جذاب و کاربردی در ارائه

آموزش Powtoon و نحوه استفاده از آن(۱)

۴ آذر ۱۳۹۷

Powtoon به خاطر سهولت استفاده از آن، یکی از محبوب­ ترین ابزارهای ارائه­‌ی ویدئویی آنلاین است. به عنوان یک ابزار متحرک ساده، این برنامه می‌­تواند به یک کسب و کار کمک کند تا یک ویدیو حرفه‌­ای را برای کمپین‌­های بازاریابی خود در چند دقیقه بسازد. ویدئوهای جالب را می‌­توان در سیستم کشیدن و رها کردن …

Powtoon به خاطر سهولت استفاده از آن، یکی از محبوب­ ترین ابزارهای ارائه­‌ی ویدئویی آنلاین است. به عنوان یک ابزار متحرک ساده، این برنامه می‌­تواند به یک کسب و کار کمک کند تا یک ویدیو حرفه‌­ای را برای کمپین‌­های بازاریابی خود در چند دقیقه بسازد.

ارائه‌ی ویدئویی

ویدئوهای جالب را می‌­توان در سیستم کشیدن و رها کردن در سراسر Powtoon ایجاد کرد. تعدادی از طرح­‌های بسیار چشمگیر و انیمیشن‌­های از پیش ساخته شده وجود دارند که می­‌توانند در داخل سیستم پیدا شوند. این برنامه همچنین می‌­تواند با سبک منوی خود متناسب با نیازهای فردی هر کس سازگار باشد.

در این مقاله ما قصد داریم تا از برخی از اصول Powtoon و سیستم کشیدن و رها کردن آن برای ایجاد بهترین انیمیشن در یک شرکت استفاده کنیم.

گام ۱. نحوه­ی دریافت Powtoon  و مروری بر طرح­‌های آن

برای شروع، ابتدا به وب سایت PowToon بروید و سپس برای یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. یا می‌­توانید به طور مستقیم با استفاده از حساب Gmail یا فیس­بوک موجود خود وارد شوید.

 

هنگامی ­که این کار را کردید، به داشبورد PowToon هدایت می‌­شوید، در اینجا چند نوع از قالب­‌های ویدئویی برای کمک به شروع کار و همچنین لیستی از فیلم­‌های که ساخته‌­اید، خواهید دید(البته اگر ساخته باشید).

اینجا داشبورد اصلی است:

ارائه‌ی ویدئویی

اگر یک پروژه را از ابتدا شروع کنید، پنل ویرایش نهایی مانند این خواهد بود:

ارائه‌ی ویدئویی

کار در Powtoon در واقع بسیار شبیه به کار در پاورپوینت است. اگر تاکنون از یک برنامه مانند پاورپوینت استفاده کرده‌­اید، می‌­توانید به راحتی با Powtoon کار کنید.

  • قسمت چپ ستون جایی است که شما می‌­توانید کوچک شده­‌ی صفحه و آنچه در طراحی شما اتفاق می‌­افتد را ببینید.
  • قسمت وسط بخش خالی برای آن چیزی است که شما طراحی می­‌کنید.
  • در بالا، یک فیلد متنی برای نامگذاری فایل ویدیوی شما وجود دارد. همچنین یک دکمه­‌ی Undo و Redo در کنار آن وجود دارد. از این دکمه‌­ها برای تغییر یا بازگرداندن مجدد آخرین تغییر ایجاد شده استفاده کنید.
  • در ستون سمت راست، شما باید منابع و عناصر مختلفی را که می‌­توانید برای ویدیوی خود استفاده کنید، داشته باشید.
گام ۲. از ابتدا شروع به ایجاد ویدئوهای متحرک در PowToon کنید

سه راه برای شروع یک ارائه­‌ی ویدئویی وجود دارد. شما می‌­توانید ویرایش پروژه قبلی خود را ادامه دهید، یا یک نوع ویدیو ، مانند قالب “Presentation”  را برای شروع انتخاب کنید یا می­‌توانید با کلیک بر روی آیکون بعلاوه از ابتدا شروع کنید.

در این آموزش، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک Powtoon را از ابتدا شروع کنید. هنگامی­ که این کار را انجام می‌­دهید، با استفاده از قالب‌­های پیش ­ساخته، هیچ مشکلی برای ایجاد Powtoons نخواهید داشت.

ارائه‌ی ویدئویی

گام ۱. یک ظاهر برای Powtoon تان انتخاب کنید

پس از کلیک بر روی آیکون “Plus” برای شروع یک پروژه از ابتدا، پانل Powtoon یک پنجره­ی انتخاب ظاهر را باز خواهد کرد. برای شروع، می‌­توانید ظاهری را که دوست دارید برای پروژه­‌ی خود انتخاب کنید.

ارائه‌ی ویدئویی

اگر Whiteboard را انتخاب کنید، تمام منابع و عناصری که در مراحل زیر برای شما در دسترس شما هستند، به سبک سیاه و سفید خواهند بود. به همین ترتیب اگر شما Modern edge را انتخاب کنید، عناصر موجود در آن تغییر خواهند کرد.

به طور معمول ۵ نوع ظاهر وجود دارد: Modern edge، Whitboard، Cartoon، Infographic و Real.

گام ۲. یک صحنه را انتخاب کنید

مهم نیست که شما قصد ایجاد یک ویدیوی متحرک یا نمایش اسلاید را دارید، صحنه‌­های مختلفی مانند مقدمه، وضعیت، خروجی و غیره در ارائه­‌ی ویدئویی شما وجود دارد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به ستون سمت راست بروید. در آنجا همه‌­ی ابزارهای ویرایش را پیدا خواهید کرد. در بالای صفحه زبانه­‌ی Scene را خواهید یافت. در اینجا شما می‌­توانید قالب Intro  را انتخاب کنید تا اسلاید Powtoon خود را شروع نمایید.

ارائه‌ی ویدئویی

گام ۳ قالب پس­ زمینه را انتخاب کنید

اکنون، ما می­‌خواهیم پس­ زمینه‌­ی اسلاید را انتخاب کنیم، این کار تقریباً مشابه انتخاب پس زمینه‌­ی اسلاید در Powerpoint می‌­باشد.

ارائه‌ی ویدئویی

شما سه گزینه دارید:

  • یک تصویر پس ­زمینه را برای اسلاید آپلود کنید
  • رنگ پس ­زمینه را انتخاب کنید
  • یک پس ­زمینه را از کتابخانه‌­ی از پیش ساخته شده انتخاب کنید (یکی را انتخاب کرده و روی آن دوبار کلیک کنید)
گام ۴ اضافه کردن عناصر و منابع
  • اضافه کردن متن

به زبانه­ی Text در ستون سمت راست بروید، حالا می‌­توانید عنوان ساده، زیرنویس و بدنه‌­ی متن بدن را به پروژه اضافه کنید.

یا شما می‌­توانید از قالب متون از پیش طراحی شده توسط Powtoon استفاده کنید. شما می­‌توانید یک قالب متن را انتخاب کرده و سپس دوبار روی آن کلیک کنید تا اعمال شود.

ارائه‌ی ویدئویی

هنگامی­ که یک متن به پروژه اضافه می­‌شود، می‌­توانید محتوای متن، رنگ و فونت آن را تغییر دهید و یا آن را بچرخانید.

ارائه‌ی ویدئویی

  • شخصیت‌­ها را اضافه کنید

به همین ترتیب، با کلیک روی دکمه‌­ی Character به کتابخانه‌­ی شخصیت­های از پیش ساخته شده وارد می‌­شوید. در اینجا شما می‌توانید یک شخصیت را برای اضافه کردن به پروژه انتخاب کنید.

هنگامی­ که شخصیت به ارائه­‌ی ویدئویی اضافه می­‌شود، می­‌توانید اندازه، موقعیت، حرکت، ظاهر و غیره را تغییر دهید.

ارائه‌ی ویدئویی

  • اضافه کردن نشانه‌­ها، اشکال ، جلوه‌­های ویژه

نشانه‌­ها، شکل‌­ها و جلوه‌­های ویژه یک کتابخانه از عناصر و یا اشیای مختلف هستند که شما می­‌توانید به انیمیشن‌­های خود اضافه کنید.

در کتابخانه‌­ی نشانه‌­ها، عناصر به یک دسته از اشکال مختلف مانند Tech & Web، Business، Office، Crypto و غیره طبقه‌­بندی می‌شوند.

کتابخانه­ی اشکال شامل بسیاری از شکل­های مختلفی است که می­‌توانید از آن­ها استفاده کنید، از جمله نمودارها و گراف­‌هایی که برای ایجاد اطلاعات انفورماتیک مفید هستند.

کتابخانه‌­ی جلوه‌­های ویژه دارای عناصر تعطیلات و رویدادها است. اگر می‌­خواهید ویدیویی از تعطیلات یا یک ویدیوی خانوادگی ایجاد کنید، آنها بسیار مفید هستند.

ارائه‌ی ویدئویی

 

1 دیدگاه برای “آموزش Powtoon و نحوه استفاده از آن(۱)”

  1. فاطمه

    ضمن تشکر از مطلب بالا ؛ بسیار مفید بود . سوال من اینه که آیا میشه بدون هزینه خروجی فیلم ازش گرفت ؟

افزودن دیدگاه

نوشته‌های مرتبط:

اخبار و سایر

بیش از ۱۷۰۰۰ پاورپوینت در وبسایت ppt.ir !!! با تلاش شبانه روزی تیم ppt.ir و حمایت و همراهی شما کاربران گرامی، وبسایت ppt.ir از مرز ۱۷۰۰۰ پاورپوینت گذشت و اینک به معنی واقعی کلمه بزرگترین مرجع دانلود پاورپوینت در کشور است . شما می توانید بدون جستجو در گوگل و دیگر موتورهای جستجو و فقط …

فیلم ارائه‌های جذاب

هنرمند با ذوق پامیلا کارستین، با ترمین قطعه ای را اجرا و ( درباره) آن گفتگو می کند. با ساز الکترونیکی ( نه فقط برای علمی تخیلی ) بدون لمس کردن آن نواخته می شود.آهنگ ها عبارتند از “برگهای پاییزی”،”زندگی با شکوه” است و “گوش کن، واژه ها مرده اند .” دیوید مش.

سایر

“ژاکلین نووگِرَتز اوج علاقه جهان به آفریقا و فقر رو تحسین کرده اما درباره یک روشِ جدید برای کمک به آفریقا متقاعد کننده صحبت می کند. “