفی برخی از ابزارهای مدیریت دانش
(Kane Duy) yuilo acids
)07 0 Prutce) (uouass Slayeril
(Lessors Lewued) درسهاي آموخته شده
آنتولوژيها و طبفهبنديها (8 ات0
حم لض لم حم
مديريت محتوا
<
<
> سيستمهاي خبره
<
صفحه 64:
KM technology
Business
application
صفحه 65:
فناوريهاي جزء
Devkwhues) 9
نرمافزارهاي مدیریت دانش «o)
عمب۴ه6)
نرمافزارهاي مرتبط با مدیریت دانش
(KO Rekted GoPiwae)
سيستمهاي نرمافزاري سازماني
(Goterprise Gpstews)
صفحه 66:
<
فناوریهای جزء مدیریت دانش
ذخيرهسازي (9۳۳۲)): مانند پايگاههاي داده (ععصطادله()), انبارهاي داده (ده)
ماه( فایل سرورهْا (صصصو) عل) و
اتصال (#فعس»(): مانتتذ شبکه. شبكههاي بيسیم (عع1(9). امنیت شبکه. تصدیق هویت
Peer-to-Peer) ji 4 5 Jlail ubeutcaica) 93
تألیف (۸(): ماننند برنامه هاي 01057 . نرافزارهاي گرافيكي و صوتي- تصويري. ...
serorl) S35 25 Coy (Colaborction & Comm mizaton) [bbs 51 9 Jolat
گروههاي بحث [لكترونيکي: چت (6(/۳). ويكيها (0۸/4۳. کنفرآنسهاي صوتي-تصويري,
۴ ۵ به اشتراكگذاري فایل (9/۳۱۳0) ۰6۳ جلسات الكترونيکي.
كروهي @roww Devisiva Support) #3
اني از تصمیم گيري
توزیع («هحا1۳): مانند اینترانت. اکسترانت. وب. پورتالهاء روشهاي 9(/۳8۳80) مانند
606 و م۳ ...
صفحه 67:
فناوریهای جزء مدیریت دانش
< جستجو و مرورگري (بج#سنع۳) 5 امه): موتورهاي جستجو. نمايهنويسي (۱070).
واژهنامههاء تزاروسها (۹997/). تاکزونوميها ( ۲ هستيشناسيها
(Octobre) 9
(Buda) fleas < كزارشهاي آماري. تحليلهاي جند بعدي. 010903 و..
> كردش كار و مديريت فر آيندها لمحب( «ودصم<0 .8 eile (OorkPow
فرآیندها: موتووهاي فراًيندي (ججر»02) 7م30 و..
> آموزش الكتروثيكي (وضسعطح): محتواي صوتي-تصویری آموزشي, سمينارهاي الكترونيكي.
شبيهسازي انتیاء يادگيري (عسطط) مومس و...
> انجمنها و جوامع الكترونيكي (/60۳#): مدیریت آنجمنها, وبلاگهاي گروهي. شبكههاي
اجتماعي (-هت() 30۳۳) و تحلیل آنها 36060 ..
> سازماندهي افکار و خلاقیّت (2۳8/#7)): مدلسازي ادراك ox! 55 (Oven Deppiery)
(dea Beoeraiva)
ee
صفحه 68:
A
فناوریهای جزء مدیریت دانش
داده كاوي (۷۷:() 00(): تکنيكهاي آماري. تحليلهاي چند بعدي, شبكههاي عصبي. ...
متن کاوي (۱) 10): تحلیل معنايي (ت۸/() ۵( استنتاج بيزي
(سمول سم( بردازش زبان طبيعي (4 دتمم جيجم يهنا اسم ة00) و..
Collaborative Profiling. Inietxeut Dyeuis Deb Diner 353 و..
Otpurization) (ty las 553972 99 بعدي و سه بعديء Bevwraphic) lil ix ASS
(6: توسعه هستيشناسي (9/۵۲() ماج( تاکزونومي,
تزاروس, واژه
استدلال (۱۳07700)): سيستمهاي خبره قانون-محور (2:۲) عمط(
bageble 6 Sok (Ouse-buved Reusvuitig) 920° 90 Yate! (Gystews:
Lowe) 538 glee (Ourkice Learcicry) ردص و..
صفحه 69:
AA A A
A
Or
فرمافزارهای مدیریت دانش
(Qorrved Oucagewet) مدیریت مستندات
(Contect Oaceagecvect) مدیربت محتوا
(Grow Guppon) پشتیمانی کروه
(Ovowarniy Support) عماوج پشتیبالنجمنها و
9 (Devica Gupport) پشتيباني تصميمگيري
هوشمندي کسب و کار (سهلاص سب
صفحه 70:
(Prvect Dacegewed) مدیریت پروژه
> مديريت فرايندهاي كسب و كار
(Ouskess Provess Oucnnrgewect)
< مهندس ل ألسيستوها صوص © (Gystews
مدیریت دادههاي محصول
(Proket Outa Oannewed)
“ZS
Ow...
صفحه 71:
سیستم های فرمافزاری سازمانی مرتبط با مدیریت دانش
8
< مدیریت روابط با مشتری (00۲0)
< مدیریست زنجيرةتأمين (80600) |
> برنامهریزی منابع سازمانی (0۲6۳))
2۳
صفحه 72:
مدیریت زنجیره تولید
(Goo)
برنامه ريزي منابع سازمان
(@RP)
سيستمهاي
مدیریت ارتباط با مشتري
(Cao)
صفحه 73:
مدیریت دانش از نگاه 0060
(بنیاد مدیریت کیفیت اروپا)
اا
صفحه 74:
دو عامل مديريت دانش
> تمرکز بر فناوری oe
> تمرکز بر کارکنان
رويكردهاى د ای تدوین دانش و در دسترس قراردادن
آن سودمند هشتند. در حللی که رویکردهای دوم(میان بخشهای دانش, منابع
آنها و افرادی که کاربرد دانش را ارزشمند مییابند. ارتباط په وجود میآورند.
‘an
صفحه 75:
تعریف مدیریت دانش
کلیه فعالیتهای رای سازماندهی محیطی که در آن. از
کارکنان دعوت میشود دلنش ذیوبط رابه کار بیند. توسعه دهند.
“i ترکیب کرده و است
تمایلات فرا
بخشند تا اهداف و
یو جمعی خود را تحقق بخ
صفحه 76:
52 5000
هدف سازمان مبتنى بر دانش
حصول اطمینان از تس كار كثلنى با مهارت بالا برخوردار اسست 45
با حداکثر سرعت ممکن ind co ob آموزههای خود را در عمل
به کار ميبرند. و همواره مهارتها و د خود را بهبود
ae 1
صفحه 77:
اهمیت یادگیری در مدیریت دانش
wit ane سازمان از طریق
a 3 > ز مان
۱ یادگیری از موفقیتها و شکستها در سطح فردی, تیمی و سازمانی
۲ یادگیری اژ/بگدیگر
1 شد نتى رقبا
۳ یادگیری ازآشرکاء تامیین کنندگان» او حتى رقب
حم
‘an
صفحه 78:
<
<
<
<
مدیریت دانش و سرمایه فکری
ترازنامهها فقط بخشی he, مان را نشان میدهدا!!
سرمایههای انسانی (مهارت - تجربه - دانش)
سرمایههای مربوط به مشتریان (شبکه ارتباطی - وجه سازمان - نام تجاری - هویت
اجتماعی)
سرمایهها
اعی (اعتماد - تفاهم متقابل - ارزشها < رفتارهای مشترک)
سرمایههای ساختاری (روشها - بانکهای اطلاعاتی - سیستمها - مالکیت فکری)
صفحه 79:
نام و نام خانوادکی: بهنام شهایی
مشاور و مدرس شرکت کیفیت پرداز تهران
سوابق کاری : مناور و مدس شرکت های تولیدی/ خدمانی
تالیفات/ تحقیقات کاربردی: تعليلى بر نقش مستندسازى دانش و تجربه؛ مجله علمی -پزوهشی مدیربت
ع#اتاليف كناب سازمان بادكيرنده: مبانى نظرى؛ الكوهاى تحقق و سنجش فناوری اطلاعات
ots gt مقدمه اى بر جابكى سازمانى و توليد جابك طراحی و اجراى مدل نبازسنجى آموزشى براى صنابع كوجك و متوسط كشور
تاليف كناب هوش هيجانى در سازمان ومديويت عة"ارائه الكوى ساختارى براى كاريرد مهندسى مجدد فرايندها در دانشكاهها و
دون توس نام ازی اسنانداردهاى مديريت بووزه در صنت بتووشيعى ١ مسا [موزش عالى» همايش على جالشهاى فرا روى مديريت در نا
موسات آموزش عالی» همیش ملیچالشهای فا رویمدیریت هر
we راحى و اجراى مدل نيازسنجى آموزشى براى صنايع كوجك و متوسط كشور آموزشی
سوابق مشاوره و آموزش: a
مشاور شرکت احیاء ولد سپاهان در اصفهان (مشاوره در زمينه مديريت و هدایت های استانزیک)
8 مشاور شركت توانير ايران ( زمينه مشاوره در زمینه میتم تحول )
Hl مشاور شرکت صنابع پتروشیمی در عسلویه (مشاوره در زمینهمنبع انسانی)
تدریس دوره های آموزشی
مديريت رفتار سازمانى؛ مبانى روش تحقيق» روابط صنعتى و كارء مبانى مديريت صنعتى» توليد بهنكام؛ زبان تخصصى مديريته سير انديشه های سیاسی و
صنعتی؛ مديريت منابع انسانى» ماليه عمومى؛ مبانى بودجه و بودجه ریزی؛ مدیریت داش
