کسب و کار فروش و بازاریابی

کاربرد اقتصاد مهندسی در نگهداری و تعمیرات

eghtsad-mohndsi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد اقتصاد مهندسی در نگهداری و تعمیرات”

کاربرد اقتصاد مهندسی در نگهداری و تعمیرات

اسلاید 1: ﷽نام درس :تاریخ :

اسلاید 2: کاربرد اقتصاد مهندسی در نگهداری وتعمیراتتهیه کننده :استاد مربوطه :

اسلاید 3: (1) . تغییر ارزش مبالغ نقدینگی با تغییر زمان ( ارزش زمانی پول ) ارزش واقعی یک مقدار مشخص پول که ممکن است به صورت سرمایه گذاری یا هزینه به جریان بیفتد ، بستگی به تاریخ و لحظه دقیق به جریان انداختن مبلغ موردنظر دارد . برای مثال ، ارزش یک میلیون ریال پولی که امروز باید برای خرید یک دستگاه ماشین تولیدی مصرف گردد با یک میلیون ریال پولی که طبق برنامه ریزی باید سال آینده برای خرید یک دستگاه ماشین تولیدی مصرف گردد برابر نیست . یک میلیون ریال مبلغ نقدینگی امروز را می توان برای مثال در بانک به صورت پس اندار ذخیره نمود . در صورتیکه نرخ بهره بانکی ۱۰ درصد در سال باشد ، در انتهای سال ، جمع سرمایه و بهره به ۱/۱ میلیون ریال خواهـد رسید . بنابراین می توان گفت ارزش یک میلیون ریالی که باید هم اکنون صـرف شـود بـرابـر است با ارزش ۱/۱ میلیون ریالی که باید یک سال آتیـه بـه مصرف برسد . به عبارتی ارزش فعلی یا ارزش امروزی مبلغ ۱/۱ میلیون ریال که باید یک سال آتيـه مـصرف شود ( با نرخ بهره ۱۰ درصد در سال ) برابر با یک میلیون ریال می باشد . در بسیاری از تصمیم گیری ها در مدیریت فنی و مهندسی نت ، از جمله تعویض دستگاههای فرسوده با دستگاههای نو که احتیاج به سرمایه گذاری و صرف هزینه خواهد داشت ، لازمست انواع سیاستهای ممکن مورد مقایسه قرار گرفته و بهترین سیاست یا گزینه انتخاب شود .

اسلاید 4: در هر یک از سیاستهای ممکن احتمالاً مبالغ و تاریخهای صرف پول (یا به جریان انداختن نقدینگی ) به صورتی متفاوت برنامه ریزی می شود . برای مثال ، ممکن است شرایط فروش یک ماشین تولیدی توسط سه شرکت فروشنده با سه سیاست مختلف پیشنهاد شده باشد . شرکت اولی تقاضای دریافت جمع قیمت ماشین را بـه صـورت نقـد داشته باشد . شرکت دومی مبلغی از کل قیمت را به صورت نقد خواسته و بقیه را به صورت اقساط ظرف سه سال آینده بخواهد ، و شرکت سومی مجموع قیمت ماشین را به صورت اقساط سالیانه ، از ابتدای سال آینده به مدت ۱۰ سال تقاضا نماید . برای ارزیابی و مقایسه این سه سیاست لازمست یک مبـدأ مشترک زمانی برای آنها در نظر گرفته شود . آنگاه ارزش هر یک از مبالغ نقـدی یـا اقساط در سیاستهای مختلف بر مبنای این مبدأ مشترک زمانی محاسبه شـود تا نتایج با یکدیگر قابـل مقایسه باشند . در صورتیکه این مبدأ مشترک زمانی تاریخ حال ( یا تاریخ امروز ) منظـور شـده و ارزش هر یک از مبالغ نقدینگی بر مبنای ارزش امـروز محاسبه شـود ، نتیجه حاصله را ارزش فعلی مبالغ مورد نظر می گویند . در یک حالت کلی ، نرخ بهره را برابر با : درصد در سال در نظر می گیریم . بنابراین ، مبلغی برابر با Pکه امروز سرمایه گذاری می شود ، پس از ۸ سال همراه با بهره ای که به طور سالیانه به آن تعلق گرفته است به مقدار F خواهد رسید .فرمول 1

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید