جذاب و کاربردی در ارائه

۱۳ اپلیکیشن برتر ارائه مطالب که باید با آنها آشنا شوید (۲)

۱۰ مرداد ۱۳۹۷

در قسمت پیشین با تعدادی از نرم‌افزارهای جدیدی که برای تهیه اسلاید و ارائه مطالب presentation ساخته شده‌اند، آشنا شدید. ویژگی عمومی ‌این نرم‌افزارها سهولت استفاده برای کاربر، کم حجم بودن و سرعت عمل است. در این قسمت با تعدادی دیگر از این نرم‌افزارها آشنا می‌شویم: ۷. Adobe spark: لازم نیست ارائه مطالب همیشه به …

در قسمت پیشین با تعدادی از نرم‌افزارهای جدیدی که برای تهیه اسلاید و ارائه مطالب presentation ساخته شده‌اند، آشنا شدید. ویژگی عمومی ‌این نرم‌افزارها سهولت استفاده برای کاربر، کم حجم بودن و سرعت عمل است. در این قسمت با تعدادی دیگر از این نرم‌افزارها آشنا می‌شویم:

۷. Adobe spark:

لازم نیست ارائه مطالب همیشه به شکل اسلایدهای شخصی باشد که برای جابجا شدن آن باید از کلیک کردن استفاده کنید. نرم‌افزار Adobe spark کار را ساده تر کرده است. شما می‌توانید ارائه اسلایدها، تصاویر، متنها و غیره را به صورت خودکار درآورید. هر اسلاید درباره یک تصویر ساخته می‌شود که می‌توانید آن را از سایت‌های مختلف و با استفاده از امکانات این نرم‌افزار تهیه کرده و به آن متن اضافه کنید. فیلترهای مختلف را برای آن تنظیم کنید و درنهایت تعیین نمایید که در چه مدت زمانی می‌بایست این ارائه خاتمه یابد.

ارائه مطالب در پاورپوینت

ارائه مطالب در Adobe spark

۸. Swipe:

هر چیزی را که بخواهید در ارائه داشته باشید، این نرم‌افزار دارد. یک گزارش در قالب PDF، یک ویدیو متعلق به یوتیوب، عکس، گیف، یا متن آنلاین. Swipe به اندازه سایر نرم‌افزارها قابل شخصی سازی نیست ولی بهتر است بدانید سرعت کار شما را در تبدیل هر چیز به یک اسلاید چند برابر می‌کند.

ارائه مطالب در پاورپوینت

ارائه مطالب در swipe

۹. Evernote Presentation Mode:

راهی ساده‌تر برای تبدیل یادداشت‌های شما به یک ارائه Presentation وجود دارد و آن استفاده از  Evernote است. کافی است اندیشه‌های خود را در Evernote نوشته، لیست‌ها را کامل کرده، فایل‌ها را ضمیمه و متن خود را فرمت کنید. تصاویر و یا فایل‌های pdf را به پایان یادداشت اصلی خود اضافه کنید. زمان ارائه، یادداشتی را که می‌خواهید ارائه کنید انتخاب کنید و بر روی آیکون Projection screen کلیک کنید و ببینید که اورنوت چگونه یادداشت‌های شما را به یک اسلاید تبدیل می‌کند!

ارائه مطالب در پاورپوینت

ارائه مطالب در Evernote Presentation

۱۰. Slidebean:

اگر می‌خواهید از فرایند گیج کننده فرمت و ویرایش اسلایدها فرار کنید ولی در عین حال جزئیات را هم به همراه آیتم‌های مختلف حفظ کنید، از این نرم‌افزار استفاده کنید. کاری که باید بکنید این است: باید برون خطی outline از چیزهایی را که می‌خواهید بنویسید آماده کرده و در سربرگ عنوان آن را بنویسد. عکس‌ها را آپلود کرده و جزئیات تصاویر را واردکنید. یک تم را انتخاب نموده و ببینید که چگونه slidebean یک ارائه presentation را برای شما تدارک خواهد دید. این نرم‌افزار راهی ساده برای ساخت سریع اسلایدها و یا وارد کردن اطلاعات بیشتر بر روی اسلاید‌هاست.

ارائه مطالب در پاورپوینت

ارائه مطالب در slidebean

۱۱. Deckset:

کاری که بسیاری از نرم‌افزارهای تهیه ارائه مطالب انجام می‌دهند این است که به شما در طراحی اسلایدها کمک می‌کنند. Deckset برای این ساخته شده است که به شما در نوشتن اسلایدها کمک کند. می‌توانید اندیشه‌های خود را با فرمت Markdown در هر نرم‌افزار نوشتن بنویسید و بین هر اسلاید یک خط فاصله (به اندازه سه حرف) بگذارید. دکست توانایی استفاده از هر نوع تصویر، لینک، ویدیو و غیره را با استفاده از فرمان‌های متنی دارد. این فرمان‌های متنی را می‌توانید وارد Deckset کرده و ببنید که چگونه به صورت خودکار آنها را به ارائه مطالب presentation تبدیل می‌کند.

ارائه مطالب در پاورپوینت

ارائه مطالب در Deckset

۱۲. Apple Keynote:

آیا می‌خواهید پاورپوینتی همانند آنچه را استیو جابز ارائه می‌کند داشته باشید؟ پاسخ شما در استفاده از Keynote است. این نرم‌افزار که متعلق به شرکت اپل است به صورت رایگان به همراه سایر برنامه‌های اپل در اختیار شماست و در حقیقت بسیار شبیه به نسخه ساده شده پاورپوینت است. می‌توانید از آن به صورت آنلاین و از طریق icloud.com استفاده کرده و یا آن را با هر کسی به اشتراک بگذارید. Keynote بیشتر بخاطر انمیشن‌های آرام و آپشن‌های مختلف آن معروف است. می‌توانید از یک گوشی آیفون به جای کنترل ریموت استفاده کنید.

ارائه مطالب در پاورپوینت

ارائه مطالب در Apple Keynote

۱۳. PowerPoint Online:

اگر می‌خواهید به دنبال نسخه ساده شده‌ای از پاورپوینت باشید بهتر است از اپلیکیشن PowerPoint Online  استفاده کنید. این نرم‌افزار قابلیت خواندن همه فایل‌های پاورپوینت را داشته و از ابزارهایی برای ساختن یک ارائه جدید برخوردار است. این نرم‌افزار با ios و Android سازگار بوده و با سیستم عامل‌های Mac و windows نیز انطباق دارد. همه امکانات ایجاد، ویرایش، اشتراک گذاری و بازخوردگیری در این برنامه فراهم شده است.

ارائه مطالب در پاورپوینت

ارائه مطالب در PowerPoint Online

با وجود نرم‌افزارهای فوق لازم نیست که دیگر نگران ارائه مطالب خود باشید، کافی است یادداشت‌هایتان را تهیه کنید، مواد خام را گردآوری کرده و کار را به این اپلیکیشن‌ها بسپارید.

0 دیدگاه برای “۱۳ اپلیکیشن برتر ارائه مطالب که باید با آنها آشنا شوید (۲)”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “۱۳ اپلیکیشن برتر ارائه مطالب که باید با آنها آشنا شوید (۲)” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

نحوه ارائه‌

چگونه می‌توانیم ارائه مطالب مؤثر داشته باشیم؟ این مقالات حاصل تجربه تعداد زیادی از سخنرانان و ارائه دهندگان متبحر مطالب از سرتاسر جهان است که می‌تواند کمک زیادی به شما در ارائه مطالب به شکل نه تنها “خوب” بلکه “عالی” داشته باشد. تجاربی که از مشاغل متعددی گرد هم آمده و می‌تواند انواع ارائه مطالب …

فیلم ارائه‌های جذاب

چی می شد اگر یک موزیک ویدئو توسط موسیقی هدایت میشد؟ صرفا به عنوان بیانی از آهنگ، به جای اینکه ایده های فیلمساز اون رو کارگردانی کنه. جاکوب ترولبک طراح، نتایج تجربه اش رو با دیگران به اشتراک میذاره.

علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

هانس راسلینگ پژوهشگر از ابزار جالبش استفاده می کند تا که نشان بدهد چگونه کشورهای فقیر خودشان را از فقر نجات می دهند. او “دلار ستریت” را نمونه قرار می دهد و تفاوت درآمد هر خانوار در نقاط مختلف را مقایسه می کند و سپس (با استفاده از اطلاعات فوق) او کارهای عجیبی می کند.