صفحه 1:
2 al
AliBostan.BlogSky.Com
آگر ۱۰ ساعت زمان برای تضیه یک آگصی
تبلیغاتی داشته باشیه ٩ ساعت آن را صرف
طراحی تیتر یا عنوان مناسب کنید.
تهیه و تنظیم : علی بستان
صفحه 2:
صفحه 3:
۷ مدل برای ساخت عنوان تبلیغاتی www.ModireSabz.com
نوینتندع؛ آذر چوری
برگرفته از کنابهای 1001 راهکار تبلیغاتی و تبلیغات چریکی
عنوان, مهمترین بخش متن تبلیغاتی است. البرت لاسکر, پدر تبلیغات مدرن میگوید:
عنوان, ٩۰ درصد تاثیر یک آگهی محسوب میشود.
نگارش عنوان یک علم است. به قول جان کاپلز, عنوان شما باعث موفقیت یا
شکستتان میشود, درواقع اگر ۱۰ ساعت زمان برای تهیه یک آگهی تبلیغاتی داشته
باشید, ٩ ساعت آن را صرف طراحی تیتر یا عنوان مناسب کنید.
تفاوتهای بزرگی در اثرگذاری عناوین تبلیغاتی مختلف وجود دارد. یک عنوان میتواند
توجه ۱۵ درصد خوانندگان را به خود جلب کند و عنوان دیگری, ۲۵ تا ۳۰ درصد و حتی
۰ درصد يا بیشتر.
کلیه حقوق مادی و معنوی اين اثر متعلق به سایت مدیرسیز
می باشد.
صفحه 4:
۷ مدل برای ساخت عنوان تبلیغاتی AodireSabz.Com
۲ قراموش نکنید عتوان تبلیغ شما باید به شکلی sab که جاذبهای برای مخاطب
ذریردالنته بانشد.و او .را به جنستجوی اظلاعات بینفتر. منناهده انامه Gaile Le uli
بقیه تبلیغ شما در بروشور ترغیب کند.
yin a lj ane els oles طراجی کنید که گفیی با با یک :حاطب بسروگان
دارید؛ حتی اگر بدانید در آن لحظه بیست میلیون نفر پيام شما را دریافت میکنند. به
طور مستقیم با تکتک مخاطبان خود حرف بزنید.
اگر کارمند فروش هستید, کتاب فروش موفق میتواند به شما کمک کند.
#) عبوان بلیع خود Sia bl) آعباز طراحی گنیدربه ویژه دز مورد لزع در lela
و روزنامهها.
چون ذهن مخاطب هنگام مراجعه به رسانه در جستجوی خبر است.
دی و معنوی این اثر متعلق به سایت مدیرسیز
صفحه 5:
۷ مدل برای ساخت عنوان تبلیغاتی www.ModireSabz.com
۴) از واژههایی استفاده کنید که برای مخاطبان جذاب باشد و توجه بیشتر آنان را به
غتوان.آگهی ترعيب نماينة, وانههانی نظير ass باامغرقن وياءبة بازار آم
0) در عنوان تبليغ از تاريخ استفاده كنيد. استفاده از تاريخ يا روز مشخصء توجه
مخاطبان زا به بيام بيشتر جلب میکند.
۶) اگر قیمت محصول, مناسب است و در مقایسه با رقبا مزیتی محسوب میشود,
آن را در عنوان تبلیغ ذکر کنید. توجه داشته باشید که اين قیمت لزوما نباید پایینتر از
قیمت رقبا باشد, بلکه میتواند همرده با محصولات رقبا باشد. ذکر قیمت محصول,
تاخوذآگاه توجه بیننده:زا جلب مق کند:
ی و معنوی این اثر متعلق به سایت مدیرسیز
صفحه 6:
۷ مدل برای ساخت عنوان تبلیغاتی www.ModireSabz.com
يكن فرك از انذههاق خالب: و قابلتوجةتر Tg BUYS زليه الزن :اشن كه
طرح سادهای از پرداخت قیمت محصول را به مشتریان معرفی کنید. مردم دوست
دازيد يداني سراف كدر قيال محصولی بررآحت میکیو: دریراین اف محصیل
گران نخواهد بود.
۸ در عنوان تبلیغ. مزینی اضافی و منحصربه فرد را به مشتریان معرفی کنید و
خدمات رایگان یا محصولی را در قالب عنوان تبلیغ پیش روی خریداران قرار دهید.
٩ گاه برای مخاطبان, خواندن یک داستان کوچک در زمینه کارایی محصول بیش از
هر چیزی لذتبخش و جالب است.
معنوی این اثر متعلق به سایت مذیرشیز
صفحه 7:
۷ مدل برای ساخت عنوان تبلیغاتی www.ModireSabz.com
۱۰ استفاده از واژگان پرسشی نظیر «چگونه», «چرا» و «کدامیک» میتواند در
تاثیرگذاری عنوان یا پیام تبلیغ نقش داشته باشد.
مثال: چگونه با یادگیری «بازاریابی با اینستاگرام» فروش سایت را افزایش دهیم؟
۱ عنوان آگهی تبلیغاتی را با یک توصیه آغاز کنید.
مثال: توصیه برای افرادی که تا به حال چند طراح سایت عوض کردند اما هنوز
نتوانستند سایت دلخواهشان را راهاندازی کنند.
۲ از نگارش خاطره برای طراحی عنوان تبلیغاتی استفاده کنید.
مثال: هیچوقت فکر نمی کردم منی که هیچچیز از برنامه نوبسی نمیدانم روزی
بتوانم خودم یک سایت حرفهای طراحی کنم
کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر متعلق به سایت مدیرسیز
می باشد.
صفحه 8:
۷ مدل برای ساخت عنوان تبلیغاتی 10۵۲65۵020
۳ عنوان تبلیغ را در قالب طرح پرسش و گزینههای مناسب برای پاسخ به آن و به
عبارت دیگر, در قالب آزمون ارائه کنید.
مثال: به نظر شما کدام یک از روشهای زیر فروش وبسایت را افزايش میدهد؟
الق اقزايس رةه ويسايت
ب. بازاریابی در شبکههای اجتماعی
ج. بهبود فرایند خرید سایت
19 گر هوق اما از بات بیقر بزسازي اتف نام وبزند محسول جر ازقتای
عنوان آگهی بسیار بر مخاطبان تاثیر میگذارد. فراموش نکنید که اين روش,
موثرترین راه تاثیرگذاری بر مخاطبان و ترغیب آنان به جستجوی بیشتر دربارهی
محصول شما نیست؛ به ویژه اگر محصولی جدید با برندی نوپا وارد بازار کرده
1
کلیه حفوق مادی و معنوی این اثز متعلق به سایت مذیرسیز
صفحه 9:
۷ مدل برای ساخت عنوان تبلیغاتی www.ModireSabz.com
۵ مردم همواره خواهان خرید محصولاتی هستند که به آسانی مورد استفاده قرار
گیرد: تضرف انرژی کمی داشته باشد و جایگاه اجتماعی آنان را تقونت کند.
مصرفکنندگان اتومبیل نمیخرند, آنها سرعت. امنیت یا جایگاه اجتماعی را
میخرند. تولیدکنندگان لوازم آرایشی, کرمهای حاوی آب و چربی را نمیقروشند,
آنان زیبایی و جوانی را میفروشند.
بعضی از تبلیغات وعده منافع متعددی را میدهند (اغلب دادن بیش از سه وعده
اشتباه است). شما ذهن خواننده را با وعده منافع بسیار سرگردان میکنيد.
آگهیهایی که بهترین نتیجه را کسب میکنند, تمام انرژی خود را بر وعدهای خاص
متمرکز میسازند.
ی و معنوی این اثر متعلق به سایت مدیرسیز
صفحه 10:
۷ مدل برای ساخت عنوان تبلیغاتی www.ModireSabz.com
۶) مردم شیفته تبلیغاتی هستند که به آنان انجام کاری را آموزش میدهد.
*چگونه وزنتان را کاهش دهید
*چگونه دوستان خوبی بیابید
*چگونه ثروتمند شوید
مردم خواندن پیامهایی را که حاوی اطلاعات مفیدند, ترجیح میدهند. دیوید اگيلوي
افقسانهاق میگوید که پیامهاق غلمی مغمولا :۷۶ ذرضد بیشتر از آگهیهایی که قاق
آنها هستند, خواننده دارند. پژوهش موسسهی باک/البرت/یکر نشان میدهد که
مردم وقتی حق انتخاب در خواندن انواع مختلف پیام را دارند. آنهایی را که دارای
اطلاعات مفیدند ترجیح میدهند. عنوانهایی که کنجکاوی را برمیانگيزند. نتیجههایی
خوب کسب میکنند.
ی و معنوی این اثر متعلق به سایت مدیرسیز
صفحه 11:
۷ مدل برای ساخت عنوان تبلیغانی
۷) مردم به سمت پدیدههای جدید جلب شده و معمولا به هر پدیدهی غیر معمول
علاقهمندند. آنها با پدیدههای تازه احساس سرزندگی میکنند و اين تاثیری فوری و
وسوسهکننده دارد. این شیفتگی ناشی از عقیدهای نادرست, اما بسیار ریشهدار
است که هر چیز تازهای بهتر از کهنه است. پودر شوینده «تاید» از زمان معرفیاش,
۵ مرتبه تغییر کرده است.
روشهای تازهای برای استفاده از محصولتان بیابید تا میزان فروش را بالا ببرید.
اعلام یک محصول یا خدمات جدید میتواند شامل اطلاعات جدید, فکر جدید, فرمول
جدید, بستهبندی جدید, رنگ جدید, طعم جدید, تکنولوژی جدید, بهینهسازی محصول
قدیفی: روش جدید برای استفاده از محصول :و:::: باشد:
کلیه حقوق مادی و Spine این اثر متعلق به سایت مدیرسبز
صفحه 12:
۷ مدل برای ساخت عنوان تبلیغاتی www.ModireSabz.com
اگر خواننده یا بیننده تبلیغ شما با دیدن عنوان آگهی تبلیغاتی, لحظهای درنگ کرد و
درجستجوی اطلاعات بیشتر برآمد, یا به عبارت دیگر, به ادامه آگهی توجه کرد. شما
در طراحی عنوان آگهی موفق بودهاید؛ اما اگر اینطور نشد و مخاطب کاملا
بیتفاوت از کنار تبلیغ گذشت., هزینه سرمایهگذاری در زمینه تهیه آگهی تبلیغاتی شما
به احتمال زیاد به هدر رفته است و تاثیر کمتری بر مشتریان هدف باقی میگذارد.
فراموش نکنید نخستین گره میان شما و مخاطبان. عنوان یا عبارت سرآغاز آگهی
تبلیغاتی است. نه فقط واژگان اين عبارت مهم است, بلکه سبک و شیوه بیان آن با
مخاطبان نیز تاثیر زیادی دارد. هیچوقت از عناوین خستهکننده برای مخاطبان در
طراحی عنوان تبلیغاتی استفاده نکنید. هرگز با کپیکردن از عناوین سایر برندها,
عبارتی را سرهم نکنید.
ی و معنوی این اثر متعلق به سایت مدیرسیز
