صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
a 1 SS

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:

صفحه 7:
ضرورت ر جایگاه گزینش در فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری

صفحه 8:

صفحه 9:

صفحه 10:

صفحه 11:
te

صفحه 12:
‎last‏ رئيس حجنهون تشكيل ف كيدد 7 ‏ای 2227 سي دا مه ‎= ‎ ‏و محقیتبات یی باتتخاب رن لت ‎

صفحه 13:

صفحه 14:
—— = ووو ‎SSS‏ مس ۴ ‏ا‎ cas 2 اليم وك ست رت د د ‎aig‏ | 0 y Ones eects ery ge erence

صفحه 15:

صفحه 16:
ell

صفحه 17:

صفحه 18:
-اء ‎eta‏ ح درقانون أساسى ‎١‏ كليمى- مسيحى- زرتشتى) ‎ee‏ اس کی از ادیان رسمی اعتقاد پم دین عبت اسلا 3 ivan ‏سس‎ ‎1 ۲ ۳ ‏تس‎ ee ee ea era oe لع سس ست ‎Soe‏ محرمات)

صفحه 19:
—— Leeson eM esr Alessia به مآموردت ثابت خارج از کشور و ...1 سه oe ere ea eee eee Se oe ‏تخاب دوستآن متاسپ‎ ۱

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:
: ایند کز ینش ‎Pal lla‏ مق ری ده کل امد

صفحه 23:
2 رت Se ee ‏ابلاغ ری لماع به در کل امور ادا فاقد ضوبط عمومی يا فاقد شرايط انتخاب اصلح‎ فاقد ضواط عمومی با شربط تخاب اصلع 1 | سس ۱

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:
.ياييندى به اصول وارزشهلى اخلاق اسلاى . تقيد درانجام فرائض دينى . تعامل مثيت ويحترمانه يا همكاران و تكريم ارباب رجو برخورداري از ظاهری آراسته و متین , استفاده از يوشش مناسب ادارى ودر خور شأن كارمند سازمان وحفظ حجاب اسلاي. عمل به قوانين و دستور العمل هاى سازمان و رعايت سلسله مراتب اداری رعايت اصل رازدارى و امانتدارى وعدم سوء استفاده ازموقعيت شغلی داشتن نظم و انضباط , حضور بوقع و مزثر در حیط کار و پرهیز از اتلاف وق حفظ و ارتقاء روحیه خدمتگزاری , مسئولیت پذیری و انسجام سازمانی و نجام کلیه وظایف محوله و علاقه مندی به کار تم پا سوزی حنظ بيت امال واستفاد. صحيح وجا ازامكانات وعدم اسراف واستفاده شخصى اهتمام به فرأكيرى آموزشهاى لازم وارتقاء توافندى و قابليت شغلى

صفحه 27:
« ان ‎alll‏ اصطفی آمم و توعا و آل ابزاهتم والعتزان علی المالین.»

صفحه 28:
ی سور

صفحه 29:
تظارات سسسعم بد داوطليان:..شايسته عمل غايم.

صفحه 30:
ار رم سار AISA, Ps oss SSUES) oes ‏ار‎ ۰ ola ‏درب‎ پیات ربارب ae

صفحه 31:
ور رورس ور قاس

صفحه 32:
ee ee ee خطاكارند وبه خطاکاری تشویق مي کنند منش یکسانی ندارند و به رنگ های گوناگون ظاهر می شوند ساملس

سالم علي عباده الذين اصطفي سالم بر بندگان برگزيده اش سوره مباركه منل -آيه 59 امام علي (عليه السالم) ****************************************** در امور كاركنان خود بيانديش و پس از آزمايش به كارشان گمار و با ميل شخصي و بدون مشورت با ديگران آنان را به كارهاي خمتلف وامدار ،زيرا نوعي ستمگري و خيانت است. به همه ي شما سفارش و وصيت مي كنم كه نگذاريد اين انقالب به دست نااهالن و نامحرمان بيافتد. دولتمردان در گزينش همكاران به كارداني و تعهد آنان و بهتر خدمت كردن آنها به كشور و منافع ملت بودن آنان تكيه كنند تا در پيش حق تعالي و ملت روسفيد باشند. اصل بازسازي و گزينش و انتخاب افراد اصلح و رد اشخاص غير صالح يك ضرورت است. ضرورت و جايگاه گزينش در فرمايشات امام خميين(ره) و مقام معظم رهربي – – – – – – پرياسته كردن انقالب مثره تلخ حضور افراد ناشايست خطر نفوذ اشخاص منحرف غفلت از گزينش ،برابر با احنراف انقالب تاثري سالمت مديران در كشور كارآمدي گزينش ها شرط رفاه و پيشرفت كشور نريوي انساين اصلي ترين سرمايه سازمان نريوي انساين حمور بقا ،پويايي و توسعه ي پايدار نريوي انساين ضامن حتقق آرماهنا و اهداف سازماين مهمرتين واحد سازمان مرتبط با اصليرتين سرمايه سازمان است حوزه مديريت منابع انساين ركن اساسي سازمان جذب و گزينش نريو مهرتين نقش مديريت منابع انساين اثرخبشي سرمايه انساين در گرو طراحي ،الگوسازي و هبينه سازي فرآيند جذب نريوي شايسته و كارآمد اهداف گزينش برگزيدن كاركنان صاحل و متعهد بر مصدر امور اداري كشور استقرار نظام شايسgته گزيين در جمموعه ي اداره ي كشور بسرت سازي و برخورداري از توامنندي ،تعهد و ختصص نريوهاي اصلح در سازماهناي دوليت پيشگريي از ورود افراد ناشايست جمهور رئيس جمهور رئيس گزينش عايل گزينش هيات عايل رئيس هيات رئيس گزينش عايل گزينش هيات عايل دبريهيات دبري گزينش مركزيگزينش هايمركزي هيات هاي هيات گزينش هاي گزينش هسته هاي هسته رئيس جمهور • رياست عاليه گزينش كشور • اداره مستقيم / واگذاري هيات عايل گزينش • توسط رئيس جمهور تشكيل مي گردد • متشكل از: مناينده قوه قضائيه به انتخاب رئيس قوه رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي وزير يا باالترين مقام دستگاه اجرايي حسب مورد دو مناينده از كميسيوهناي امور اجتماعي و آموزشو حتقيقات به انتخاب رئيس جملس هيات عالي گزينش • وظايف اجياد هيات مركزي گزينش در دستگاه هاي اجرايي تعيني سياستها ،خط مشي ها و ضوابط گزينش بررسي و احراز صالحيت اعضاء هيات ها و هسته ها نظارت بر حسن اجراي مقررات• هيات عايل زير نظر دبري هيات عايل گزينش اداره مي شود • دبري مسئول اجراي مقررات و تصميمات هيات مي باشد هيات مركزي گزينش • مسئول نظارت و هماهنگي در اجراي قانون گزينش و مقررات مربوطه • جتديد نظر در مرحله دوم • اجياد هسته هاي گزينش • بررسي ،انتخاب و gمعريف اعضاء هسته ها • هيات مركزي توسط دبريخانه اين هيات داراي يك مسئول و مستقر در حوزه ستادي دستگاه مي باشد اعضا - :مناينده وزير يا دستگاه مستقل مناينده سازمان مديريت و gبرنامه ريزي كشور -مناينده هيات عايل گزينش هسته هاي گزينش • مرجع ابتدايي بررسي صالحيت داوطلبان استخدام و ساير موارد • اجراي دستورالعملها ،خبشنامه ها و امور حموله از سوي هيات عايل و مركزي اعضا - :مركب از 3ايل 5نفر با صالحديد و معريف هيات مركزي و تاييد هيات عايل و باامضاي دبري هيات مركزي -صدور راي با حضور 3عضو و با اكرثيت آرا افراد مشمول قانون گزينش • داوطلبني ورود به خدمت اعم از (رسمي -غري رسمي -غري ثابت): پيماين -قراردادي -روزمزد -خريد خدمت -حق التدريس و ... • متعهدين خدمت • متقاضيان استخدام مشمول قانون كار • داوطلبني بورسيه هاي بلند مدت داخل و خارج از كشور • مامورين ثابت خارج از كشور • مامورين و منتقلني به دستگاه هاي مشمول قانون گزينش در مشاغل حساس • داوطلبني پذيرفته شده در مراكز آموزش عايل وابسته به دستگاه هاي اجرايي • پذيرفته شدگان مراكز و دانشسراهاي تربيت معلم • تعهد دبريي • كاركنان شركتهاي خدمايت طرف قرارداد با دستگاه هاي اجرايي (اداري -كارشناسي -آموزشي و حساس) ماده 4آئين نامه اجرايي قانون گزينش ضوابط جذب و استخدام احراز شرايط عمومي استخدام (علمي -جسمي -روحي) ضوابط عمومي ضوابط انتخاب اصلح ضوابط عمومي گزينش • تعريف: حداقل ضوابطي كه فرد متقاضي جهت استخدام مي بايست حائز آن باشد. • مالكها: اعتقاد به دين مبني اسالم يا يكي از اديان رسمي مصرح در قانون اساسي ( كليمي -مسيحي -زرتشيت) الزتام عملي به احكام اسالم( عمل به واجبات و ترك حمرمات) اعتقاد و الزتام به واليت فقgيه ،نظام و قانون اساسي عدم اشتهار به فساد اخالقي و جتاهر به فسق عدم وابستگي تشكياليت و گروهكي (مگر با احراز توgبه) عدم سابقه كيفري موثر -عدم اعتياد به مواد خمدر ضوابط انتخاب اصلح -1در موارد حمدوديت ظرفيت پذيرش و كرثت تقاضا -2در موارد استخدام در مشاغل حساس (آموزشي،امنييت و )... -3در موارد خاص (اعزام به ماموريت ثابت خارج از كشور و )... مصاديق: • ايثارگري • شركت در فعاليتهاي سياسي ،اجتماعي و عبادي • تقيد به رعايت پوشش اسالمي و چادر براي خواهران • خدمت در مناطق حمروم • اشتهار به متشرع بودن • تقيد به انتخاب دوستان مناسب • كسب رتبه اي علمي ،مذهيب ،هرني و ورزشي • شرايط خاص دستگاه ضوابط و معيارهاي حاكم بر گزينش • اصول: اعتقادي اخالقي سياسي اصل ) 1مالك قانون گزينش ،آئني نامه اجرايي و رعايت موازين شرعي و عريف است • اصل )2ميزان حال gفعلي افراد است (بررسي بدوي -متديد قرارداد -تبديل وضعيت) حداقل زمان يكسال مي باشد • اصل ) 3ميزان بررسي حصول اطمينان عريف است • اصل ) 4جتسس در احوال اشخاص در غري مفسدين و گروه هاي خرابكار مطلقًا ممنوع نحوه رسيدگي به شكايات داوطلبان • مهلت ارسال شكوائيه مكتوب 2 :ماه پس از ابالغ در هر مرحله مرجع رسيدگي اول :هسته گزينش مرجع رسيدگي دوم :هيات مركزي گزينش -مرجع رسيدگي سوم :ديوان عدالت اداري فرايند گزينش متقاضيان استخدام گزينش اداریبهبهگزينش اموراداری کلامور ادارهکل سوياداره شدهازازسوي پذيرفتهشده افرادپذيرفته معريفافراد معريف نياز موردنياز مداركمورد اخذمدارك شدگانوواخذ پذيرفتهشدگان توجيهيپذيرفته جلسهتوجيهي جلسه هماهنگ افزارهماهنگ نرمافزار مشخصاتدردرنرم ثبتمشخصات پروندهووثبت تشكيلپرونده تشكيل اطالعات) وزارتاطالعات) گزينشوووزارت عايلگزينش (هيأتعايل الزم(هيأت استعالمهايالزم اجناماستعالمهاي اجنام حتصيل) حملحتصيل) كار-حمل حملكار- سكونت-حمل حملسكونت- بررسي((حمل حتقيقات وو بررسي حتقيقات گزينشي مصاحبهگزينشي اجناممصاحبه اجنام مستندات هنائيمستندات ارزيايبهنائي ارزيايب کشور وزارتکشور گزينشوزارت هستهگزينش شورايهسته پروندهدردرشوراي طرحپرونده طرح طرح پرونده در شوراي هسته گزينش ابالغ رأي بالمانع به اداره كل امور اداری فاقد ضوابط عمومي يا فاقد شرايط انتخاب اصلح اجنام ساير مراحل بر اساس فرايند استخدام ابالغ رأي به متقاضي با فرم جتديد نظراول ارائه درخواست جتديد نظر از سوي متقاضي طرح پرونده در شوراي جتديد نظر هسته ابالغ رأي بالمانع به اداره كل امور اداری ابالغ رأي به اداره كل امور اداری عدم درخواست جتديد نظر در مهلت 2ماهه اجنام حتقيقات يا مصاحبه جمدد در صورت نياز خمتومه و راكد منودن پرونده فاقد ضوابط عمومي يا شرايط انتخاب اصلح ابالغ رأي به متقاضي با فرم جتديد نظردوم ابالغ رأي هسته به اداره كل امور اداری هتيه خالصه پرونده و ارسال آن به همراه پرونده به هيأت مركزي گزينش وزارت کشور بر اساس در خواست هيأت اعالم رأي هيأت مركزي گزينش وزارت کشور به اداره كل امور اداری فرايند تبديل وضعيت كاركنان اهداف و رويكرد: تربيت توامنندسازي ارزيايب پیگیری امور تا حصول نتیجه امانتداري ،صداقت و رازداری خودباوری و اعتماد به نفس عالقه مندی به کار و مسئولیت پذیری تعامل با سایر کارکنان تکریم ارباب رجوع توانایی فراگیری و آموزش پذیری احساس تعلق و وفاداری به سازمان رعایت ظاهر و پوشش مناسب اداری نظم و انضباط صبر و تحمل حساسیت نسبت به حفظ بیت المال خالقیت و نوآوری عمل به قوانین و مقررات اداری آشنایی با مسائل روز ( در حوزه تقید به انجام واجبات شرعی و پايبندی به اصول و ارزشهای اخالق اسالیم ،تقيد در اجنام فرائض ديین ،تعامل مثبت و حمرتمانه با همکاران و تکرمي ارباب رجوع . برخورداری از ظاهری آراسته و متني ،استفاده از پوشش مناسب اداری و در خور شأن کارمند سازمان و حفظ حجاب اسالیم . عمل به قوانني و دستور العمل های سازمان و رعايت سلسله مراتب اداری . رعايت اصل رازداری و امانتداری و عدم سوء استفاده از موقعيت شغلی . داشنت نظم و انضباط ،حضور مبوقع و مؤثر در حميط کار و پرهيز از اتالف وقت . حفظ و ارتقاء روحيه خدمتگزاری ،مسئوليت پذيری و انسجام سازماین و اجنام کليه وظايف gحموله و عالقه مندی به کار توأم با دلسوزی . حفظ بيت املال و استفاده صحgيح و جبا از امکانات و عدم اسراف و استفاده شخصی . اهتمام به فراگريی آموزشهای الزم وارتقاء توامنندی و قابليت شغلی . « انّ اللّه اصطفي آدم و نوحًا و آل ابراهيم و آل عمران علي العاملني » به حقيقت ،خدا آدم و نوح و خانواده ابراهيم و خانواده عمران را بر جهانيان برگزيد . ( سوره مباركه آل عمران -آيه شريفه )33 مقدمه :گزينشگران با انتخاب متعهدترين و شايسته ترين افراد جامعه براي تصدي مسئوليت ها ،موجب پويايي و اعتالي نظام اسالمي مي شوند .ظرافت و دقت در اين امر مهم به گونه اي است كه امام راحل (ره) معيار گزينش و ميزان را وضع فعلي افراد مي دانند و رهرب معظم انقالب امر گزينش را حركت بر صراطي بسان مو باريك و به مانند شمشري بران توصيف مي منايد . اميد است با عمل به حمتواي اين منشور اخالقي و استعانت از خداوند متعال بتوانيم در مسري اعتالي نظام اسالمي گام بردارمي . خودرارا جايگاهخود دادهو ودردرايناينجايگاه قرارداده كارمقرار سرلوحهكارم صحتراراسرلوحه سرعتو وصحت دقت، ،سرعت حرفهاياي، ،دقت اخالقحرفه رعايتاخالق گزينشگربابارعايت مقاميكيكگزينشگر . 1. 1منمندردرمقام ميدامن. . سازمانميدامن همكارانسازمان استخدامو وهمكاران داوطلباناستخدام برايداوطلبان خريخواهبراي خدمتگزاريخريخواه خدمتگزاري استعدادها، ، شايستگيهاها، ،استعدادها توجهبهبهشايستگي گزينشو وتوجgه هايگزينش مالكهاي ضوابطو ومالك احرازضوابط اصلرا رااحراز افراد،اصل ارزيايبافراد، شومدردرارزيايب متعهدميميشوم گزينشگرمتعهد عنوانكgيكگزينشگر . 2.2بهبهعنوان ي منامي. خودداريمنامي. واساسجدجًادًاخودداري پايهواساس گزارشاتيبيبپايه براساسگزارشات قضاوتبراساس منودهو وازازقضاوت آنانمنوده شخصييتآنان ويژگيهايشخصييت توامننديهاهاو وويژگيهاي توامنندي پيشداوري عادالنهو وبهبهدوردورازازپيشداوري بينانهو وعادالنه واقعبينانه قضاويتواقع داوطلبان، ،قضاويت سرنوشتداوطلبان قبالسرنوشت مسئوليتدردرقبال احساسمسئوليت گزينشگربابااحساس مقاميكيكگزينشگر گردمدردرمقام متعهدميميگردم . 3. 3متعهد باشم. . داشتهباشم داشته باشمو و رفتاري تو داشتهباشم مداراداشته رفقو ومدارا حمبتو ورفق توأمgأمباباحمبت اسالمي، ،رفتاري اخالقاسالمي اصولاخالق پايبنديبهبهاصول وهمكاران، ،باباپايبندي داوطلبانوهمكاران تعاملباباداوطلبان گردمدردرتعامل متعهدميميگردم . 4. 4متعهد ندارم. . ديگراننيزنيزروارواندارم پسندمبربرديگران خودمنيمنيپسندم آچنهراراكهكهبربرخود آچنه گونه هيچگونه بدونهيچ گردم، ،بدون متعهدميميگردم شدم، ،متعهد خطاييشدم دچارخطايي قضاومتدچار صوريتكهكهدردرقضاومت باشد، ،دردرصوريت خطاباشد مصونازازخطا تواندمصون انساينمنيمنيتواند هيچانساين آجنائيكههيچ . 5. 5ازازآجنائيكه منامي. اقداممنامي. داوطلباناقدام حقوقداوطلبان تأديهحقgوق جهتتأديه پافشاريدردرجهت اصرارو وپافشاري اصرار ورزم. خودداريورزم. افشايآنآنخودداري هميشهازازافشاي باشمو وهميشه كوشاباشم داوطلبانكوشا اسرارداوطلبان حفظاسرار گردمدردرحفظ متعهدميميگردم . 6. 6متعهد . 7مسئوليت واگذار شده را امانيت در دست خود مي دامن و سعي مي منامي با صيانت و پاسداري از اين امانت نسبت به راهنمايي و انعكاس انتظارات سيستم به داوطلبان ،شايسته عمل منامي. . 8متعهد مي شوم اصل يب طريف را همواره رعايت منوده و اصل شايسته ساالري و انتخاب اصلح را بر هر گونه توصيه و مصلحت انديشي هايي كه ممكن است مغاير و يا متعارض با منافع فرد و سازمان باشد ،ترجيح دهم . . 9سعي خواهم كرد تا سرنوشت داوطلبان را به نوعي سرنوشت خود بدامن و ضمن حفظ اصول حاكم بر امر گزينش به احساسات و عواطف آنان احرتام بگذارم و در غم و شادي آنان خود را شريك gبدامن . . 10من در مقام يك گزينشگر ،شأن ،مزنلت و جايگاه خود را ارج مي هنم و خود را موظف به پاسخگويي صادقانه و شفاف در چارچوب ضوابط گزينش به مراجعني مي دامن . .11من به عنوgان يك گزينشگر براي اجنام مطلوب وظايف ،خود را متعهد به ارتقاء دانش و مهارت و كسب آگايه هاي علمي روز مي دامن و عالوه بر برنامه ريزي درازمدت ،برنامه ريزي روزانه را نيز جزو اصول اجتناب ناپذير شغلم مي دامن . .12تالش خواهم كرد تا با پرهيز از اتالف وقت حداكرث استفاده از فرصت هاي موجوgد را براي تفكر و انديشيدن به منظور تغيريات مثبت در مسئوgليتم بنمامي . معيارهاي شخصيت بهنجار در مكتب اسالم .1داراي گفتار و انديشه ي منطقي هستند .2در كسب دانش و معرفت آزمندند و در جستجوي دانش هاي سودمند مي باشند .3در قانون مداري و پايبندي به قوانني بسيار نريومندند .4دورانديش ،آينده نگر و نرخمو هستند .5هرگونه تشويق و پاداشي را همواره به خاطر مي سپارند و هشدارها را هرگز فراموش مني كنند .6لغزشهاي آنان اندك و ناچيز است .7قدرت زيادي براي رويارويي با مشكالت زندگي را دارند به گونه اي عمل مي كنند كه گويي در رفاه هستند ،كارهاي دشوار را به خويب حتمل مي كنند .8در برخورد با ديگران آرام و مالمي هستند .و از ناسزاگويي و برچسب زدن به ديگران خودداري مي كنند .9فروتين مي كنند ( تا ديگران هم بتوانند ابراز وجود كنند ،راه را براي ديگران باز مي كنند) .10پاكدامن و كم توقع هستند .11به كارهاي نيك اندكي كه اجنام مي دهند بسنده مني كنند و كارهاي نيك زياد يا بزرگ خود را بيش از اندازه جلوه مني دهند .12مردم هيچگونه شراريت از آنان مني بينند ،از آزار آنان در امانند ،جز نيكي از آنان انتظاري ندارند و در پرتو آنان به آسايش و رفاه مي رسند معيارهاي شخصيت بهنجار در مكتب اسالم ‏ . 13دوري گزيين آنان بر اساس خود بزرگ بيين نيست و نزديك شدن آنان از روي نرينگ و فريب مني باشد ‏ .14از گرفتاري و بدخبيت ديگران شاد مني شوند ‏ .15به هنگام خشم خويشنت دارند ‏ . 16كسي را كه به آنان ستم كرده ،مي خبشند و به دشمن هم ستم مني كنند ‏ .17امانت دارند و هيچگاه خيانت مني كنند ‏ . 18به هنگام توانگري ميانه رو و به هنگام هتي دسيت آراسته و شرافتمندند ‏ . 19براي جلب نظر دوستان و بستگان خالف مني كنند و به گناه آلوده مني شوند ‏ . 20هرگاه كسي آنان را ستايش كند از بيم گرفتار شدن به دام خودبيين مي گويند: (( من خود را هبرت مي شناسم و خداي من مرا هبرت از خودم مي شناسد ،خدايا مرا ببخش و از آچنه ديگران شناخته اند هبرت كن و لغزشهاي مرا كه ديگران مني دانند بيامرز)) ‏ . 21منطقهم الصواب ،مشيهم التواضع ،شرور هم مأمونه ،اخلري منه مأمول ،والشر منه مأمون ،الناس منه يف راحه، مدبرا شره ،اراح الناس من نفسه .1 .2 .3 .4 .5 .6 .7 .8 .9 .10 .11 .12 .13 .14 .15 .16 .17 .18 .19 .20 ‏Eجار در مكتب اسالم معيارهاي شخصيت نابهن گمراهند و گمراه كننده خطاكارند و به خطاكاري تشويق مي كنند منش يكساين ندارند و به رنگ هاي گوناگون ظاهر مي شوند براي شكسنت ديگران از هر نريو و پناهگايه استفاده مي كنند انديشه اي بيمار اما ظاهري آراسته دارند پنهاين حركت مي كنند ،از برياهه مي گذرند و در هر رايه قربانب به جاي مي گذارند گفتارشان به ظاهر درمان است ،اما كردارشان دردي است يب درمان بر رفgاه و آسايش مردم حسد مي ورزند و بر بدخبيت و گرفتاري مردم مي افزايند اميدواران را نااميد مي كنند ستايش را به همديگر قرض مي دهند و انتظار پاداش دارند اگر بر آنان خرده گريند پرده دري مي كنند در داوري از راه راست منحرف شده و زياده روي مي كنند در برابر هر دليل قانع كننده و درسيت شبهه اي مي كنند براي هر زنده اي قاتلي در آستني دارند براي هر دردي كليدي و براي هر تاريكي چراغي هتيه مي كنند با اظهار نااميدي ،راه را براي رسيدن به آرزوهاي خود هموار مي كنند بازار خود را گرم مي كنند تا كاالي خود را بفروشند فريبكاراند و ديگران را به تنگنا و بن بست مي كشانند ياوران شيطانند( .اهرمين صفت) زبانه هاي آتش جهنمند( .آتش افروزند)

62,000 تومان