جغرافیا و نجوم، علوم پایه، فیلم ارائه‌های جذاب

داستان اومواموا، اولین مسافر از ستاره‌ای دیگر

۴ مهر ۱۳۹۷

در اکتبر ۲۰۱۷، زیست شناس ستاره‌ای، کارن جی میچ، تماسی را پاسخ داد که هر ستاره‌شناسی منتظر آن است: ناسا اولین مسافر از یک منظومه خورشیدی دیگر را پیدا کرده بود. دنباله دار میان ستاره‌ای — چیزی به طول نیم مایل که نامش را اومواموا گذاشتند که به زبان ساکنین هاوایی یعنی «طلایه دار» یا …

در اکتبر ۲۰۱۷، زیست شناس ستاره‌ای، کارن جی میچ، تماسی را پاسخ داد که هر ستاره‌شناسی منتظر آن است: ناسا اولین مسافر از یک منظومه خورشیدی دیگر را پیدا کرده بود. دنباله دار میان ستاره‌ای — چیزی به طول نیم مایل که نامش را اومواموا گذاشتند که به زبان ساکنین هاوایی یعنی «طلایه دار» یا « پیام آور» — که این سوال جالب را پیش می‌آورد: آیا این یک تکه سنگ باقی مانده از منظومه‌ای ستاره‌ای است، تکه‌ای از ماده باقی مانده از یک انفجار اَبَر‌نو‌اختری، مدرکی از فناوری فضایی‌ها یا چیزی دیگر؟ در این سخنرانی مسحور کننده، میچ برایمان می‌گوید که چطور گروه او با زمان برای پیدا کردن پاسخ‌هایی درباره این هدیه از دوردست مسابقه دادند.

0 دیدگاه برای “داستان اومواموا، اولین مسافر از ستاره‌ای دیگر”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “داستان اومواموا، اولین مسافر از ستاره‌ای دیگر” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

سایر

گوش دادن به صداها می تونه هم خوشایند باشه هم ناخوشایند. جولین ترژر به ما نشون می ده چه طور صداها می تونن به چهار صورت بر ما اثر بذارن. به دقت گوش بدید تا نکته ی عجیبی در مورد محیط های کار باز شلوغ را بفهمید.

علوم پایه

دانشمند قارچ شناسی، پل ستامتس، معتقد است جُلینه (میسلیوم) قارچ ها می‌تواند از شش راه جهان را نجات دهد، برای مثال پاک کردن خاک از آلوده کننده ها، تولید آفت کش، درمان آبله و حتی ویروس انفلوآنزا.

سایر

حلیما عدن تاریخ‌ساز شد وقتی نخستین مدل محجبه‌ای بود که روی جلد مجله ووگ ظاهر شد. اکنون او برای به اشتراک‌ گذاشتن پیغامی الهام‌بخش درباره آموخته‌هایش بعنوان یک کودک پناه‌جو در مسیر رسیدن به مدلی بین‌المللی، به اردوگاه پناه‌جویان کاکوما در کنیا بازگشته، جایی که به دنیا آمده و تا سن ۷ سالگی آنجا زندگی کرده.