صفحه 1:
صفحه 2:
جرا بايد با ماهواره مقابله
كرد؟
a.
صفحه 3:
* در جنگ روانی و آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته میشود در
دنیا دشمن به سراغ سنگرهای معنوی میآید که آنها را منهدم
کند . به سراغ ایمانها . معرفتها » عزمها » پایهها و ارکان
اساسى يك نظام و يك كشور »دشمن به سراغ اينها مىآيد كه
اينها را منهدم بكند و نقاط قوت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف
تبدیل کند . فرصتهاى يك نظام را به تهديد تبديل كند.
en.
صفحه 4:
٠ وقتي انسان ٠ تجهیز , صف آرايي » دهانهاي با حقد
و غضب گشوده شده و دندانهاي با غیظ فشرده
شده عليه انقلاب : امام 227 ۱۳۱۱
اسلامي را ميبيند وجود اين جنك نرم را باور
ميکند , هرچند میکن است ۱
٠ مسئولان فرهنگی باید مراقب رخنه فرهنگی باشند.
* امروز بیشتر از روزهای اول انقلاب دستگاههای
تبلیغات دشمن همه تلاش و توان خود را گذاشته اند
برای ایتکه مردم زا سس ه باه ها الا ۳
اعتقاد کنند.
*باورهای قلبی مردم را مورد نز 5 می دهند.
صفحه 5:
جنگ نرم
رسانه
سواد رسانه اعه چیست؟
آگاهی و شناخت فرد, گروه يا جامعه نسبت به
ماهيث ١ شاكله.: زوس و انرات وشات های خاک
بر محیط خود
3
کسب قدرت تحلیل پیرامون تکنیک ها و عملیات
He الل ال
صفحه 6:
3
رسانه حس انسان را تغيير مى دهد.
٠ رسانه نياز انسان را تغيير مى دهد.
٠ رسانه برناخودآكاه تاثير مى كذارد.
* رسانه وارونگی(ویترین سازی )است
سا دا را و ۳
سازی میکند.
رسانه موج سازی میکند.
٠ رسانه تولید فرهنگ می کند.
الم
صفحه 7:
Estes cll انسان راتنوع ٠
ذائقه افراد را تغییر می دهد
US no LS مردم را مصرف
٠ مصرف مردم را جهت می دهد
٠ فاصله ميان فضاى عمومى و خصوصى را از ميان مى
برد
۳ واقعيت را جعل مى كند
< زندگی دایره ای انسان را به خطی و نقطه ای تبدیل
ی کید ۹
a.
صفحه 8:
+رسانه زندگی ما را اداره و کنترل می کند(سبک
زندگی)
<رسانه مغز انسان راد ۱۳۰۳
< اعتیاد رسانه ای چیست؟
* کارکرد تربیتی رسانه چیست؟
* (تغییر عادت غذایی, تغییر الگوی پوشش, تغییر آداب
جنسی, تغییر زبان محاوره و تغییر علائق و...)
Vm
صفحه 9:
جایگاه تلویزیون در زندگی ما چیست؟
f \
/ ۰
/ ۷
/
=
7
صفحه 10:
هدف دشمن تغییر رفتار است
* رسانه ای و تلویزیونی شدن خانواده ها
اعتقادات
صفحه 11:
صفحه 12:
چاقویی که مشغول بریدن
دست و پا و سر است
صفحه 13:
با شبکه های ماهواره چه باید
کرد؟
تسلیم, شویم !۱۱
* مقابله کنیم؟؟؟
*تحریم کنیم؟؟؟
(7 15
صفحه 14:
صفحه 15:
*چرا ماهواره این قدر سریع زندگی ما را پر کرد؟
آیا ماهواره تابعی از مس ۳۳
+ آیا سبک زندگی تابع ماهواره است؟
<چگونه محوریت رسانه راد ۱
۴آرایش و جیدمان از ها
آبا ماهواره رسلنه ای ری Goud cots
< نسبت میان تلویزیون و میزان استفاده از آن با ماهواره
10
—
صفحه 16:
5S poi: دشمن بر روی خانواده است که
اولا؛ خانواده از محوریت خارج شود
انیا؛ خانواده ای شکل OS
۱
بالارفتن سن ازدواج
افزایش طلاق
دوری اعضاء خانواده ازهمدیگر
کاهش نقش مادری و پدری
افزایش مدرک گرایی و اشتغال زنان
ترویج زند گی های مشتر ک و ازدواج های سفید
کاهش نرخ ae
صفحه 17:
صفحه 18:
براساس آخرین آمار
تعداد کل شبکه های ماهواره ای:32000
تعداد شبکه های قابل دریافت در
ایران:18000 شبکه
تعداد شبکه هائی که به وضوح قابل
دریافت هستند:3000 شبکه
تعداد شبکه های فارسی زبان:
دج 1 .. ب / ] .۰ 1 . .۰ ۰.1 752065 ed) ..
صفحه 19:
آمار 3000 شبکه
200شبکه فیلم سینمائی
701 شبکه سریال
2500 شبکه کودک و نوجوان
3800 شبکه موسيقي
[3000شبکه تبلیغ ادیان ساختگي
2351 شبکه مبتذل
7401شبکه مخصوص تبلیغات مد لباس و لوازم آرایش
001 شبکه هم در خلال برنامه های خود از کلیپ های
غیر اخلاقی یا تحریک کننده استفاده میکنند
—
a.
صفحه 20:
در سال 1373 , تنها سه شبکه و در
سال 1387 فقط هفت شبکه
تلویزیونی فارسی زبان علیه ایران
فعالیت می کردند.
اين آمار در سال 1391 به 125 شبکه
رسید که 13 شبکه آن مخصوص
پخش سریالها و فیلم های 5
صفحه 21:
محتوای شبکه ماهواره ای
"فیلم » سریال» موسیقی و سرگرمی ۴۸ شبکه
"کودک و نوجوان ۱۹ شبکه
gid” و مذهبی ۲۴ شبکه
مصرف گرایی» پوشش و مد ۸ شبکه
"سیاسی (بیگانه) ۳ شبکه
-سیاسی (ضد انقلاب) ۱۰شبکه
"سیاسی (تجزیه طلب) ۸شبکه
"5
صفحه 22:
اولویت های مردم در استفاده از ماهواره
در 6 ماهه نخست سال 1392 به درصد
mSeries1
80
70
80
50
40
30
20
10
صفحه 23:
هدف اصلی شبکه های ماهواره ای:
هدف شبکههای ماهوارهای تغییر الگوی نگرشی و رفتاری خانوادهها در
راستای جنگ نرم تحمیلی دشمن می باشد اين برنامهها قصد دارند نوع
تفکر و بینش سیاسی» اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی ما را تغییر دهند و
مصرفگرایی» غرب گرایی» سبک زندگی غربی و در یک کلام غرب
پذیری و غرب باوری را در میان جامعه ما نهادینه کنند.اين نوع شبکهها
ابتدا مغز مخاطبان خود را تسخیر و در ادامه آنچه خود دوستدارند را به
آنها القا میکنند.شبکههای ماهوارهای به دنبال کانالیزه کردن جریانهای
فرهنگی هستند به اين معنی که تمام جویبارهای کوچك فرهنگی به رودخانه
اصلی که جهانبینی آنهاست منتقل شوند
الح
صفحه 24:
ميگویند ماهواره يك وسيلهاي است که هم ميتوان از
أن استفاده درست کرد و هم نادرست؛ اگر بر فرض هم
بتوان از ماهواره در عالم امکان استفاده خوبي هم کرد
ولي آن چيزي که در عالم واقع در حال تحقق است, غیر
از این است و مانند جاقویی ایس
دست و پا و سر است.
اگر الان ماهواره را يك عنصر دو منظوره حساب کنیم به
نظر مي رسد مقداري نگاه سا Te
ل لل
صفحه 25:
مخاطبان مایا در دام ماهواره گرفتار هستند كه قطعا
آگاهی لازم است اما آنها که گرفتار نیستند باید به دلایل
زیر اگاه شوند.
الف ) اول آن كه ما طبن 05 0 | 0000
آسوده باشد و فکر نکنیم که دشمن , دور
ما رايك خط قرمز کشیده است و كاري به
ما ندارد
ب) کته دوم لن است که ما الان در جنگ
eet 2? مشغول مبارزه oie
که St فرهنگي هستیم. ما به
صفحه 26:
سوال
- جرا طرح طبقه بندى سنى مخاطب در شبكه هاى فارسى زبان
اجرا نمیشود؟
- چرا شبکه های ماهواره ای رایگان هستند؟
(کادوی ماهیانه ۱۲/۷۹۰/۰۰۰ تومانی در هر ماه به خانواده های
ایرانی؟)
- مدیران و سیاست گذاران شبکه های ماهواره ای فارسی زبان
چه کسانی هستند؟
ِ الس
صفحه 27:
عپشت پرده شبکه های ماهواره ای چیست؟
آیا برنامه های شبکه های ماهواره ای فقط برای
سر گرمی ما ساخته می شوند!
b Ta از ما خوششان مى آيد؟
-آیا دلشان به حال ما سوخته است؟
- واقعا هدفشان از تولید برنامه برای ما چیست؟
7
صفحه 28:
صفحه 29:
راهکارها مقابله
۱- انقطاع رسانه ای(توقف حلقه استمرار)
۲- افزايش سواد رسانه ای و دیجیتالی
۳- استخراج استراتژی و راهکار از قرآن و متون دینی
۶- سم بودن ماهواره را نشان دهیم
۵- تربیت کارشناس و مربی
- شناخت و دسته بندی مخاطب
۷- ارائه راهکار و جایگزین پس از هشدار
۸- تشخص داشتن ماهواره را از بين ببریم
-٩ مشاوران خانواده ها را تقوبت کنیم
۰- استمرار برای اث رگذاری مهم است
صفحه 30:
3- بازی های جایگزین را معر ی ۱۳۲
2- تقویت شیوه های سنتی و جهره به جهره در تبليغ دين
3- استفاده از زبان شوخی و طنز
4- توجه به مادران و دختران در جهت استحکام خانواده
5- دادن عزت نفس به مردم
6- تحکیم پیوندهای خانوادگی بین زن و شوهر و فرزندان
7- پرهیز از تجمل گرایی و اشرافی گری
8- ایجاد اعتماد و مسئولیت پذیری متقابل
9- مطالبه گری از رسانه ملی برای ایفای نقش فعال در تقبیح
ماهواره
0- بازگشت به مسجد و مکتب اهل بیت به عنوان راه درمان
=~ iol
>, ~~ ee
صفحه 31:
۳- پرهیز از شعار گرایی و لزوم توجه به رفتاروعمل
۳- توجه به مدارس و دانش اموزان
۶- انتقال از وادی معصیت به معنویت و چشاندن معنویت به جوانان
0 به جاى تبليغ صرف دينء به آن عمل كنيم
۲ رفتار فرهتی به جای دم زار
۷- مهربان و خوش خلق بودن با جوانان و خانواده
a.
صفحه 32:
دلا
يل كرايش مر
گراین
| ۱ هي است
oils
a دم به ما
4 هواره:
صفحه 33:
9 ee ا a ل ee eee ee
کسانی هستند؟
در حال حاضر بیشترین شبکههای ماهوارهای دنیا از
کشور . آمریکا. مدیرینت. , میشوند؛ 90 :درضد
رسانههاي آمريکايي هم دست صهیونیستها است
و اغلب برنامههاي ماهوارهاي در شبههاي فارسي
توسط صهیونیستها اداره ميشود.
اینکه صهیونیست براي ما شبکه فارسي زبان با
گراینثل خانوادگنن ميشازه كه صيح ناشب براي نا
فيلم وسريال يخش ميكند بايد ما را به هوشي[
هی | شا ا انا ١
صفحه 34:
صفحه 35:
صفحه 36:
صفحه 37:
صفحه 38:
صفحه 39:
رايرت مرداك: Bi, داز بو ۱77۳
استرالیایی. متولد 1931 ۱۳
است. پدرش سرکیت مرداک ناشر یک روزنامه و
مادرش یک یهودی بود. مرداک در طول دوران
فعالیت خود تا کنون توانسته است امپراتوری
رسانه ای تشکیل دهد : حداقل 60 شبکه تلویزیونی
به و1 زبان مختلف از جمله موسسه تلویزیونی
فاكس و شبكه معروف فاكس نیوز» مالک 130
a) و مجله معتبر مانند دیلی تلگراف, وال
۱ ژورنال , تایمز, نیوبورک پست
۰ مجله انکلستان
ی
صفحه 40:
بررسی شببه های ماهواره ایی OY) aw)
چندین سال قبل که فیلم آرماکدون در سینمای هالیوود
ساخته شد اين فيلم نكته حائز اهميتى نشان می داد, و آن
ai این بود که oly نابودی دشمن حمله از درون است. در
ale ol به زیبایی نشان داد که راه غلبه بر اسلام ناب
اضمحلالی از درون که همان جنگ نرم است, می باشد در
نتیجه تلاش شد که جنگ را به درون خاتواده ها بکشانند .
شبکه های فارسی زبان را می توان به دسته های مختلفی
تقسیم کرد که عبارتند از:
1 - شبکه های خبری و سیاسی
2 - شبکه های مروج فرهنك و مدل زتدكى غربى (1116
(style معروف به شبکه های لس اتخلسى م
Sage ee
صفحه 41:
Os ۱ های خبری و
درباره این شبکه های بحث زیاد است که ما نمی خواهیم به تفضیل به آن بپردازيم. اما نکته
حائز اهمیت این است که تمامی این شبکه ها دارای رویکرد اپوزوسیون نسبت به جمهوری
اسلامی هستند؛ اما دارای دید گاه مشتر ک نیستند؛ عده خواهان لیبرالیسم. عده ای دم و کرات؛
بعضی کمونیست و اند ک نفراتی هم شاه دوست هستند
0 10120 - (شبکه بسیبیسی فایسل:
سب oP سس - (صللعآمرکا):
) 06008 60060 -بورو نیوز):
141 10(۷) -) سیبهای] زادق
7 شبکه های سلطنتی ( 1600, ۲۵۵۵16۵۵ , 6۵60 , 6۵6 09۵۵6۵6
(BRIBES
KOMOLE (- کوموله):
- ۵0۵000 مسا 2
صفحه 42:
aS) bbo Persia -(1 بیبیسی
فارسی:
در تمام لحظات این شبکه یک خبر مثبت از ایران,
لبنان, سوریه, مصر و فلسطین و عراق وجود ندارد؛ اما
در عوض اکثر اخبار درباره بریتانیا, ایالات متحده و رژیم
صهیونیستی به صورت زنده به نمایش در آمده و همه
aL میب اس اين یه 9685 كادر حورا از
بین روزنامه نگاران روزنامه های موسوم به اصلاحات
انتخاب کرد اس همان کسانی؛ که زر ۱60 های
دوره اصلاحات تربیت شدند. ee
صفحه 43:
پوشش کامل خبری کارناوال برزیل توسط بی بی سی: بنابر آمار
رسمی اعلام شده , نزدیک به یک میلیون تماشاگر حاضر » کارناوال را
تماشا می کنند و نزدیک به 50 هزار نفر نیز در اجرای مراسم و رقص
و سیرک» نقش ایفا می کنند.
a.
صفحه 44:
صفحه 45:
gota: از خبرنگاران و نوبسندگان این شبکه عبارتند از
بزرگمهر شرفالدین: سردبیر سابق هفته نامه
زرد چلچراح که چند سالی ات ۰ ۳۱۱۱
ایران خارج است و در شنکه ۰ ۲ ]۲۳۳
می پردازد. هفته نامه چلچراغ از زمان آغاز به کار
شعی كردة اسلت حلط تا لطن
مشارکت را ادامه دهد. وی در شبکهی بی بی سی به 1
تهیه گزارش و مستندهای ضعیف میپردازد.
فرناز قاضیزاده: سالها در روزنامههای داخل ايران از
جمله نشاطء جامعه روز عصر آزاد گان؛ اخبار اقتصاد؛
آفتاب امروز: هم میهن فعالیت کردهاست. در فوریه ۰۲۰۰۵
فرناز قاضی زاده به عنوان تهیه کننده راديوء به استخدام
بیبیسی فارسی در آمد و علاوه بر تهیه گزارش, به عنوان
مجری_برنامههای رادیویسی: جام جهاننما چشمانداز
بامدادی» روز هفتم و صدای شما کار کرد تا اينکه در سال
۹ به عنوان مجری تلویزیون فارسی بىبى سي كلب
را آغاز کرد.
صفحه 46:
سیما علینژاد: در سال ۱۹۹۰ با
نوشتن چند مقاله برای مجلههای
ایرانی, کار خبرنگاری را در ایران
آغاز کرد. وی در سال ۱۹۹۳ پس از
ترک ايران بهعنوان خبرنگار و
مجری در رادیو بیبیسی فارسی
کار خود را آغاز کرد. علینژاد در
رادیو بیبیسی سمت سردبیری را
کسب کرد و در برنامههای ee
زنده سوژههای مختلفي را تهیه
تخیر ۴2
کوهنورد: خبرنگار
بیبیسی فارسی در استانبول او در
روزنامههای شرق. همشهری, ایران و
شبکه سیانان ترک در تهران سابقه
خبرنگاری داشته و از سوی روزنامه
همشهری دوران اصلاحات به عنوان
كه
صفحه 47:
شبکه های سلطنتی
(CLOOOEL OO ,
PCRETO
POCOAR IROO
IROO ORE ): ,
داری aa هرکدام iis با nur 0
برای خود میتینگ های چند نفری برگزار می
كنند! امثال هخاهاءهمايون ها ا
ها از مدیران j eo
se) oa... kl سا
صفحه 48:
وه oP عم (صلیآمریکا:
این شبکه که نیز به مانند بی بی سی فارسی دار و رو ۱3۵
است. امّا در بخش تصویری قدمت آن به بعد از چ فارس بین عراق و
آمریکا برمی گردد. اين شبکه در جهت جنك نرم آمريكا بر عليه ابران آغاز شد. اين
مامورسفيد تمايف كامل أز وضع آيالات مر Rie Pee ete toll
است.کارکنان این شبکه به مانتد پی بی سی فار | 01007500070000
اسلامی می باشتد اما از نبروهای تسل اول اتقلای هو ۱۳۱۵ ۱
یکی از عوامل اصلی در قتل شهیدان رجایی و باهنر بود و دردهه هفتاد به همراه
كروهى موسوم به حلقه كيان مأموريت ل لك زاك 7 ۳ 1۳۳/۱
برعهده داشت که بعدها به بهانه پیساری و ۱ ۱۲۰
برنگشت! دیگر کارکنان این شبکه اکثرا مرتکب فسادهای اخلاقی و تجاوز به
یکدیگرند که می توان ان اطلاعات را در شک ای یاف سال که هم
دوتن از باسایقه ترین کارمندان این شک ار Sees a
باطبی دانشجوی قائله 18تیراست و دیگری جمشید چالنگی است.علت اخراج اولی
درب او تاره را
هم به دلیل فساه احلافی و اور به یکی از کارکتان اين شبکه احرام شب این
شككه رياد در جامفه تاخل ا.رأن تأثر كداز يست افا تأثبر به سرايى در تاد
ایرلی ارم از و زار تهج وی ربا آرم أبن شيك اا 1
سال 88 رنگ حرف سبز شد!
صفحه 49:
er
ein :(5945 999xEURO NEWS(
اين شبکه کار خودرا از ابتدای سال 89 آغاز كرد NNT 5 خود به
دو بخش عربی و فارسی سعی در اغتای عمویی وا ۱ Be
نه زبان فرانسوی است اما در بخش قفارتي 2و ل 1( 000907(
اروبای فعلی اراثه دهد. شایان ذکر است این ۱ ۱۵ ۲
اتحاديه اروها است. ديكر شبكه هاى خبرى يا به ال ۱۳۰۱ ۱۹ ۱ ۳
نظرات يى اقليت خاص را بيان كرده و بينندكان آن ها نيز اقليت خاص هستند.
يخش اين شبكه از فرانسه است
Simay-Azadi 7,
Ye 6 ——
(CMOS 1 سیهءآ زادی
این شبکه سول رس 17177117۷۳۳۳۱۳۳۹
مجاهدین خلی(متافتی اس سب تالف اضل ار و
ولی فقبه است. پخش این شبکه از فرانسه است. این شبکه به
پوشش گسترده منویات مریم و مسعود رجوی می پردازد.
اتکی ار نخس سب شور
صفحه 50:
۲- شبکه های مروج Kew زند گی و جربان فرهنگی غرب ) WIPE STYLE
این شبکه ها مأمور هستند که الگوی زندگی آمریکایی و غربی را در
ایران ترویج دهند. این الگوی زندگی حول سه محور : نوع رابطه
دختر و پسر , خانواده و مصرف گرایی تأکید دارد. همان طور که می
دانید دکترین اسلام در نظام اجتماعی جامعه دارای چارچوبی است
که متضمن فردای جامعه , فردای جوانان و فردای خانواده هاست.
چارچوبی که اسلام بر آن قائل است نتیجه ای جز حفظ حرمت ها و
ارزش های اخلاقی ندارد و جامعه را از ابتلاء به فساد بازمی دارد. به
گفته شاهدان عينى از ارويا و بر اساس فلس:
غرب (0006)001600) در غرب 9819 مفهومی به نام خانواده وجود
ندارد. اكثر روابط هم كه وجود دارد بر مبناى برطرف كردن نياز
جنسى است؛ در نتيجه دختران و يسران به صورت دوستانه يا
قراردادی sly مدت کوتاهی باهم زندگی می کنند. در غرب فوج
فرزندان بدون پدر(فرزندان نامشروع) به شدت بر ساحل نظام
اجتماعى جامعه ضربه مى زند. لم
صفحه 51:
شبکه هایی که در ادامه اسم آنها برده می شود به ترتیب
پربیننده ترین شبکه ها در ارائه یک الگوی غربی به جامعه
فارسی زبان ما می باشند برنامه های این شبکه ها حول سه
محور سریال و فیلم سینمایی, کلییهای تصویری(۱2
)و پیام های بازرگانی است که نابودی تولید ملی را
هدف قرار داده است.
- سریال ها و فیلم های سینمایی آن ها اکثرا به فارسی دوبله
شده است يا حداقل دارای زیرنویس فارسی است.
- کلیپ های تصویری که 9۵98 آن مربوط به ویژگی های
مادی و ظاهری انسان است؛ در این کلیپ ها بد پوششی و
موح می زند.
پيام های بازرکانی هم که بشید ۱ ۱ ۱
مصرف گرایی است و به تبلیغ کالاهایی می پردازند که بیشتر
حول مسائل جنسی بوده یا کالاهایی است که در صدا و
سیمای ما به هر دلیل مجوز پخش نمی گیرد یا نمی توانند از
اداره استاندارد مجوز حضور در ايران را بگیرند و در نتیجه
در این شبکه ها پخش می شود.
صفحه 52:
٠ Lnw): تسم
این شبکه یکی از صدها شبکه ماهواره ای رابرت مرداک» غول رسانه ای دنیا و میلیاردر
اسرائیلی است. این شبکه چهار سال است که تشکیل شده است. دوبله فیلم ها و سریال هایی
از کشورهای, آمریکای جنوبیءتر کیه. کره جنوبی و ابالات متحده می باشد . این شبکه که
بسیار مورد استقبال زنان فارسی زبان قرار گرفته . سمی مهلک در جامعه ایرانی ماست
ده سریال دیگر شبکه فارسی1 که از تلویزیون
ترکیه, سینمای هالیوود و از شبکه های برزیل
همچون ۳۵۷/۷۵۵00۵۵" و دیگر شبکه sb
آمریکایی پخش می شود حول چهار محور زیر عمل
می کنند, و موضوعات آنها عبارتند از:
1- مدل رندكى غربى
2- خيانتهاى جنسى
3 على نان ellis
4- رابطه ضعيف بین پدر و مادر با فرزنیلت
صفحه 53:
صفحه 54:
صفحه 55:
صفحه 56:
سفری دیگر
داستان مربوظ می شود به رمانی که مردی ۷۰
ساله غاشق دختری جاه ظطلب و حسابگر می
شود که همسن دخترش است. این پیشامد
شب کته تا گهاتی وم شود دمم BS
پیرمرد در بیمارستان است, همسر جدیدش
۳ 9 gs wih
صفحه 57:
همسایه ها
داستان این فیلم درباره زندگی چند زن و مرد است
که هر کدام همزمان معشوقه دیگریست و می
خواهد با دیگری ازدواج کند. شخصیت اصلی داستان
وقتی می خواهد با زنی که تصادفی با او آشنا شده
است ازدواج کند, که متوجه می شود او با رئیسش
راطع دارد لین آفای ریش doy ee olay a
دتگوت دازد که زابطه انش که هه ق ی خورت وراد
تاکسی که قهرمان داستان نیز می باشد او را سوار
کرده و نتیجه اش می شود رابطه ب
اساس این داستان بر رابطه نا
صفحه 58:
zemzemeh
(a0 505):
اين شبکه خواهر خوانده شبکه 1 :1879 cowl ولی
تمرکز بیشتر این شبکه بر روی زنان و سکس مخفی آنها
و همجنس بازی زنان است که به صورت مخفی در حال
کافه پرنس:
داستان زندگی گو بون چان است که
برای گذران زندکیش دست به هر
کاری می زند.
صفحه 59:
1 حتكنمخببا
لل یه ای
لندن كه وابسته مه ندان ی هستند(اکثر
مديران امن سك ۱۳12 هستند) و با استفاده J!
راه اندازی شد. این شبکه در ابتدای کار ود سر
و صدای زیادی بپا کرد و توانست علاقه مندان
زیادی را جذب کند. مهمترین دلیل موفقیت آن
هم پخش مستند هایی جذاب بر مبنای علم غربی
و با نگاه زیتیویستی بود. مبنای مستند Sl
ای ee 2
می باشد. این شبکه همچنین در پایان شب به
بررسی جهت دار فضای سیاسی oll
پردازد.
صفحه 60:
صفحه 61:
صفحه 62:
نکته:
در بیشتر برنامههای شبکهی من و تو ناخودآگاه این نگاه القا میشود که
«زند گی میتواند لذت بخشتر از آنی که هست باشد» و این نکتهی کلیدی و
نهفته این برنامههاست. عنصر بسیار تأثیر گذاری در جذابیت و محبوبیت و
ارائه يك مدل سبك زندكى غربى اين شبكه برای جوانان می باشد.
صفحه 63:
شبکه جم کلاسیک
شعار شبکه: «جم همه شما را دوست دارد»
صفحه 64:
صفحه 65:
سزبال حریم سلظان
زند کی خصوصی و اجتماعی سلطان سلیمان اول که در سالهای 17۱۵۲۰ (۱۵۲میلادی
پادشاه عثمانی بوده است.
صفحه 66:
صفحه 67:
صفحه 68:
ب رگزاری مراسم عیدالزهر!
-تاکید بر قمه زنی در مراسم های عزاداری
-توهین به ساير مراجع
-مخالفت با ایران و حزب الله
-هفته برائت در مقابل هفته وحدت
-انحراف در عزاداری امام حسین(ع):
روی آتش رفتن ؛روی شيشه غلتیدن؛ قمه و زنجیر تیغ دار زدن
صفحه 69:
عزلی(ه
2
.يردوىفان |
صفحه 70:
موسسین:یاسر الحبیب و سید مجتبی شیرازی(پدر همسر یاسر الحبیب)
پخش از لندن
باسر الحبیب کویتی از شا کردان سید صادق شیرازی است که به دلیل
توهین به مقدسات اهل سنت و همسر پیامبر گرامی اسلام. تابعیت
کویتیاش سلب شد. او با حمایت بریتانیا به لندن رفت و در آنجا پناهنده
سیاسی شد و هیئت خدام المهدی را که پیشتر در کویت تأسیس کرده
بود. در لندن راهاندازی کرد.
معتقدند بجای آزادی قدس باید بقیع را آزاد کرد
صفحه 71:
شبکه اهل بيت
موسس:حسن اللهيارى
طلبه افغانى مقيم آمريكا
ترويج دهنده اعتقادات
صفحه 72:
رویکرد شبکه: وهابیت سلفی
د شبکه: تند رو مذهبی
تاريخ تأسیس: رمضان 1432 ه.ق
مجریان مطرح: سید عقیل هاشمی و
عبدالفتاح خدمتی
با مجوری
-عدم اعتقاد اهل بیت پیامبر و اتمه
هدی به امامت خود
-جعلی بودن اندیشه امامت و تشیع
توس دالله بر سا وود
-عدم اختلاف و نزاع gles خلفای
راشدین و امام علی pill ade
2۶ المفین بودن عاسله واعصداق
اهل بيت بودن ايشان
-شرک بودن زیارت قبور متبرک ائمّه
معضومین علیهم السلام
-باطل بودن انديشه شفاعت و برایر
شرک بودن آن
-دروغ و مجعول بودن شفا از سوی اهل-
بیت علیهم السّلام
-باطل بودن عبادات
مخالفت آ:
صفحه 73:
۱- دروغ پردازی زاجع به. شکل,کیری مذهب شیعه
تحت عنوان توطنه ایجاد فرقه ای ساختگی به نام
شیعه توسط بهودیان منافق
۲-تبرثه یزید بن معاویه از قتل امام حنین(ع) و
مجرم دانستن"عمرین سعد. شمر و)هالی کوفه ذر این
حادثه
#نازائه صلح امام حسن مجتبئ (ع) به شكل نادرست
و تبرئه معاويه از نقض ضلحنامة و نشان دادن برترق . ”
وى كز برابر امام على (ع) و امام حسن مجتبى(ع) *
۶ یکسان نشان دادن آمام حسن و امام حسین غلیهما ۱
السلام با معاویه و پزید ؛
هبفید و مطهر نشان دادن تصوير معاویه و یزید؛
- تنزل جایگاه حسنین(ع) با به تصویر کشیدن آن
دو حضرت(ع) و نشان دادن آن دو امام معضوم(ع)
بدون هیبت و بدون هر گونه وقاز و قداست
صفحه 74:
شگرد های تبلیغی هنری برای
73925
1- خبر و گزارش
2- برنامه sk ورزشی یا نمایشی
3- میزگردها و بمباران
4 فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی
>,
صفحه 75:
۳ ی و ee eee
eS ae Se = او لومهایحد
تتتتتی
= ##تعریف خوذتناجته اح aa ظرب بتوائد" در متحیط le
توّانسته باعح
1 در 0 زملله اتجريكا
= 1 دهد.
ails ay 31 یننی جایگاه وبژه ٩۳ ee
Se 5 1 آنجرافات الگاما دز
شبکههای ماهوارهای كن از اصَلهيييج oe lst
تحت سح سح ۳۳ ی ا
صفحه 76:
۲ ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن و شوهر به یکدیکر
یکی از اصلی ترین شگردها و دسیسههای آنها برای به هم
ریختن خانواده سنتی ترویج خیانت زن و شوهر به هم دیگر و
عادی ود cies
اگر زن متوجه شد شوهرش به او خیانت کرده است یک حق
مسلم ae a a Sle
بگیرد و این یک حق طبیعی است.
صفحه 77:
نمودار تفییرات طلاق در ۵سال
اول زندگي طي ۸سال
صفحه 78:
۳- عادی جلوه دادن ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج تا حد باردار شدن
یکی از کارهای آنها این است که بتوانند خانوادههای موجود
را به هم بزنند و اجازه ایجاد خانوادههای سنتی و پایبند و
مذهبی را ندهند. دختر اگر قبل از ازدواج ارتباط برقرار کرد
و این ارتباط برلیش عادی شد بعد از ازدواج هم معلوم نیست
چقدر پایبند باشد.
" دغدغه دیگر دختران بارداری است» که این را هم با ترویج
سقط جنين به شدت قبحش را میشکنند.
7
صفحه 79:
هویت زدایی از مفهوم خانواده
الان در غرب تعداد زندگیهای غیر
رسمی که تحت عنوان ازدواج نبوده است
به شدت رو به افزایش است. دونفرباهم
زندگی میکنند بدون اينکه تعهدات
قانونی در برابر یکدیگر داشته باشند.
در برخی از کشورهای اروپایی این
مساله ۳۳ - ۳۴ درصد است. یعنی از هر سه
فرزند یکی نامشروع است. چرا که در
غرب مفهوم خانواده در حال از دست
دادن معنای خود است.
صفحه 80:
ه. ارزش زدایی از مفهوم غیرت
"غیرت در آن حد و اندازهای که دین مشخص کرده است یک وبژ گی در
مردان است که > Sh میتوان گفت که یکی از اصلی ترین عوامل
مصونیت از عفاف است. ناموس یکی از واژههای آشنا در فرهنگ ما است.
کلمه مقدسی در ادییات ملی ماست.
گر مردی حساسیت خود را نسبت به ناموس خود از دست داد خود
میتواند زمینهساز انحرافاتی در خانواده شود.
چرا هم اکنون برخی از مردان ما هیچ حساسیتی در قبال آرایش کردن و
پوششهای زننده همسران» دختران و نوامیس خود ندارند آبا می شود در
این موضوع تردید کرد که یک نفر مرد باشد» احساس به جنس مخالف
هم داشته باشد ولی نداند. وقتی یک زن با پوشش زننده و محرک وارد
جامعه می شود مردانی که از چشمان خود مراقبت نمی کنند و نگاه رهایی
دارند»چگونه به این زن نگاه می کنند؟
صفحه 81:
6 ترویج فیمینیسم و ایجاد حس رقابت در
میان زنان و مردان
در شبکههای Bere Peers sy ook a: slo lanl
میشود که زن و مرد رفیق هم نیستند؛ بلکه رقیب
یکدیگرند که اگر زن اندکی غافل شده یا کوتاه بياید,
عقب میافتد و قافیه را میبازد. ee
مرد را تنها در اندازة موجودی که ;505 نباز جنسی
زن است., پایین میکشند و 4
تقویت کردهاند که توقع چندهم
معقول و عادلانه به شمار می
صفحه 82:
۷ ایجاد حس رقابت در میان زنان و دختران برای جلب توجه مردان
این نکته به وضوح در شبکههای ماهوارهای به خصوص در فیلمهای سینمایی و
بالااخص در سریالها خانواد گی قابل مشاهده است. در تفکر رسانهای غرب
که در شبکههای ماهوارهای نمود یافته تأهل و ازدواج كردن مانعى براى
هوسرانی نیست واین نکته رابه صراحت اعلام کردند که چشم و چراغ ما در
این موضوع زنان و دختران هستند و ابزار اصلی گردانندگان این رقابت هم
خودآرایی است. خود آرایی در خانوادهای که غرب به دنبال آتن است یک
ضرورت است. این خود آرایی هم باید بر محور تحریک امیال جنسی مردان
باشد. اينکه در شبکههای ماهوارهای آموزش آرایش به انحاء و انواع مختلف و
به وفور نمایش داده میشود. از لحاظ روان شناسی یک محور و یک نقطه
ثقل دارد که آن هم تحریک امیال جنسی است.
صفحه 83:
۸ ایجاد بلوغ زودرس جنسی
جامعة ايدهآ-ل؛ جامعهای است که پسرها و دخترها در سنینی با مفهوم غریزة جنسی آشنا
شوند که اندکی پس از تن ازدواح میکنند. امه ۳ ۳ ۲
زودتر از موعد طبیعی با غریزة جنسی آشنا میشون و سالها بعد زمینه ازدواج برای آنان
فراهم میشود. در حال حاضر پسرانی که در سن ۱۲ سالگی و دخترانی که در ٩ سالگی به
بلوغ جنسی رسیدهاند کم نیستند. و اين پسرها و دخترها هم در سنی بالای بیست و پنج سال
ازدواج می کنند؛ یعنی بیش از ۱۳ سال دست و پنجه نرم کردن با این غریزه. نوجوانی که در
سن ۱۲ سالگی به سن بلوغ میرسد؛ بسیاری از آنن مدیریتهای عاقلانهای که باید در
زندگی وجود داشته باشد تا این غریزه را کنترل کند. ندارد . بدون تردید تماشای صحنههای
مستهجن یکی از اصلی ترین عوامل بلوغ زودرس است. پسر بچههای زیر ۱۰ سال که دچار
بیماری خود ارضایی شدهاند» وقتی از خانواده آنها پرسوجو شده مشخص گردیده که در
خانه ماهواره دارند.
صفحه 84:
ابجاد روجبه نوم ی ۳
وقتی یک مرد و زن دائم با انواع و اقسام مردها و زنها و روابط میان آنها آشنا
شده و نگاه ET ge بدون این که بخواهند و انتخاب کنند» دجار روحية تنوع
لل يم د ۰
در ماهوارءها تبليغ مى شود اين است كه اين تنوع طلبى يكك حق است و نباید آن
رازشت شمرد. دو مسئله مانع اين تنوع طلبى مىشود: -١ حسادت زنانه 1-
غيرت مردانه. كه به تعبيرآنها بايد فرهنكك مردم بالا رود و روشن فكرى مردم
ارتقا بيدا كند.از نكاه روانشناسى» سيرى نايذير كردن مخاطب نسبت به مسائل
غريزى اسث. مردى كه مشترى این صحنهها شده از همسر خود همان توقعی را
دارد که در این فیلمها دیده به طور حتم همسر او نمیتواند پاسخ گوی این
توقعات باشد
صفحه 85:
سوال: برخی معتقدند که اگر ماهواره در خانه
باشد بچهها از همان ابتدا 2 ts
وقتی بزرگ شدند دی ۱۳
ما ۱ حريص شده ل
فرصتى كه به آن دست پافتنده بیمهابا و بدون
رعايت حد اعتدال به آن هجوم خواهند برد.
اين حرف از ن حرفهاى زشت تزئين شده است؛ آنها
براي اثبات نظريه خود مثال زدهاند به قنادهايي كه به
شاگردان تازه کار خود نميگویند شيريني نخور, بلکه او
رادم كزاري نا را
دلزده شود. شايد وقتي در مقابل اين شاكّرد |
اح كر كل د رو ضيه ايا
صفحه 86:
کودکی به تماشای آن پرداخته عادی شود, حال و
روز غرب این نبود.
مگر در کشوری مثل آمریکا محدودیت خاصی برای نمایش این مسائل و جود
دارد؟ آیا هم اکنون برای آن دسته از جوانان آمریکایی که از کودکی پای این
فیلمها نشستهانده این مسائل عادی شده؟ اگر عادی شده چرا این همه ناامنی
جنسی در آمریکا وجود دارد؟
نیل پُستمن (005170870 12611) استاد دانشگاه نیویو ر کك» جامعه شناس و
پژوهشگر مسائل ارتباط جمعی درآمریکا در کتاب «زوال دوران کود کی»
نظریهای را ارائه میدهد که بر مبنای آنن رسانههای غربی در حال از بين بردن
دوران کودکی و فاصلاٌ میان کود کک و بز رگسال است. او می گوید:
صفحه 87:
علل گرایش مردم به ماهوار
1- تنوع طلبی
2 جوزدگی
یکی از عوامل گرایش مردم به ماهوارم جوزدگي است؛
باید پذیرفت که برخی از مردم در زندكى خويش فكر
مستقلی ندارند و در اصل جوّ جامعة آطراف آنها است
كه برايشان تصميم میک 22571 27057
همرنگ جماعت شدن است. اگر جماعت اطراف چنین
فردی, ماهواره را جزوی از زندگی بدانند, او هم به دنبال
اين جو رفته و ماهوارهای خواهد شد.
الح
صفحه 88:
۳- نقش فنی صدا و سیما در گرایش مردم به ماهواره
بسیاری از مردم اعلام کردهلند که پایین بودن کیفیت دریافت
شبکههای ملی یکی از عوامل گرایش آنها به ماهوار
۴- بیکاری وتنهایی
۵- توجیحات سطحی مثل تماشای برنلمه های علمی » اخبارمیا استفاده از
برنامه های مذهبی مثل نماز مسجدالحرام و...
پدر و مادر عزیزی که برای دیدن برنامههای معنوی ماهوارهسبه سراغ اين
وسیله رفته ون را تهیه کردهلید آیا میتوانید ضملنت کنید که فرزندانتان
از لین وسیله هم استفادهٌ صحیح خواهند کرد؟ آیا تعداد شبکههای
ماهوارهای مبتذل و گمراهکننده با حجم شبکههای خوب قابل قباس است؟!
صفحه 89:
۶- اخبار سیاسی
یکی از دلثیل دیگر برخی از مردم برای گرلیش به ماهواره
اخبار سیاسی است. لین عده معتقدند برای اطلاع از اوضاع دنبا
و حتی ایران نمیتوان به اخبار رسانة ملی بسنده کرد.
بلید دید آبا ّن سودی که شما از اخبار ماهوارهایبه دست
می آوییدباکن ضرر و خطری که متوجه خانوادهتان میکنید»
قلبل مقایسه است!-یک عقل سلیم لین حکم را میکند كه اين
"دزد ناموس" را داخل خلنه کند برای اینکهبا اخبار سیاسی
روز دنیا آشنا شود. معروفتیین شبکه خبری در ماهواره شبکه
بی بی سی فارسی باشد.
مجری لین برنلمه جولفی است که ژست روشنفکری گرفته و هر
از گاهی هم حرف مذهبی هم میزند. در یکی از برنامههای
نوبت شما او اين كونه آغاز ص
صفحه 90:
۷- لذت کرایی و دور بودن از فضاهای لذت معنوی
"لذت گرایی و دور بودن از فضاهای لذت معنوی " یکی از دلابل
اصلی برای گرلیشبه ماهواره است. اینهلبه جهت ضعف شدید
در مسائل معنوی» لذتگرای مادی شده و لذت را هم تنها در
همین لذلیذ مادی محدود کردهاند. از نگاه اینها مهم نیست که
متولیان شبکههای ماهوارهایبا پخش لین برنامهها چه اهدافی
را دنبال میکنند» آنچه اهمیت دارد؛ لذت بردنهن استکه آن
هم فراهم است.
و لذت غریزی که از دیدن فیلمها و سریالهای مبتذل و مستهجن
بردهلند» ملنع از لین میشودکه دیگر منطقی فکر کنند. لین یک
واقعيتى غير قابل انکاراست. سا
صفحه 91:
اثرات ماهواره :
الف ) اعتقادی: با القاء شبهات زیبا اعنقادات افراد حامعه را هدف
گرفته و سعی در از بين بردن اساس مکتب شیعه دارند.
ب) فرهنگی و اخلاقی : هویت انسانبه فرهنگ او برمی گردد و
انسانی که دارای فرهنگ و تمدن نباشد دچار بحران ههیت گشته
و ازاوسيك موجود كاملا وابسته و متکیمی سازدبا همین نیت با
پخش فیلمها و تصاویر سکس و رواچبی بندوباری سعی در از بين
بردن فرهنگ کهن ایرانی دارد.
ج) سباسی : 7
صفحه 92:
3- زياد شدن آمار دختران فراری
4- اختلافات خانوادكى و شكستن حريمهاى
خانواده
5- بد حجابى و زنان خيابانى
6- تبليغ تنوع طلبى و هوس بازى
7- افزايش خريدهاى كاذب و بى برنامه در
زندگی , فاصله كرفتن از ساده زيستى و
تمايل به زندكى لوكس و اشرافى
صفحه 93:
۸- تبلیغات ضد دینی و ضد اسلامی
-٩ نهادینه کردن بی غیرتی
۰- بلوغ زودرس
۱- اعتباد به ماهواره
17 افزايش جرايم ١
۳- ازبین رفتن قبح روابط غیر اخلاقی در بین مردم
۴- ترویج مد گرایی و ارائه مد های آرایشی و پوشش زننده
۵ - پایین آمدن سطح رضایت مندی همسران
۶- رفتار نامطلوب کودکان و نوجوانان
۷ - افزایش طلاق
a.
صفحه 94:
