کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

کارآفرینی و جامعه شناسی

karafarini_va_jameae_shenasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارآفرینی و جامعه شناسی”

کارآفرینی و جامعه شناسی

اسلاید 1: به نام خدا موضوع پروژه: کارآفرینی و جامعه شناسیاستاد مربوطه: جناب آقای مهندس علی بهرامی زادهتهیه کنندگان:صفیه دهقان ذکرآباد مهری زرندی زمستان 13871نام مرکز : مرکز اموزش عالی علمی صنعتی خراسان

اسلاید 2: فهرستجايگاه كارآفريني در جامعه ما..........................................................................3مشكل بيكاري و كمبود اشتغال در جامعه .............................................................4كارآفريني وكارآفرينان در جامعه ......................................................................5عوامل اجتماعي ونقش دولت در كارافريني ..........................................................6نقش جامعه درترويج كارآفريني ........................................................................7كارآفريني اجتماعي .......................................................................................8شناسایی ابعاد کارافرینی .................................................................................9عناصر کارافرینی اجتماعی ...........................................................................10هدایت جامعه به سوی کار و کارافرینی.............................................................12سابقه کار افرینی در ایران و جهان ..................................................................13خانواده و کارافرینی ....................................................................................14مراحل توسعه کارافرینی توسط خانواده در جامعه ...............................................16نتایج کسب و کار اقتصادی توسط خانواده در جامعه ............................................172

اسلاید 3: تغییرات جامعه و تاثیر ان در توسعه کارافرینی ..................................................18کارافرینان در توسعه اقتصادی جامعه ..............................................................19ویژگی های کارافرین در مقایسه با افراد جامعه ..................................................20توسعه فرهنگ و دانش کارافرینی از طریق دانشگاه ها .........................................21نقش رسانه ها در کارافرینی ..........................................................................22سرمایه اجتماعی و بازار سرمایه در کشور ........................................................23تاثیرات اقتصادی و اجتماعی کارافرینان در جامعه ..............................................24نفع های حاصل از کارافرینی در جامعه ............................................................28کارافرینی و اشتغال .....................................................................................33فرایند کارافرینی .........................................................................................343

اسلاید 4: جايگاه كارآفريني در جامعه مايكي از علل اصلي رشد نرخ بيكاري در كشور ما، توسعه نيافتگي فرهنگ كار و كارآفريني در جامعه است و اينكه مردم و حتي تحصيلكرده ها و فرزندان خانواده هاي متمول هم دنبال اين هستند كه ازطريق بخش دولتي كسب و كاري براي خود ايجاد كنند. بیکاری جوانان نه تنها ضرر و زيان هاي گوناگون اقتصادي و اجتماعي براي جامعه ما ايجاد كرده، بلكه ضربات سنگين فرهنگي و اخلاقي به جامعه وارد كرده است، به گفته جامعه شناسان و كارشناسان يكي از علل اصليرشد بزهكاري در جوانان امروز جامعه، بيكاري است.4

اسلاید 5: مشكل بيكاري و كمبود اشتغال در جامعهدولت توان جذب نيروي جديد ندارديكي از نكاتي كه بايد براي جوانان و اكثر مردم روشن شود اين است كه دولت نه توان جذب نيروي انساني جديد دارد و نه اينكه بايد به او اجازه داده شود كه نيروي انساني خود را بيش از اين افزايش دهد. امروز اكثر درآمد و بودجه كشور صرف حقوق و دستمزد حجم وسيع نيروي انساني بخش دولتي مي شود. در دنيا از هيچ دولتي نمي توان اسم برد كه به اندازه دولت ايران، نيروي انساني داشته باشد. در حال حاضر حدود دو ميليون و 300 هزار نفر بدون احتساب نيروهاي مسلح (ارتش، سپاه و نيروي انتظامي) حقوق بگير دولت هستند و پرداخت حقوق اين نيروي عظيم انساني، فشار زيادي را به دولت تحميل كرده است.5

اسلاید 6: كارآفريني وكارآفرينان در جامعهبه گفته متخصصان و كارشناسان، كارآفريني قصه زندگي انسان هاي موفق هر جامعه است که خودشان كسب و كار راه مي اندازند و به گفته دكتر احمدپور دارياني، كارآفرينان قهرمانان توسعه اقتصادي- اجتماعي جوامع مي باشند.نخستين گام جهت شناخت و تبيين درست هر مفهوم يا پديده، ارائه تعريف روشن از آن است. كارآفريني همانند ساير واژه هاي مطرح در علوم انساني، هنگامي قابل تحليل و تبيين مي باشد كه بتوان تعريف يا تعاريف روشن و مشخصي از آن ارائه کرد.مفهوم واژه «كارآفريني»به گفته دكتر احمد پوردارياني، از كلمه فرانسوي به معناي «متعهدشدن»نشات گرفته است و براساس واژه نامه دانشگاهي وبستر، كارآفرين كسي است كه متعهد مي شود مخاطره هاي يك فعاليت اقتصادي را سازماندهي، اداره و تقبل كند. 6

اسلاید 7: عوامل اجتماعي ونقش دولت در كارافريني بررسي ويژگي هاي جمعيت شناختي كارآفرينان بررسي عوامل جامعه شناختي در كارآفريني نقش دولت در ايجاد مراكز آموزش و ترويج كارآفريني بررسي و مطالعه متغيرهاي جمعيت شناختي كارآفرينان در صنايع مختلفبررسي نقش ساختارهاي حقوقي و قانوني در توسعه كارآفرينينقش رسانه هاي گروهي در ترويج كارآفريني در جامعه7

اسلاید 8: نقش جامعه درترويج كارآفرينيمسئوليت جامعه درقبال زحمات وتلاشهاي كارآفرينانه بشرح ذيل ميباشد:پذيرش آنان بعنوان عاملان تغيير وتعالي جامعه .قدرداني وسپاسگزاري جامعه ونهادهاي مدني اززحمات وتلاشهاي خلاقانه كارآفرينانحمايت هاي روحي،معنوي وفكري ازافراد كارآفرينحمايتهاي گسترده مادي ازكارآفرينانحمايتهاي نهادي وسازمانيترجيح جامعه در انتخاب نهاده ها وفرآورده هاي كارآفرينان  درتامين نيازهاي خود8

اسلاید 9: كارآفريني اجتماعيكارآفرينان‌ اجتماعي‌ افرادي‌ هستند كه‌ از فرصتهاي‌ پيش‌ آمده‌ به‌ خوبي‌ استفاده می كنند. ابزار بسيار مهمي‌ در توسعه‌ اقتصادي‌ هستند‌ كه‌ عمده‌ترين‌تاثير خود را با ايجاد شغل‌ نشان‌ مي‌دهد. كارآفرينان‌ اجتماعي‌ نگرشهاي‌ خلاقانه‌ براي‌ حل‌ مسائل‌ اجتماعي‌ را جهت‌ ايجاد ارزش‌ اجتماعي‌ به‌ كار مي‌برند و داراي‌ خصوصيات‌ میباشند: عاملان‌ تغيير در بخش‌ اجتماعي، پذيرش‌ ماموريت‌ براي‌ ايجاد و بقا ارزش‌ اجتماعي، شناسايي‌ و ترغيب‌ فرصتهاي‌ جديد، به‌كارگيري‌ فرايند مستمر نوآوري‌ و اقدام‌ جدي‌ به‌وسيله‌ منابع‌ دردسترس‌ كه‌ درنهايت‌ به‌ ارزش‌سازي‌ اجتماعي‌ و بقا موسسه‌ اجتماعي‌ منجر مي‌گردد.9

اسلاید 10: شناسايي‌ ابعاد كارآفرينيبعد اول: نياز به‌ موفقيتبعد دوم: كانون‌ كنترلبعد سوم: تحمل‌ مخاطره چهارم: تحمل‌ ابهام10

اسلاید 11: عناصر كارآفريني‌ اجتماعي‌ عاملان‌ تغيير در بخش‌ اجتماعي: كارآفرينان‌ اجتماعي‌ اصلاحگر وتحول‌گرا با يك‌ ماموريت‌ اجتماعي‌ هستند، آنها اغلب‌ نيازها را كاهش‌ مي‌دهند به‌ جاي‌ اينكه‌ دقيقاً‌ آنها را برآورد سازند در جستجوي‌ تغييرات‌ منظم‌ و پيشرفتهاي‌ قابل‌ قبولي‌ هستند. پذيرش‌ ماموريت‌ براي‌ ايجاد و بقا ارزش‌ اجتماعي: براي‌ كارآفرينان‌ اجتماعي، ماموريت‌ اجتماعي‌ اساسي‌ و بنيادي‌ است. نقش‌ كارآفريني‌ اجتماعي‌ در توسعه‌ اجتماعي‌ اين‌ است‌ كه‌ نمي‌تواند مزاياي‌ خصوصي‌ ايجاد شده‌ براي‌ افراد را كاهش‌ دهد. سودآوري، ايجاد ثروت‌ و پاسخ‌ به‌ تمايلات‌ مشتريان‌ بخشي‌ از اين‌ مدل‌ است.11

اسلاید 12: شناسايي‌ و ترغيب‌ سرسختانه‌ فرصتهاي‌ جديد: درجايي‌ كه‌ ديگران‌ مسائل‌ و مشكلات‌ را مي‌بينند كارآفرينان‌ فرصتها را شناسايي‌ مي‌كنند. جزء اصلي‌ كار آنان‌ اصرار و پافشاري‌ براي‌ پيش‌بيني‌ و قضاوت‌ است. آنان‌ با شناسايي‌ فرصتهاي‌ جديد و پافشاري‌ و اصرار در آن‌ و ترغيب‌ هدف‌ خود قادرند به‌ موانع‌ موجود غلبه‌ كنند. به‌كارگيري‌ فرايند مستمر نوآوري، سازگاري‌ و يادگيري: كارآفرينان‌ مبتكر و نوآورند، به‌ گفته‌ شومپيتر:كارآفرينان‌ نيازي‌ نيست‌ كه‌ جزء مخترعان‌ باشند بلكه‌ آنها به‌ سادگي‌ نياز ديگران‌ را جهت‌ ابداع، ازطريق‌ آفرينش‌ ايده‌هاي‌ جديد برطرف‌ مي‌كنند. آنان‌ به‌ انجام‌ كارهاي‌ تازه‌ و توسعه‌ مدلهاي‌ جديد مي‌پردازند و پيش قدم‌ در ارائه‌ نگرشهاي‌ جديدند. اقدام‌ جدي‌ و بي‌باكانه‌ به‌وسيله‌ منابع‌ دردسترس: آنها در انجام‌ دادن‌ كارهايشان‌ با حداقل‌ منابع‌ و جذب‌ حداقل‌ منابع‌ از ديگران، مهارت‌ خاصي‌ دارند. و آن ها تحمل‌ ميزان‌ ريسك‌پذيري‌ سهامدارانشان‌ را درك‌ و شناسايي‌ مي‌كنند.12

اسلاید 13: هدايت جامعه به سوي کار و کارآفرينياستاد دانشگاه کار آفريني تاکيد کرد: طرح بنگاه هاي زودبازده موجب شده تا مردم خود کارآفريني را به وجود آورند و اين طرح کارآفريني در جامعه را گسترش مي دهد.دکتر رضا زعفريان با اشاره به انتقادهاي اخير در مورد بنگاه هاي زودبازده گفت: راه اندازي بنگاه هاي زودبازده در تمام دنيا طرح بسيار مهمي است که مي تواند فرهنگ کارآفريني را در جامعه گسترش دهد.استاد دانشگاه کارآفريني تصريح کرد: بنگاه هاي زودبازده نبايد جايي براي خرج کردن پول باشند،در هيچ جاي دنيا تنها راه تامين منابع از طريق بانک ها نيست در حالي که در ايران براي تامين منابع تنها يک گزينه وجود دارد و آن بانک ها هستند.13

اسلاید 14: سابقه كارآفريني در ايران و جهاندر اوايل سده شانزدهم ميلادي كساني را كه دركار مأموريت نظامي بودند كارآفريني مي خواندند.حدود سال 1700 ميلادي به بعد درباره پيمانكاران دولت كه دست اندركار امور عمراني بودند، از لفظ كارآفرين زياد استفاده شده است .ژوزف شومپيتر با ارائه نظريه توسعه اقتصادي خود در سال 1934 كههمزمان با دوران ركود بزرگ اقتصادي بود، موجب شد تا نظر اومورد توجه قرار گيرد و به همين دليل وي را «پدر كارآفريني»لقب داده‌اند.جامعه شناسان، كارآفريني را به عنوان يك پديده اجتماعي در نظر گرفته و به بررسي رابطه متقابل بين كارآفرينان و ساير قسمتها و گروههاي جامعه پرداخته‌اند. 14

اسلاید 15: خانواده و كارآفرينيخانواده، كانوني است كه درشكل‌گيري ويژگيهاي فردي و اجتماعي مي‌تواند نقش حياتي ايفا كند. ساختار جديد خانواده درجامعه امروز و به تبع خروج زن از خانه،باعث بروز خلاقيت و نوآوري در هر دو جنس زن و مرد شده است. بدنبال اين تغيير نگرش؛ شيوه توليد،‌ سبك زندگي و نقش‌هاي والدين در درون خانواده نيز دچار دگرگوني شد.هر كدام از والدين با رفتار خود مي‌توانند در رشد اعتماد به نفس،‌خلق ايده‌هاي جديد در خانواده و تعيين مسير شغلي فرزندان، نقش‌هاي اساسي را ايفاء كنند. خانواده كانون اصلي انديشه كار و تلاش و پرورش روحيه خلق ايده و كاردر افراد می باشد.ميزان تحصيلات، نوع شغل والدين، ساخت خانواده، روابط خانوادگي (خصوصاً رابطه والدين با فرزندان)، درآمد خانواده و ميزان برخورداري از امكانات رفاهي در شكل‌گيري «فرهنگ كار» در خانواده مي‌تواند تأثير داشته باشد.15

اسلاید 16: كارآفريني، فرآيندي اكتسابي است و خانواده در شكل‌گيري اين فرآيند نقش اساسي را ايفاء مي‌كند. زيرا، خانواده مي‌‌تواند عنصر پويايي و تحرك را به ژرفاي وجود افراد تحت نفوذ و وابسته به خود تزريق كند.نقش و اهميت خانواده به عنوان كانون انديشه نوگرايي، در ايجاد روحيه خلاقيت و نوآوري در افراد، گسترش روحيه كارآفريني و توسعه كسب و كار جديد در جامعه، انكار ناپذير است.خانواده مي‌تواند افراد را از مشكلات پيش‌رو از جمله؛ بيكاري، فقر، اعتياد، فساد و... برهاند و آنها را در مسيرهاي شغلي كه مولد سرمايه وفرصت‌هاي جديد است،‌هدايت نمايد. 16

اسلاید 17: مراحل توسعه كارآفريني توسط خانواده در جامعه1 ـ مراحل نهادينه كردن «فرهنگ كارآفريني»2ـ تعيين مسير شغلي3ـ توانمندسازي ( يادگيري فن‌آوريهاي جديد) 4ـ راه‌اندازي و اداره كسب و كار اقتصادي17

اسلاید 18: نتایج كسب و كار اقتصادي توسط خانواده در جامعه: ايجاد و توسعه اشتغال در بخش‌هاي اقتصادي كشور و به تبع آن استقلال اقتصادي خانواده‌ها دگرگوني در روند توليد با استفاده از تكنولوژي پيشرفته و بدنبال آن تغيير در فرهنگ مصرف تنوع شغلي و ايجاد رقابت گسترده در بازارهاي اقتصادي بسط و توسعه صادرات با اتكاء ‌به منابع موجود در كشوركاهش نرخ بيكاري و تورم و بدنبال آن كاهش آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه 18

اسلاید 19: تغییرات جمعیت و تاثیر ان در توسعه کارافرینی کارافرینی عامل مهمی در توسعه است. جمعیت یکی دیگر از عوامل رشد اقتصادی است. افزایش جمعیت موجب رکورد اقتصادی میگردد، اگرچه در مرحله اول موجب تقاضای بیشتری میشود ولی در طولانی مدت ، باعث افزایش هزینه تولید و کاهش بهره وری زمین میشود که خود عامل افزایش قیمت است. افزایش قیمت باعث بالا رفتن دستمزد ها و در نتیجه سود کمتری برای سرمایه داران است، با توجه به سود کمتر، میزان سرمایه گذاری تقلیل یافته و چرخه رشد اقتصادی متوقف میشود. اقتصاددانان تصدیق کرده اند که یک فرد باید منابع (زمین ، کار و سرمایه) تولید را در جهت تولید به حرکت دراورده. این شخص کارفرما و فعالیت او کارافرینی نامیده میشود. اقتصاددانان پدیده توسعه اقتصادی را از نقطه نظر سرمایه داری تحلیل کرده و کارفرما به عنوان ، مالک، سرمایه گذار یا موسس عوامل تولید فرض شده است تصمیم های او بر مبنای سود بیشتر و بازگشت سرمایه گرفته میشوند.19

اسلاید 20: نقش کارآفرینان درتوسعه اقتصادی جامعهکارآفرینان، درتوسعه ی اقتصادی جامعه نقش مهم و محوری ایفاد می کنند کارآفرینان، مسوول نوآوری درجامعه هستند و توانایی لازم را جهت علمی کردن توانمندیهای خود دارند. کارآفرینان موفق خواهان تغییر درموقعیت اقتصادی و اجتماعی خود و جامعه بوده و برای تحقق اهداف خود با اندیشه عالی وارد کار می شوند .تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد سه عنصر اساسی در کارآفرینی می باشد, فعالیت‌های بیشتر کارآفرینان باعث افزایش میزان درآمد سرانه و در نهایت ارتقای سطح زندگی مردم ، ایجاد موقعیت‌های تجاری جدید و شکل‌گیری بیشتر صنعت و تحرک در جامعه می شود. 20

اسلاید 21: ویژگی های کارافرین در مقایسه با افراد جامعه : - اعتماد به نفس - خلاقيت - خوش بيني - توانا در برخورد با مردم - انرژي زياد - ابتكار - ادراكي بودن - دور انديشي - پشتكار - انعطاف پذيري - داراي منافع كافي - رهبري پويا - اتخاذ ريسك حساب شده - نياز به موفقيت - داراي مهارتهاي متعدد - مسئول و پاسخگو - واكنش مثبت در مقابل چالشها - استقلال - سوداگر 21

اسلاید 22: توسعه فرهنگ و دانش كارآفريني از طریق دانشگاه هادانشگاه‌ها می توانند با مطالعه بازخور فعاليت‌هاي خود هرچه بيشترتوسعه كارآفريني را بين دانشجويان و اعضاي هيات علمي مورد توجه قرار دهند و بخش مهمي از تحقيقات دانشگاهي را در خدمت نيازهاي اقتصادي – اجتماعي جامعه قرار دهند. 22

اسلاید 23: نقش رسانه ها در کارافرینی رسانه‌ها به ويژه صدا و سيما می توانند جامعه را با کارافرینی اشنا کنند. صدا و سيما مي‌تواند با ارائه برنامه‌هاي توليدي، سينمايي و برگزاري مسابقه در اين زمينه نقش موثري را ايفا كند.23

اسلاید 24: سرمايه اجتماعي و بازار سرمايه در کشور محور اصلي رشد اقتصادي در كشور ما يعني سرمايه‌گذاري و پس‌انداز به شدت تحت تاثير «اعتماد» مردم و بخش‌خصوصي به سياست‌هاي دولت و بانك مركزي است. يك سياست خوب براي جلب اعتماد بايد سه ويژگي داشته باشد: «به‌موقع» باشد، يعني در مناسب‌ترين زمان مطرح و اجرا شود. «تداوم» داشته باشد. با ساير سياست‌ها «سازگاري» داشته باشد. 24

اسلاید 25: تاثیرات اقتصادی و اجتماعی کارافرینان در جامعه اقتصاد ما وقتي شكوفا مي شود و كارگر وقتي به رفاه مي رسد كه كارآفرين به عنوان كسي كه سرمايه خود را به جريان مي اندازد، محترم باشد. از نظر جامعه شناسان و جمع کثیری از اقتصاد دانان و صاحب نظران و دانشمندان، کارافرینان موتور حرکت و رشد اقتصادی یک جامعه هستند که در یک محیط رقابتی و شرایط عدم تعادل، جامعه را به حرکت در می آورند و توسعه می بخشند. کارافرین معتقد است که فرهنگ کارافرینی در سطح تعاملی انسان ها با یکدیگر شکل میگیرد و شخصیت، ارزش ها، نگرش ها و باور های فرد نسبت به کارافرینی تحت تاثیر تعامل وی با سایر افراد جامعه شکل گرفته و تکامل پیدا میکند. اگر بخواهيم مشکلات کشور حل شود بايد به منابع انساني توجه بيشتري نشان دهيم چرا که اين منابع  ما را در جهت پيشرفت سوق خواهد داد. کارآفريني شناخت فرصت ها و استفاده بهينه از آنها است که بازنشستگان مي توانند در اين زمينه موثر باشند.25

اسلاید 26: جامعه و باورها و ارزش های ان نقش مهمی در ایجاد کارافرین دارند و همچنین کارافرینان نیز نقش بسیار موثری در ایجاد تحولات ارزشمند و نجات جامعه از بند عادات و سنت های بی اساس و بی فایده اما مرسوم ایفا می نمایند. کارافرینان در اجتماع سبب پویایی و افزایش بهره وری شده و در سطح اجتماع ارزش کار را افزایش می دهند و روحیه سعی و تلاش را در بدنه جامعه بالا میبرند. کارافرینان سبب تشویق جامعه به کارهای خلاق و کارافرینانه میشوند و همین امر سبب رشد و بالندگی در اجتماع میشود.26

اسلاید 27: زمانیکه کارافرینی به عنوان یک شیوه زندگی توسط اکثریت افراد یک جامعه پذیرفته شود، ان جامعه بسیار سریع توسعه می یابد؛ زیرا کارافرینی موارد زیر را ایجاد میکند: اشتغال انتقال تکنولوژی بهبود کیفیت زندگی نوآوری و انعطاف محیط تولید رفاه، ثروت و سرمایه تحریک و تشویق حس رقابت ترغیب و تشویق سرمایه گذاری در تولید کشف منابع جدید، سامان دهی و استفاده اثر بخش از آنها27

اسلاید 28: تاثیرات اقتصادی و اجتماعی کارافرینی بر جامعه بطور کلی توانایی اشخاص برای ارائه نوع کالا و خدمتی که دیگران نیاز دارند، در زمان مناسب و مکان مناسب و به افراد مناسب و با قیمت مناسب را کارافرینی میگویند. زمانی که کارافرینی به عنوان شغل توسط بسیاری از اعزای یک جامعه پذیرفته شود، ان جامعه بسیار سریع توسعه میابد.28

اسلاید 29: نفع های حاصل از کارافرینی در جامعه کارافرینی موجب اشتغال می شود کار آفرینی در قالب تعاونیها می‌تواند اشتغال را در جامعه رونق بخشد. زمانیکه کارافرینان یک شغل جدید را شروع میکنند، حداقل به یک یا دو کارمند استخدامی نیاز دارند تا کارهای خود را سامان بخشند. بعضی از افراد صدها نفر را استخدام میکنند.هر جامعه خواستار اشتغال تمامی افراد شایسته و نیروی های کار خود است. وقتی افراد شاغل باشند، قادر به تامین نیازهای خانواده خود از نظر تغذیه و مسکن، بهداشت و درمان و تحصیل بوده و از طریق پرداخت مالیات بر درآمد کمک بزرگی به دولت می کنند.29

اسلاید 30: .2 کارافرینی کیفیت زندگی را بهبود می بخشد کارافرینان پیوسته در حال ابداع و توسعه کالاها و خدمات جدید هستند . آنها همین طور به دنبال روش هایی هستند که این کالاها و خدمات به طور موثرتر تولید شوند. این گونه تلاش های بدیع، موجب تولید ماشین آلات بهتر و سیستم های تولید موثر تر می شود. تعهدات کارافرینی موجب بهبود دائمی استانداردهای زندگی می شود. ارتقا محصولات جدید و انجام خدمات مورد نیاز، زندگی را راحت تر و ساده تر می کند. برای مثال آشپزی توسط کارافرینان متحول گشته است. امروزه ما با وسایل جدیدی مانند زودپز های جدید ، فرهای ماکروویو، پلوپزها ،ارام پزها پخت و پز می کنیم. نرخ مرگ و میر به طور قابل ملاحظه ای تقلیل یافته و عمر متوسط انسان به کمک شیوه های نوین پزشکی افزایش یافته است . تمامی این بهبودها موجب چیزی که ان را " کیفیت زندگی " می نامیم ، می شود.30

اسلاید 31: .3 کارافرینی موجب توزیع متناسب درآمد می شود با وجود کارافرینان بیشتر در یک زمینه ، آنها خود یکدیگر را مورد نظارت قرارداده و موجب تعادل یکدیگر می شوند. وقتی درآمد به طور متناسب توزیع شود، کارافرینی شکوفا می گردد. مردم برای خرید محصولات و کالاهای مورد نیازشان پول بیشتری دارند و سود بیشتری به کارافرینان می دهند.آنها حتی می توانند در کارهای خودشان سرمایه گذاری کنند و موجب افزایش عرضه کارافرینان شوند. درآمدی که به طور متناسب توزیع شده باشد به معنای قشر فقیر کمتر می باشد. ریشه کنی فقر به حل مشکلات اجتماعی ، مانند ارتکاب جرائم ، قصور جوانان و سوء تغذیه ، کمک می کند.31

اسلاید 32: .4 کارافرینی موجب بهره برداری از منابع و فعال شدن آنها برای بهره وری عظیم ملی می شوداگر از منابع کشور ما به خوبی استفاده شود از نظر اقتصادی سریع تر توسعه می یابد.کارافرینی همچنین راهی برای استفاده بهینه ازمنابع مالی خانواده و پس اندازهای شخصی ایجاد می کند که در غیر این صورت ممکن است صرف اهداف غیر موثر (مانند قمار) یا تجمل گرایی( مانند خرید اقلام وارداتی ) گردد.32

اسلاید 33: .5 کارافرینی موجب سود اجتماعی از طریق دولت میشودبا درآمدهایی که دولت از طریق مالیات، حقوق گمرکی و واگذاری پروانه کارافرینان اخذ میکند (بدون در نظر گرفتن مالیاتی که کارگران این کارافرینان پرداخت میکنند) میتوانند در پروژه های مختلف، مانند ساختن جاده ها و پل ها، سرویس ها و تسهیلات پزشکی و آموزشی، حفظ صلح و آرامش و دیگر موارد سرمایه گذاری کند.33

اسلاید 34: كارافريني و اشتغال فعاليت کارافرینان منجر به افزايش سطح اشتغال در جامعه ميشود. شركت هاي كوچك كارافرين ، سهم بالايي در كارهاي جديد ايجاد شده دارند. از اين رو فراهم كردن زمينه اشتغال افراد در شركت هاي كوچك را نمي توان توسعه كارافريني قلمداد كرد و تا زمانيكه سه ويژگي نواوري ، رشد مستمر و خلق ارزش در شركت هاي كوچك به صورت بالفعل در نيايد نمي توان انها را كارافرين ناميد. هرگونه سرمايه گذاري كه باعث ايجاد اشتغال در يک شركت كوچك يا بزرگ ميشود و يا هرگونه مهارت فني و حرفه اي كه احتمالا موجب به اشتغال ميشود ، را نميتوان كارافريني نام نهاد زيرا كارافريني سه نتيجه مفيد براي جامعه دارد : نخست ثروت و رفاه و دوم نواوري راديكال يعني نواوري هاي تاثيرگذار در عرصه اقتصادي و سوم اشتغال مفيد.34

اسلاید 35: فرايند كارافريني ايجاد و تاسيس شركت هاي جديد در جامعه نتيجه فرايندي است كه عوامل زيادي بر ان تاثير ميگذارند و كارافرين بسته به فعاليت هایي كه در جهت تاسيس شركت انجام ميدهد، مورد مطالعه قرار ميگيرد.35

اسلاید 36: عوامل موثر بر فرايند كارافريني .1 شرايط اقتصادي و بازاري :منابع مالي (دسترسي به وام هاي مختلف)نيروي كار(وجود نيروي ماهر)تسهيلات فيزيكي (دفتر كار ، سوله)زير ساخت هاي اقتصادي (جاده و ارتباطات)خدمات تخصصي ( حسابداري ، مشاوره )محيط اقتصادي كلان ( تورم ، نرخ بهره ( 36

اسلاید 37: .2 ساختار و پويايي صنعت :اندازه بازار رشد بازار ساختار بازار و صنعتتمركز جغرافيايي صنعتاستراتزي شركت هاي بزرگ 37

اسلاید 38: .3 چهارچوب قانون و مقررات : سيستم مالياتي سيستم حقوقيقوانين ومقررات سياست هاي حمايتي38

اسلاید 39: .4 سرمايه هاي اجتماعي :يكپارچگي يا سلسله مراتب اجتماعي ( ميزان محروميت اجتماعی، حركت افراد بين طبقات اجتماعي ) فرهنگ (احترام به كارافرينان ، احترام به استقلال ، ديدگاه نسبت به شكست در كار)شبكه كارافريني ( شبكه هاي توسعه كارافريني ، شبكه هاي شركت هاي كوچك و متوسط)پشتيباني نهادي(مراكز كمك به كارافريني ، انكوباتورها)سيستم اموزشي ( تدريس كارافريني در دوره هاي تحصيلي ، توجه به يادگيري براي عمل )39

اسلاید 40: پایان40

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید