کسب و کار مدیریت و رهبری

Strategic Management Concept and Cases

modiriate_esteratezhi_dar_varzesh_c1p2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “Strategic Management Concept and Cases”

Strategic Management Concept and Cases

اسلاید 1: Strategic ManagementConcept and Casesتامسون / استريكلند

اسلاید 2: (Management) مديريّتفرآيند انجام كارها به‏طور اثربخش و كارآ به‏وسيله ديگران

اسلاید 3: برنامه‏ريزيسازمان‏دهيرهبريكنترلدستيابي به اهدافارتباط وظايف مديريّت

اسلاید 4: انواع برنامه‏ريزيتناوبعمقزمانوسعتيك‏بار مصرف(Single Use)كلي يا جهت‏ دار(Directional) بلندمدّت(Long Term)استراتژيك(Strategic)جاري(Standing)تفصيلي يا خاص(Specific)كوتاه مدّت(Short Term)عمليّاتي(Operational)

اسلاید 5: انواع برنامه براساس سطوح سازمانياستراتژيك (Strategic)عبارت‏است‏از، تعيين اهداف بلندمدّت و حياتي سازمان و طريقه نيل به آن، با توجه به عوامل محيطي و با درنظر گرفتن آينده سازمانتاكتيكي (Tactical) عبارت‏است‏از، اتخاذ تصميم‏هاي كوتاه مدّت براي حداكثر بهره‏وري از منابع موجود باتوجه به تحوّلات محيط. دراين نوع برنامه‏ريزي وسايل (Means) لازم براي تحقق اهداف استراتژيك مشخص مي‏شود و اين كار سبب هماهنگي واحدهاي سازماني مي‏گردددر اين حالت تلاش جهت حصول به بهترين نتايج است (اثربخشي)عملياتي (Operational)عبارت‏است‏از، تعيين عمليات (فعّاليّت‏هاي) لازم جهت نيل‏به اهداف استراتژيك، ازطريق وسايل (تاكتيك‏هاي) تعيين‏شده در اين حالت تلاش جهت بهتر انجام دادن كارها مي‏باشد (كارآيي)

اسلاید 6: ويژگي‌هاي برنامه‌راهبرديراسل اي كاف ويژگي‌‌هاي برنامه‌ريزي راهبردي را چنين تعريف مي‌كند: به دور از جزئياتسراسر سازماني به دور از اجراراهبرد قاعده كلان مرحله‌مند تصميم براي سراسر سازمان راهبرد از كلي‌تر كردن قواعد جزئي به كمك تلفيق و دسته‌بندي حاصل مي‌شود.راهبرد يا از جزئيات حاصل مي‌شود و يا از كليات (چشم‌انداز)قاعده‌اي كه براي همه مراحل مراحل مصداق دارد راهبرداست و قاعده‌اي كه فقط در يك مرحله مصداق دارد سياست است . كاستي‌ها، قوت‌ها،تهديدات و فرصت‌‌ها مصاديق جزئي هستند كه با تلفيق آنها مي‌توان به سياست‌ها و راهبرد‌‌ها رسيد.

اسلاید 7: برنامه‏ريزي استراتژيك(Strategic Planning) تعريف: عبارت است از تهية برنامه متناسب براي تطبيق قابليت‏هاي دروني با شرايط ويژة محيطي و ارزيابي قابليت‏هاي دروني ياتعيين قدم‏هاي لازم جهت پيش‏بيني نقطة تعادل(Equilibrium) سازمان با محيط و تنظيم استراتژي جديدبه‏عبارتي ديگر:كليه اقداماتي كه به تعريف اهداف و تعيين استراتژي مناسب براي دستيابي به آن هدف منجر مي‏شوددر واقع روش سيستماتيكي است كه فرايند مديريت استراتژيك را تأئيد و پشتيباني مي‏كند و قابليت تعيين چگونگي برنامه(Plan) به اقدام (Action) را ندارد و به‏تنهايي، سبب ايجاد شكاف ميان استراتژي تعيين شده و نتايج بدست آمده مي‏شود اضافه شدن جنبه‏هاي سازماني كارآفرينانه و رهبري به برنامه‏ريزي استراتژيك همان مديريت استراتژيك مي‏باشد بزرگترين مشكل مديريت استراتژيك، ايجاد خاصيت اجرائي برنامة استراتژيك مي‏باشد

اسلاید 8: ويژگي‏هاي برنامه‏ريزي استراتژيكبه تاثير عوامل خارجي توجه مي‏كندآينده‏نگر استنوعي برنامة بلندمدّت استمديريت عالي مسئول آن مي‏باشدزمينة اساسي براي تمامي برنامه‏هاي ديگر در سطوح سازماني را ترسيم مي‏كندموجب هدايت تمامي سازمان مي‏شودبه‏علت تجسم بهتر و دقيق آينده، امكان رسيدن به‏اهداف بيشتر استبدون برنامه‏ريزي عملياتي قابل اجرا نمي‏باشددر واقع برنامه‏ريزي استراتژيك به دو سوال پاسخ مي‏دهد چه بايد بكنيم؟اهداف چگونه بايد انجام دهيم؟استراتژي

اسلاید 9: مراحل فرآيند برنامه ریزی استراتژيكتحليل، شناخت و هدف‏گذاري(Goal Setting) تدوين استراتژي(Strategy Formulation) اجراي استراتژي(Strategy Implementation) ارزشيابي و كنترل(Evaluation & Control)

اسلاید 10: فرآيند مديريّت استراتژيكتوافقاوليهشناساييذي‏نفع‏هاتوصيف فلسفه،نقش و مأموريّتتعهّدات و ارزش‏هاشناخت محيط كلانشناخت محيط رقابتيشناخت محيط داخليشناخت فرصت‏ها و تهديدهاشناخت نقاط قوّت و ضعفشناخت مسائل استراتژيكتجزيه و تحليلSWOTارزيابي مجددمأموريت واهدافتنظيم گزينه‏هايمختلف استراتژيارزيابي و انتخابيك استراتژيتوصيف سازمان در آيندهتعيين اولويّت‏هاتخصيص منابعاصلاح ساختارتعيين خط مشيو سبك رهبريتعيينچشم‏اندازتعيينفعّاليّت‏هااجــرا حصول نتايجارزشيابيتحليل، شناخت و هدف‏گذاريكنترلتدوين استراتژياجـراي استراتژي

اسلاید 11: تهيه و تدوين چشم‌انداز و ماموريتهدف‌گذاريتهيه و تدوين استراتژيجهت دستيابي به اهدافاقدام و اجراي استراتژيارزيابي عملكرد و پايش و بازنگري و تصميم امور انجام شده گام اولگام سومگام چهارمگام پنجمگام دومبازنگري در صورت نيازبازنگري در صورت نيازبهبود و تغيير در صورت نيازبهبود و تغيير در صورت نيازچرخه 1 و 2 و 3و درصورت نياز 4

اسلاید 12: مدل برنامه ريزي استراتژيكWere are we now?Were do we want to be?How do we measure our progress?How do we get there?How do we our progress?ارزيابي وضعيت داخلي و خارجيبينايه ماموريت بيانيه چشم اندازخط مشي اصلي سازمان اهدافاهدااف ويژهاندازه گيري عملكردتعيين شاخص هاي عملكرداسوه نگاريتدوين و اجراي استراتژي هاشاخص هاي نظارت و كنترل عملكردبازنگري دوره اي برنامه استراتژيك

اسلاید 13: فرآيند مديريت استراتژيك Strategic Management ProcessCEOVMGOAB E , MO New life cycleSWOTGrand StrategyStrategicDirection Operational StrategyStakholdersكميته استراتژيكبازخورFeedback{V= VisionM= MissionG= GoalsO= ObjectivesA=ActivitiesB= BudgetingMO= MonitoringE= Evaluation

اسلاید 14: Major Components of the Strategic Plan / Down to ActionMissionVisionGoalsObjectivesMeasuresWhy we existWhat we want to beIndicators and Monitors of successDesired level of performance and timelinesPlanned Actions to Achieve Objectives O1O2AI1AI2AI3M1M2M3T1T1T1Specific outcomes expressed in measurable terms (NOT activities)Strategic Plan Action Plans Evaluate ProgressTargetsInitiativesWhat we must achieve to be successful

اسلاید 15: مرحلة اوّلتحليل، شناخت و هدف‏گذاري(Goal Setting)

اسلاید 16: تحليل، شناخت و هدف‏گذاريتجزيه و تحليل وضع موجودشناخت مسائل استراتژيكيشناخت عوامل محيطيشناخت فرصت‏ها و تهديدهاي محيطيشناخت نقاط قوّت و ضعف درونيتجزيه و تحليل فرصت‏ها و تهديدهاي محيطي و نقاط قوّت و ضعف دروني(SWOT Analysis) ارزيابي مجدد مأموريت و اهدافتنظيم گزينه‏هاي مختلف استراتژي

اسلاید 17: ذي‏نفع‏ها(Stakeholders) فرد، گروه يا سازمان كه مي‏تواند بر سازمان تاثير گذارد و يا از آن تاثير بپذيرد و علاوه‏ بر اين‏كه در فرايند مديريت استراتژيك مي‏بايستي علائق آن‏ها در نظر گرفته شود، در فرايند برنامه‏ريزي استراتژيك نيز مي‏بايستي مشاركت داشته باشد به ترتيب زير:شناسائي همة ذي‏نفع‏هاتعيين اهميّت هر‏يك از آن‏هامشخص كردن ديدگاه‏ها، معيار رضايت و اهداف آن‏هاتأثير آن‏ها بر برنامه‏هاي اجرائي

اسلاید 18: شناسائی مشتریان و نیازهای آنهابه سئوالات ذیل پاسخ دهید:1- چه کسانی خدمات را مصرف یا دریافت می کنند؟2- چه کسانی از عملکرد سازمان سود می برند ؟ ( داخلی و خارجی)3- مشتریان خارج سازمان چه کسانی هستند؟4- مشتریان داخل سازمان چه کسانی هستند؟5- عملکرد مناسب سازمان از نظر مشتریان چیست؟( داخلی و خارجی)6- آیا سازمان دیگری وجود دارد که نیاز مشتریان را رفع کند؟

اسلاید 19: چشم‏انداز(Vision) تعريف: چشم‏انداز يعني آن‏چه كه در آرزوي دست‏يافتن به آن مي‏باشيم. چشم‏انداز حالت آرماني داشته و كمّي نمي‏باشد و به سوال زير پاسخ مي‏دهد: آن‏چه مي‏خواهيم بشويم ؟در بيان آن بايستي سه موضوع در نظر گرفته شود:مقصودتوجيهفايدهضمناً موارد زير در نوشتن چشم‏انداز مي‏بايستي رعايت گرددآرزو روشن براي آينده در نظر گرفته شودچالش‏برانگيز و معني‏دار باشدمحكم ولي انعطاف‏پذير باشدساده، كوتاه و به‏يادماندني باشدمثال: به‏منظور تأمين، حفظ و ارتقاي سطح سلامت مردم استان آذربايجان غربي، دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آ-غ بر‏آن‏است، در 10 سال آينده، از نظر شاخص‏هاي اصلي بهداشتي و درماني، از ردة 5 دانشگاه آخر كشور، به سطح 5 دانشگاه اول كشور، ارتقا يابد

اسلاید 20: چشم‌انداز استراتژيك Vision ٌWhere we are going ? نقشه راه آينده سازمان ، دورنماي همه جانبه و گسترده سازمان است . تمركز ما در مورد آينده تكنولوژي ، محصول ، مشتريان و امور مهم چه خواهد بود ؟ شركت در كجا قرار خواهد گرفت ؟ تصويري است از آينده سازمان

اسلاید 21:

اسلاید 22: Which way I ought to go from here?“That depends(1) on where you want to get to” Lewis carrollاز اينجا به كجا ميخواهم بروم؟ بستگي دارد كه به كجا ميخواهي برسي

اسلاید 23: VISION دورنما

اسلاید 24: ویژگی چشم انداز:1.خلاصه2.قابل درک، ساده و روشن3.الهام بخش و چالشی، آرمانی و ترغیب کننده 4.برای مشتریان قابل باور 5. در راستای رسالت6.نقطه تفاهم مشتریان7.قابل انعطا ف8.توصیف کننده خدمات آینده

اسلاید 25: نحوه تهیه چشم انداز: نگرش عمیق اعضا بیان شود: 1- سازمان در آینده بدنبال چیست؟ 2- سازمان چه تصمیماتی در آینده دارد؟ 3- آینده مطلوب سازمان چیست؟ 4- چه تصویری نسبت به مشتریان دارید؟ 5- کیفیت زندگی مشتریان چگونه ارتقا می یابد؟ 6- بزرگترین فرصت ها چیست؟

اسلاید 26: ماموريت MissionWho we are and what we do ? چه كاري را انجام مي‌دهيم و فلسفه وجودي ما چيست ؟ وضعيت حاضر كسب و كار شركت را تشريح مي‌كند . عمدتاٌ بر روي قابليت هاي حاضر ، مشتريان و فعاليت ها تمركز دارند .نكته : Vision و Mission عصاره جهت گيري‌هاي سازمان هستند و چشم‌انداز بر آينده و ماموريت به حال حاضر شركت تمركز دارد .

اسلاید 27: رسالت يا مأموريّت(Mission) تعريف رسالت يا مأموريّت معرّف علّت وجودي سازمان مي‏باشد و به دو سوال زير پاسخ مي‏دهد:چه مي‏كنيم؟ چه خواهيم كرد؟بيانية مأموريّت(Mission Statement) در واقع بيانية مأموريّت مشروعيّت ايجاد و ادامة حيات سازمان را تبيين مي‏كندمثلأ مأموريّت سازمان‏هاي بهداشتي و درماني، حفظ و ارتقا وضع سلامت جامعه مي‏باشدبيانيه مأموريّت شامل اجزا زير مي‏باشد:بيان زمينة فعّاليّتبيات اهداف اصليبيان ارزش‏ها(Values) ، باورها و نگرش (فلسفة سازماني)

اسلاید 28: رسالت يا مأموريّت (ادامه)مشتريانخدمات يا محصولاتمحدودة جغرافياييفن‏آورينقطه‏نظرات درارتباط با رشد و توسعة كشورفلسفة سازمانينقاط قوي درونيعلاقة ذي‏نفع‏هاعناصر بيانية مأموريتبيانية مأموريّت بايد الهام‏بخش و برانگيزنده باشد

اسلاید 29: رسالت MISSIONبیانیه جامع و مختصر از اهداف سازمان (سند عینی تلاش سازمان) ضرورت تهیه: 1- تدوین مقاصد مهم، روشن و مرتبط. 2- تبیین چارچوب اصلی برنامه ریزی. 3- متعهد ساختن کارکنان به تحقق اهداف. 4- جلب حمایت افراد خارج سازمان.

اسلاید 30: نقش و اهداف بيانية مأموريّتايجاد گرايش يكسان در تمام سازمانايجاد تفاهم در ارتباط با ايده‏هاي سازمانمنبع الهامي در ارتباط با فعّاليّت‏هاي روزمرهعامل هدايتي و گرايشي كاركنان در راستاي اهداف

اسلاید 31: بیانیه ماموریت Mission Statementیک بیانیه ماموریت پاسخگویی این سوال است که:دانشكده ،برنامه ها یا برنامه های فرعی برای چه چیز و چه کسی کار می کنند،می پردازد وخلاصه ای قابل درک از اهداف دانشكده ،برنامه ها یا برنامه های فرعی می باشد.

اسلاید 32: شناخت محيط‏هاي سازمانيمحيط كلان (PEST):عوامل سياسي(Political) عوامل اقتصادي(Economic) عوامل اجتماعي(Social) فن‏آوري (Technological)محيط داخلي:منابع مالينيروي انسانيبازاريابي و فروشعمليات و توليدتحقيق و توسعهمديريتاستراتژي جاريمحيط رقابتي (پورتر):مشتريانتازه‏واردهاتدارك‏كنندگانكالا يا خدمت جانشينرقبا

اسلاید 33: شناخت محيط‏هاي سازماني (ادامه)براي شناخت محيط‏هاي سازماني ابتدا عوامل مربوطه شناسائي مي‏شوندمثلاً عوامل سياسي مي‏تواند شامل موارد زير باشدقوانين حمايت‏كنندهقوانين كارقوانين ارتباط با ساير كشورهاقوانين خصوصي‏سازيسپس جمع تعداد عوامل نيز مشخص مي‏شود. در مثال بالا جمع عوامل سياسي 4 مي‏باشدمجموع عوامل محيط كلان(PEST) و رقابتي به‏عنوان، عوامل محيطي(Environment) مجموع عوامل محيط داخلي به‏عنوان منابع(Resources) در نظر گرفته مي‏شود

اسلاید 34: ارزيابي عوامل محيطيمهّم‏ترين قسمت برنامه‏ريزي استراتژيك بوده و به عواملي تأكيد دارد كه ظهور و بروز آن‏ها در اختيار سازمان و مديّريت نمي‏باشدروش‏هاي ارزيابي عوامل محيطي:ريزبيني يا پويش‏گري(Scanning) رديابي(Trail) پيش‏بيني(Forecasting) پايش(Monitoring)

اسلاید 35: سيستم اطلاعاتي سيستم بازاريابيسيستم مديريت فضاي داخلي سازمانسيستم تحقيقاتي سيستم توليدي سيستم مالي ابعاد بررسي عوامل داخلي سازمان

اسلاید 36: Assessment Model: S W O TAssessmentExternal Assessment: Marketplace, competitor’s, social trends, technology, regulatory environment, economic cycles .Internal Assessment: Organizational assets, resources, people, culture, systems, partnerships, suppliers, . . . Easy to UnderstandApply at any organizational levelNeeds to be Analytical and Specific Be honest about your weaknessesGood PointsPossible PitfallsSWOTSWOT

اسلاید 37: تهیه ماتریس ارزیابی عوامل خارجیExternal Factor Evaluation (EFE)الف – نگارش 5 فرصت و 5 تهدید بر اساس میزان واولویت تعیین شده (مجموعا 10 عامل)ب- تعیین ضریب(مجموع 100 برای کل عوامل خارجی)ج – محاسبه رتبه برای هر یک از عوامل خارجی بر اساس وضعیت موجود(1- بی تاثیر،2- تاثیر کم، 3- تاثیر متوسط،4- تاثیر زیاد)د- محاسبه نمره برای هر یک از عوامل خارجی( رتبه × ضریب÷100)هـ محاسبه امتیاز عوامل خارجی(مجموع نمرات نهائی)

اسلاید 38: ماتریس ارزیابی عوامل خارجی

اسلاید 39: ارزيابي عوامل درونيدر ارزيابي محيط داخلي سه متغير درنظر گرفته مي‏شود:منابع(Input) استراتژي جاري، فرهنگ سازماني، نقش و مأموريّت(Process) عملكرد(Output) از بالا به پائين اطلاعات موجود كمتر مي‏شود و استفاده از نظرات ذي‏نفع‏ها در اين مورد كمك‏كننده خواهد بود نقاط‏قوّتي كه نشان‏دهندة مهارت خاص باشند و لبة تيز رقابت سازمان را تعيين كنند شايستگي بارز(Distinction Competence) مي‏نامند

اسلاید 40: شناسائی نقاط ضعف و قوت:ظرفیت و توان فعلی مجموعه چیست؟نقاط قوت سازمان را نام ببرید و چگونه میتوان آنها را تقویت کرد؟نقاط ضعف سازمان را نام ببرید و چگونه میتوان آنها را رفع کرد؟موانع تامین نیاز وانتظارات مشتریان چیست؟

اسلاید 41: شناسائی نحوه عملکرد سازمان در گذشته:آیا سازمان پاسخگو نیاز گروه هدف بوده است؟آیا خدمات به نحو مناسب ارائه شده است؟آیا تغییرات تاثیر گذار در سازمان اتفاق افتاده است؟در حال حاضر در رکود هستیم یا در پیشرفت؟(دلایل)در برنامه توسعه کشور دارای چه سهمی هستیم؟

اسلاید 42: شناسائی عملکرد فعلی سازمان : فعالیتهای در دست اقدام چیست؟فعالیتهای مکمل و متضاد کدام است؟آیا نیازی به تداوم فعالیتها میباشد؟مبنای سنجش عملکرد چیست؟نگرش جامعه به عملکرد سازمان چیست؟

اسلاید 43: تهیه ماتریس ارزیابی عوامل داخلیInternal Factor Evaluation (IFE)الف – نگارش 5 نقطه قوت و 5 نقطه ضعف براساس میزان و الوویت تعیین شده(مجموعا 10 عامل)ب- تعیین ضریب( مجموع 100 برای کل عوامل داخلی) ج – محاسبه رتبه برای هر یک از عوامل داخلی بر اساس وضعیت فعلی(1- بی تاثیر،2- تاثیر کم، 3- تاثیر متوسط،4- تاثیر زیاد)د- محاسبه نمره برای هر یک از عوامل داخلی ( رتبه × ضریب ÷100)هـ محاسبه امتیاز عوامل داخلی (مجموع نمرات نهائی)

اسلاید 44: ماتریس ارزیابی عوامل داخلی

اسلاید 45: Strength نقاط قوت: Assessment Strengths can be tangible: Loyal customers, efficient distribution channels, very high quality products, excellent financial condition. Strengths can be intangible: Good leadership, strategic insights, customer intelligence, solid reputation, high skilled workforce.

اسلاید 46: Opportunitiesفرصتها: Opportunities – Potential areas for growth an higher performance. External in nature – marketplace, unhappy customers with competitor’s, better economic conditions, more open trading policies, . . Internal opportunities should be classified asStrength’s Timing may be important for capitalizing onopportunities

اسلاید 47: Weaknessesنقاط ضعف : Since weaknesses are internal, they are within your control.Weaknesses include: Bad leadership, unskilled workforce, insufficient resources, poor product quality, slow distribution and delivery channels, outdated technologies lack of planning,, . . .

اسلاید 48: Threatsتهدیدات: Threats – Challenges confronting the organization, external in nature Threats can take a wide range – bad press coverage, shifts in consumer behavior, substitute products, new regulations, . . . May be useful to classify or assign probabilities to threats The more accurate you are in identifying threats, the better position you are for dealing with the “sudden ripples” of change

اسلاید 49: تهیه ماتریس توز TOWS با کمک ماتـریس توز (TOWS) و وضعیت سازمان(IE)، استراتـژی ها را مشخص نمائید. - ماتریس توز (TOWS) چهار نمونه استراتژی را به ما پیشنهاد میکند: 1- SO : عالی ترین وضعیت است و میتوان با استفاده از نقاط قوت و فرصت ها سهم سازمان را در بازار افزایش داد. 2-WO : باید نقاط ضعف را کاهش داد واز فرصت ها بهره لازم برد مانند انتخاب تکنولوژی جدید. 3-ST : از نقاط قوت استفاده کرده واز تهدیدها دوری کنید. 4-WT : هدف کاهش نقاط ضعف و تهدیدها در حداکثر زمان ممکن است و وضعیت بسیار وخیم میباشد پس باید دنبال انحلال ، ادغام، کاهش عملیات و ... باشیم.

اسلاید 50: نقاط ضعف وقوت، تهدیدها و فرصتهایورزش قهرمانی کشور

اسلاید 51: ضعف ورزش قهرمانيمسابقاتفقدان برنامه كلان براي ساماندهي مسابقات داخليعدم ارتباط ميان انواع مسابقات داخلي كشورورزشكارمشاركت كم جامعه در ورزش قهرماني (اندك بودن جمعيت ورزش قهرماني)اندك بودن تعداد ورزشكاران شركت كننده در بازي‌هاي المپيك و آسياييكسب مدالوضعيت نسبتاً نامناسب كسب مدال طلا در بازي‌هاي المپيكعدم توفيق در كسب مدال در رشته‌هاي تيمي در بازي‌هاي المپيك و مسابقات جهانيجايگاه نامناسب كشور در بازي‌هاي المپيك و آسياييعموميفقدان معيارهاي اوليت‌بندي رشته‌هاي ورزشيفقدان شيوه و برنامه براي شناسايي رشته‌هاي مستعد ورزشيناكافي بودن برنامه‌هاي حمايت مستقيم از ورزشكارانتوجه ناكافي به استفاده از قهرمانان ورزشي كشور پس از پايان دوره ورزشي آنانضعف فرهنگي ورزش قهرماني در كشوركمبود منابع مالي عمده نهادهاي ورزش قهرمانيفقدان اطلاعات صحيح و به روز در مورد ورزشكاران قهرماني در كشور

اسلاید 52: ضعف ورزش قهرمانياستعداديابي-  فقدان طرح يكپارچه، اجرايي و ساختارمند استعداديابي -  فعال نبودن آموزش و پرورش در امر استعداديابي - ضعف امكانات و تجهيزات مناسب براي استعداديابي - گسترده نبودن مراكز استعداديابي در كشور- عدم توجه به ورزش مدارس به عنوان پايه ورزش قهرماني پرورش ورزشكار- فقدان مراكز پرورش ورزشكاران نوجوان (مدارس ورزشي)- فقدان نظام و شيوه اجرايي صحيح براي پرورش ورزشكار-  سهم اندك باشگاه هاي ورزشي در ورزش قهرماني كشور (توسعه نيافتگي باشگاه هاي ورزشي)- كمبود كمي و كيفي مربيان ورزش قهرماني

اسلاید 53: قوت ورزش قهرمانيموفقيت نسبي در برخي رشته هاي انفرادي در مسابقات برون مرزي وضعيت نسبتاً مناسب در كسب مدال هاي نقره و برنز در مسابقات المپيك

اسلاید 54: تهديد ورزش قهرماني1- وجود محدوديت هاي متنوع براي ميزباني ورزش در كشور 2- عدم تمايل بخش خصوص به سرمايه گذاري در ورزش قهرماني3- رشد و توسعه ورزش قهرماني در كشور منطقه و جهان 4- رشد طبقه متوسط در اكثر جوامع آسيايي 5- نامناسب بودن نظام مديريت دولتي 6- تعدد و تداخل نهادهاي سياست گذار در كشور

اسلاید 55: فرصت ورزش قهرماني1- جوان بودن جمعيت 2- افزايش تعداد كمي رسانه هاي گروهي ورزش كه عمدتاً در زمينه ورزش قهرماني فعاليت مي كنند3- افزايش حجم برنامه هاي تلويزيوني و راديوئي ورزشي در زمينه ورزش قهرماني 4- وجود رسانه هاي خبري جديد و مدون از جمله اينترنت در ورزش قهرماني 5- حضور مستمر خبرنگاران و افزايش نقش نظارتي جامعه در ورزش قهرماني 6- افزايش معلومات و آگاهي مردم نسبت به ورزش قهرماني 7- رشد و توسعه فناوري هاي نو به خصوص فناوري اطلاعات و ارتباطات 8- توجه مسوولين كشور به ورزش قهرماني

اسلاید 56: تهیه ماتریس داخلی و خارجی Internal External (IE)

اسلاید 57: نمودار تجزيه و تحليل SWOTخانه سوم: استراتژي با گرايش تغيير جهت را حمايت مي كندخانه يكم: استراتژي تهاجمي را توصيه مي كندخانه چهارم: استراتژي دفاعي را پيشنهاد مي دهندخانه دوم: استراتژي تنوع را توصيه مي كندفرصت هاي متعدد محيطيOpportunityضعف هايداخلي با اهميتWeaknessقوت هايداخلياساسيStrengthتهديدات محيطي عمدهTreath

اسلاید 58: مرحلة دوّمانتخاب و تدوين استراتژي(Strategy Formulation)

اسلاید 59: A strategy is a commitment(1) to undertake(2)one set Of actions rather than another.استراتژي عبارت از تعهداتي كه به عهده گرفته مي شود تا يكي پس از ديگري به اجرا در آيد.1-تعهدات.2-بر عهده گرفتن

اسلاید 60: روشارزیابی متوازنstrategyبسیج سازمانهمسو سازی سازمانتبد یل استرا تژی به فرایند مستمرتبد یل استرا تژیبه عملیاتتبد یل استرا تژی بهکار هرروز هرکساصول سازمان استرا تژی محور

اسلاید 61: Without a strategy the organization is like a ship without a rudder (1).Joel roses and Michael kamiيك سازمان بدون استراتژي همانند كشتي بدون ناخدا است .

اسلاید 62: مشخصات تصميم‏هاي استراتژيكدر ارتباط با چشم‏انداز مي‏باشند با تطابق با محيط سروكار دارند با سازگاري فعاليّت‏ها با منابع سروكار دارند برمنابع سازمان تاثيرات عمده دارند بر تصميمات عملياتي تاثير دارند تحت تاثير انتظارات و ارزش‏هاي افراد قدرتمند مي‏باشند بر جهت‏گيري درازمدّت سازمان تاثير مي‏گذارند طبيعت پيچيده دارند

اسلاید 63: انتخاب و تدوين استراتژي (Strategy Formulation)ارزيابي گزينه‏هاي مختلف استراتژي: با معيارهاي انتخابي شامل:علاقة ذي‏نفع‏هااثربخشيكارآييكمترين تاثيرات سوءانتخاب يك استراتژيتوصيف سازمان در آينده و چشم‏انداز موفقيّت : درصورت اجراي استراتژي انتخابي

اسلاید 64: راه‏كارهاي استراتژي‏هاي اصلي(Generic Strategy Alternatives) استراتژي‏هاي رشد يا تهاجمي(Growth or Offensive Strategies) استراتژي‏هاي ثبات(Stability Strategies) استراتژي‏هاي كاهش يا تدافعي(Retrenchment or Defensive Strategies)استراتژي‏هاي تركيبي(Combination Strategies)

اسلاید 65: موانع اجرای استراتژی

اسلاید 66: موانع اساسی در سر راه پیاده سازی استرا تژی مانع مربوط به عدم تخصیص منابعمانع مربوط به عدم تعهد مدیرییتمانع مربوط به عدم همسویی کارکنانمانع مربوط به عدم انتقال استرا تژی

اسلاید 67:

اسلاید 68:

اسلاید 69: ◄فقط 40٪ سازمان ها بودجه خود را به استرا تژی اتصال میدهند ◄شکاف بین برنامه ریزی استرا تژیک و بودجه بندی در برخی از سازمان ها ◄ عده ای تصویرآینده را تصویر می کنندوعده ای برنامه سال آتی را می نویسند ◄ هیچ گونه تعاملی بین این دو گروه وجود ندارد ◄ اجرای استراتژی مستلزم اتصال فرایند بودجه بندی به برنامه ریزی جامع استمانع مربوط به عدم تخصیص منابع

اسلاید 70: ◄ 85٪ مدیران ارشد کمتر از یک ساعت از وقت خود را درماه به بحث پیرامون استرا تژی می پردازند ◄ اجرای استراتژی بدون حمایت همه جانبه مدیران ارشد ممکن نیست ◄ اجرای استراتژی باید دغدغه اصلی مدیران ارشد باشدمانع مربوط به عدم تعهد مدیرییت

اسلاید 71: ◄ فقط 25٪ مدیران منافع خود در پیوند با اجرای استراتژی می یابند ◄ همه کارکنان باید منافع و سرنوشت خود را در گرو اجرای استراتژی بدانند ◄ طراحی و اجرای نظام های جبران خدمت متصل به معیار های ارزیابی استراتژی ، سازوکار مناسبی برای ایجاد همسویی کارکنان با استراتژی می باشد ما نع مربوط به عدم همسویی کارکنان

اسلاید 72: ◄ فقط 5٪ کارکنان استرا تژی را می فهمند ◄ کارکنان یک سازمان باید استراتژی را درک کنند تا بتوانند آن را اجرا کنند ◄ کلید موفقییت اجرای استراتژی انتقال آن به همه افراد سازمان استمانع مربوط به عدم انتقال استرا تژی

اسلاید 73: ◄ فقط 5٪ کارکنان استرا تژی را می فهمند ◄ کارکنان یک سازمان باید استراتژی را درک کنند تا بتوانند آن را اجرا کنند ◄ کلید موفقییت اجرای استراتژی انتقال آن به همه افراد سازمان استمانع مربوط به عدم انتقال استرا تژی

اسلاید 74: مرحلة سوّماجراي استراتژي(Strategy Implementation)

اسلاید 75: اجرا و انجام استراتژياجراي خوب استراتژي‌ها مستلزم ايجاد هماهنگي بين امور مختلف است . مهارت ها و امكانات مورد نياز مديريت كردن و اجراي استراتژي عبارتند از : توانمند سازي سازمان به منظور هدايت موفقيت‌آميز استراتژي تخصيص بهينه كليه منابع و استفاده از بهترين تجارب و برنامه ها تعيين سياست هاي پشتيباني و روش‌هاي عملياتي استراتژي جايگذاري به موقع استراتژي هاي برگزيده و جديد ايجاد سيستم‌هاي انگيزشي انساني و پاداش دادن به ميزان دستيابي به اهداف ايجاد فضا و فرهنگ كاري و سازماني مفيد جهت اجرا و انجام موفق استراتژي ايجاد سيستم‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي و عملياتي توانمند به منظور هدايت اثربخش پرسنل

اسلاید 76: تدوين برنامة عملياتيبعد از انتخاب استراتژي اصلي سازمان، استراتژي مزبور به يك طرح عملياتي ترجمه مي‏شود (شامل اهداف كمّي، طرح، تخصيص منابع، و بودجه)ضمناً خط‏‏مشي، روش‏ها و مقررات (برنامه‏هاي جاري) نيز تدوين مي‏شود و سازمان‏دهي و مسائل انگيزش كاركنان و اتخاذ سبك رهبري مناسب نيز در نظر گرفته مي‏شود

اسلاید 77: تعريفپيش‏بيني و تعيين مراحل و توالي فعّاليّت‏هاي لازم براي تأمين اهداف استراتژيك از طريق وسايل (تاكتيك‏ها)، به‏تفكيك زمان، هزينه، نيروي انساني لازم، برنامه‏ريزي عملياتي ‏ناميده مي‏شودانواعجاري (Standing): مربوط به اهداف تكراري و روزمرهيك‏بار مصرف يا مداخله‏اي ( Single-Use or Interventional): مربوط به اهداف استثنايي، غيرتكراري، مانند طرح‏ها (Projects)برنامه‏ريزي عملياتي يا اجرايي (Operational Planning)

اسلاید 78: مراحل برنامه‏ريزي عملياتي تجزيه و تحليل وضعيّت موجود منطقهتعيين اهداف برنامهتعيين طرق نيل (استراتژي‏ها) به اهداف برنامهتعيين فعّاليّت‏هاي لازم براي هر استراتژيبيان شرح تفصيلي هر فعّاليّتتعيين شيوه پايش و ارزشيابي برنامه

اسلاید 79: تجزيه و تحليل وضعيّت موجود منطقهتعيين داده‏ها و اطلاعات مورد لزومجمع‏آوري داده‏هاي مورد لازم نظام ثبت و گزارش جاري بررسي‏هاي مقطعي (Survey) تجزيه و تحليل داده‏ها به‏منظور به‏دست آوردن اطلاعات لازم (شاخص‏ها)مقايسة اطلاعات فوق با اطلاعات يك سطح بالاتر به‏منظور تعيين مشكلات منطقهالويت‏بندي مشكلات

اسلاید 80: تعيين اهداف برنامه(Goals or Main Objectives) اهداف كليباتوجه به مشكلات اولويّت‏دار منطقه و مأموريت سازمان، به‏صورت كلي، غير كمّي و جهت‏دار بيان مي‏شود(Objectives or Specific Objectives) اهداف اختصاصياجزاي تشكيل دهنده هدف كلي را به‏صورت مشخص و قابل سنجش مي‏سازد. بدين وسيله برنامه قابل ارزشيابي مي‏گرددعوامل مؤثر بر ايجاد مشكلات بهداشتي منطقه را مي‏توان به عنوان اهداف اختصاصي درنظر گرفت (با استفاده از شبكه عليّت)

اسلاید 81: اهميّت اهداف برنامهمسير و جهت حركت واحد يا سازمان‏را مشخص مي‏كندموجب تمركز تلاش‏ها و هماهنگي فعّاليّت‏ها مي‏گرددتصميمات را رهنمون مي‏شودسبب ايجاد انگيزه براي اجراي عمليات(برنامه)، مي‏شودارزشيابي برنامه را ممكن مي‏سازد

اسلاید 82: اهميّت اهداف برنامهمسير و جهت حركت واحد يا سازمان‏را مشخص مي‏كندموجب تمركز تلاش‏ها و هماهنگي فعّاليّت‏ها مي‏گرددتصميمات را رهنمون مي‏شودسبب ايجاد انگيزه براي اجراي عمليات(برنامه)، مي‏شودارزشيابي برنامه را ممكن مي‏سازد

اسلاید 83: نكاتي كه در تعيين اهداف مي‏بايستي رعايت شوددرنظر داشتن عوامل مؤثر بر بروز مشكلات منطقهتوجه به شرايط محيطي، منابع داخلي و آيندهتوجه به واقعيّات (تعيين اهداف دست‏يافتني)كمّي كردن اهداف (شامل فعل كمّي،استاندارد و ضابطه)منظور كردن قيد زمانيتعيين اهداف با مشاركت كاركناندرنظر داشتن مقصد و چشم‏انداز نهايي (مقوله سلامت)اولويّت‏بندي اهدافتوجه با اين‏نكته كه اهداف نتايج يكديگر را خنثي نكنند

اسلاید 84: خصوصيات اهداف اختصاصي(Specific Objectives) قابل اندازه‏گيري باشند Measurable)) دست‏يافتني باشند Attainable)) مرتبط با هدف كلي باشند Relevant)) داراي زمان مشخص باشند Time-bounded))به‏طور كلي :اهداف اختصاصي بايد SMART باشند

اسلاید 85: (Strategies) تعيين استراتژي‏ها استراتژي يعني تعيين طريق يا روش رسيدن به اهداف براي تعيين استراتژي‏ها مي‏توان از عوامل مؤثر بر ايجاد اهداف اختصاصي استفاده نمود (با استفاده از شبكه عليّت) استراتژي‏هاي انتخابي نيز همانند اهداف، جهت انتخاب، مي‏بايستي اولويّت‏بندي شونداستراتژي‏ها برخلاف اهداف حالت كمّي ندارند

اسلاید 86: (Activities) تعيين فعّاليّت‏هاهدف از برنامه‏ريزي تبديل اهداف به فعّاليّت‏ها مي‏باشدانواع فعّاليّت فعّاليّت‏هاي جاري: به فعّاليّت‏هاي جاري و تكراري سازمان اطلاق مي‏شود كه براساس سياست‏ها، دستورالعمل‏ها، مقررات و آئين‏نامه‏ها صورت مي‏گيرد(مانند ارائه انواع خدمات بهداشتي، تدارك وسايل و داروها، نظارت بر واحدهاي تابعه ) فعّاليّت‏هاي مداخله‏اي: براساس مشكلات خاصّ منطقه و اهداف غير تكراري، انجام مي‏گيردبرنامه عملياتي مي‏بايستي شامل هر دو نوع فعّاليّت‏ باشدفعّاليّت‏هاي جاري در بخش جدول تفصيلي به فعّاليّت‏هاي مداخله‏اي اضافه مي‏شوندفعّاليّت‏ها را نيز مي‏توان، عوامل مؤثر بر استراتژي‏ها، درنظر گرفتفعّاليّت‏ها نيز مي‏بايستي اولويت‏بندي شوند

اسلاید 87: شرح تفصيلي فعّاليّت‏ها (سازمان‏دهي فعّاليّت‏ها)محل تأمين اعتباركل هزينهشيوة پايشاقدامات پشتيبانيكجا؟چه زمان؟چه كسي؟چه چيز؟رديف

اسلاید 88: جدول زمان‏بندي (Time Table) مهمترين و متداول‏ترين جدول زمان‏بندي مورد استفاده جدول گانت مي‏باشد كه قدمت آن به يك قرن مي‏رسدجدول گانت يك ابزار سودمند مديريّتي براي برنامه‏ريزي و كنترل (پايش فعّاليّت‏ها) مي‏باشد كه ترتيب زماني فعّاليّت‏هاي پيش‏بيني (برنامه‏ريزي) شده و فعاّليّت‏هاي انجام‏گرفته را نشان مي‏دهدجدول گانت يك نمودار ستوني است كه زمان در محور افقي و فعّاليّت‏ها در محور عمودي آن قرار گرفته‏اندستون‏هاي نمودار نشان‏دهندة نتيجة كار در يك مدّت معين استبراي تهية نمودار گانت ابتدا كلية فعّاليّت‏هاي هر استراتژي ليست شده، سپس موعد و مدّت زمان هر فعّاليّت پيش‏بيني مي‏شود و براساس تقدّم زماني، جدول گانت رسم مي‏گردددرحين اجراي برنامه، فعّاليْت‏هايي كه عملاً انجام گرفته‏اند نيز در جدول ، براي مقايسه (پايش) و انجام اقدامات اصلاحي، مشخص مي‏شوند

اسلاید 89: جدول گانت (Gantt Chart)ماه 12ماه 11ماه 10ماه 9ماه 8ماه 7ماه 6ماه 5ماه 4ماه 3ماه 2ماه 1×××فعّاليّت 1×××××فعّاليّت 2××فعّاليّت 3 × فعّاليّتي كه مي‏بايستي انجام شود فعّاليّتي كه انجام شده‏است

اسلاید 90: مرحلة چهارمارزشيابي و كنترل (Evaluation & Control)

اسلاید 91: ارزشيابي و كنترل (Evaluation & Control) تعريف انطباق نتايج با اهداف برنامه و اقدامات اصلاحي درصورت لزوم در اجزا برنامه (از Vision تاAction )از نظر:ساختار (Structure) سيستم(System) رفتار (Behavior) بدون تعيين استراتژي نبايد در ساختار، سيستم و رفتار تغيير ايجاد نمود

اسلاید 92: پايش و ارزشيابي برنامهارزشيابي (Evaluation)سنجش ميزان تحقق اهداف (اختصاصي)پايش (Monitoring) انطباق فعّاليّت‏هاي درحال اجرا با استانداردهاي برنامهپايش داراي دو جنبه مي‏باشد پايش كمّي: بهترين ابزار آن جدول گانت مي‏باشد پايش كيفي: مقوله بسيار مهمي مي‏باشد كه خود مجال ديگري مي‏طلبد

اسلاید 93: InputProcessOutputOutcomeImpactپايش و ارزشيابي براساس مدل زنجيره‏ايپايشارزشيابي

اسلاید 94:

اسلاید 95: اجرا و انجام استراتژياجراي خوب استراتژي‌ها مستلزم ايجاد هماهنگي بين امور مختلف است . مهارت ها و امكانات مورد نياز مديريت كردن و اجراي استراتژي عبارتند از : توانمند سازي سازمان به منظور هدايت موفقيت‌آميز استراتژي تخصيص بهينه كليه منابع و استفاده از بهترين تجارب و برنامه ها تعيين سياست هاي پشتيباني و روش‌هاي عملياتي استراتژي جايگذاري به موقع استراتژي هاي برگزيده و جديد ايجاد سيستم‌هاي انگيزشي انساني و پاداش دادن به ميزان دستيابي به اهداف ايجاد فضا و فرهنگ كاري و سازماني مفيد جهت اجرا و انجام موفق استراتژي ايجاد سيستم‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي و عملياتي توانمند به منظور هدايت اثربخش پرسنل

اسلاید 96: Why We Fail #1Ineffective Vision Poor Leadership No Follow-Through –Poor Implementation Poor Communication

اسلاید 97: Strategic management diagramvisionStakeholders SWOT Analysis Goals missionذينفعان تحليل دروني و بروني

اسلاید 98: Strategic management diagramNeeds analysisStakeholders SWOT Analysis Goals missionذينفعان تحليل دروني و بروني Mission Statement

اسلاید 99: Strategic management diagramNeeds analysisStakeholders SWOT Analysis Goals missionذينفعان تحليل دروني و بروني

اسلاید 100:

اسلاید 101: با تشکر از توجه شما

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید