علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

گرم شدن جهانی کره زمین

GLOBAL-WARMING-1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گرم شدن جهانی کره زمین”

گرم شدن جهانی کره زمین

اسلاید 1: گرمایش جهانی یا گرم شدن زمین پدیده ای است که منجر به افزایش دمای زمین و سطح اقیانوس ها می گردد که در نهایت باعث تغییرات عمده زیست محیطی می گردد و در پی آن اثرات مخربی را بر جای می گذارد زمانی که نور خورشید به زمین میرسد اتمسفر و سطح زمین را گرم می کند بنابر این اتمسفر زمین, حرارت آن را به صورت تابش های مادون قرمز می تاباند این باز تابها توسط گازهای متعددی از جمله گاز کربنیک, کلروفلورو کربن CFCها مجددا جذب شده و اتمسفر را گرم می کند گاز کربنیک اهمیت ویژه ای در رابطه با گرمایش جهانی دارد همچنین فعالیتهای صنعتی نیز نقش عمده ای در این زمینه ایفا می کند. **************************** IPCC (هیئت دولتی سازمان ملل تغیرات آب و هوایی ) بیان می کند : غلظت جهانی CO2 در اتمسفر در درجه اول به دلیل استفاده از سوختهای فسیلی می باشد بنابر این ما باید CO2 را به طور دائم کاهش دهیم تا از تاثیرا ت گرمایی و انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری کنیم همچنین این سازمان پیش بینی می کند ما شاهد افزایش دما 2/5 تا 10 درجه فارنهایت در قرنهای آینده خواهیم بود و به زودی فصلهای بدون یخبندان را تجربه خواهیم کرد آنها معتقدند افزایش دمای کره زمین به دلیل گاز های گلخانه ای تولید شده توسط فعالیتهای انسانی می باشد. برای مثال: در دوران همه گیری کرونا به دلیل قرنطینه ما شاهد کاهش گازهای گلخانه ای وآلاینده ها به دلیل کاهش فعالیتهای صنعتی بودیم.

اسلاید 2: تاثیرات گرمایش جهانی برروی موجودات زنده و انسانها: افزایش بیماریهای عفونی: IPCC پیش بینی می کند که گرم شدن کره زمین سلامت انسانها را به ویژه در مناطق گرمسیری به مخاطره می اندازد در مناطقی مانند آفریقا افزایش دما منجر به افزایش جمعیت پشه میشود بنابر این خطر ابتلا به مالاریا , دنگی و سایر عفونتهای منتقله از حشرات در این شراط تشدید خواهد شد و سایر مناطق نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت . مانند :ایالات متحده همچنین بریتانیا در سال 2006 با شیوع بیماری لژیونرها که یک عفونت باکتریایی ریه ناشی از گرمایش جهانی بود روبه رو شد. با این حال توانایی تغییرات دما در جوامع ثروتمند تر آسان تر است تا کشورهای در حال توسعه به طور مثال استفاده از تهویه مطبوع تر ویا ساخت خانه هایی که گرما را به حداقل برساند اما جوامعی مثل ترکیه و آذربایجان درگیر این موضوع درآینده خواهند شد. امواج گرما: دوره های طولانی دمای غیر عادی بالا میتواند اثرات سلامتی جدی بر روی جمعیتهای آسیب پذیر مانند افراد مسن وبیماران قلبی و عروقی داشته باشد. این

اسلاید 3: همچنین مطالعات در مرکز تحقیقات آب و هوایی هادلی در بریتانیا با استفاده از مدلهای کامپیوتری انجام شد که نشان می داد که چگونه گازهای گلخانه ای احتمال موج گرما را افزایش داده است IPCC پیش بینی می کند گرم شدن زمین منجر به روزهای گرم و به دنبال آن شب هایی با دمای بالا خواهیم داشت که بر سلامتی تاثیر سوء می گذارد که در صورت عدم درمان می نواند کشنده باشد. از دست دادن محصولات کشاورزی: گرمایش زمین منجر به خشکسالی میشود که میتواند شرایط زندگی را به ویژه در آفریقا بدتر کند تغییرات آب و هوایی میتواند الگوی بارندگی را به شدت تغییر دهد و کیفیت و کمیت محصول را کاهش دهد و منابع آب و غذا را برای میلیونها نفر به خطر اندازد 75 میلیون نفر در آینده در آفریقا بدون آب کافی خواهند ماند و 130 میلیون نفر در آسیا با کمبود مواد غذایی روبه رو خواهند شد همچنین در دهه های آینده امواج گرما میتواند جنوب آمریکا و آمریکای مرکزی کوبا و مناطق ساحلی را کمتر قابل سکنی کند.همچنین در ماه اوت سازمان ملل اعلام کرد ماداگاسکار در آستانه اولین قحطی ناشی از تغییرات آب و هوایی در جهان قرار گرفت.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید