کتاب نظارت و راهنمایی تعلیماتی فصل ۲
اسلاید 1: نظارت وراهنمایی تعلیماتی
اسلاید 2: فصل سوم:قسمت اول از صفحه 67تا 80
اسلاید 3: ضرورت نظارت و راهنمایی تعلیماتیانسانها از هنگام تولد تا مرگ مستقیم و غیرمستقیم از طرف افراد خانواده نهادهای مختلف در زمینه ها و جنبه های گوناگون راهنمایی می شوند گرچه این راهنمایی ها سالهای اولیه زندگی بیشتر در حول و حوش بعد جسمی متمرکز است.
اسلاید 4: پرداختچی به نقل از سرجیوانیچنین می نویسد اگر معلمان از نظر شایستگی دانش حرفه ای و تجربیات شغلی خود نیازی به برنامههای آموزشی نداشتند ویا درباره مسائلی چون فضای سازمانی مناسب آموزش و پرورش و ایجاد روحیه مساعدی برای تدریس مطلوب و همچنین زمینه ای که موجبات دائمی معلمان و مدیران را فراهم سازد پول ،و یا کوششی صرف نمی شد، به نظارت و راهنمایی تعلیماتی هرگز نیازی نبود
اسلاید 5: نیاز معلمان به راهنماها معلمان به سبب تغییرات شگرف عصر حاضر، در استفاده بهینه از شیوههای نو در تدریس نیاز به همکاری همفکری و راهنمایی افراد واجد صلاحیت چهار راهنماهای تعلیماتی دارند زیرا راهنماهای تعلیماتی افرادی هستند که به صورت رسمی به وسیله سازمان آموزش و پرورش برگزیده و مشغول به کار شده اند تا هم زمینه بهبود مواد درسی و تدریس و هم بهبود کیفی یادگیری دانش آموزان را در محیط های آموزشی فراهم آورند
اسلاید 6: شیرازی به نقل از اسپنسر چنین می نویسد راهنماهای تعلیماتی به منظور افزایش اثربخشی فعالیت های گوناگون آموزشی معلمان باید پاسخگوی نیازهای فوری کارکنان آموزشی مدارس وی این نیازها:1_ نیاز به رشد شخصی و حرفه ای2_ نیاز به بهبودی و موفقیت در کارها3_ نیاز به روابط شخصی با دیگران4_ نیاز به کار گروهی برای رسیدن به هدفهای آموزشی مدرسه می داند
اسلاید 7: صاحب نظران(( نقش)) راتا ثیر و تاثیرات اجتماعی که از موقعیت فرد در یک نظام اجتماعی حاصل می شود تعریف می کند نظارت و راهنمایی تعلیماتی از جمله موقعیت های مهم اجتماعی به شمار می رود.راهنمای تعلیمات ای در صورتی در انجام وظایف خود موفق خواهد بود که:1_ درباره تعلیم و تربیت و مقاطع آن، به خصوص مقطع ابتدایی تجربه کافی اندوخته باشد2- نقات قوت و ضعف جامعه خود را بشناسد3_ توانایی رهبری و راهنمایی مدیران، معلمان و دانش آموزانی را که با آنها کار می کند داشته باشد
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.