kar_afarini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارآفرینی ۳”

کارآفرینی ۳

اسلاید 1: کارآفرینیدانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي1387/4/30مهدی سعیدی کیامعاون دفتر توسعه امور کارآفرينان

اسلاید 2: - اصول کارآفرینی-خلاقيتBusiness Plan -طرح تجاری -بازاريابي کارآفرينانه -برنامه ريزي استراتژيک

اسلاید 3: تعاريف كارآفرينىEntreprendre واژه فرانسوى در قرن شانزدهم ميلادى كارآفرينى اولين بار براى افرادى به كار برده شد كه در ماموريت‏هاى نظامى خود را به خطر مى‏انداختند.بعدها اين واژه به كسانى اطلاق شد كه مخاطره يك فعاليت اقتصادى را مى‏پذيرفتند و آن را سازماندهى، تقبل و اداره مى‏كردند.

اسلاید 4: «جفرى تيمونز» كارآفرين را ايجاد كننده يك چيز ارزشمند از هيچ مى‏داند

اسلاید 5: «ژان باتيست سى»اولين كسى بود كه بر نقش حياتى كارآفرينان در جابجايى منابع اقتصادى براساس اصول بهره‏ورى تأكيد كرد. «ژان باتيست سى» كارآفرينى را مختص فردى مى‏دانست كه منابع اقتصادى را از يك حوزه‏ى داراى بهره‏ورى و سود پایين به حوزه‏ى داراى بهره‏ورى و سود بالاتر منتقل مى‏كرد.

اسلاید 6: «رابرت هيسريچ» فرآیند كارآفرينى خلق چيزى نو كه توأم با صرف وقت و تلاش بسيار و پذيرش خطرات مالى، روحى و اجتماعى براى بدست آوردن منابع مالى،رضايت شخصي واستقلال است.

اسلاید 7: «مك‏كله‏لند» تعريف گسترده‏ترى از كارآفرينى بيان مى‏كند و فرآیند كارآفرينى را فراتر از شغل و حرفه، بلكه يك شيوه‌ی زندگى تعبير مى‏نمايد؛ به طورى كه خلاقيت و نوآورى، عشق به كارو تلاش مستمر، پويايى، مخاطره پذ يرى، آينده نگرى، ارزش آفرينى،آرمان گرايى، فرصت گرايى، نياز به پيشرفت و مثبت انديشى، زير بنا و اساس زندگى كارآفرينانه مى‏باشد؛ در اين زندگى شكست به معنای پله‏اى براى بالا رفتن و موقعيتى براى آموختن است.

اسلاید 8: در دنیای کارآفرینیشکست تصور ناقصى از واقعيت مبهمی است كه در هدف وجود دارد؛ شکست واقعه‏اى است كه هنوز فوايد آن تبديل به سود نشده است. مى‏گيرد. هدف اصلى از كار و فعاليت، ارضای حس كنجكاوى، تحقق بخشيدن به آرمان‏ها، آزادسازى انرژى‏هاى ذهنى و تبديل آنها به ايده‏هاى عملى و درنهایت خلق ارزش است و همه چيز تحت الشعاع آرمان شخص قرار

اسلاید 9: ويژگى‏هاى كارآفرينان‏خلاقيت و نوآورى‏، نياز به توفيق، مخاطره پذيرى، خلاقيت و نوآورى، مسئوليت پذيرى، استقلال‏طلبى، داراى مركز كنترل درونى‏بصيرت، كاردان، پرتلاش، داراى اعتماد به نفس، دستاوردگرايى و هدف‌گرايى نام برد.

اسلاید 10: رويكرد رفتارى كارآفرينان‏ از موقعيت‌هاى اقتصادى استفاده مى‏كند تصميم مى‏گيردسرمايه را جذب مى‏كند و آن را افزايش مى‏دهدبراى آينده برنامه‏ريزى مى‏كندتوليدات خود را با سود مى‏فروشد

اسلاید 11: باورهای اشتباه راجع به کارآفرینیكارآفرينان اهل عمل هستند نه اهل انديشهكارآفرينان متولد می‌شوند، ساخته نمی‌شوندكارآفرينان همه مبتكرين هستندكارآفرينان وصله‌هاي ناجور علمي و اجتماعي مي‌باشندكارآفرينان تنها به دنبال سود هستند و تمام نياز ایشان پول است تمام نياز كارآفرينان خوش شانسي استبراي كارآفرينان بي‌اطلاعي نعمتي استكارآفرينان در جستجوي موفقيت، شكست‌هاي زيادي را تجربه مي‌كنندكارآفرينان حد نهايي خطرپذيران هستند

اسلاید 12: خلاقيت ، نوآوري و کارآفرينيخلاقيت يك توانايى فردى است كه مى‏تواند به يك اختراع يا ايده‏اى بكر توسط فرد خلاق منجر شود. نوآورى فرآیندی است كه اختراع يا ايده را به محصول يا خدمتى كه قابل عرضه در بازار است تبديل مى‏كند. كارآفرينى ويژگى فردى است كه با عزمى راسخ و با وجود موانع بسيار در رساندن يك محصول و يا ارایه‏ی خدمت جديدى به بازار فرآیند نوآورى را با موفقيت هدايت مى‏كند.

اسلاید 13: فاصله ما تا آرمانهایمان کشش خلاق است . منبع انرژی است .انگیزه ای برای حرکت و تلاش وکوشش به شرطي كه آرمانها واضح باشند.

اسلاید 14: پرورش خلاقيت1ـ جلوگيرى از قضاوت فورى‏2ـ درك اصل مطلب‏3ـ شك و ترديد4ـ تجسم قوى‏5ـ تخيل‏6ـ نگرش جديد

اسلاید 15: موانع خلاقيت‏1ـ آموزش ناهمسو با كارآفرينى و خلاقيت2ـ استفاده از الگوهاى قالبى3ـ شتابزدگى در ارزيابى4ـ تأكيد بر مفروضات قبلى5ـ فشارهاى اجتماعى6ـ چاره‏جويى‏هاى كوتاه مدت7ـ عدم تمایل به تغییر

اسلاید 16: مثال: 9 دايره زير را تنها با 4 خط مستقيم به هم پيوسته به يكديگر وصل كنيد.مساله، به روشي غير از راه‌حل‌هاي معمول حل مي‌شود.

اسلاید 17:

اسلاید 18: توصيه‏هايى براى خلاقيت از اين تيپ مفاهيم بپرهيزيد:اين‏ها تئورى است، اهل عمل باش. اشتباه چيز بدى است (نبايد اشتباه كرد). بازى يك عمل لغو و بيهوده است.اين به من مربوط نيست. ابله (احمق) نشو!شوخى موقوف! من خلاق نيستم.

اسلاید 19: توصيه‏هايى براى خلاقيتمتداول‌ترين جملات بازدارنده خلاقيت: نه شدني نيست (كه با تكان دادن سر و حال و هواي قاطعانه گفته مي‌شود)اين احمقانه‌ترين چيزي است كه تا به حال شنيدمآره، ولي اگر اين كار را بكني… (پيش‌بيني يك وضعيت مصيبت‌وار)ما سالها قبل اين ايده را امتحان كرده‌ايم.تا حالا كه كارها خوب پيش رفته؛ چه نيازي به اين كار هست؟من اشكالي در روند كنوني كارها نمي‌بينم.زياد عملي به نظر نمي‌رسد.تا به حال هرگز چنين كاري نكرده‌ايم.بهتر است واقع بين باشيم.براي اين كار مهلت تعيين شده ـ وقت پرداخت به ايده تو نيست.در بودجه پيش‌بيني نشده است.شوخي مي‌كني؟ بهتر است از موضوع پرت نيفتيم.اين ايده‌هاي عجيب را از كجا آورده‌اي؟

اسلاید 20: فرهنگ كار در ايران در ساختار كلى و سطح كلان جامعه، بخصوص ارزش‏هاى موبوط به نظام سياسى، ارزش‏هاى غالب بطور عمده انتسابى بوده است و ارزش‏هاى اكتسابى كه تقويت كننده‏ی كار و خلاقيت و نوآورى به عنوان ارزش فى‌نفسه است جايى نداشته يا جايگاهى محدود به خود اختصاص داده است. اهميت نسبت در اشغال مناصب و تخصيص منابع، اصل وراثت خاندانى سمت‏ها و بهره‏مندى از منابع كمياب، غلبه ارزش وابستگى و وفادارى شخصى بر لياقت و كاردانى، كه جوهره‏ی نظام سياسى موروثى در ايران را تشكيل مى‏دهد؛ از عواملى است كه در سطح كلان جامعه و فرهنگ با كار به عنوان ارزش فى‌نفسه، در تعارض بوده و كارآفرينى و خلاقيت و نوآورى را تضعيف كرده است.]15

اسلاید 21: فرهنگى كه خواستار پرورش كارآفرين باشد بايد مردم را به خاطر دستاوردهايشان و نه به خاطر مقتضيات تولدشان طبقه بندى كند.

اسلاید 22: همچنين وجود ارزش‏هايى چون اشرافي‌گرى، تجمل‏گرايى، رفاه‏طلبى و مصرف‏گرايى در فرهنگ مرتبط با نظام سياسى موروثى سبب مرگ خلاقيت و تولد مصرف زدگى شده است كه علت عمده‏ی اين معضل را بايد در وجود ثروت‏هاى ملى و استفاده‏ی نادرست و غير مدبرانه از آن جست وجو كرد.

اسلاید 23: راهکارهای توسعه‏ی کارآفرینی در ایراناقتصادجامعهفرهنگسیاستکارآفرینیسیاست‌گذاری و قوانینفرهنگ عمومی

اسلاید 24: ديدگاه اسلام درباره‏ی كارآفرینیبه عقيده‏ی متفكر انديشمند، اقبال لاهورى، نقص در تفكر مسلمين است. ارزش‏هاى اسلام همگى حامى كار و تلاش و كسب ثروت و قدرت مسلمين هستند. اما اين نگرشهاى غلط مسلمين است كه سبب شده است آنها نتوانند به قدرت دست يابند. به نظر مى‏رسد برداشت‌هاى غلط و ديدگاه نادرست ما نسبت به اين ارزش‏ها سبب فاصله بسيار زياد بين كارآفرينى و فرهنگ عمومى شده است. در ادامه به چند مورد از اين مفاهيم و معانى كه به صورت نادرست از آن برداشت شده است، اشاره مى‏شود.

اسلاید 25: ديدگاه اسلام درباره‏ی توكل : اسلام مى‏خواهد مردم مسلمان به خدا توكل كنند. اما توكل در قرآن يك مفهوم زنده، پويا و حماسى دارد. يعنى هر جا كه قرآن مى‏خواهد بشر را وادار به عمل كند و ترس‏ها و بيم‏ها را از انسان بگيرد،مدام متذكر مى‏شود كه از شكست نترس و به خدا توكل كن، تكيه‏ات به خدا باشد. ولى ديدگاه ما نسبت به توكل مفهومى وارونه دارد. وقتى مى‏خواهيم كارى را به تعويق بياندازيم و راجع به آن خوب فكر و تفحص و جستجو نكنيم، مى‏گوييم،به خدا توكل مى‏كنيم. در صورتى كه توكل كردن به خدا در مفهوم واقعى يعنى پذيرفتن مخاطرات و تحمل ابهام به منظور تكيه كردن به يك قدرت لايتناهى. اين باعث مى‏شود كه فرد بسيار ريسك‏پذير باشد و با دورانديشى و درايت، شجاعانه كار را پيش ببرد.

اسلاید 26: کسب و کار رادر زمره چیزهای جذاب و جالب زندگی به شمار آورید. از روی عشق و علاقه انجام دهید نه از سر ضرورت ستون اصلی توسعه ذوق و استعداد خود قرار دهید .وسیله ای برای تکامل و دستیابی ارزشهای والای اخلاقی قلمداد کنید.

اسلاید 27: تلاش تنها چیزیست که در زندگی نیاز داریم.

اسلاید 28: من قدرت خواستم و خدا مشکلاتی در سر راهم قرار داد تا قوی شوم. من دانایی خواستم خدا به من مسایلی داد تا حل کنم.

اسلاید 29: من جرات خواستم و خدا موانعی سر راهم قرار داد تا بر آنها غلبه کنم من عشق خواستم و خدا افرادی به من نشان داد که نیازمند کمک بودند

اسلاید 30: من محبت خواستم و خدا به من فرصتهایی برای محبت داد. « من به هر چه که خواستم نرسیدم ...اما به هر چه که نیاز داشتم دست یافتم»

اسلاید 31: به اميد ديدارwww.omid20.com

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید