کسب و کارمدیریت و رهبریفروش و بازاریابی

23 واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند

صفحه 1:

صفحه 2:
Oe برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند (با تا کید بر برندهای 6۱66 در ایران) بهنود ال وردی نیک محقق, مولف مدرس و مشاور بازاریابی و ‎IMBC‏ ‏دکترای مدیریت کسب و کار (1013۸) گرایش مدیریت استراتژیک و بازاریای ‎info@adnews.ir wwww.adnews.ir‏

صفحه 3:
پیش از هر چیز... هیچ «قانون» و «واقعیتی» دز کسب و کار وجود ندارد» همه چیز از جنس «ادراکك» است. Psycholo Behnood

صفحه 4:
۱ رهبر برند خود باشید نه مدیر یا مالک آن! ivity in CSM / By: Behnood Allal Psychology &

صفحه 5:
رهبر برند خود باشید نه مدير يا مالک آن! 10 + 20 + 50 ‏ح‎ ‎Management Intelligence Quantity + Emotional Quantity + Social Quantity ‏هوش فردى + هوش عاطفى + هوش اجتماعى - مديريت‎ ‏عديريت +شهود هبرق‎ Psychology & Creativity in CSM / By Behnood Allah

صفحه 6:
Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 7:
حسی /شهودی ‎(Intuitive)‏ 00 و عقلایی محدود : 3 5 ‎(Rationality) Bounded )‏ ‎(Rationality‏ حسی /عاطفی فرهنگی /غریزی (Cultural) (Emotional) Psychology & Creativity in CSM / By Bel

صفحه 8:
Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 9:
در برابر مشاور: برای دریافت. خدمات مناسب بهتر است شما شرح حال سازمانتان را توصيف كنيد و تجويز راهكارها را به عهده مشاور بكذاريد. #در برابر مخاطب: بكذاريد مخاطب خودش جايكاه سازى كند. (صفت خدایی انسان) Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 10:
مخاطب» خودش باید جایگاه سازی کند... Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 11:
م اكر مشكل فروش داريد» Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 12:
اگر مشکل فروش دارید. خودتان را اصلاح کنید! #نگرش چیزی که ۸۱۰۰ سازمان شما را تخیر می دهد. #سهل انگاری و سخت انگاری در کسب و کار هر دو مانع موفقیت می شود. توپ هميشه در زمین شماست! وقت ندارم ساعت را ببینم! قت ندارم زنده بمانم! #زمان نياز به برنامه 1186| درست در لحظه بريدن از سكوى ‎Neen GT‏ Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 13:
۴ فرق کار تیمی را با کار گروهی بدانید! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 14:
فرق كار تیمی را با کار گروهی بدانید! برندسازی و تدوین برنامه 10۷18 كار يكك نفر نیست؛ کار یک گروه هم نیست! #تفاوت ‎cl‏ کار گروهی (روش بوفالوها) و کار تیمی (روش مرغابی ها) ‎aly‏ Psychology & Creativity in CSM / By: \ Behnood Allahverdi Nik

صفحه 15:
۵ لطفا با «خحلاقیت»» شوخی نکنید! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 16:
لطفا با «خلاقیت» شوخی نکنیدا ‎DES‏ اولین گام کارآفرینی است نه یکک پدیده فانتزی و جذاب برای جلب توجه! *نوآورى و کارآفرینی حداقل نتایج خلاقیت است. ‎ ‏اوتهای خلاقیت و خرّاقیت را بدانید. ‏گاگر علاقه به کپی کردن دارید» خلاقیت را کپی نکنید! ‎(Benchmark) <5), Siose®‏ 3 کپی کردن ايده را بدانيد. ‎ ‎Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik ‎ ‎

صفحه 17:
چارلز ال دال (رییس اداره ثبت اختراعات = ۱۸۹۹): #هرجه بايد اختراع مى شدء تا به حال اختراع شده است. اداره ثبت اختراعات بايد تعطيل شود! ity in CSM / By: Nik Psychology & Behnood Allah

صفحه 18:
مدیر شرکت پاپیولارماشینز (۱۹۴۹): 8 از غول پیکر بودن و وزن ۳۰ تنی کامپیوتر ۴/۱/۹۲ نترسید. زمانی فرا می رسد که کامپیوترهای خانگی فقط ۵ تن وزن داشته باشند!

صفحه 19:
کنت اولسون مدیر شرکت تکنولوژی دیجیتال (۱۹۷۷): #هر چه فکر می کنم هیچ دلیل منطقی به ذهنم نمی رسد که زمانی کسی دلش بخواهد در خانه ‎cage‏ یک کامپیوتر داشته باشد! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 20:
بیل گیتس (مالکک مایکروسافت - ۱۹۸۱): کیلو بایت قطعا برای همه کاربران کافیست! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 21:
7 «ايرانى ‎cle‏ و «افغانى ‎Bre ila‏ ترین مردمان ivity in CSM / By: Behnood Allal Psychology &

صفحه 22:
آقیت فردی / خلاقیت تیمی و تکنیکی #نقنی خلاقیت تکنیکی (/۲62/۷) را فراموش نکنید. طوفان ذهنی (5۲۵1۳50۳۳۱9) #شکوفه نیلوفر آبی (۷) #شش كلاه تفكر )# ‎(Hat‏ ‏#اسكمير ‎(SCAMPER)‏ ‏#دلفى (أاماع0) #گلوله برنی 8۱ 500۷) #تریز(۲8۱2) گو. Psychology & Creativity in CSM / By ‘di Nik Behnood All

صفحه 23:
۷ اگر می خواهید ماهی بگیرید» سر قلابتان «خامه و توت فرنگی» نكذاريد! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Alla

صفحه 24:
اگر می خواهید ماهی بگیرید» سر قلابتان خامه و توت فرنگی نگذارید! #فلیپ کاتلر: من خامه و توت فرنگی دوست دارم اما ماهی ها کرم دوست بنابراین من وقتی به ماهیگیری می روم سر قلاب» کرم می گذارم» نه خامه و توت فرنگی! دار برخی از مدیران ایرانی: #ميان اين همه ستاره و سياره» فقط یکی «مشتری» است! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 25:
تقسیم بندی نسل ها انسانهای زنده: نسل جنگ جهانی دوم / انفجار جمعيت (80017615 لا 8) متولدین قبل از سال ۱۳۴۵ / طبیعت كرا / داراى تكنوفوبيا / اهل خانواده / يايبند به سنت ها / سخت كوش / متعهد /... سل بين سا 'كمتر از ۲۸ سال (متولدین دهه شصت به بعد) / ارزش در تنوع و ناپایداری / عجول x ../ ‏تعهد کمتر / اعتقاد کمتر به سنت / انجام امور كارا‎ / JL POY Y (dot comes!) مدعی ابن سل 2 متولدين بعد از سال ۷۸... Generation Gap) Js 32 ‏شکاف‎ Psychology & Creativity in CSM / By 4 Allahverdi Nil Bal

صفحه 26:
ٍ ‏سطح ۸ / بالاترین طبقه اجتماعی مرفه (درآمد خانواده ماهیانه‎ ٩ ‏مدیران ارشد. متخصصان و تاجران‎ * ‎٩‏ سطح 8 / طبقه بالای متوسط (در آمد خانواده ماهیانه بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان) #مدیران درجه دو تاجران كوجكك و ...) ‎٩‏ سطح 1 /طبقه متوسط (در آمد خانواده ماهیانه بین ۱ تا ۳ میلیون تومان) ۰ ‏از ۲۰میلیون تومان) ‎ ‏سرپرست هاء کارمندان و مدیران جزء ‏٩سطح‏ 2 /طبقه متوسط پایین (در آمد خانواده ماهیانه ۷۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان) کارگران فنی؛ تکنیسین ها و ... ‏٩سطح‏ 0 / طبقه کارگر (درآمد خانواده ماهیانه ین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان) کارگران عادى و بدون مهارت ‏© سطح 2 / بايين ترين طبقه جامعه (درآمد بسيار اندكك) #كاركران ساده ‎ ‎ ‎Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 27:
روانشناسی تجاری / روانشناسی نسل ها Ceo ۳ رل

صفحه 28:

صفحه 29:
جاذبه احساسات

صفحه 30:
مدل های ارتباطات مدل ارتباطات مردانه (هدف گرا) مدل ارتباطات زنانه (رابطه گرا) ‎UNSPOKEN COMMUNICATION‏ ‎ays ©‏ © i” paces chology & Creativity in yp

صفحه 31:
۸ ‎on‏ «دانشگاه» و «بازار» حرکت کنید! ‎Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik ‎ ‎ ‎

صفحه 32:
بین «دانشگاه» و «بازار» حر کت کنید! تفاوت علت و معلول را فراموش نکنید! مثلا برای ثروتمند شدن» بنز بخریم! تثورى ها افى نفسه؛ خوب یا بد. قبول یا مردود نیستند. مهم اين است كه جه کسی و در جه شريطى اين تلوری ها را پیاده می کند. دسته بندی مفاهیم تلوری / مفاهیم کاربردی

صفحه 33:
q «فلیپ کاتلر» را فراموش كنيد» Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Alla

صفحه 34:
«فلیپ کاتلر؛ را فراموش کنید؛ بازارهای ایران رقابتی نیستندا انواع بازار Price Maker Price Taker رقابت کامل رقابت انحصاری (نیمه) انحصار چندجانبه اتحصار کامل ‎Monopoly Oligopoly Semi-Competition Perfect Competitior‏ ‎ _‏ —_————< ۳

صفحه 35:
۱۰ «یکپار چه»» «تیز» و «متمر کز» باشید! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 36:
۲۳ یکپارچگی یعنی واگرایی بايد به سمت همكرايى بيش بروید. همگرایی پیام را يز لي كلد بس ييخ و سرب در دمن مخالب قوس زود و این یعنی داشتن جایگاه بهتر و این یعنی موفقیت برند... در واقع رویکرد از کثرت به وحدت است. #اكر شما يكك توب به سمت کسی (مخاطب) پرتاب کنید احتمالا آنرا خواهد گرفت؛ ولی اگر ۵ یا ۶ توپ پرتاب کنید؛ احتمالا هیچکدام را نخواهد گرفت!

صفحه 37:
۱۱ هنوز آنقدر ثروتمند نشده اید که «تفکر استراتژیکک» را فراموش کنید! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 38:
#مهمترین نکته در تفکر استراتژیک. رویکرد «هزینه - فرصت» است. یک راه را انتخاب کنید به قیمت از دست دادن همه راههای دیگر! #تفکر هزینه فرصت. نوعی تم رکز است. فرض کنید دو خرگوش در یک دشت وجود دارند. به نظر شما کسی که هر دو را تعقیب ‎AS‏ موفق می شود یا کسی که در پی یکی از آنها باشد؟! مدیری که فقط به سود نگاه می کند مانند تتیس بازی است که به جای بازی» دائما به تابلوی امتیازات نگاه می کند! Psychology & Creativity in CSM / By Behnood All Nik

صفحه 39:
برای داشتن تمرکز (رویکرد هزینه فرصت) #دقيقا كسب و كار شما جيست؟ #مهمترین محصول شما چیست؟ (۳۲۵۵۱16 ۳۱۵۲۵) #مشتريان شما دقیقا چه کسانی هستند؟ #مهمترین ویژگی که مشتریان شما را به آن می شناسند چیست؟ در ذهن مشتری چگونه تعریف شده اید؟ ity in CSM / By: Nik Psychology & Behnood Allah

صفحه 40:
۱۲ به جای «کارایی» «اثربخشی» را بیشتر کنید! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 41:
#بسیاری از مدیران برند» در مواجهه با رکود» «کارایی» ارتباطات بازاریابی خود را افزايش می دهند! ابودجه تبلیغات در حکم بودجه وزارت دفاع است! (ال ریس) آمپولهای تقویتی چقدر؟ #علت نخست: عادت به جای خلاقیت #علت دوم: عدم وجود :)1۷18 (در سازمان و در ذهن مدیران) عدم وجود استراتژی در سازمان عدم وجود تفکر استراتژیک در ذهن مدیران ...و شیوع وحشتناک نارسیسیسم تجاری (۱۱۵۲615515۴0 655 [5نا8) Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 42:
Top Ten Advertisers: January-June 2010" Rank | Company ‏ی‎ igtiitionsy» | %* Change 7 | Procter & Gamble Co $1,501.2 51.1452 | 31.1% 2 | AT&T Inc $1,108.2. $970.8 14.1% 3 | General Motors Corp $1,043.0 $716.3 45.6% 4 | Verizon Communications Inc $1,020.2 $1,163.2 712.3% 5 | Johnson & Johnson $708.9 $798.8 11.2% 6 | News Corp $700.9 $662.5 5.8% 7 | Pfizer Inc $649.4 $558.5 16.3% 8 | Time Warmer ine 1 $5707 | 9 9 $527.7 $427.9 23.3% 10 Source: Kantar Media 1. Figures do not include FSI, House Ads or PSA activity. 2. The sum of the individual companies may afer fom the Total shown due to rounding. Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 43:
Zz ‏ما 5 وخ‎ ‏و همچنان رشد چشمگیر تبلیغات‎ Regional Increases in Advertising ٩ 1H 2010 vs. 1H 2009 PPP bid 6 5 2 3 18 96 ‏مومع‎ Psychbfégy’ & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 44:
فنا در كروه سوم باقى بمانيد! چون «بی سواد» نبودن مهم است! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 45:
اکثر (قریب به اتفاق) برندهای ایرانی به دو دسته کلی تقسیم شده اند: #زخم خوردگان خودشیفتگان ‎(Narcissists)‏ ‏آنها می گویند: «مگر می شود چیزی در بازاریابی یا برندینگ وجود داشته باشد که ما از آن بی اطلاع باشیم؟ چطور چنین چیزی ممکن است..؟!» تفكر سیستمی و ‎FWMUS ab‏ "هر دو كروه انمى خواهند؛ يس «نمی تواننده ... وغیره! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 46:
تعریف جدید «بی سوادا: افراد مطمئن, افراد دُ كم افرادی که با اطمینان و قطعیت بیشتری روی موضوعات صحبت می ‎HES‏ ‏اطلاعات کمتری روی آن موضوع دارند. #درواقع میزان اطمینان افراد با سطح اطلاعات آنها رابطه معکوس دارد. افراد با پایه علمی هرگز با اطمینان صحبت نمی کنند. Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 47:
۱۴ چیزی به نام «کمپین تبلیغاتی» وجود ندارد! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 48:
انتظارات ما از تبلیغات نقش عوامل و اسناد بالادستی ذهنیتهای و تعاریف مختلف از تبلیغات تر کیب علوم با ابزارها تفاوتهای مشاور با مشاورنما و رسانه دار تفاوتهای تبلیغات در داخل و خارج ایران بیماریهای تبلیغات در ایران سهل انگاری / سخت انگاری تبلیغات (هر دو موجب تبلیغات کور می شود)

صفحه 49:
عناصر بازاریابی نوین از دید گاه روانشناختی (5۳) fees ty. Behnood Allahverdi Nik

صفحه 50:
Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nile

صفحه 51:
ابزارهای کلی ‎IMBC‏ ‏(ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند) (Advertising) outs (1 Sales Promotion) .25 3 >t ۲ (Public Relations) ‏روابط عمومى‎ )* )۴۷6۳5( ‏رویدادها‎ ۴ (Sponsorship) ‏حامی گری‎ ۵ (Customer Services) ¢¢ zis ose ۶ (Direct Marketing) .i+ ob ib WV (Personal Selling) ‏فروش شخصی‎ ۸ ۸۷۲۲۵1 ۲۵0۵۱5( ‏ابزارهای مجازی‎ ٩ )16۷۷ ۲005( ‏ابزارهای نوین‎ )۰ Psychology & C Behnood Allal tivity in CSM / By: i Nik

صفحه 52:
مقایسه عناصر آمیزه تاثیر مورد نظر ایجاد آگاهی / تغییر نگرش و رفتار فروش ايجاد اعتبار / تغيير تكرش سخن براكنى / تغيير نكرش انتقال ذهنیت ۸ تغییر نگرش تغییر نگرش و رفتار تغییر رفتار ايجاد ارتباط / فروش IMC Set oe ‏نیمه مستقیم‎ ey ‏اليمه مستقيم‎ ree bp زمان تاثیر متوسط /باند. کوتاه متوسط / بلند

صفحه 53:
چهار سطح برنامه جامع در بازاریابی برنامه استراتزيكك ‎Strategic Plan‏ برنامه بازاریابی ‎Marketing Plan‏ برنامه ارتباطات بازاريابى يكيارجه ‎IMBC Campaign‏ برنامه ریزی رسانه ای ‎Media Planning‏ Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 54:
۱۵ گاهی «بمیر» قبل از اینکه بمیری! نهج البلاغه ivity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik Psychology &

صفحه 55:
Cannibalization ©كاهى بايد خودكشى (خودخورى) كنيم بيش از آنكه توسط بازار» خورده ‎me‏ ‎alse baleen tags SL TTM®‏ مراقب تله «ویترین» هم باشید! #استراتزی ‎«Shelf Space , Fighter Brand‏ قیمتی؟ Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 56:
دو مشکل اصلی در تصمیم گیری کمبود اطلاعات #للتعوموووبوو ووب ری زياد بودن اطلاعات Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nile

صفحه 57:
۷۳ داشتن ایزو 2 و... شاهکار نیست» Psychology & ivity in CSM / By: Behnood ۸

صفحه 58:
Cle Product 5 Consumer Orientation SECT erence مسئوليت اجتماعى تقويت نكاه برونكرا اندكى رقابت فقط کارایی حافظ محبط زیست پذیرش مفهوم بازاریابی به نگاه کمی برونگرا تقاضای زیاد و عرضه کم اعنوان واحد سم همه موارد قبل شرط لازم ‎At‏ توليد انبوه رب ای سس ارتباط با مشتری ‎CRM‏ ظهور ترفیعات نگاه درونگرا Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi

صفحه 59:
۱۷ تحقیقات بازاریایی / تحقیقات بازار شرط لازم است نه کافی! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Alla

صفحه 60:
© تحقيقات بازاريابى #تحقيق در زمينه 45 محصول (01066م5) ‎(Price) cag‏ کانال توزیع ‎(Place)‏ ابزارهاى بيشبيدى ‎(Promotion)‏ #تحقیقات بازار #تحقیق در زمینه )5 #سازمان ‎(Corporate)‏ (Competitor) os? (Counterpart) ‏#همکاران‎ (Customer) ‏مشتریان‎ ه05 شرایط محیطی ‎(Context)‏ ‏#محيط خرد #محیط کلان باع۳۶5۲) Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 61:
۱۸ گاهی روشهای ارزان تر مفیدترند به جای پرداخت خسارت. تعظیم کنید! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Alla

صفحه 62:
گاهی روشهای ارزان تر مفید ترند به جای پرداخت خسارت. تعظیم کنید! reativity in CSM / By ‘di Nik

صفحه 63:
دو اصل مهم موففیت جذابيت» مهم تر از «زيبايى» است و «تمایز» مهم تر از «جذا #اول بودن» از «بهتر بودن» مهم تر است. #(هیچ کس تفرات دوم را به خاطر نمی آورد) Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 64:
تعربف مفهوم جذاب» بیشترین جذابیت ها برای همه مردم Communications Money Celebrity Sex Discover Unknown Social / Personal Values Happiness / Fun <4o0om 44 = Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 65:

صفحه 66:
< a 2 ۳*۹ ۳۳۹3 ‏عم‎ 1 © | 2 0 2 = 5

صفحه 67:
«تفکر استراتژیک». «خلاقيت تکنیکی» و «رویکرد روانشناختی» به بازار و برند يعنى موفقیت! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood

صفحه 68:
Psychology & C: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 69:
سهم هر قاره از ۱۰۰ برند برتر دنیا ع ی ov. ‏آمریکا‎ — آمریکا (6/۵۰» کاندا (6/1: مکزیک ‎CN)‏ ‏7 5 آلمان (۱۰/) فرانسه (0:۸» سوییس (1۵) انگلستان (46/۵ ‎wey ۳‏ 4 کشود... ملد (0۳ ‎ON AOE te I Mel‏ آسیا ‎Ai.‏ ۲ کشور ژاپن (۶ کره ‎OD age‏ آفريقا 0 = آقیانوسیه ‎vh‏ Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 70:
اهمیت برند: ارزش ویژه ۶ کشور برتر آلمان ۹*۰ av oo vr aa A ones Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 71:
دو رکن اصلی برند Performance Communications Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 72:
دو بال اصلی برند reativity in CSM / By di Nik

صفحه 73:
اهمیت ارتباطات (نامشهودها) ۸۰۸ - ۷۰ Intangibles

صفحه 74:
‘di Nik ۳ eativity in CSM / By: Behnood Allal chology & ۲

صفحه 75:
#برنك نام تجاری نیست! ‎et‏ 9 مهم فرایند نام گذاری بر روی محصول نیست! برند جه جيزهابى نيست؟! ‏برنده لوگو و آرم شرکت با محصول نیست. ‏#برنده اسمء علامت» سمبل کاراکتر و... نیست. ‏ند علامتها و نشانه های حکک شده بر روی محصول نیست. ابرند اصلا دیدنی نیست! ‎ ‎ ‎ ‎ ‏#برند كاملا از جنس ادراک» قول قرارداده تصویر ذهنی؛ تعهد و ... است نه لوكو تصویر» رنگگ و .. ‏#امروزه دارایی های نامحسوس, ما را به سودآوری می رساند. برند همان سودآوری است (5۲8۳00 ۱۵۲۱۴9 < ععه‌واوناظ ۵۱۲9) ‎Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik ‎ ‎ ‎

صفحه 76:
تعریف 8۲۵۱۱0۱۲0 فرایند تسخیر و تغییر قلب ها و ایجاد جایگاه در ذهن بشریت! reativity in CSM / By Ni Psychology Allahverdi Nik Behnood All

صفحه 77:
۳۱ بهترین کلاهی که می توانید بر سر مشتری بگذارید! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 78:
منفور محبوب ‎Chaplin Hitler‏ 101 in CSM / By

صفحه 79:
آن كلاه جيست؟ «خطاى هاله» #در واقع آنجه موجب ايجاد جذابيت و موفقيت در بسيارى از کسب و کارها شده است. «خطای هاله» است. #وقتی انسان به خاطر فعالیت بخش راست مغز خود (بطور حسی / شهودی) مجذوب یک موضوع می شود به سختی می توان با منطق یا عوامل مشهود دیگر آنرا تغییر داد. زيرا بطور ناخودآ گام هميشه در مواجهه با تن موضوع با قسمت راست مغز خود در گیر می شود. ivity in CSM / By: Behnood ۸

صفحه 80:
YY ... و مهمترين نكته در 8131701110 را فراموش نكنيد: كيفيت در محصول ست؟؛ Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 81:
اهمیت برند و جایگاه سازی در یک نظرسنجی بین ۱۷۰۰ نفر: نوشابه شماره ۱ نوشابه شماره ۲ نوشابه شماره ۳ I Creativity in CSM 1 1 Behnood 0 | Nik

صفحه 82:
اهمیت برند و جایگاه سازی دوصد63 دوصد 24 دوصد 13 نوشابه شماره ۱ نوشابه شماره ۲ نوشابه شماره ۳ Psychol Creativity in CSM/ Behnood Allahverdi Nik

صفحه 83:
اهمیت برند و جایگاه سازی a» 0672 © ‏وموم‎ ays 13 ‏دوصد 63 دوصد 24 دیصد‎ ۳ ‏نوشابه شماره ۱ نوشابه شماره ۲ نوشابه شماره‎ r & Creativity in CSM/E Behnood ‘Allahverdi Nik

صفحه 84:
اهمیت برند و جایگاه سازی نکاتی در مورد برند معظم ک وکا کولا ک و کاکولا بدترین؛ مضرترین و بدمزه ترین نوع نوشیدنی (گازدار) در دنیاست! Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 85:
Best Global Brands 1 (2010 Rankings) 09 7 [07 ns acne Renee wee Ree eid United States Beverages 70,452 2% a | 2 United States Business Services 64,727 7% 3 | 3 United States Computer Software 60,895 ۰۰ ۵ 2 57 United States Internet Services 43,557 0 5 4 United States Diversified 42,808 -10% ۳ United States Restaurants 33,578 4% 7] 4 United States Electronics 32,015 4% 8 5 Finland Electronics 29,495 -15% ‏و‎ 10 United States Media 28,731 1% 10 2 @ United States Electronics 26,867 12% Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik )

صفحه 86:
اهمیت برند و جایگاه سازی No Brand 7 Az 9% 73% Psychology & Creativity Behnood Allahverdi Nik

صفحه 87:
اهمیت تبلیغات و جایگاه سازی #بسیاری از آبجوها از نظر رنگ و مزه تقریبا یکسان هستند. حتی بعد از نوشيدن دو ليوان» حرفه ای ها هم نمی توانند فرق میان كن دو را تشخيص دهنك این بدان معنی است که مصرف کننده در واقع در حال نوشیدمن «تبلیغات» است نه آبجوا #لوك سوليوان Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

صفحه 88:
51 ما در ايران ‎(bp)‏ نداريم! sy & Creativity in CSM / By: Behnood All

صفحه 89:
exes Tepito Campi te Nas Wale re 5 i Oi & Gas ‏م‎ 215,985 Government Integrated مسد 6 كميس مس ‎exe Petroliam Nasional 0 Oil & Gas -‏ يق ‎cone (Petronas) 3 Malaysia 66.215 Government Intearated‏ ‎mo Mam ath ie 0 Oil & Gas -‏ ‎ora ae ies‏ ‎rem‏ سنا سس للش ست دشم ام ‎Gere Incl‏ 215 مس ع | “7220 ‎ ‎cre Ste‏ سا مود با سس 188 سر ‎éi.Greatiitsuin C‏ ا ‎ ‎Behnood Allahverdi Nik

صفحه 90:
0 0 ‎Gn‏ ماو ممصم ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎3 ‎8002120" ‏سمط مسر د‎ 9,199 Listed —_‘Telwammunicatons ‎= ‏سرس ور‎ Fa a 0 ‏لمعا وفع سا سس م سس 5 ماه _ممد و ‎soe‏ ‎ae ۶ 9000 ‏...م۳‎ ‎tae‏ مسو | مه ‎Psychology & ‏اش موی‎ Boh Nil ‎ ‎mood Allahiverdi Ni

صفحه 91:
Vem ‏سا ما‎ Se ‏ما وی‎ ٩ Utne ‏اس مد اسع‎ 3 ۳ 5 ‎Indonesia 5,403 Government Telecommunications‏ شد مس ‎Enka Holdings 0 Construction‏ و و ‎YYatrim As 5,283 Listed Services‏ 2 ‎9 0 77 5,256 Listed Metal Mi ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Services ‏سپس ‎Listed‏ 4,773 ‎ ‎ ‏5 و ‎eer‏ ‏تمصع لعنعنا 4720 “ل ‎Basking‏ لمعك سوم 33 ‎Nitty 2 ton‏ ‎ ‎ ‏ارك 0 كه سه اانا وعم عه بروو اماي ووم سس ‎Behnood Allahverdi Nik‏

صفحه 92:
came ting و ‎Tools‏ & هناوج ‎Tukey 3,558 Listed‏ 5م Diversified - Finance, ‏و‎ Automotive, Retail, Tukey 3.487 Private Other us 55 ase که تسم 5 تمهت و ۳ مس ##معوري ی ۱

صفحه 93:
یت نه مر سیر بو وت ates سس سس ‎SU GROLOGY. &.Creativity in CSM / By:‏ سس ‎Behnood Allahverdi Nik‏

صفحه 94:
یافتن آب به عشق است نه با سپاس از توجه شما ivity in CSM / By: Behnood Allal Psychology &

23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند (با تاکید بر برندهای FMCGدر ایران) بهنود اهلل وردي نيك محقق ،مولف ،مدرس و مشاور بازاریابی و IMBC دکترای مدیریت کسب و کار ( )DBAگرایش مدیریت استراتژیک و بازاریابی ‏wwww.adnews.ir ‏info@adnews.ir پیش از هر چیز... هیچ «قانون» و «واقعیتی» در کسـب و کـار وجـود نـدارد، همه چیز از جنس «ادراک» است. ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 1 رهبر برند خود باشید نه مدیر یا مالک آن! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik رهبر برند خود باشید !نه مدیر یا مالک آن IQ + EQ + SQ = Management Intelligence Quantity + Emotional Quantity + Social Quantity هوش اجتماعی = مدیریت+ هوش عاطفی+ هوش فردی شهود = رهبری+ مدیریت Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik رهبری/ مدیریت Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik مدل های تصمیم گیری Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 2 شما تجویز نکنید ،شما توصیف کنید! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik شما تجویز نکنید ،شما توصیف کنید! ‏در برابر مشاور: برای دریافـتـ خدمات مناسـب بهتـر اسـت شما شرح حال سـازمانتان را توصـیف کنیـد و تجویز راهکارها را به عهده مشاور بگذارید. ‏در برابر مخاطب: بگذاریـد مخاطـب خودش جایگاه سازی کند. (صفت خدایی انسان) ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik ... خودش باید جایگاه سازی کند،مخاطب Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 3 اگر مشکل فروش دارید، خودتان را اصالح کنید! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik اگر مشکل فروش دارید، خودتان را اصالح کنید! ‏نگرش ،چیزی که %100سازمان شما را تغییر می دهد. ‏سهل انگاری و سخت انگاری در کسب و کار هر دو مانع موفقیت می شود. ‏توپ همیشه در زمین شماست! وقت ندارم ساعت را ببینم! وقت ندارم زنده بمانم! زمان نیاز به برنامه IMBCدرست در لحظه پریدن از سکوی آتش نیست! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 4 فرق کار تیمی را با کار گروهی بدانید! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik فرق کار تیمی را با کار گروهی بدانید! ‏برندسـازی و تدویـن برنامـه IMBCکار یک نفر نیست ،کار یک گروه هم نیست! ‏تفاوت های کار گروهـی (روش بوفالوها) و کار تیمی (روش مرغابی ها) را بشناسیم. ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 5 لطفا با «خالقیت» ،شوخی نکنید! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik لطفا با «خالقیت» ،شوخی نکنید! ‏خالقیـت ،اولیـن گام کارآفرینـی اسـت نـه یک پدیده فانتزی و جذاب برای جلب توجه! ‏نوآوری و کارآفرینی حداقل نتایج خالقیت است. خراقیت را بدانید. ‏تفاوتهای خالقیت و ّ ‏اگر عالقه به کپی کردن دارید ،خالقیت را کپی نکنید! ‏تفاوت الگـو برداری ( )Benchmarkو کپی کردن ایده را بدانید. ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik چارلز ال دال (رییس اداره ثبت اختراعات – :)1899 ‏هرچـه بایـد اختراع مـی شـد ،تـا به حال اختراع شده اسـت .اداره ثبت اختراعات باید تعطـیل شود! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik مدیر شرکت پاپیوالرماشینز (:)1949 ‏از غول پیکـر بودن و وزن 30تنی کامپیوتـر ENIACنترسـید .زمانی فرا مـی رسـد کـه کامپیوترهـای خانگـی فقط 1/5تن وزن داشته باشند! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik کنت اولسون مدیر شرکت تکنولوژی دـیجیتال (:)1977 ‏هـر چـه فکـر مـی کنـم هیـچ دلیل منطقـی بـه ذهنـم نمـی رسـد کـه زمانی کسـی دلـش بخواهـد در خانه خود، یک کامپیوتر داشته باشد! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik بیل گیتس (مالک مایکروسافت – :)1981 640کیلو بایت قطعا برای همه کاربران کافیست! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 6 «ایرانی ها» و «افغانی ها» خالق ترین مردمان جهان هستند و ایــن یــک تـهـدیــد است! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik خالقیت فردی /خالقیت تیمی و تکنیکی ‏نقش خالقیت تکنیکی ( )TCMرا فراموش نکنید. ‏طوفان ذهنی ()Brainstorming ‏شکوفه نیلوفـر آبی ()MY ‏شش کاله تفکر ()Hat 6 ‏اسکمپر ()SCAMPER ‏دلفی ()Delphi ‏گلوله برفـی ()Snow Ball ‏تریز ()TRIZ ‏و... ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 7 اگر می خواهید ماهی بگیرید، سر قالبتان «خامه و توت فرنگی» نگذارید! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik اگر می خواهید ماهی بگیرید، سر قالبتان خامه و توت فرنگی نگذارید! ‏فلیـپ کاتلـر :مـن خامـه و توت فرنگـی دوسـت دارمـ .امـا ماهـی هـا کِرم دوست دارند .بنابرایـنـ مـن وقتـی بـه ماهیگیری مـی روم ،سـرـ قالب ،کِرم می گذارم، نه خامه و توت فرنگی! ‏برخی از مدیران ایرانی: ‏میان این همه ستاره و سیاره ،فقط یکی «مشتری» است! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik تقسیم بندی نسل ها ‏انسانهای زنده: )1نسل جنگ جهانی دوم /انفجار جمعیت ()Baby Boomers متولدیـن قبـل از سـال / 1345طبیعـت گرا /دارای تکنوفوبیـا /اهـل خانواده /پایبنـد بـه سـنت ها / سخت کوش /متعهد ... / )2نسل X بین 30تا 45سال /تعهد کمتر /اعتقاد کمتر به سنت /انجام امور کارا ... / )3نسل )!Y (dot comes کمتـر از 28سـال (متولدیـن دهـه شصـت بـه بعد) /ارزش در تنوع و ناپایداری /عجول / مدعی ... / )4نسل Z متولدین بعد از سال ... 78 شکاف بین نسل ها ()Generation Gap ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik طبقه بندی اجتماعی مخاطب سطح / Aباالترین طبقه اجتماعی مرفه (درآمد خانواده ماهیانه بیش از 20میلیون تومان) مدیران ارشد ،متخصصان و تاجران سطح / Bطبقه باالی متوسط (درآمد خانواده ماهیانه بین 5تا 15میلیون تومان) ‏مدیران درجه دو ،تاجران کوچک و )... سطح / C1طبقه متوسط (درآمد خانواده ماهیانه بین 1تا 3میلیون تومان) ‏سرپرست ها ،کارمندان و مدیران جزء سطح / C2طبقه متوسط پایین (درآمد خانواده ماهیانه 700هزار تا 1میلیون تومان) ‏کارگران فنی ،تکنیسین ها و ... سطح / Dطبقه کارگر (درآمد خانواده ماهیانه بین 200تا 500هزار تومان) ‏کارگران عادی و بدون مهارت سطح / Eپایین ترین طبقه جامعه (درآمد بسیار اندک) ‏کارگران ساده و... ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik روانشناسی نسل ها/ روانشناسی تجاری Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik رابطه مشتری با مصرف کننده 1 2 مصرف کننده مشتریـ مشتری مصرف کننده 4 3 مصرف کننده مشتری مشتری مصرف کننده ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik جاذبه احساسات روانشناسی تجاری Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik مدل های ارتباطات مدل ارتباطات مردانه (هدف گرا) مدل ارتباطات زنانه (رابطه گرا) ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 8 بین «دانشگاه» و «بازار» حرکت کنید! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik بین «دانشگاه» و «بازار» حرکت کنید! تفاوت علت و معلول را فراموش نکنید! مثال برای ثروتمند شدـن ،بنز بخریم! ‏تئوری هـا «فـی نفسـه» خوب یـا بـد ،قبول یـا مردود نیسـتند .مهـم ایـن اسـت کـه چه کسی و در چه شریطی اینـ تئوری ها را پیاده می کند. ‏دسته بندی مفاهیم تئوری /مفاهیم کاربردی ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 9 «فلیپ کاتلر» را فراموش کنید، بـازارهای ایران رقابتی نیستند! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik ،«فلیپ کاتلر» را فراموش کنید !بـازارهای ایران رقابتی نیستند انواع بازار Price Maker انحصار کامل Monopoly انحصار چندجانبه Oligopoly Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik Price Taker رقابت کامل )رقابت انحصاری (نیمه Semi-Competition Perfect Competition 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 10 «یکپارچه»« ،تیز» و «متمرکز» باشید! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik یکپارچگی را «تیز شدن» و «تمرکز» ترجمه کنید! ‏عدم یکپارچگـی یعنـی واگرایی .بایـد بـه سـمت همگرایـی پیـش بروید .همگرایی پیام را تیـز مـی کنـد ،پـس بیشتـر و سـریعتر در ذهـن مخاطـب فرو مـی رود .و ایـن یعنـی داشتن جایگاه بهتر و این یعنی موفقیت برند... ‏در واقع رویکرد از کثرت به وحدت است. ‏اگر شما یک توپ به سمت کسی (مخاطب) پرتاب کنید احتماال آنرا خواهد گرفت، ولی اگر 5یا 6توپ پرتاب کنید ،احتماال هیچکدام را نخواهد گرفت! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 11 هنوز آنـقدر ثروتـمند نشده اید کــه «تفکر استراتژیک» را فراموش کنید! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik مهمتریـن نکتـه در تفکـر اسـتراتژیک ،رویکرد «هزینـه – فرصـت» اسـت .یک راه را انتخاب کنید به قیمت از دست دادن همه راههای دیگر! ‏تفکر هزینه فرصت ،نوعی تمرکز است. فرض کنید دو خرگوش در یک دشت وجود دارند .به نظر شما کسی که هر دو را تعقیب کند موفق می شود یا کسی که در پی یکی از آنها باشد؟! مدیـری که فـقط بـه سود نـگاه مـی کند مانند تنیس بازی است که بـه جای بازی، دائـما بـه تابـلوی امـتیازات نگاه می کند! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik برای داشتن تمرکز (رویکرد هزینه فرصت) ‏دقیقا کسب و کار شما چیست؟ ‏مهمترین محصول شما چیست؟ ()Hero Product ‏مشتریان شما دقیقا چه کسانی هستند؟ ‏مهمترین ویژگی که مشتریان شما را به آن می شناسند چیست؟ ‏در ذهن مشتری چگونه تعریف شده اید؟ ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 12 به جای «کارایی» «اثربخشی» را بیشتر کنید! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik بسـیاری از مدیران برـنـد ،در مواجهـه بـا رکود« ،کارایـی» ارتباطات بازاریابی خود را افزایش می دهند! بودجه تبلیغات در حکم بودجه وزارت دفاع است! (ال ریس) ‏آمپولهای تقویتی چقدر؟ ‏علت نخست :عادت به جای خالقیت ‏علت دوم :عدم وجود ( IMBCدر سازمان و در ذهن مدیران) عدم وجود استراتژی در سازمان عدم وجود تفکر استراتژیک در ذهن مدیران ... و شیوع وحشتناک نارسیسیسم تجاری ()Business Narcissism ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik بزرگترین تبلیغ کنندگان Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik و همچنان رشد چشمگیر تبلیغات... Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 13 در گروه سوم باقی بمانید! چون «بی سواد» نبودن مهم است! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik اکثر (قرـیب به اتفاق) برندهای ایرانی به دو دسته کلی تقسیم شده اند: ‏زخم خوردگان ‏خودشیفتگان ()Narcissists آنهـا می گویند« :مگـر می شود چیزی در بازاریابی یا برندینگ وجود داشتـه باشد کـه ما از آن بی اطالع باشیم؟ چطور چنین چیزی ممکن است...؟!» تفکر سیستمی و تله FWMUS هر دو گروه «نمی خواهند» پس «نمی توانند» ...وغیره! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik تعریف جدید «بی سواد» :افرـاد مطمئن ،افرـاد ُدگم ‏افرادی کـه بـا اطمینان و قطعیـت بیشتری روی موضوعات صـحبت مـی کنند، اطالعات کمتری روی آن موضوع دارند. ‏درواقـع میزان اطمینان افراد بـا سـطح اطالعات آنهـا رابطـه معکوس دارد .افراد با پایه علمی هرگز با اطمینان صحبت نمی کنند. ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 14 چیزی به نام «کمپین تبلیغاتی» وجود ندارد! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik آسیب شناسی تبلیغات در ایران ‏انتظارات ما از تبلیغات ‏نقش عوامل و اسناد باالدستی ‏ذهنیتهای و تعاریف مختلف از تبلیغات ‏ترکیب علوم با ابزارها ‏تفاوتهای مشاور با مشاورنما و رسانه دار ‏تفاوتهای تبلیغات در داخل و خارج ایران ‏بیماریهای تبلیغات در ایران ‏سهل انگاری /سخت انگاری تبلیغات (هر دو موجب تبلیغات کور می شود) ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik )5P( عناصر بازاریابی نوین از دیدگاه روانشناختی Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik IMBC سیر تکامل Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik IMBC ابزارهای کلی )(ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند )Advertising( ) تبلیغات1 )Sales Promotion( ) پیشبرد فروش2 )Public Relations( ) روابط عمومی3 )Events( ) رویدادها4 )Sponsorship( ) حامی گری5 )Customer Services( ) خدمات مشتری6 )Direct Marketing( ) بازاریابی مستقیم7 )Personal Selling( ) فروش شخصی8 )Virtual Tools( ) ابزارهای مجازی9 )New Tools( ) ابزارهای نوین10 Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik مقایسه عناصر آمیزه IMC نوع عملیات تاثیر مورد نظر نوع تماس با مخاطب زمان تاثیر تبلیغات ایجاد آگاهی /تغییر نگـرش و رفتار غیرمسنقیم متوسط /بلند پیشبرد فروش فروش نیمه مستقیم کوتاه روابط عمومی ایجاد اعتبار /تغییر نگرش نیمه مستقیم بلند رویدادها سخن پراکنی /تغییر نگرش نیمه مستقیم متوسط /بلند حامی گری انتقال ذهنیت /تغییر نگرش غیرمسنقیم بلند خدمات مشتری تغییر نگرش و رفتار مستقیم کوتاه /متوسط بازاریابی مستقیم تغییر رفتار مستقیم کوتاه فروش شخصی مستقیم & Psychology ‏Creativity in CSM / By: کوتاه ایجاد ارتباط /فروش ‏Behnood Allahverdi Nik چهار سطح برنامه جامع در بازاریابی Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 15 گاهی «بمیر» قبل از اینکه بمیری! نهج البالغه ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik Cannibalization ‏گاهـی بایـد خودکشـی (خودخوری) کنیـم پیـش از آنکـه توسط بازار ،خورده شویم. ـت شـــهودـیـس . ا TTM یــکیاز مـهمترینعـواـمـل ‏مراقب تله «ویترین» هم باشید! ‏استراتژی Fighter Brandو Shelf Spaceبه چه قیمتی؟ ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik دو مشکل اصلی در تصمیم گیری Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 16 داشتن ایزو CRM ،و ...شاهکار نیست، وظیفه شماست! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik فرایند توسعه بازاریابی عصر جدید مشتری گرایی فروش گرایی تولید گرایی مسئولیت اجتماعی تقویت نگاه برونگرا اندکی رقابت فقط کارایی حافظ محیط زیست پذیرش مفهوم بازاریابی به عنوان واحد مستقل نگاه کمی برونگرا تقاضای زیاد و عرضه کم همه موارد قبل شرط الزم هست ولی کافی نیست کیفیت گرایی ظهور تبلیغات تولید انبوه ارتباط با مشتری CRM ظهور ترفیعات نگاه درونگرا ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 17 تحقیقات بازاریابی /تحقیقات بازار شرط الزم است نه کافی! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik تحقیقات بازار 5C تحقیق در زمینه سازمان )Competitor( رقیب )Counterpart( همکاران )Customer( مشتریان شرایط محیطی )Corporate( )Context( محیط خرد )PESTEL( محیط کالن Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik تحقیقات بازاریابی 4P تحقیق در زمینه )Product( محصول )Price( قیمت )Place( کانال توزیع ابزارهای پیشبرـدی )Promotion( 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 18 گاهی روشهای ارزان تر مفیدترند به جای پرداخت خسارت ،تعظیم کنید! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik گاهی روشهای ارزان تر مفیدترند به جای پرداخت خسارت ،تعظیم کنید! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik دو اصل مهم موفقیت «جذابیت» مهم ترـ از «زیبایی» است و «تمایز» مهم تر از «جذابیت». «اول بودن» از «بهترـ بودن» مهم ترـ است. ( هیچ کس نفرات دوم را به خاطر نمی آورد) ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik »تعریف «مفهوم جذاب بیشترین جذابیت ها برای همه مردم بیشترین مفاهیم جذاب Communications Money Celebrity Sex Discover Unknown Social / Personal Values Happiness / Fun Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik ردیف 1 2 3 4 5 6 7 Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 19 «تفکر استراتژیک»« ،خالقیت تکنیکی» و «رویکرد روانشناختی» بـه بـــازار و بـرنـد یعنی موفقیت! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik اهمیت برند ‏چگونه یک فرـد موفقـ می شود؟ ‏چگونه یک سازمان موفقـ می شود؟ ‏چگونه یک کشور موفقـ می شود؟ ‏پاسخ همه اینها فقط یک عبارت است: با داشتن برند آل رایس ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik سهم هر قاره از 100برند برتر دنیا قاره سهم هر قاره تعداد کشور نام کشورها آمریکا 53% 3کشور آمریکا ( ،)%50کانادا ( ،)%2مکزیک ()%1 اروپا 39% 9کشور آلمان ( ،)%10فرانسه ( ،)%8سوییس ( ،)%5انگلستان (،)%5 هلند ( ،)%3ایتالیا ( ،)%3سوئد ( ،)%2اسپانیا ( ،)%2فنالند (،)%1 آسیا آفریقا اقیانوسیه 8% 0% 0% 2کشور - ژاپن ( ،)%6کره جنوبی()%2 - ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik اهمیت برند: ارزش ویژه 6کشور برتر کشور ارزش ویژه برندها (میلیارد دالر) آمریکا 870 آلمان 98 ژاپن 97 فـرانسه 73 سوییس 42 فنالند 35 ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik دو رکن اصلی برند Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik دو بال اصلی برند عملکرد Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik ارتباطات )اهمیت ارتباطات (نامشهودها 80% – %70 Intangibles Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 20 برند« ،نام تجاری» نیست! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik برندـ ،نام تجاری نیست! ‏پس Brandingهم فرایند نام گذاری بر روی محصول نیست! ‏برند چه چیزهایی نیست؟! ‏برند ،لوگو و آرم شرکت یا محصول نیست. ‏برند ،اسم ،عالمت ،سمبل ،کاراکتر و ...نیست. ‏برند ،عالمتها و نشانه های حک شده بر روی محصول نیست. ‏برند اصال دیدنی نیست! ‏برنـد کامال از جنـس ادراک ،قول ،قرارداد ،تصـویر ذهنـی ،تعهـد و ...اسـت نه لوگو ،تصویر ،رنگ و ... ‏امروزه دارایـی های نامحسـوس ،مـا را بـه سـودآوری مـی رسـاند .برند همان سودآوری است ()Making Business = Making Brand ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik Branding تعریف فرایند تسخیر و تغییر قلب ها !و ایجاد جایگاه در ذهن بشریت Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 21 بهترین کالهی که می توانید بر سر مشتری بگذارید! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik محبوب Chaplin Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik منفور Hitler آن کاله چیست؟ «خطای هاله» ‏در واقـع آنچـه موجـب ایجاد جذابیـت و موفقیـت در بسیاری از کسب و کارها شده است« ،خطای هاله» است. ‏وقتـی انسـان بـه خاطـر فعالیـت بخـش راسـت مغز خود (بطور حسـی /شهودی) مجذوب یـک موضوع مـی شود ،بـه سختی مـی توان بـا منطـق یـا عوامـل مشهود دیگـر آنرا تغییر داد .زیرا بطور ناخودآگاه ،همیشـه در مواجهـه بـا آـن موضوع بـا قسمت راست مغز خود درگیر می شود. ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 22 ...و مهمترین نکته در Brandingرا فراموش نکنید: کیفیت در محصول نیست؛ در ذهـن مخــاطـب است! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik اهمیت برند و جایگاه سازی ‏در یک نظرسنجی بین 1700نفر: نوشMابه شماره 1 نوشابه شماره 2 نوشابه شماره 3 ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik اهمیت برند و جایگاه سازی درMصد 63 درMصد 24 درMصد 13 نوشMابه شماره 1 نوشابه شماره 2 نوشابه شماره 3 ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik اهمیت برند و جایگاه سازی متفرقه درMصد 63 درMصد 24 درMصد 13 نوشMابه شماره 1 نوشابه شماره 2 نوشابه شماره 3 ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik اهمیت برند و جایگاه سازی نکاتی در مورد برند معظم کوکاکوال کوکاکوال بدترین ،مضرترین و بدمزه ترین نوع نوشیدنی (گازدار) در دنیاست! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik Best Global Brands (2010 Rankings) 2008 2009 Rank Rank Brand Country of Origin Sector 2010 Brand Value ($m) Change in Brand Value 1 1 United States Beverages 70,452 2% 2 2 United States Business Services 64,727 7% 3 3 United States Computer Software 60,895 7% 4 7 United States Internet Services 43,557 36% 5 4 United States Diversified 42,808 -10% 6 6 United States Restaurants 33,578 4% 7 9 United States Electronics 32,015 4% 8 5 Finland Electronics 29,495 -15% 9 10 United States Media 28,731 1% 10 11 United States Electronics 26,867 12% Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik اهمیت برند و جایگاه سازی No Brand 18% Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik 9% 73% اهمیت تبلیغات و جایگاه سازی ‏بسـیاري از آبجوهـا از نظـر رنـگ و مزه تقرـیبـا یکسـان هسـتند .حتی بعـد از نوشیدن دو لیوان ،حرفـه اي هـا هـم نمـی توانند فرق میان آـن دو را تشخیـص دهندـ .ایـن بدان معنـی اسـت کـه مصرف کنندـه در واقع در حال نوشیدـن «تبلیغات» است نه آبجو! ‏لوک سولیوان ‏Psychology & Creativity in CSM / By: ‏Behnood Allahverdi Nik 23واقعیت با «!» در برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و بـرند با تمرکز بر برندهای FMCGدر ایران 23 ما در ایران «برند» نداریم! ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik یافتن آب به عشق است نه بـه سعی ،اما پس از سعی! با سپاس از توجه شما ‏Psychology & Creativity in CSM / By: Behnood Allahverdi Nik

51,000 تومان