جذاب و کاربردی در ارائه

۱۳ اپلیکیشن برتر ارائه مطالب که باید با آنها آشنا شوید (۱)

۷ مرداد ۱۳۹۷

از کلاس درس تا معرفی یک محصول شما نیازمند به استفاده از یک نرم‌افزار ارائه مطالب (presentation) به همراه سخنرانی خود هستید. ممکن است بخواهید نکات کلیدی و یا مهم‌ترین اندیشه‌های خود را بر روی یک اسلاید بنویسید. تهیه یک اسلاید خوب می‌تواند نتیجه کار شما را دو چندان کند. آنچه خوب نیست، صرف وقت …

از کلاس درس تا معرفی یک محصول شما نیازمند به استفاده از یک نرم‌افزار ارائه مطالب (presentation) به همراه سخنرانی خود هستید. ممکن است بخواهید نکات کلیدی و یا مهم‌ترین اندیشه‌های خود را بر روی یک اسلاید بنویسید. تهیه یک اسلاید خوب می‌تواند نتیجه کار شما را دو چندان کند. آنچه خوب نیست، صرف وقت و زمان زیاد بر روی پاورپوینت یا کی‌نوتز، به جای آماده شدن برای ارائه واقعی است.

شما به یک نرم‌افزار ساده‌تر ارائه نیاز دارید. ساده کردن نرم‌افزارها در عین حفظ قابلیت‌های اصلی و یا حتی بهبود آن هدف اصلی همه اپلیکیشن‌های جدید است. استفاده از این اپلیکیشن‌ها ساده بوده و امکان تصحیح اسلایدهایتان را در هر زمانی از طریق مرتبط شدن با اینترنت فراهم می‌کند.

چه چیزی یک اپلیکیشن ارائه را برتر می‌کند؟

یک ارائه خوب باید تحت قانون کاوازاکی موسوم به ۱۰/۲۰/۳۰ قرار بگیرد. یعنی حداکثر ۱۰ اسلاید داشته باشد، ۲۰ دقیقه وقت بگیرد و ۳۰ نکته را به مخاطب انتقال دهد! ممکن است اندکی بیش از این مقدار شود یا اندکی کمتر اما مبنای کار همین است. مخاطب باید قادر به خواندن اسلایدها، تمرکز و بخاطر سپردن آنها باشد. نسخه‌های جدید پاورپوینت و کی نوتز به نسبت نسخه‌های قبلی ساده‌تر و کم حجم‌ترند. اما نرم‌افزارهای جدیدتری وجود دارد که به سادگی تمام منظورهای فوق را محقق می‌کند. در زیر به بررسی تعدادی از این نرم‌افزارها می‌پردازیم:

  1. Google Slides :

گوگل اسلایدز (Google Slides) نرم‌افزاری است برای همکاری در جریان ارائه! این نرم‌افزار که از خانواده اپلیکیشن‌های G suit می‌باشد برنامه‌ای کلاسیک است که برای کار مشترک در جریان ارائه طراحی شده است. بیشتر شبیه به نرم‌افزارهایی است که قبلا با آنها کار کرده اید، با این تفاوت که بر روی مرورگر اینترنت شما به رایگان در دسترس است. اسلایدی را انتخاب کنید، پس زمینه‌ای را برگزیده و متن یا تصاویر خود را وارد کنید. نوار کناری جستجوگری (side Bar) در آن تعبیه شده که متناسب با محتوای شما پس زمینه‌هایی را پیشنهاد می‌نماید که راهی ساده برای رنگ و لعاب دادن به ارائه شماست. از طریق این برنامه می‌توانید لینک‌هایی را در ارائه خود ایجاد کرده و به دیگران اجازه دهید که جزئیاتی را به آن اضافه کنند. از طریق کامنت‌ها، بازخورد کار خود را بگیرید و در نهایت برگردید و ببینید چه چیزی از طریق گوگل اسلایدز در کار شما تغییر کرده است.

پاورپوینت

Google Slides

۲. Zoho Show:

اپلیکیشن Zoho Show برنامه مناسبی است برای پخش فایل‌های از پیش ساخته شده در جریان ارائه. اسلایدها در سمت چپ، ابزارها در سمت راست و اسلایدی که با آن در حال کار هستید در مرکز قرار دارد. می‌توانید اسلایدهای جدیدی را با پس زمینه‌های استاندارد اضافه کرده و نوشته‌ها و تصاویر خود را در هر جای اسلایدها جابجا کنید. می‌توانید از طریق کامنت‌ها با همکاران خود تشریک مساعی کنید و ارائه خود را در هر مرورگری ارائه نمایید.  نمایش اسلایدهای شما می‌تواند به صورت آنلاین برای دیگران پخش و اجرا شود.

پاورپوینت

Zoho Show

۳. Slides:

این نرم‌افزار برای به اشتراک گذاشتن آنچه اعضای گروه ارائه آماده کرده اند مناسب است. می‌توانید از آنچه همکارانتان در گذشته ساخته‌اند، با تغییر جزئی برای خود استفاده کرده و همکاران آینده شما نیز از اسلایدهای شما استفاده کنند. می‌توانید آرشیوی از طراحی‌ها، تصاویر، لوگوها و… را با همکاران خود به اشتراک گذاشته و یا از جزئیات اسلایدهای آماده دیگران، استفاده مجدد نمایید.

پاورپوینت

Slides

امکان ویرایش اسلایدها توسط Slide editor فراهم شده و قابلیت شخصی سازی اسلایدهای پیشین را با محتوای جدید فراهم می‌کند.

۴. Prezi:

آیا از نمایش استاندارد اسلایدها خسته شده‌اید؟ Prezi چیزی است که به دنبال آن هستید. بیشتر شبیه به یک نقشه ذهنی و یک پرده بزرگ نقاشی است که تمام ارائه شما را پوشش می‌دهد. می‌توانید تعداد زیادی تصویر داشته باشید که می‌تواند با هر چیزی ارتباط یابد: با یک کهکشان، نقشه یک شهر، اکوسیستم اقیانوسی و… . ارائه با یک zoom out  ( برای بزرگ نشان دادن تصویر) شروع شده و در ادامه پرزی با یک zoom in ( برای وارد شدن به جزئیات) وارد کار شما می‌شود. اصلاح اسلایدها در prezi به اندک زمان بیشتری نسبت به نرم‌افزارهای کلاسیک نیاز دارد.

پاورپوینت

Prezi

۵. Microsoft Sway:

اپلیکیشن مایکروسافت اسویMicrosoft Sway برای تغییر سریع الگوهای ارائه مناسب است. ابزارهای مختلف پاورپوینت البته آن را نرم‌افزاری قدرتمند کرده است اما کار با این ابزارها نیاز به زمان و حوصله زیادی دارد. نرم‌افزار جدید مایکروسافت یا همان Microsoft Sway با تمرکز بر روی محتوا کار را ساده‌تر می‌کند. کار را با اضافه کردن جزئیات اعم از متن، تصویر، لینک و غیره را  بر روی خط داستان (storyline) شروع کنید. سپس انتخاب کنید که می‌خواهید کارتان شبیه به اسلایدهای استاندارد باشد یا شبیه به یک تصویر مجله. بعد از آن پس زمینه فرمت دلخواه را انتخاب نمایید. این نرم‌افزار روشی ساده برای تبدیل نوشته و تصاویر شما به ارائه دلخواه است.

پاورپوینت

Microsoft Sway

۶. Canva:

در صورتی که اسلایدهای شخصی شده بیشتری می‌خواهید و یا اینکه بیشترین تمرکزتان بر روی طراحی اسلایدهاست و در عین حال حوصله استفاده از فتوشاپ را ندارید، کانوا Canva اپلیکیشنی مناسب برای شماست. کانوا برای طراحی اسناد نیازمند طراحی، جلد کتب، منوها، جلد مجلات، پوسترها، رزومه‌ها و خلاصه سوابق و غیره ساخته شده است. کانوا به طور پیش فرض پس زمینه‌ها، تصاویر و به ویژه جعبه‌های متنی (Textbox) فرمت شده ای دارد. شخصی سازی تصاویر بسیار ساده است. کافی است تصویر ابتدایی را به وسط اسلاید دراگ کنید و سپس گزینه مناسب را برای تغییر شکل اسلاید خود ببینید.

پاورپوینت

Canva

0 دیدگاه برای “۱۳ اپلیکیشن برتر ارائه مطالب که باید با آنها آشنا شوید (۱)”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “۱۳ اپلیکیشن برتر ارائه مطالب که باید با آنها آشنا شوید (۱)” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

رسانه و شبکه‌های اجتماعی

در نخستین روزهای فرهنگ دیجیتال، جارون لنیر به شکل‌گیری چشم‌اندازی از اینترنت به عنوان یک منبع عمومی کمک کرد که در آن، انسان‌ها می‌توانستند دانش خود را همرسانی کنند — اما از آن زمان، این چشم‌انداز را جنبه تاریک فرجام آن تسخیر کرده است: دستگاه‌های شخصی که زندگی ما را کنترل کرده، اطلاعات ما را …

نحوه ساخت پاورپوینت

استفاده از جداول یکی از روش‌هایی است که ارائه اطلاعات را در پاورپوینت تسهیل می‌کند. جدول مجموعه‌ای از خانه‌هایی است که به صورت ستون‌های افقی (Rows) یا عمودی (Columns) مرتب شده‌اند و در ارائه اطلاعات عددی بسیار کاربرد دارد. وارد کردن جدول ۱) از سربرگ Insert بر روی دستور Table کلیک کنید. ۲) ماوس را …

عکاسی و گرافیک

جیمز نچوی، عکاس جنگی برنده جایزه TED در سال ۲۰۰۷ ماحصل یک عمر کارش را نشان می‌دهد و از TED می‌خواهد به کمک او در ادامه بازگویی داستان با بکارگیری عکاسی خبری بطور خلاقانه و هیجان‌انگیز در عصر دیجیتال بشتابد.