کسب و کار مدیریت و رهبری

چگونه یک کسب و کار موفق ایجاد کنیم؟

chegone_yek_kasb_va_kare_movafagh_dashte_bashim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چگونه یک کسب و کار موفق ایجاد کنیم؟”

چگونه یک کسب و کار موفق ایجاد کنیم؟

اسلاید 1: چگونه يک کسب و کار موفق ايجاد کنيم؟ Profiling the Entrepreneur Center for EntrepreneurshipUniversity of TehranMichael O’DuffyCentre for Software EngineeringDublin City UniversityDublin IRELANDmichael@cse.dcu.ie

اسلاید 2: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 2فهرستبخش ۱مقدمه، کارآفرينيبخش2طرح پيروزيبخش3 راهبردبخش 4نوآوريبخش 5رهبريبخش 6 مدل کسب و کاربخش 7 محيط پروژه

اسلاید 3: فصل اولمقدمه کارآفريني

اسلاید 4: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 4کارآفريني راه اندازي سازمان هاي جديد و به ويژه کسب و کارهاي جديدي که به طور کلي فرصت ها را شناسايي مي نمايند.

اسلاید 5: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 5نقش کارآفرينياصول کليديايجاد حس مأموريتمطلب مهم، ايجاد ارزش بسيار، ردپا گذارياين باعث ايجاد انرژي زياد، نياز به موفق شدن و مايه افتخار در کسب موفقيت مي شود.فرهنگ شرکت را به وجود مي آورد، کارکنان در طول مأموريت دوام مي آورند.مشتري/چشم اندازگروه ويژه اي از مشتريان که نياز به محصولات جديدي دارند و براي آن پول مي پردازند و خدمات دريافت مي کنند.چشم انداز در سراسر شرکت درک مي شود.(براي مثال: وال مارت 3 قانون براي ارائه خدمات به مشتري دارد، لبخند بزن، در چشم مشتري نگاه کن، خوش آمد بگو- در بخش مصرف کنندگان به کار گرفته مي شود)نوآوري با سرعت بالاسرعت و خلاقيت عوامل اصلي رقابت هستند.با اين که نوآوري هزينه‌‌ي زيادي دارد. براي تصميم گيري هاي سريعتر گران نيست، تلاش براي ارائه ايده هاي جديد قبل از ديگران، و هر روز با (درک فوريت) کار کردن (آويو ماريتا از سوني)رفتار - خلاقيترشد سريع به افراد نياز دارد.منتظر معجزه نباشکارکنان نياز به استقلال دارند اما حفظ مسئوليترهبري،Larry Farrell author of “Searching for the Spirit of Excellence” and “Getting Entrepreneurial”

اسلاید 6: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 6انواع کارآفرينانکارآفرينانيک سازمان تجاري جديد را تاسيس مي کنند.کارآفرينان سازمانييک سازمان بزرگ را از طريق کار کردن بعنوان يک کارآفرين درون سازماني احياء مي نمايند.کارآفرينان اجتماعييک سازمان غيرانتفاعي را تاسيس مي کنند.

اسلاید 7: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 7ويژگي کارآفرينانتوانايي:- توانايي جهت ايجاد، استمرار و فعاليت- توانايي جهت ايجاد مسير- توانايي جهت رهبري، تصميم گيري، ترغيب- توانايي جهت کار روي پروژه اصلي- توانايي جهت ايجاد محيط نوآورانه- توانايي جهت تشکيل گروه کاري، توانمندسازي کارکنان- توانايي جهت مديريت تغييرات- توانايي جهت برقراري روابط داخلي، مشارکت، همکاري- توانايي جهت ايجاد مهارت هاي اساسي - توانايي جهت تامين منابع خارجي درك عوامل كليدي موفقيت – تنظيم راهبرد، موقعيت بازار، كليدهاي عملياتي R&D، محصول، مهندسي، بازاريابي، سازمان دهي، مالي

اسلاید 8: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 8شخصيت کارآفرينانهذخيره موجوديانتظار زياد داشتن ايجاد بالاترين استانداردها به كارگيري بهترين فنّاوري استفاده از تجربياتE&Y ENTREPRENEUR AWARD، RYAN ACADEMY CASE STUDY

اسلاید 9: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 9 “R&D” تحقيق و توسعه تشخيص پزشکي RANDOX Laboratories علاقه مند به ”اختراعات پزشكي در حال انجام“ فرصت – تحقيق از طريق استخدام نگرش – ايجاد ايده – خود باوري – انديشه اساسي ريسك پذيري واكنش بازار- حفظ كسب و كار (حفظ بنگاه)سرمايه گذاري در R&D – برنامه ريزي براي R&D به عنوان يك مزيت رقابتي - مديريت رشد – صادرات و توزيع E&Y ENTREPRENEUR AWARD، RYAN ACADEMY CASE STUDY

اسلاید 10: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 10“علامت تجاري” OVELLE PHARMACEUTICALS (skincare products)شرح بازار، علامت تجاري محصولاتمهارت اصليبازارها رهبر بازار داخليعلامتهاي ثبتي استاندارد QAS، QMP، EU، WHO، UN، UNCFبازارهاي تجاري – سرمايه گذاري، استخدام، بازاريابي بين الملليايده مثبت، اولويت بندي آنE&Y ENTREPRENEUR AWARD، RYAN ACADEMY CASE STUDY

اسلاید 11: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 11“تنوع” JFC (plastic moulding products) سرمايه گذاري در R&Dکشش قيمتي تقاضا و ايجاد نوآوري در رقابت بازارتنوع محصولات و افزايش بازارهاتوسعه بازارهاي بين المللي و شناخت بازار از طريق کنفرانسها و نمايشگاههاE&Y ENTREPRENEUR AWARD، RYAN ACADEMY CASE STUDY

اسلاید 12: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 12نوآوري، مديريت بازار40 سال قبل کاميونهاي بالابر باري در ايرلند اختراع شد، واحدهاي توليدي و کارخانه ها در ايرلند و هلند از امکانات ويژه r&d برخوردارند.کارخانه ايرلندي توسط cargotech corporation يه مبلغ 9/1 ميليارد يورو با 7300 کارمند خريداري شد.کارخانه ايرلندي به عنوان مرکز عالي r&d تاسيس شد.شرح ماموريت : اهداف: Moffett، مبدل شدن به يك شركت مهندسي با رتبه جهاني، توانايي براي رسيدن به مقام اول عرضه كننده كاميون هاي باري، ايجاد راهکارهاي مديريتي به منظور بدست آوردن منابع.

اسلاید 13: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 13مهندسيSACYR – M50 بهبود، مهندسي، طراحي با محدوديت زياد –BAUER تاسيس بر اساس شهر جديدCAMERON SYSTEMS – development of a high-pressure let down valve– LAING O’ROURKE ساخت و ارايه خدمات تراموا– NATIONAL POWER CONSULTANTS بزرگترين پارک ساحلي دنيا – چالشها و موفقيتها براي ايجاد رضايت – ACERGY طراحي خطوط تخليه براي توسعه آب فوق سنگين حوزه نفتي

اسلاید 14: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 14برخطTETRIS چالشهاي جسمي و رواني، قوانين سادهPLANET:TORMENT تخيل، شخصيت پردازي شديد، نقش آفريني، برنامه اخلاقيBALANCE OF POWERتوازن قدرت، شبيه سازي جنگ سردHAVOKقدرت فيزيکي بازيهاي برخطFOCAL.IE جستجوي اينترنتي براي موضوعات Irish eyes چشمان ايرلندي، فناوري اطلاعات، آموزش و کارآفرينيIGOpeople وبگاه شبکه اجتماعي و عاطفي برخط (web 2.0)SECOND LIFEدنياي مجازي 3D– انجام کسب و کار، شبيه سازي

اسلاید 15: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 15عناصر کليدي براي موفقيتموضوع موفقيتنوآوريتغييراتفضاي پروژهگروه کاريرهبريسازماندهيمدل کسب و کارمنابع کليديراهبردتوانمند سازيروابط داخلي

اسلاید 16: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 16Qکارآفريني

اسلاید 17: فصل دوم موضوع موفقيت

اسلاید 18: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 18راهنماماموريتچرا ما در اين کسب و کار هستيم؟چشم اندازهدف بلند مدت چيست؟موقعيت بازار(USP)چرا به کار مي بريم؟?براي اين!کجا هستيم؟ مي خواهيم کجا باشيم؟ چگونه به آنجا برسيم؟

اسلاید 19: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 19ماموريت گزارشي از اهداف (وجود داشتن)به صورت مختصرfor a hotel “Dublin: on the airport-city hospitality axis”بيان چشم اندازي وسيع:موقعيت اخلاقي تصوير عمومي مطلوبتأثير كليدهاي راهبرديشرح بازار هدفشرح خدمات و محصولاتحوزه جغرافياييانتظار رشد و سودآوري

اسلاید 20: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 20وضعيت بازارراه اندازي ميدان عمل در بازار محصولاتشرح وضعيت بازارسود انحصاريسود عملياتيسود ؟مزيت رقابتي

اسلاید 21: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 21وضعيت بازار [unique offer] [competitive advantage][functional benefit][emotional benefit]Regency Hotel تنها هتلي که موقعيت فوق العاده اي در ميان شهر و فرودگاه مي باشد با امكانات بي نظير، خدمات ممتاز، مهمان نوازي ويژه به ايرلنديها با رضايت تمام مهمانها توافق نامه كارگاه آموزشي 23 اكتبر 2007

اسلاید 22: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 22نگرش مصرف كنندگان چه مي فروشيم گل ها لباس هاي ورزشي و شنا و ژيمناستيك نوشيدني كت خز ( پالتو پوست)رايانه و اتصالات اينترنتي عينك هاي آفتابي ماشين لباسشويي هتل مشتريان چه چيزي مي خرند براي خوش‌آمد گويي و مناسبت هاي‌ خوب براي تندرستي، سلامتيطعم مطبوع، رفع تشنگي گرما، حفظ اعتبارآموزش، كسب دانش ايمني در هنگام رانندگي صرفه جويي در زمان مهمان نوازي

اسلاید 23: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 23وضعيت بازارها ايجاد وضعيت بازارها قدم اولنقشه فعلي بازارجمعيت هدف نياز مشتريان قدم دومبازار رقابتي مابيان وضعيت قدم سومقدم چهارمتحليل رقابتي مزيت رقابتي ما ارائه راه حل منافع مشتريان اثبات

اسلاید 24: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 24عوامل موفقيتمفهوم جديد – بيان با ارزش زياد – بخش خوشايند فناوري – چرخه زندگي – جريان كلي بازار هدف – موقعيت مناسب شفاف –رقابت محدود – مرحله در حال رشد هدايت و رهبري خريداران بالقوه مهارت اصلي مقياس و زمان صرفه جويي اقتصادي توانايي و قابليت طراحي و نوآوري توانايي بهره برداري نمونه ويژه كسب و كار

اسلاید 25: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 25عوامل موفقيتYek i yekzam zamسمندتندر L 90???گوشي موبايل موتورولاضبط صوت و واكمن سوني Pod / APPLEجاروبرقي DYSONFACEBOOK web 200كاميون هاي بالابر Moffettداروسازي ELAN DelayedRIVCRDANCE

اسلاید 26: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 26عوامل پيروزي

اسلاید 27: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 27Qعوامل پيروزي

اسلاید 28: فصل سومراهبرد

اسلاید 29: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 29راهبرد و کارآفرينراهبرد مي تواند مهمترين نقش کارآفرين باشد

اسلاید 30: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 30تعريف راهبردراهبرد مسير و محدوده يك سازمان در بلند مدت مي باشد: كه منافع سازمان را از طريق تركيب منابع با چالش محيط به دست مي آورد و با نيازهاي بازار روبرو مي شود و انتظارات سهامداران را برآورده مي كند.

اسلاید 31: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 31نشاني هاي راهبردبنگاه تلاش مي کند در بلند مدت به كجا برسددركدام بازارها رقابت تجاري وجود دارد و چه نوع فعاليتهايي در اين بازارها وجود دارد. چگونه يك بنگاه مي تواند بهتر از رقبايش در بازار عمل كند.چه منابعي (مهارت، دارايي، ‌روابط،‌ مهارت فني، امكانات) براي توانمندسازي رقابت مورد نياز استچه عوامل بيروني و محيطي بر توانايي بنگاه تاثير مي گذارد؟ ارزش ها و انتظارات افرادي كه برسهامداران بنگاه تاثير مي گذارند چيست؟[Johnson and Scholes، Exploring Corporate Strategy]مسيرموقعيت بازارقدرتمنابعمحيطسهامداران

اسلاید 32: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 32دوره زماني برنامه هاي راهبرديمدت زمان مورد نياز براي پرداختن به يک چالش جديدتاثير مي گذارد از طريق نياز به نشاني بازارهاي جديد يا فناوري يا چالش هاي عملياتيچرخه حيات راهبرد80% شواهد بررسي شده نشان مي دهد که زندگيهاي موفق مدت زمان راهبردي کوتاهتري دارند

اسلاید 33: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 33ايجاد راهبردماموريتي که توسط برنامه راهبردي اهدافي را طي مدت زمان معين تنظيم کند.يک طرح بازاريابي جديد مي تواند ايجاد گردد.با شناخت محصولات و خدمات، محصولات جديد شناسايي مي گردند.با شناخت بازارها، بازارهاي جديد شناسايي و تعيين مي شوند.شناسايي فرآيند اصليشناسايي رقبا اصليThe sourcing of business processes are identifiedشناسايي اتوماتيک فرآيندهاشناسايي مدل کسب و کارThe means by which these are achieved are described. Key physical، financial، and intellectual resources are described and their sourcing defined.

اسلاید 34: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 34ايجاد راهبردراهبرد در سطوح مختلف يک بنگاهراهبردها وجود دارند در چندين سطح سازمان- در مجموع كل بنگاهها (يا گروهي از بنگاه ها) از طريق افرادي كه در آن مشغول به كارهستند. راهبرد شركت - به مجموعه از اهداف و محدوده بنگاه که براي برآورده کردن انتظارات سهامداران مربوط شود. سطح مهمي است زيرا از سرمايه گذاران بنگاه بسيار تاثير مي پذيرد و به راهبرد مديريت تصميم گيري در تمام بنگاه عمل مي نمايند. راهبرد شركت اغلب به روشني دريك «شرح ماموريت» بيان مي گردد.راهبرد واحد اقتصادي- بيشتر مربوط مي شود به اين كه چگونه يك بنگاه با موفقيت در يك بازار خاص رقابت مي كند. به تصميمات راهبردي درباره انتخاب محصولات،‌ نيازهاي مشتريان،‌ كسب سود، بيش از رقبا، ايجاد يا بهره برداري از فرصت هاي جديد و غيره مربوط مي شود. راهبرد عملياتي- چگونه هر قسمت از بنگاه سازماندهي مي شود، تا به مسير راهبردي سطح واحد اقتصادي شرکت برسد. بنابراين راهبرد عملياتي بر توزيع منابع،‌ فرايندها،‌ افراد و غيره متمركز مي شود.

اسلاید 35: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 35راهبرد مليبرنامه راهبرد بنگاههاي ايرلند گزارش منحني روبه افزايش موقعيت ايرلند در اقتصاد جهانيارائه تحليلي از عملكرد بنگاههاي جديد ايرلند بررسي روندو چشم انداز­هاي بنگاههاي بين­المللي وشناسايي گامهاي مهم جهت زير بنايي كردن انتقال موفقيت آميز به يک مرحله جديدمحتواي گزارشنمونه اي براي تغيير يك مسير راهبردي جديد نقش سازمانهاي استاني در اجراي راهبرد مي توانيم با نتايج و توصيه ها، در راهبرد ملي هدايت شويم. اما نبايد احساس محدوديت كنيم زمانيکه يك موقعيت پيروز مندانه كسب و كار داريم. كه با راهبرد ملي هماهنگ نيست.

اسلاید 36: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 36ايجاد راهبردچگونه يک راهبرد مديريت مي شود- مديريت راهبرديدر معني جامع آن،‌ مديريت راهبردي گرفتن ”تصميمات راهبردي“ است- تصميماتي كه به سئوال بالا پاسخ مي دهد.در واقع،‌ فرايند كامل مديريت راهبردي بخش هاي اصلي زير را دارد: معيار دقيق شكاف راهبردي مثبت،‌ قابل حصول رويكرد قضاوت تصميم گيري عمومي

اسلاید 37: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 37ايجاد راهبرد تحليل راهبرديتا حدودي تحليل پايداري موقعيت بنگاهها و درک اهميت عوامل داخليست كه براين موقعيت تاثير مي گذارند. فرايند تحليل راهبردي مي تواند توسط ابزارهاي زير مساعدت شود كه شامل:تحليل pest : راهكاري براي شناخت ”محيطي كه بنگاه در آن كار مي كند“ مي باشد. برنامه ريزي: روشي كه چشم اندازهاي قابل قبول بسياري از آينده شركت ايجاد مي نمايد تحليل ۵نيرو: راهکاري براي شناسايي نيروهايي که بر سطح رقبا در يك صنعت تاثير مي گذارد. تقسيم بازار: روشي كه براي تشخيص تشابهات و تفاوت هاي ميان گروههاي مشتريان و مصرف کنندگان تلاش مي كند. ماتريس سياست مستقيم: راهكاري كه قدرت رقابت عملياتي بنگاهها را در بازارهاي خاص خلاصه مي نمايد. تحليل رقبا: راهكارها و تحليل هاي گسترده اي كه براي مختصر کردن همه موقعيت رقابتي بنگاه تلاش مي كند. تحليل عامل اصلي موفقيت: شناسايي زمينه هايي است كه يك بنگاه براي رسيدن به موفقيت بايد به رقابت بهتر بپردازد. تحليل swot : روش سودمندي است كه نتايج مهم برخاسته از ارزيابي تاثيرات موقعيت داخلي و محيط بيروني يك بنگاه را خلاصه مي كند.

اسلاید 38: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 38ايجاد راهبردانتخاب راهبرداين فرايند مستلزم درك ويژگي انتظارات سهامداران (خط مشي كلي)،‌ شناسايي گزينه هاي راهبردي و سپس ارزيابي و انتخاب گزينه هاي راهبردي مي باشد. اجراي راهبرداغلب سخت ترين قسمت، هنگامي كه يك راهبرد انتخاب و تحليل شده است و سپس وظيفه آن تبديل شدن به عمليات سازماني است.

اسلاید 39: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 39چرخه مرحله راهبردي توسعهتحقيق و توسعهنوآوري و تحقيق و طراحيفروش و بازاريابيفروش و مشارکت بين آلملليعملکردسازماندهي و آمادگي و پشتيبانيسازماندهيبودجهپول براي ايجاد سرمايه گذاريسرمايه هاي فيزيکيعملکرد حمايتيسرمايه هاي فکريراهبرد حمايتي، نوآوري، تغيير، افزايش رقابت پذيريبدست آوردنهر چالشي به يک سري ظرفيت هاي ويژه نياز داردظرفيت هر کدام مي تواند تعيين شودتاسيس کردنچشم اندازچشم انداز بلند مدت شرکتراهبردبرنامه اي براي دستيابي به چشم اندازمديريتمدت زمان اجراي برنامه راهبرديمحصولاتنوآوري و تحقيق و طراحينوآوري رقابت، رضايت مشتريانمشتريان/ فروشرشد و سودآوريتحقيق

اسلاید 40: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 40راه اندازي مسير و تمرکزتاسيس کردنچشم اندازچشم انداز بلند مدت شركت راهبرد برنامه اي براي دستيابي به چشم انداز مديريت مدت زمان اجراي برنامه راهبرديطرح موفقيت بنگاه در چشم انداز قرارداداين چشم انداز به يك برنامه كسب و كارتبديل مي شود با يك سري راهبرد تا چشم اندازبنگاه گردد. يك گروه مديريتي براي اجراي برنامه راهبردي جمع مي شوند

اسلاید 41: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 41جذب منابع و امکاناتکسب کردنبودجهپول براي ايجاد سرمايه گذاريسرمايه هاي فيزيکيعملکرد حمايتيسرمايه هاي فکريراهبرد حمايتي، نوآوري، تغيير، افزايش رقابت جويياين منابع تواناييهاي اصلي جهت انجام کسب و کار و اجراي برنامه راهبردي کسب و کار را فراهممي نمايد.اين منابع در ميزان و سطح امکانات خود همان طورکه شرکت توسعه و رشد مي يابد با چالشهاي جديد مواجه مي شود و تغيير مي يابد

اسلاید 42: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 42منابع – کار مبتني بر دانش – دارايهاي فکريمهارتهاتواناييهاي تخصصي کارکنان، بنگاه فرآيندهاروشهاي کارآمد، کيفي و موثر بنگاه فناوريهاابزارهاي پيشرفته و حمايت خودکاردانش محورروشي براي تعيين مسير راهبردبودجهسرمايه براي جذب منابع سرمايه گذاري اوليهPrimary operational assetsکاراستفاده از منابع انساني براي اداره بنگاهچالش بيشتر در r&D به فعاليت دانش محور نياز داردسرمايه هاي فكري، با دانش پيش مي روند و ظرفيت R&D‌ را افزايش مي دهندسرمايه هاي فكري مزيت رقابتي را فراهم مي كند. در فناوري جديد توجه شرکتها به سرمايه هاي فكري نسبت به سرمايه هاي فيزيكي بيشتر مي باشد. مديريت سرمايه هاي فيزيكي خيلي مهم است. اما به صورت پيوسته (متصل)، با استفاده از سرمايه هاي فكري باشد

اسلاید 43: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 43تحقيق و توسعه نوآوري و تحقيق و طراحيفروش و بازاريابيفروش و مشاركت بين الملليعملكرد عملياتي پشتيباني و آمادگي و حمايت سازماندهيسازماندهي شرکت منابع توسط ساختارها و سازمان بهره برداري مي شوندR&D محصولات جديد را براي ارايه نوآوري و گسترش طرح کلي و صدور اوراق بهادار توسعه مي دهد.S&M جهت مديريت محصولات، توسعه بازارها، ايجادفروشهاي سودآورفعاليت براي حمايت از توليد، عرضه مداوم، پشتيبانياجرا و خدمات مشتريان

اسلاید 44: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 44کسب موفقيتمحصولاتپورتفوليو، الگو، ساختار نوآوري هاي رقابت، رضايت مشتريان مشتري/ فروشرشد و سودآوريتحققمحصولات اوليه و جديدو خدمات پورتفوليو جهت روبرو شدن با نيازهاي بازار و حمايت از فروش موفقيت آميز ميزان نوآوريها براي ايجاد uSP، توسعه و حفظ موقعيت رقابتيمشتريان كليدي كه درآمد روبه افزايش مبتني بر منابع و فرصت هاي خوب رابراي نفوذ و جاگيري در بازار فراهم مي آورند.

اسلاید 45: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 45نردبان قابليتها مهارتهانوآوريهافرآيندهامحصولاتفناوريهامحور اصليM&SR&Dعمليات

اسلاید 46: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 46نردبان امکاناتIt is possible to define and progress through levels of capability for each aspect of the enterpriseتوسعه دهندهکارفرمااجرادانشدرکچارچوبمديريت شدهشرح مشخص کنترل شدهبهينه سازيپايه واساسخوشهاجزا تشکيل دهندهطرح کليعاليپذيرشرسميمشارکتيمشترکبلند مدتغير رسميساختارفناوري جديدمشترک تخصصي شدهغير رسميمديريتشبکه ها و تقسيم باازارشرکامديريت محصولغير رسميمديريتکمکهاي عمليخودکارoutsourcedغير رسميساختار سازياوراق بهادارطرح کليتخصصي شددنغير رسميفرآيندانتشارمديريت کردنرهبرمهارتها فرآيند فناوريها تحقق NPD S&M عملياتها محصول نوآوري

اسلاید 47: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 47تحول شرکتکارآفرين مسئول تغيير مديريتي براي اجراي يک راهبرد جديد مي باشدكارآفرين مسئول تغيير مديريت براي اجراي يك راهبرد جديد مي باشد منابع و سازمان شركت بايد قادر باشند تا از عهده سطوح جديد امكانات مورد نياز برآيند. منابع جديد بدست مي آيد يا از بيرون جذب مي شود. يك فناوري جديد مي تواند قابليتهاي فناوري را افزايش و يا توانايي مهارتي را كاهش دهد. در يك سازمان بالغ، تحول اصلي مي تواند بدون افزايش بسيار زياد امكانات معين دشوار باشد.

اسلاید 48: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 48چالشهاي بکار رفتهچالشهاي زودرسچالشهاي مخربچالشهاي جاريسطوح امکاناتنتابجچالشهاL3/L4L3/L4L3/L4L3/L4L3L3L3/L4L4/L5L2/L4L2L2/L3L2L2/L3L2/L3L2/L3L2/L3L2/L3L1L2L1L1L1L1L1/L2L3/L4L2L1 مهارت محصول فناوري تحقيق NPD S&M عملياتمحصول نوآوري

اسلاید 49: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 49Qراهبردمنابع

اسلاید 50: فصل چهارمنوآوري

اسلاید 51: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 51تعريف نوآوري“نوآوري بهره برداري موفقيت آميز از ايده هاي جديد و عنصر حياتي براي رقابت پذيري، بهره وري و منافع اجتماعي در بنگاهها و سازمانها باشد.

اسلاید 52: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 52 نوآوريها - پزشکي CLINTECH - سامانه درماني (سامانه كلينكي) براي بيماريهاي خوني، عرضه دائمي محصولات خوني براي بازار داخليفناوريهاي ASH – وسيله اي كه در اختيار افرادي كه چشم هاي ضعيفي دارند بمنظور واضح كردن و خواندن متن قرار مي گيرد (طرح IF جايزه هانور)دانش آموزان NUIM- ابزاري براي استفاده حركات دست 3D جهت آموزش زبان اشاره PAntel MAXI – ارتباط بين زبان اشاره و گفتار DACONI- استفاده از RFID جهت رسيدگي به بيمار در طول مراحل عمل جراحي يا ديگر مراحل درمانSYNTEX ASPIRIN – تسكين درد

اسلاید 53: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 53منابع نوآوريرويدادهاي غيرمنتظرهداروي ويژه نووكاين (داروي بي حسي موضعي) براي استفاده در جراحي كه توسط دندانپزشكان مورد استفاده قرار مي گيرد. دارويي براي بيماريهاي قلبي به رشد مو كمك مي­كند. ناهماهنگي­هادر دهه 1950- رشد بازار صنايع استيل باعث كاهش سود شد كه توسط Mini- mills حل گرديد. فرايند نيازهاتحول تبليغاتي در صنايع روزنامه تغيير بازار و صنعتحذف نظارت دولت از مخابرات تعيير جمعيتي افزايشي جمعيت جوان،‌ تقاضا براي سفرهاي ارزان – بودجه خطوط هوايي Ryanair تغيير در بينش (مردم) افزايش ميزان سلامت، با افزايش مراقبت هاي درماني دانش جديدآگاهي براي دانش رايانه در سال 1918 در دسترس بود اما اولين رايانه درسال 1946 بعد از 28 سال ساخته شد. Innovation & Entrepreneurship، Peter F Drucker

اسلاید 54: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 54نوآوري “خارج از محيط”انديشيدن خارج از محيط، به ويژگي هاي گوناگوني نياز دارد كه شامل:ميل به ايجاد چشم انداز جديد درباره كار روز مره شفاف سازي جهت انجام كارهاي مشكل و انجام كارها به سختي تمركز بر ارزش يافتن ايده هاي جديد وعمل به آنهاتلاش جهت ايجاد ارزش به روش هاي جديدگوش دادن به ديگران حمايت و احترام به ايده هاي جديد ديگران

اسلاید 55: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 55CEO interviews مردم و نوآوري حامي نوآوري جذب افراد داراي مهارتهاي نوآورانهکمک به افراد جهت شناسايي استعدادهاي خودQUINN GROUPCEO: Sean QuinnGALEN PHARMAALMAC DELIVERYCEO: Allen McClayشامل هر شخصي که به سياستشرکت عمل مي کند.شبکه خلاقيت و الهام دهنده افرادنشان دادن چگونگي سرمايه گذاري در جريان نوآوري از طريق برآيندهاي شرکت“ستون سمت راست، بهترين افراد، استقلال، ارتباط و تعامل”

اسلاید 56: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 56محيط کار نوآورانهمردم و نوآوريتقسيم اطلاعاتجايزه نوآوريمتنوع کردن نيروي کارتشويق به يادگيري

اسلاید 57: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 57مشتري و نوآوريشيوه استاندارد:مبتني بر امکانات شرکت مهارت فني ► مهارت کسب و کار ► مشتريمبني بر نياز مشتريراه حل کسب و کار رويکردهاي بازار نيازهاي مشتري امکانات شرکت نمونه کسب و کارامکانات شرکت

اسلاید 58: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 58DYSON = UK محترعوسايل خانگي - طراحي محصولات جديد- ايده هاي بسيار، اختراعات ثبت شده بسيار- تاييد بر کيفيت – نيازهاي مشتري ماشين لباسشويي- شستشو با کيفيت بالا- فناوري جديد- شستشوي جديدجارو برقي- تميز کردن با کيفيت بالا- فناوري جديد- بدون نياز به کيسه خاکنمونه مطالعه درباره نوآوري]MATURE بازارچندين شرکت چند مليتي اصليتقسيم سريع بازارفناوريهاي متداول بلند مدتZANUSSI- قيمت، کوپنهاي ويژه- خدماتELECTROLUX- اندازه شرکت- تعداد محصولات- فروشگاههاي خرده فروشي

اسلاید 59: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 59نوآوري برنامه اي جهت توسعه خودرو اسلاميموسسه خبري برنامه مالزي گزارش مي دهد: مالزي جهت تشكيل تيمي با ايران و تركيه براي توليد اولين خودرو اسلامي جهاني برنامه اي در نظر گرفته است. اين خودرو داراي قسمتهايي مانند يك قطب نما بمنظور تعيين جهت مكه براي نمازگزاران و براي نگه داري قرآن و روسري مي باشد. رئيس اجرايي پروتون سيد زينال عابدين سيد محمدطاهر در ديداري از ايران گفت: تشخيص داده ايم كه مي توانيم اين خودرو را در مالزي، ايران و تركيه توليد نماييم. وي بيان نمود: براي پروتون نيز خوشحاليم زيرا محصولاتي را داريم كه مي توانيم سهيم باشيم و افزود كه اين حركت مي تواند به برنامه پروتون براي جلوگيري از افزايش هزينه ها و همچنين افزايش حجم توليد و بهبود مقياس اقتصادي آن كمك نمايد. در ماه آگوست، موسسه نظارتي دولت اعلام نمود كه اين پنجمين ضرر سه ماهه مي باشد بعلت فروش مستمر و عدم موفقيت در جستجو براي شريك جهاني صنعتي . دولت مالزي بيان نمود كه اميدوار است تا سهمي از پروتون را به يك سازنده ماشين جهاني بفروشد و گفتگوهاي جداگانه اي با فولكس واگن و جنرال موتورز داشته است اما به هيچ قراردادي منجر نشده است. News report، Irish Times، 9 November 2007

اسلاید 60: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 60کاربرد نوآوري در TQMشروع يك راهبرد مناسب و شفاف براي مشتري مي تواند بسيار تلاش ارزشمندي باشد.ضرب المثل «پيروزي پيروزي» است. مشتريان شما پيروز مي شوند زيرا قصد داريد كه آنها را شاد كنيد. كاركنان شما پيروز مي­شوند زيرا ايجاد شادي بسيار لذت بخش تر از ايجاد ناراحتي براي مشتريان است. شركت شما پيروز مي شود زيرا مشتريان شاد خيلي سودآورتر از صرفاً مشتريان رضايتمند مي باشند.

اسلاید 61: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 61مدل نوآوري (بسته)سامانه بستهتحقيقتوسعهمحصولات جديدRDE

اسلاید 62: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 62مدل نوآوري (باز)سامانه بازفناوريهاي داحلي و خارجيفناوري منابع داخليبازار موجود شرکتRDEبازار شرکتهاي جديدبازار ديگر شرکتهامفاهيم داخلي و خارجيپروانه فروش سهام خرد

اسلاید 63: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 63توانايي نوآوريفرآيند مي تواند از خيلي ساده به پيچيده تغيير يابد در حالي که شرکتها مهارت و وابستگي به نوآوري خود را افزايش دهند.ايده پردازيخارجي مفاهيمارزيابيتحقيق نمونه هاي اصليطراحيتوسعهآزمايشبهره برداريتغيير سازمانبازار

اسلاید 64: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 64آمادگي براي نوآورينوآوري مي تواند مخرب باشد.فعاليت هاي مشخص و کسب و کار کنترل شده (فرايندها) مي تواند محور اصلي را فراهم نمايد. نوآوري يك سري فعاليتهاي مازاد است. (فرايندها)فعاليتهاي نوآوري هميشگي، عادي يا قسمتي از سري فعاليتهاي استاندارد مي شوندآگاهي، درک وفهممرحله نوآوريمرحله بلوغفرهنگ نوآوري

اسلاید 65: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 65نقش کارآفريني در نوآوري ارزيابي جهت تضمين طرح موفقيت آميزبرنامه بهره برداري – موقعيت راهبردي مديريت تحول

اسلاید 66: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 66Qنوآوري

اسلاید 67: فصل پنجمرهبري

اسلاید 68: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 68رهبري Warren Bennis (*):رهبران، استادي و مهارت خود را براي حل تمام آشفتگي و اختلالات موجود نشان مي دهد. رهبري« ظرفيت ايجاد يك بينش و ديدگاه محكم و تبديل آن به عمل و پيگيري آن“ مي باشد. تواناييها : مديريت توجه،‌ معني، اعتماد، خودمديريت توجه: ديدگاهي است كه افراد ديگر به آن اعتقاد دارند و به آن عمل مي كنند. مديريت معني و مفهوم: ارتباط موثر برقرار كردن اين ديدگاه با استفاده از مقايسه،‌استعاره،‌ توضيح آشكار هم چنين،‌ احساس، اعتماد،‌ خوش بيني و اميدواري مي باشد.مديريت اعتماد: پيوند احساسي(عاطفي) است كه پيروان و رهبران را به يكديگر نزديك مي كند. مديريت خود: رفتار رهبران است- «پشتكار، خودآگاهي، ريسك پذيري، تعهد، چالش و يادگيري» رهبران خود انگاره مثبت دارند – آنها افراد را مي پذيرند و همان طور كه هستند با آنها رفتار مي كنند،‌ آنها فعاليتها را با شرايط موجود پيش مي برند، قادرند كه به ديگران اعتماد كنند حتي زماني كه خطرناك به نظر مي رسد،‌ مي توانند بدون تاييد شناسايي دائمي كار كنند.

اسلاید 69: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 69رهبران Jack Welch (GE) – شرکتهاي بزرگ را به بنگاههاي نيمه مستقل تقسيم مي کنند که توسط مديران نمونه CEO اداره مي شود.John Chambers (Cisco) – شرکت را از طريق دستاوردهاي به مسير و بازارهاي جديد هدايت مي کندSteve Jobs (Apple) – بخشي از رهنمودهاي جهاني که به توليد محصولات جديد منتهي شود

اسلاید 70: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 70رهبران رهبران پس زمينه هاي گوناگون بسياري دارند.شخصيتهاي خيلي متفاوتي هستند – شباهتهاي آشکاري ندارندضرورتي ندارد که موفقيتهاي تحصيلي عمده اي داشته باشند.رهبران مي توانند ياد بگيرند اما اين پتانسيل موفقيت آميز مي تواند ذاتي يا برگرفته از تجربيات دوران طفوليت باشد.

اسلاید 71: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 71رهبران رهبران به چشم انداز شفافيت مي بخشندرهبران در خصوص قرارداد، راهبرد تنظيم و انعقاد مي کنندرهبران چشم انداز را با خود باوري پيگيري مي کنندرهبران هدايت مي کنند به وسيله کلام، نمونه و تشويق(Ref daon)رهبران مي توانند به منابع داخلي و شرکاي خارجي نفوذ نمايند.

اسلاید 72: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 72Qرهبران

اسلاید 73: فصل ششممدل کسب و کار

اسلاید 74: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 74مدل کسب و کارتشخيص تقسيم بازارشرح ارزش محصول يا خدمات طرح ريزي شدهتمرکز بر ويژگيهاي کليدي محصول يا خدمات طرح ريزي شدهشرح پيوسته ارزش براي ارايه به محصول يا خدماتايجاد روش توجه داشتنتاسيس شبکه ارزش مورد نياز براي پايداري اين مدل

اسلاید 75: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 75Model viewپيشنهادروابط مشتريشبکه هاي توزيعجريانهاي درآمدشبکه شرکاتقسيم مشترياننتايج کليدي جهت راه حلمهارتفعاليتهامنابعساختار هزينه

اسلاید 76: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 76بررسي مدل کسب و کاربر اساس شناسايي نقاط قوت و ضعففرصتهايي براي اصلاحمناسب براي ايجاد کسب و کاربهره برداري بالقوه از فرصتهاي کسب و کار

اسلاید 77: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 77نمونه بينشي pdmنمونه متمرکز حول محور کليه ابعاد محصولاستفاده کسترده از گروه کالاهاي مشتريانابداع و استفاده توسط Procter & Gamble and Unileverتحليل دائمي از سهم سود محصول از طريق تقسيم بازار و استفاده از استاندارد قيمت گذاري جزئيهدايت مستقيم و فعاليتهاي غير مستقيم و هزينه هاي مرتبطاستفاده اساسي از تصميمات درباره چرخه حيات محصول، R&D توليد، فروش، بازاريابي. از بررسيهاي منابع خارجي حمايت مي نمايدبرگشت به ساختار سازمان.

اسلاید 78: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 78Example مدل کسب و کار بخش بازار:تعطيلات خانوادگي در هتلبراساس جغرافيابر اساس جمعيت شناسيبراساس فصلبر اساس علاقه منديهافرهنگ کشورفعاليتهاي مربوط به سنفعاليتهاي مرتبطبا زمان و سالفعاليتهاي تفريحيبخش 1انگليسکمتر از 40سالتابستانهنر، تاتر، توريستيبخش2سوئد40 تا 50زمستانمرکز تفريحي شناورزش پياده رويعلاقه به اتاق هنرمنديغذا با موسيقياطلاعات از حوادث و سفرهاي مرتباتاق با ديد باز امکانات تفريحي و چشمه هاي آب معدني خدمات بهداشتي ويژه آگاهي و موضوع پياده روي مرتب

اسلاید 79: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 79Case study مدل کسب و کارMULTIS GROUPخدمات دائمي محصول: ايجاد خدمات بازاريابي و پس از فروش دوباره، شريک شدن در علامت تجاري توليد کنندگان، شرکا و مشتريان را اساس خدمت رسانيادامه چرخه حيات محصولمواجه شدن با بازارهاي ويژه مناسبچرخه حيات محصول جديدچرخه حيات محصولمعرفي محصول جديدVolume ramp-upمرحله رکود محصولتوليد دوباره محصولات فناوري دست دوماستفاده برعکس از سازماندهي و بکارگيري مديريت زنجيره ايبازار يابي مجدد مانند محصول جديدي که علامت تجاري اصلي را دارد

اسلاید 80: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 80Case studyمدل کسب و کارAMAZON.COMکتاب، رايانه و محصولات ديگر را از طريق برخط((online به فروش مي رساند.سرمايه گذاري اصلي در زيربناي شبکه رايانهمنبع مرجع اصلي کتابهاسامانه سفارش برخط، تحويل و فروش برخطاستفاده از زير بناي شبکه آنها جهت ارايه خدمات به خدمات دهندگان ديگر B2C و به وبگاههاي شبکه اجتماعي 2.0

اسلاید 81: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 81Case studyمدل کسب و کار – نرم افزارBROMLEY GROUPنرم افزارها به شرکتهاي که مشترياني دارند و عمل بازاريابي را در بازار انبوه انجام مي دهندنمونه اي براي فروش و نصب سامانه نرم افزار طراحي شده که با سامانه ساير بنگاهها نصب بوده و عمليات بازار يابي را پشتيباني مي کند، درآمد آن از طريق حق مجوز و پشتيباني سالانه مي باشد.نمونه جديد براي فروش خدمات حمايتي بازاريابي استفاده از نرم افزار براي خدمات رساني (نمونه saas)، ايجاد مهارت بازار يابي حرفه اي در خصوص توسعه عمليات بازاريابي است، درآمد نسبتي از افزايش درآمد ايجاد شده مي باشد.

اسلاید 82: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 82نمونه هاي کسب و کارتوليد جهت سفارش Iran Khodroمشتري مداري از طريق سفارشDell، Boeingتوليد سفارشي Shipsخدمات سفارشي Accentureمحصول اختصاصي Nokiaتوليد قراردادي Flextronicsصدور پروانهSyntexفرانشيز (امتياز فروش)Virginتوليد انبوده (with SCM) Smith Klein Beechamتوليد کننده ترکيبي Packard Electric، Boschطراحي و ساخت محصول کامل Volkswagen، Bugaciaپشتيباني Walsh Western، DHLجستجوبراي سفارش Fraunhofer

اسلاید 83: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 83Qمدل کسب و کار

اسلاید 84: فصل هفتممحيط پروژه

اسلاید 85: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 85پروژه ها و برنامه هاابزار قدرتمندي براي دستيابي به تغييرات محيطيبسياري از فعاليتها به هنگام برنامه ريزي و تدوين طرح جديد راهبردي، بهترين گواه جهت کار در يک محيط پروژه هستند.بسياري از فعاليتهاي دروني شرکت مشخص هستند، اما با ديگر فعاليتهاي شرکت و سازمانهاي شريک خارجي در ارتباط هستند، عمليات پروژه از اين ارتباط حمايت مي کند.کارايي و توانايي توام با اقتصاد زمان (همزماني، فعال بودن) هم اکنون در دسترس هستند و در محيط پروژه به خوبي کار مي کنند.

اسلاید 86: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 86پروژه ها و برنامه هامهار هوش احساسي► ايجاد تحرکيک هيجان و جديت ويژه در کار کردن با يکديگر که مي تواند در جايي که يک محيط عملياتي استاندارد شکست مي خورد موفق گردد► تشويق به خلاقيت، نوآوري، توانمند سازي► ايجاد فرهنگ خود، مي تواند ويژگي هاي منحني فرهنگ موجود در شرکت را دور نمايد

اسلاید 87: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 87پروژه ها و برنامه هاسازماندهي و کنترل► روشهاي خوب براي مشموليت و شناسايي تمامي سهامداران، هم در داخل و هم در داخل و هم در خارج از کشور ► سهامداران داخلي ترجيح ميدهند که در محيط پروژه کار کنند تا وضوح و انگيزه بيشتري داشته باشند.► روشهايي براي تعيين نقش، براي نقش در هر شخص، براي بهترين استفاده بهتر از مهارتها► روشهاي قوي براي مسير، تغيير مسير، ارزيابي پيشرفت و کنترل

اسلاید 88: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 88پروژه ها و برنامه هاکار گروهي ► بهترين مفاهيم ساختاري کار► مفاهيم به کارگيري مهارتهاي کارآمدتر قابل دسترس براي هر وظيفه► روشهاي ارتباطي قوي، فرصتهايي براي به کارگيري تعدادي رسانه هاي ارتباط جمعي براي چالشهاي مختلف► فرهنگ قوي عدم سرزنش- شراکت، ارايه مشاوره و روشهاي همکاري را تضمين نمي کند بلکه به طور گسترده اي کيفيت و بهره وري را بهبود مي بخشد.

اسلاید 89: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 89Qمحيط پروژه

اسلاید 90: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 90چگونه يک کسب و کار موفق را توسعه دهيمCLOSE TO END OF WORKSHOPDISCUSSION !FEEDBACK !

اسلاید 91: (c) Michael ODuffy Irelandhow to develop a successful business 91 Thank you for your attention!Khoda hafez! May God go with you! چگونه يک کسب و کار موفق را توسعه دهيمکارآفريني

49,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید