جذاب و کاربردی در ارائه

۱۲۰ نکته طراحی و ایده‌هایی برای ارائه همراه با مثال(۸)

۶ آبان ۱۳۹۷

در مقاله‌های قبلی  ۱۰۰ نکته‌ی طراحی اسلاید و ایده‌هایی برای ارائه ذکر شد در ادامه نکات بعدی را ذکر می‌کنیم: ۱۰۱. خود و نام تجاریتان را معرفی کنید  Source در نمونه‌­هایی که برای این مقاله جمع آوری کرده‌­ام اکثر ارائه­‌ها بدون معرفی مولف یا نام تجاری یک راست سر اصل مطلب رفته­‌اند. معرفی خود و برندتان …

در مقاله‌های قبلی  ۱۰۰ نکته‌ی طراحی اسلاید و ایده‌هایی برای ارائه ذکر شد در ادامه نکات بعدی را ذکر می‌کنیم:

۱۰۱. خود و نام تجاریتان را معرفی کنید 

اسلاید

Source

در نمونه‌­هایی که برای این مقاله جمع آوری کرده‌­ام اکثر ارائه­‌ها بدون معرفی مولف یا نام تجاری یک راست سر اصل مطلب رفته­‌اند.

معرفی خود و برندتان بسیار مهم است چراکه به کار شما اعتبار می‌­بخشد مخصوصا اگر کسی فقط چند اسلاید اول را بخواند. در این نمونه، Losant با استفاده از چند اسلاید ابتدایی خود را به مخاطبان معرفی کرده‌­اند.

 

۱۰۲. از رسانه‌­های مختلف استفاده کنید 


Source

این روش دو نوع محتوای متفاوت را با یکدیگر پیوند می‌­دهد عکس­های دیجیتالی و تصاویری که با دست کشیده شده‌­اند. در این نمونه، Freshdesk از تصویر کلاسیک و کُمیک جان کالوین و توماس هابز در کنار یکدیگر به همراه تصویری بسیار مدرن استفاده کرده‌­است تا به مخاطبان به روشی جالب هشدار دهد.

 

۱۰۳. اعتباراتی را که به دست آورده­‌اید را نمایش بگذارید 

اسلاید

Source

اگر مردم بدانند که شرکت شما چه کاری می­‌کند حرف شما را بیشتر باور می­‌کنند. به خاطر همین است که پیشنهاد می‌­کنیم اعتبارات و شایستگی‌­های خود را در ارائه‌­هایتان به نمایش بگذارید. درست مثا آندره فون دو هید از شرکت آمازون که ارائه خود را با بلند پروازی آغاز کرد.

 

۱۰۴. داده‌­های کلیدی را برجسته کنید 

اسلاید


Source

اگر از نمودار یا بردار برای ارائه مطلبی خشک و استفاده می­‌کنید پیشنهاد می‌­کنم که از یک رنگ برای برجسته کردن داده­‌های اساسی استفاده کنید. مثلا شرکت سرمایه‌­گذاری a16z از رنگ نارنجی برای برجسته کردن داده­های اصلی که می­‌خواهند مخاطبان بر آنها تمرکز کنند، استفاده می‌­کنند.

 

این هم مثالی جالب از برجسته کردن داده ها!

 

۱۰۵. به مخاطبانتان بگویید که کجا می­‌توانند اطلاعات بیشتری کسب کنند 

اسلاید

Source

بسیاری از افراد ارائه­‌های خود را با تمام کردن اسلایدها به پایان می‌­رسانند اما این کار اشتباه است. CBInsights بجای این کار، در انتها به مخاطبان مطالب جدیدی را ارائه می‌­دهند. اینجا همان جایی است که به مخاطبانتان ندا می­‌دهید که برخیزند.

 

۱۰۶. اصل و نسبتان را مشخص کنید!

اسلاید

 Source

این ایده هم مثل به نمایش گذاشتن شایستگی­‌های شرکتتان در ابتدای ارائه است. اما در این روش بجای اینکه صرفا نمایشی از شایستگی­‌های خود و شرکتتان به راه اندازید در واقع با مخاطبانتان ارتباطی عاطفی برقرار می‌­کنید.

رَند از شرکت Moz در ارائه خود به نحوه احسن از این تکنیک بهره برده است.

 

۱۰۷. از یک عنصر بصری مرکزنمایی شده بهره ببرید 

اسلاید

Source

این ارائه از ساختار بصری مرکزی استفاده کرده است که در آن هر اسلاید سطح ساختاری را پایین­تر می‌­آورد.  این تکنیک ابزاری بسیار قدرتمند است چراکه هدف از ارائه در واقع معرفی شرکتتان است و ابزارهای بصری که استفاده م‌ی­کنید در واقع آیینه تمام قدی از ایده‌های شماست.  استفاده از ابزارهای بصری به انسجام ارائه نیز کمک می­‌کند.

 

۱۰۸. ارائه را خیلی جدی نگیرید

اسلاید


Source 

گاهی اوقات زیادی تلاش می‌­کنیم که ارائه خوبی داشته باشیم و آخر سر اعصابمان به هم می‌­ریزد.

اما در این مثال، جسی دیجاردن از مجموعه عکس­های قدیمی باحال و جملات بامزه­ای استفاده کرده است تا ارائه‌­اش را خاطره انگیز کند.

 

۱۰۹. از سایز به نفع خود استفاده کنید 

اسلاید

Source

من عاشق استفاده از نمودارهای دایره­ای و انواع دیگر نمودار هستم که داده­‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه می‌­کنند.  به همین خاطر است که این نمونه ارائه از تیم ShearShare را دوست دارم. آنها در اسلاید نهم از نمودار برای مقایسه سایز داده‌­ها استفاده کرده‌­اند.  از این نمودار استفاده شده است تا پتانسیل زیاد رشد اقتصادی را نشان داده شود.

 

۱۱۰. بخش سر فصل و مطالب اصلی را با استفاده از پس زمینه‌­هایی با رنگ ­مختلف از یکدیگر جدا کنید 

اسلاید

Source

در این مثال  Seth Familian رنگ­ها را به روشی بسیار جالب تغییر می­‌دهد.  برای زمینه سر فصل­ها از رنگ مشکی و برای پس زمینه مطالب اصلی از رنگ سفید استفاده کرده است.


این مسئله به مخاطبان کمک می­کند تا بهتر مطالب را دنبال کنند و آنچه را در صفحه می­دیدند را سریع­تر درک کنند.  هنگامی که مخاطبان شما چند صد نفر با شخصیت­های متفاوت باشند این تکنیک می­تواند هم باعث شکست و هم موفقیت ارائه شما شود.

0 دیدگاه برای “۱۲۰ نکته طراحی و ایده‌هایی برای ارائه همراه با مثال(۸)”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “۱۲۰ نکته طراحی و ایده‌هایی برای ارائه همراه با مثال(۸)” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

سایر

اقتصاددان متخصص در اقتصاد رفتاری و نویسندهٔ کتاب «به طور قابل پیش بینی نامعقول»، دَن آریلی، با استفاده از خطاهای دید کلاسیک و یافته های ضد شهودی (و گاه متحیرکنندهٔ) تحقیقاتش نشان می دهد که ما آنقدری که فکر می کنیم در زمان تصمیم گیری معقول نیستیم.

علوم مهندسی

هر روز، در شهری به وسعت لندن، ۳۰ میلیون وعده خوراکی سرو می‎شود. اما این همه خوراکی از کجا می‎آید؟ کارولین استیل مهندس معمار معجزه روزانه تغذیه یک شهر را به بحث می‎گذارد و نشان می‎دهد چطور مسیرهای خوراکی باستانی دنیای نوین را شکل دادند.

تکنولوژی

مت میلز و تامارا راکارتز، ‘آوراسما’ را نشان می‌دهند، یک ابزار جدید تکمیل کننده واقعیت است که میتواند بطور یکپارچه از طریق گوشی های هوشمند به جهان جان ببخشد . فراتر از تکمیل کننده واقعیتِ قبلی، “آوراسِ” آنها میتواند هر کاری، از به حرف درآوردنِ نقاشی تا پوشش خبری زنده بر روی یک روزنامه را …