کمیته راهبری پروژه Project Steering Committee
اسلاید 1: کمیته راهبری پروژهProject Steering Committee
اسلاید 2: عنوانکمیته راهبری پروژهنوعابزارمراحل استفادهطراحیموضوعتجزیه و تحلیل ، بازنگریسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: کمیته راهبری پرژوه بدنهای کلیدی در ساختار حاکمیتی است که مسئولی برای مسائل کسب و کار در ارتباط با پروژه بوده که تضمین تحویل خروجی های پروژه و دستیابی به نتایج پروژه را تضمین می کند. این شامل تصویب استراتژی بودجوی، تعریف و تحقق نتایج، نظارت بر خطرات،کیفیت و جدول زمانی، سیاستگذاری و منابع تصمیم گیری و ارزیابی درخواست ها برای تغییرات به دامنه پروژه می باشد. عضویت توسط حامی پروژه تعیین و ممکن است شامل موارد ذیل باشد:•حامی پروژه بطور معمول ریاست جلسات را بعهده دارد•صاحبان کسب و کار•نمایندگان با تخصص اداره امور مدیریت پروژه•نمایندگان از ذینفعان کلیدی انتخاب شده•کارشناسان از درون سازمان•خارج سازمان، نمایندگان مستقل که ممکن است حسابرسان عادل، مشاوران با کیفیت مشاوران متخصص و یا نمایندگانی از یکی دیگر از سازمان ها باشند.قابل توجه است که مدیر پروژه از اعضای این کمیته نمی باشد. وی توسط کمیته راهبری بمنظور اطمینان از کار پروژه انجام شده تحت قرارداد می باشد درحالیکه کمیته راهبری پشتیبانی، هدایت و نظارت اجرایی را فراهم می نماید. مدیر پروژه بطور معمول بمنظور ارائه گزارشات و صحبت در مورد آن و نیز پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی اعضا، در جلسات کمیته راهبری شرکت خواهد کرد. یک منبع اضافی (مانند یکی از اعضای تیم پروژه و یا کارکنان اداری) ممکن است جهت به کمک مدیر پروژه برای ثبت زمان و تصمیمات مجمع در جلسه شرکت نماید.
اسلاید 4: در مجموع، نقش یک کمیته راهبری این است که:•داشتن مسئولیت برای امکان سنجی پروژه، طرح کسب و کار و دستیابی به نتایج•اطمینان یافتن از اینکه حیطه پروژه همتراز و همراستا با الزمات توافق شده صاحبان کسب و کار و گروه های ذینفعان کلیدی باشد.•ارائه آن به طور مستقیم در پروژه با راهنمایی در مورد مسائل کسب و کار پروژه درگیر شده•اطمینان از اینکه تلاش و صرف هزینه برای انتظارات ذینفعان مناسب می باشد.•اطمینان حاصل شود که استراتژی ها جهت مقابله با تهدیدهای بالقوه برای موفقیت پروژه شناسایی شده اند و بطور منظم ارزیابی گردد.•رسیدگی به هر گونه مسئلهای که پیامدهای عمده برای پروژه دارد•حفظ تحت کنترل بودن محدوده پروژه در صورت وجود مسائل نوظهور و تغییرات•رفع تفاوتها در نظر و رویکرد و حل و فصل اختلافات ناشی از آنها•گزارش پیشرفت پروژه به کسانی که در سطوح بالا مسئولیت دارند.•افراد اعضای کمیته راهبری به طور مستقیم مسئولیتی برای مدیریت فعالیت های پروژه ندارند اما پشتیبانی و راهنمایی برای کسانی که کار انجام می دهند فراهم می کنند. بنابراین، به صورت جداگانه، اعضای کمیته راهبری باید موارد ذیل را نیز انجام دهند که عمل آنها بدین معنی است:•اطمینان از اینکه خروجی پروژه نیازهای صاحبان کسب و کار و ذینفعان کلیدی را برآورده می سازد.•کمک به تعادل اولویت ها و منابع متعارض•فراهم نمودن راهنمایی به تیم پروژه و کاربرانی از خروجی های پروژه•در نظر گرفتن ایده ها و مسائل مطرح شده•ارتباط مثبت در خارج از کمیته در مورد پیشرفت و نتایج پروژه•بررسی پیشرفت پروژه•چک کردن پایبندی فعالیت های پروژه به استانداردهای عملی بهتر در داخل سازمان و در یک چارچوب گسترده تر
اسلاید 5: ابزارهای مرتبطنظارت بر پروژه Project Monitoringمدیریت پروژه تعریف شده Project Management Definedمزایادر حالت کلی نظارت بر وضعیت پروژه و خروجی های آن که درنهایت منجر به پیشرفت پروژه میگردد از مهمترین مزایای این کمیته می باشد.کاربردهادر سازمانها و ارگان هایی که پروژه های مختلف اجرا میگردد وجود چنین کمیتهای لازم و حیاتی می باشد.معایبممکن است در بعضی مواقع علائق شخصی در نظرات و تصمیمات اعمال گردد و باعث ایجاد تنش میان کمیته و مدیران پروژه گردد.
اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.