در مقالههای قبلی ۱۰۰ نکتهی طراحی اسلاید و ایدههایی برای ارائه ذکر شد در ادامه نکات بعدی را ذکر میکنیم:
۱۰۱. خود و نام تجاریتان را معرفی کنید
در نمونههایی که برای این مقاله جمع آوری کردهام اکثر ارائهها بدون معرفی مولف یا نام تجاری یک راست سر اصل مطلب رفتهاند.
معرفی خود و برندتان بسیار مهم است چراکه به کار شما اعتبار میبخشد مخصوصا اگر کسی فقط چند اسلاید اول را بخواند. در این نمونه، Losant با استفاده از چند اسلاید ابتدایی خود را به مخاطبان معرفی کردهاند.
۱۰۲. از رسانههای مختلف استفاده کنید
این روش دو نوع محتوای متفاوت را با یکدیگر پیوند میدهد عکسهای دیجیتالی و تصاویری که با دست کشیده شدهاند. در این نمونه، Freshdesk از تصویر کلاسیک و کُمیک جان کالوین و توماس هابز در کنار یکدیگر به همراه تصویری بسیار مدرن استفاده کردهاست تا به مخاطبان به روشی جالب هشدار دهد.
۱۰۳. اعتباراتی را که به دست آوردهاید را نمایش بگذارید
اگر مردم بدانند که شرکت شما چه کاری میکند حرف شما را بیشتر باور میکنند. به خاطر همین است که پیشنهاد میکنیم اعتبارات و شایستگیهای خود را در ارائههایتان به نمایش بگذارید. درست مثا آندره فون دو هید از شرکت آمازون که ارائه خود را با بلند پروازی آغاز کرد.
۱۰۴. دادههای کلیدی را برجسته کنید
اگر از نمودار یا بردار برای ارائه مطلبی خشک و استفاده میکنید پیشنهاد میکنم که از یک رنگ برای برجسته کردن دادههای اساسی استفاده کنید. مثلا شرکت سرمایهگذاری a16z از رنگ نارنجی برای برجسته کردن دادههای اصلی که میخواهند مخاطبان بر آنها تمرکز کنند، استفاده میکنند.
این هم مثالی جالب از برجسته کردن داده ها!
۱۰۵. به مخاطبانتان بگویید که کجا میتوانند اطلاعات بیشتری کسب کنند
بسیاری از افراد ارائههای خود را با تمام کردن اسلایدها به پایان میرسانند اما این کار اشتباه است. CBInsights بجای این کار، در انتها به مخاطبان مطالب جدیدی را ارائه میدهند. اینجا همان جایی است که به مخاطبانتان ندا میدهید که برخیزند.
۱۰۶. اصل و نسبتان را مشخص کنید!
این ایده هم مثل به نمایش گذاشتن شایستگیهای شرکتتان در ابتدای ارائه است. اما در این روش بجای اینکه صرفا نمایشی از شایستگیهای خود و شرکتتان به راه اندازید در واقع با مخاطبانتان ارتباطی عاطفی برقرار میکنید.
رَند از شرکت Moz در ارائه خود به نحوه احسن از این تکنیک بهره برده است.
۱۰۷. از یک عنصر بصری مرکزنمایی شده بهره ببرید
این ارائه از ساختار بصری مرکزی استفاده کرده است که در آن هر اسلاید سطح ساختاری را پایینتر میآورد. این تکنیک ابزاری بسیار قدرتمند است چراکه هدف از ارائه در واقع معرفی شرکتتان است و ابزارهای بصری که استفاده میکنید در واقع آیینه تمام قدی از ایدههای شماست. استفاده از ابزارهای بصری به انسجام ارائه نیز کمک میکند.
۱۰۸. ارائه را خیلی جدی نگیرید
گاهی اوقات زیادی تلاش میکنیم که ارائه خوبی داشته باشیم و آخر سر اعصابمان به هم میریزد.
اما در این مثال، جسی دیجاردن از مجموعه عکسهای قدیمی باحال و جملات بامزهای استفاده کرده است تا ارائهاش را خاطره انگیز کند.
۱۰۹. از سایز به نفع خود استفاده کنید
من عاشق استفاده از نمودارهای دایرهای و انواع دیگر نمودار هستم که دادههای مختلف را با یکدیگر مقایسه میکنند. به همین خاطر است که این نمونه ارائه از تیم ShearShare را دوست دارم. آنها در اسلاید نهم از نمودار برای مقایسه سایز دادهها استفاده کردهاند. از این نمودار استفاده شده است تا پتانسیل زیاد رشد اقتصادی را نشان داده شود.
۱۱۰. بخش سر فصل و مطالب اصلی را با استفاده از پس زمینههایی با رنگ مختلف از یکدیگر جدا کنید
در این مثال Seth Familian رنگها را به روشی بسیار جالب تغییر میدهد. برای زمینه سر فصلها از رنگ مشکی و برای پس زمینه مطالب اصلی از رنگ سفید استفاده کرده است.
این مسئله به مخاطبان کمک میکند تا بهتر مطالب را دنبال کنند و آنچه را در صفحه میدیدند را سریعتر درک کنند. هنگامی که مخاطبان شما چند صد نفر با شخصیتهای متفاوت باشند این تکنیک میتواند هم باعث شکست و هم موفقیت ارائه شما شود.
0 دیدگاه برای “۱۲۰ نکته طراحی و ایدههایی برای ارائه همراه با مثال(۸)”
دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.