سایر تحقیق و پژوهش

گردآوری داده در پژوهش علمی

Pajoohesh_keyfi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گردآوری داده در پژوهش علمی”

گردآوری داده در پژوهش علمی

اسلاید 1: 3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 2: Data collection of Qualitative Research3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 3: Characteristics of Qualitative data collection:Flexible, elasticHolisticresearcher involvement Variety of data collection strategies3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 4: Data Collection PlanBasic decision is use of:Existing dataHistorical dataExisting data set (secondary analysis)New data, collected specifically for research purposes3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 5: Data Collection and AnalysisCollection and analysis can be closely intertwinedConsider sources and methods of collectionCollectionCollectionCollectionAnalysisAnalysisAnalysis3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 6: Need to think on data collectionRecord the time/place of the interview3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 7: TriangulationCompares the results from either two or more different methods of data collection (e.g. interviews and observation) or, more simply, two or more data sources (e.g. interviews with members of different interest groups)3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 8: دکتر منصوره فراهانیروش های گردآوری داده هاروش تئوری پايه مستلزم استفاده از چندين روش جمع آوری داده برای پوشش دادن به ابعاد مختلف پديده مورد بررسی است. معمولا از روش های مختلفی مانند مشاهده، مصاحبه های فردی يا گروهی، يادداشت های روزانه و ساير اسناد از جمله نامه يا حتی روزنامه برای تولــــيد داده ها استفاده می شود؛ هر چيزی می تواند منبع داده ها باشد (اشتراوس و كوربين 1998).3/16/2018

اسلاید 9: جمع آوري داده هامصاحبه Interviewمشاهده ویدئوخاطرات و نوشته ها Diaries and Memories اسناد ديگر مانند نامه ها، روزنامه ها Newspapersمرور متونتجربه محقق و مواردی که در بالا نیامده است!Speziale, H. J. S., & Carpenter, D. R. (2003). Qualitative Research in Nursing (3 ed.). Philadelphia: Lippincott.3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 10: interviewدکتر منصوره فراهانی3/16/2018

اسلاید 11: نكته هاآشنایی با پدیده ی مورد نظرآشنایی با ادبیات مشارکت کنندگانآشنایی با تکنیک مصاحبهسفر به اعماقواكنش مناسب(تعامل)توجه به غير كلامي هاتوجه به ترتيب سوالاتتوجه به زمان، شرايط مصاحبه و فرهنگ مددجوهماهنگي براي چك مجددشنونده ي خوب بودنتوجه به مهارت هاي ارتباطي3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 12: Types of questions Core questionsprobing questionsBehaviour or experienceOpinion or beliefFeelingsKnowledgeBackground or demographic 3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 13: Types of Qualitative interviewUnstructured Interview (ethnography & phenomenology& Grounded Theory)اولین باری که شنیدی ایدز داری بگو.از زندگی کردن با آقای/خانم ...(همسر مبتلا به ام اس) بگو.یک روز کاری تان را شرح بدهیدتجربه خود را در مورد فعالیت آموزش بیمار شرح بدهید؟3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 14: … Types of Qualitative interview Semi structured interviewsUse of a topic guide (interview guide)زندگی کردن با معلولیت چطوریه؟عوامل مذهبی چه نقشی در نحوه ی زندگی کردن با معلولیت داره؟اطرافیان چطور؟به نظر شما عوامل فرهنگی تاثیر گذار بر امر آموزش به بیمار چیست؟موانع فرهنگی چی؟3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 15: راهنماي مصاحبه فرآيند رويارويي اعضاي خانواده با رويداد بستري شدن بيمار در بخش مراقبت ويژه(مينا گائيني دانشگاه ع پ ایران) از زمانی برایم بگویید که به شما اطلاع دادند بیمارتان در بخش آی سی بستری شده است؟ درآنموقع چه چیزی برای شما رخ داد.چه شرايطي به شما كمك كرد كه با اين مساله بهتر روبرو شويد؟3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 16: Probingتفحص خاموش، محقق سکوت کرده و به مصاحبه‌‌شونده اجازه مي‌داد که روي گفته‌‌هايش فکرکند. تفحص پژواکي، که در اينجا محقق با تکرار آخرين بخش صحبت مصاحبه‌شونده و برگرداندن به وي او را به ادامه‌ی صحبت و يا تکميل بيشتر مطالب تشويق مي‌نمود، تفحص آها، محقق از کلماتي مثلآها و خُب ديگه چي؟” Uh-huh probing3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 17: در آخر تمام مصاحبه‌‌ها با چند سؤال باز دیگر از قبيل: فکر مي‌کنيد چيزي هست که نگفته باشيد؟ چيز ديگری به‌نظرتون نمي‌رسد؟ اگه سؤالي از من داريد مي‌تونيد، بپرسيد؟ اگه پيشنهاد یا راه حلی دارید خوشحال مي‌شوم بشنوم؟ اگه بعد از رفتن من چيزي به‌نظرتون رسيد و به يادتون آمد و يا چيزي را که بيان‌کرديد نظرتون در باره‌اش تغييرکرده دوباره مي‌تونيد با من تماس بگيريد.3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 18: Advantages of Interviews Lower costsOpportunities to clarify questions or to determine comprehensionOpportunity to collect supplementary data through observation3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 19: Types of Qualitative interviewFocus group interviewsInterviews in small groups (5-10 people)Led by a moderator (interviewer)A set of questions (topic guide)Group generates dialogue3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 20: Life histories Life historiesNarrative self-descriptions of life experiencesWritten/oralOften a chronology3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 21: دکتر منصوره فراهانی موضوع نوشتار: دانش آموز عزيز لطفا در باره موضوعات زير انشاء بنويسيد. مطمئن باشيد كه نوشته هاي بدون نام شما محرمانه خواهد ماند. تنها پايه تحصيلي، سن و جنس خود را بنويسيد. * داستان شرايطي را بنويسيد كه احساس كرده ايد در اوج سلامت و يا نا سلامتي بوده ايد ؟ * به نظر شما چه عواملي بر سلامت نوجوانان موثرند ؟ چه موانعي در راه سلامت نوجوانان وجود دارد؟3/16/2018

اسلاید 22: ObservationComplete Observerهیچ گونه تعاملی بین محقق وشرکت کننده ایجاد نمی شودObserver as participantدر برخی از فعالیتها شرکت می کندParticipant as observer( Going native)شرکت کننده به عنوان ناظر، عضو شدن در گروه3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 23: هدف از مشاهدهجمع آوری داده های دست اول از محیط طبیعی، محقق در پی آن است که دریابد که در این وضعیت چه می گذرد؟ محقق معمولا به مشاهده اعمال عادی شرکت کنندگان و ثبت تفضیلی آن ونیز توجه دقیق به حوادث غیر معمول می پردازد3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 24: یادداشت در عرصه Fieldnotesشامل توصیف کتبی مشاهدات، تجارب و مکالمات پژوهشگر در عرصه می باشد.Holloway, I., & Wheeler, S. (2009). Qualitative research in nursing and healthcare: Wiley-Blackwell.Powers, B. A., & Knapp, T. R. (2006). Dictionary of Nursing Theory and Research (3 ed.). United States of America: Springer Publishing Company.3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 25: یادداشت در عرصه شماره 3 معمولا ساعت 2 بعد از ظهر ساعت ترخیص بیماران است، این یادداشت مربوط به یک روز دوشنبه است، در بخش داخلی مردان، ساعت 2 بعد از ظهر علاوه بر ساعت ترخیص، ساعت ملاقاتی و تعویض شیفت است، بخش واقعا شلوغ است، از یک طرف پرستاران در ایستگاه پرستاری دارند شیفت تحویل می دهند و از طرف دیگر ملاقاتیهای بیماران یکی و یکی و حتی دسته و دسته وارد می شوند، سئوالات ملاقاتیها شروع می شود ببخشید خانم پرستار، آقای ....... کدام تخت خوابیده؟ پرستار در حین دادن گزارش سرش را از کاردکس بلند میکند ومی گوید، آقا اسامی بیماران روی برد نوشته، دوباره ملاقات کننده سئوال می کند ببخشید کدام برد؟، پرستار دوباره مجبور می شود جواب بدهد. بعضی اوقات هم برخی از ملاقات کنندگان مثلا یک خانم مسن می گوید مادر من سواد ندارم برد چی است خدا خیرت بده خودت بگو کدام اتاق برم و.....................در همین حین بیمار تخت 4 که مرخص است با همسرش و پسرش می آیند ایستگاه پرستاری و بالا سر پرستاری که در حال دادن گزارش است ، می ایستند و بیمار رو به پرستار می گوید خانم........... با اجازه می خواهم برم لطف کنید برگه ترخیصم را بدهید؛ در همین حین همسر بیمار از پرستار سئوال می کند راستی خانم پرستار، همسرم داروهایش را چه جوری باید بخورد، و پرستار گزارش دهنده ناگزیر یکی از پرستارها را صدا می کند و می گوید خانمX لطف کن ایشان را راهنمایی کن، پرستارX از روی نسخه بیمار تند وتند اسم داروها را می خواند و می گوید، موقعی که رفتی نسخه را بپیچی حتما بهت می گویند کی بخورد. در واقع قضیه آموزش بیمار بدین صورت شروع و خاتمه می یابد. 3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 26: دکتر منصوره فراهانینمونه يادداشت عرصه : در دبيرستان پسرانه ا لف هستيم، مصاحبه در اتاق مشاوره كه جاي نسبتا دنجي است انجام مي شود. فقط من و نوجوان مخاطبم در اتاق حضور داريم، .... مدير سرزده به اتاق وارد مي شود. براي من خيلي عاديست. مديران به خصوص درمدارس پسرانه زياد اين كار رو مي كنند حتي گهگاه سوالي رو بهانه مي كنند تا چند دقيقه اي هم در جريان كار ما باشند، اما نوجوان مشاركت كننده، با حضور مدير يكه ي سختي مي خورد، صحبتش رو يكباره متوقف مي كند. و... چند دقيقه بعد مدير از اتاق مي رود ، 3/16/2018

اسلاید 27: متون به عنوان منبع داده هاآگاهی از نظریه های های موجود می تواند در دیدگاه محقق تاثیر بگذارد.می تواند به عنوان منبع ثانویه داده ها در نظر گرفته شود.محققان با بازبینی متون در جستجوی شواهدی برای تایید یا رد ایده ها و مفاهیم مطالعه موجود می باشند.حتی قبل از شروع مطالعه، می تواند به توسعه فضای مفهومی کمک نماید.Holloway I, Wheeler S. Qualitative research in nursing and healthcare: John Wiley & Sons; 20133/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 28: متون به عنوان منبع داده هااز دیدگاه گلیزر مرور متون قبل از ورود به عرصه نباید انجام گیرد بلکه باید بعد از تحلیل و همراه با پیدایش نظریه انجام گردد.(1)از دیدگاه استراووس و کوربین، مرور مقدماتی متون در ابتدای مطالعه و مرور اصلی متون در مراحل بعدی تحقیق به منظور حمایت نظریه در حال پیدایش صورت بگیرد.(2)1.Artinian B, Giske T, Cone P. Glaserian grounded theory in nursing research: Trusting .emergence: Springer Publishing Company; 20092.Corbin J, Strauss A. Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing .grounded theory: Sage; 2008 .3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

اسلاید 29: 3/16/2018دکتر منصوره فراهانی

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید