کسب و کار مدیریت و رهبری

چگونه یک پیشنهادنامه تجاری بنویسیم؟

chegone_yek_pishnahade_tejari_benvisim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چگونه یک پیشنهادنامه تجاری بنویسیم؟”

چگونه یک پیشنهادنامه تجاری بنویسیم؟

اسلاید 1: چگونه يک پيشنهادنامه تجاري بنويسيم؟ How to Write Business Proposals?حجت شيخ عطارسيد جمال الدين پيشوايي

اسلاید 2: محتوامقدمهمولفه هاي يک پيشنهادنامهنکاتي در رابطه با نوشتن پيشنهادنامهنتيجه گيري: ايده ها و پيشنهادنامه

اسلاید 3: مقدمهيک پيشنهادنامه براي پيشنهاد يک محصول يا سرويس تهيه مي شود.هدف اصلي آن قانع کردن خواننده براي جذب سرمايه او در پروژه مي باشد.خريد يک محصول يا سرويسسرمايه گذاري در يک پروژهدريافت حمايت مالي (grant) براي اجراي پروژهپس از ارزيابي توسط سرمايه گذار، يک پيشنهادنامه ممکن است مورد قبول واقع شود و يا رد شود. مهارت هاي نوشتن پيشنهادنامه مي تواند آموزش داده شود و به تدريج نيز پيشرفت کند.

اسلاید 4: مقدمه (2)ProposalsEvaluationRanking and selectionConsultationContracts100%40%20%60%Not ranked20%Not recommendedRFP(Request For Proposal)

اسلاید 5: مولفه هاي پيشنهادنامه1. FrontCover/Title page*Table of contentsExecutive summary*2. BodyCompany historyBusiness profileBusiness strategy *Description and justification of the product/service*Marketing strategy*Competitive analysis*CVs of officers and ownersPlan of operation*Financial dataRisk assessmentImplementation timetable *3. Appendices * DataBibliography and references

اسلاید 6: صفحه جلد/عنوان Cover/Title Pageعنوان پروژهنام و آرم سازمان مجرينام و آرم سازمان سرمايه گذارتاريخ ارسال

اسلاید 7: خلاصه اجرايي (مقدمه اجرايي) Executive Summaryحداکثر يک يا دو صفحهشرح مسئله و مشکل احتمالي به طور خلاصهراه حل پيشنهادياشاره به اهداف پروژه و خروجي هاي آندر پايان کار نوشته شود

اسلاید 8: خلاصه اجرايي (مقدمه اجرايي) Executive Summaryيک صفحهشرح مسئله و مشکل احتماليراه حل پيشنهادياشاره به اهداف پروژه و خروجي هاي آن

اسلاید 9: Business Strategy, Description of the product/service, Marketing Strategy, Competitive Analysis قسمت مرکزي و پر حجم پيشنهاد نامهتوضيح جزئيات راه حل و استفاده از عکستوجيه کردن تجارت و استراتژي کار خود به عنوان منطقي ترين، موثر ترين، اقتصادي ترين و قابل بازبيني ترين راه حلپرهيز از هرگونه ابهام و نارسايي در متن دقت در صحت کليه جملات و متن

اسلاید 10: Plan of operation Implementation timetable زمان بندي وظايف بايد نشان دهد که هر وظيفه کي آغاز شده و کي به پايان مي رسداستفاده از ابزارهاي بصريحداقل به ازاي هر فاز پياده سازي کار يک وظيفهبيان روشن تاريخ به نتيجه رسيدن نهايييکي از عوامل در تصميم گيري سرمايه گذارمبنايي براي تشخيص معقول بودن يا عدم معقول بودن يک پيشنهاد نامه

اسلاید 11: پيوست ها (Appendices)در بسياري از موارد گيرنده پيشنهاد نامه مشخص مي کند که به چه پيوست هايي نياز داردپيوست هايي که به طور عمومي استفاده مي شوندشرح حال کاري (رزومه ) سازمان مجريشرح حال کاري (رزومه ) افراد کليدي در اجراي پروژهبروشور محصولات قبليدر بعضي موارد براي توجيه کردن، جداول يا آمارهايي پيوست مي شود

اسلاید 12: نکاتي در رابطه با نوشتن پيشنهادنامهپيشنهاد نامه يک نوع نوشتن براي قانع کردن استنکات کليدي که براي قانع کردن سرمايه گذار مطرح شده است بايد توسط آمارها، اشکال و حقايق ضمني غني شوديک پيشنهاد نامه خوب در يک مرحله نوشته نمي شود بلکه به تدريج کامل مي شودبرخي از مواردي که بايد در ذهن خواننده قرار گيرداهداف اين پروژه به موقعيت برد براي دو طرف مي انجامدسازمان مجري، قابليت اجراي اين پروژه را به راحتي دارددر حال حاضر در سازمان مجري تحقيقات اوليه راجع به مطلب انجام شده است و سازمان از نظر فني در سطح بالايي قرار داردتخمين هزينه و زمان براي پروژه معقول و در حد پروژه است (نه کمتر و نه بيشتر)

اسلاید 13: مراحل کارقبل از نوشتن: مشخص کردن موضوع و صورت مسئله در بين تيم پيشنهاد نامهنوشتن اوليه: قرار دادن ايده ها برروي کاغذنحوه اجراي کارشناخت مخاطب (تا چه اندازه فني؟)نحوه قانع کردن مشتري در مسائل فنينحوه قانع کردن مشتري در مسائل مديريتي....بررسي نوشته ها و نوشتن پيشنهاد نامه: مطالعه ايده ها و نظر دادن در مورد آنها و تصميم گيري و نوشتن تدريجي پيشنهاد نامهويرايش: ويرايش توسط افراد فني و غير فني خارج از تيم از جهت صحت، گويايي و قانع کننده بودن متنارسال پيشنهاد نامه

اسلاید 14: نکات روانشناسيقرار گرفتن در سمت مشتري (سرمايه گذار)از نقطه نظر خواننده متن را بنويسيد (چنان که در حال نوشتن متني در ارتباط با مشکلات سازمان خودتان هستيد)آگاهي دقيق خود از صورت مسئله و فهميدن کامل مشکلات سازمان سرمايه گذار را در متن منعکس کنيدکاملا بي طرفانه و با خونسردي راجع به راه حل ها صحبت کنيد و بسيار ظريف به دفاع از راه حل خود بپردازيدمشتري را به سمت خودتان سوق دهيدمتن را به شکل منصفانه در بياوريدکليه راه حل هاي ممکن براي حل مشکل را بيان کنيددر متن به مشتري اين بهانه را بدهيد که راه حل شما را رد کند (خود دليلي بر رد آن مطرح کنيد)نظر مورد ترجيح خود را در پايان ساير نظرها مطرح کنيد

اسلاید 15: ارزياب هاي پيشنهاد نامهپيشنهاد نامه ها معمولا توسط کميته هاي مخصوص، ارزيابي مي شوندکميته ها متشکل از افراد استکميته ها سعي مي کنند که منصف باشند و مسايل فني را ارزيابي کننددر عمل شما بايد به اين نکته توجه کنيد کهپيشنهادنامه توسط افراد تصميم گيري خوانده مي شود که ديدي از زمينه تحقيقي و فني کار شما ندارند افرادي که به اين زمينه تحقيقاتي توجهي ندارندافرادي که وقت کافي براي مطالعه پيشنهاد نامه ندارنددر بسياري موارد به دنبال دليل کوچکي براي رد پيشنهاد نامه مي گردند

اسلاید 16: نتيجه گيريپيشنهاد نامه بايد سرمايه گذاران را تحت تاثير قرار دهد لذا بايد در عين توجه به مسايل فني، مخاطب مديريتي را نيز قانع کندبراي تهيه يک پيشنهاد نامه موثر بايد کار نسبتا بلند مدت انجام شودبايد کاملا اجرايي باشد و خواننده حس کند که بحث اجرايي است نه نظري و خيالي

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید