چگونگی توسعه مدل مبنا
اسلاید 1: چگونگی توسعه مدل مبنا8 عامل کليدي موفقيت عبارتند از:متمرکزسازي در تدوين استراتژيهاتدوين استراتژي مبتني بر شايستگيهاتشخيص گلوگاهها در مدل تدوين استراتژيتوجه متوازن به همه ذينفعان در تدوين استراتژيتدوين استراتژي مبتني بر موقعيت عمر سازمانتوجه به ابعاد تعالي سازماني در تدوين استراتژيتوجه به زيرساختهاي علمي و فرهنگي جامعهقابليت ارزيابي عملکرد در مدل استراتژي
اسلاید 2: عارضه يابیمدلهای برنامهريزي استراتژيک شامل مدلهاي نسل اوّل، نسل دوّم مورد بررسي و عارضهيابي قرار گرفت. شامل مدلهاي برنامهريزي استراتژيک فيليپس (Philips, 1980)، فريمن (Freeman,1984)، رونالد روسن (Rosen, 1995)، پرو (کاري, 1375)، اسکولز و جانسون (Johnson and Scholes, 2002)، ديويد (David, 2006)، تامسون و استريکلند (Thompson and Strickland, 2001)، لينچ (Lynch, 2006)، برايسون (Bryson, 1995)، کافمن (Kaufman, 2002)، مکميلان (سيماب, 1386)، و روشهاي فرمولاسيون استراتژيهاي پورتر (Porter, 1998a), مدلهاي پورتفوليو (Aaker, 2004, Segev, 1995, Stern and Deimler, 2006) و اسپيس (Rowe et al., 1993) است.
اسلاید 3: مديريتعلمينتيجة اين عارضهيابي نشان ميدهد که مدلهاي برنامهريزي استراتژيک مورد بررسي، بيشتر از عدم تمرکزسازي در فرمولاسيون استراتژيهاي شرکت و بيتوجهي به موقعيت شرکت در منحني دورة عمر خود در تدوين استراتژيها رنج ميبرد.
اسلاید 4: روند توسعه و طراحي مدل مديريت استراتژيک مبناطراحي مدل CMS ضمن عارضهيابي مدلهاي نسل اول برنامهريزي استراتژيک (سال 1376)بروز شرايط جديد براي سازمانهاي ايراني و ضرورت توسعه مدل CMS ضمن شناخت و عارضهيابي مدلهاي نسل دومطراحي مدل HCMS (مبنا) در سال 1379 و بهبود مستمر آن
اسلاید 5: عوامل موفقيت جديد مدلهاي مديريت استراتژيک توجه به تشخيص صحيح گلوگاهها در مدل تدوين استراتژيتوجه به ابعاد تعالي سازماني در تدوين استراتژيانعکاس عقايد، باورها و ارزشهاي مديران ارشد در تدوين استراتژيتوجه به موقعيت عمر سازمان در تدوين استراتژيهاي رقابتيتوجه به قابليت ارزيابي عملکرد (بعد اجرا و پيادهسازي) در مدل استراتژيتوجه متوازن به همه ذينفعان در تدوين استراتژيبافت و زيرساختهاي علمي و فرهنگي جامعه
اسلاید 6: مدل مبنا
اسلاید 7: مجموعه شناخت و آمادهسازي
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.