merlin menson

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

  1. scorpion

    بی ارزش ترین مقاله ای بود که دیدم و ممنون

نظر خود را بنویسید

آشنایی با مرلین منسون

اسلاید 1: شیطان پرستی

اسلاید 2: آشنايي با مرلين منسون1. بيوگرافي2. عقايد3. اشعار4. روش تبليغ5. هواداران 6. ظواهر 7. مطبوعات چهره‌ساز8. منسون و نمادها9. گروه منسون10. منسون و رواج زنا با محارم

اسلاید 3: 1. بيوگرافي« مرلين منسون » نام مستعار « برايان وارنر » (Brain Warner) متولد سال 1969 ميلادي از يك خانواده فقير و سطح پايين فرهنگي در منطقه كانتون اوهايو آمريكا مي‌باشد . وارنر دوران كودكي پر از حسرت خود را به جواني مي‌رساند . در حالي كه گروهي نيز اظهار كرده‌اند وي مدتي را در يك مدرسه مذهبي مسيحي تحصيل كرده‌است. برايان در سن 18سالگي ضمن نقل مكان به منطقه تامپاباي در فلوريدا به شغل روزنامه‌نگاري روي مي‌آورد .

اسلاید 4: وارنر در طول اين مدت مطالب مختلفي را با قلمي ضعيف و سطحي‌نگر در نقد اشعار موسيقي‌هاي مبتذل و سخيف« متال»و « راك » به رشته تحرير در مي‌آورد. سال‌‌هاي جواني برايان سال‌‌هاي آشنايي وي با فضاي مسموم گروه‌هاي شيطان‌پرستي و اقمار آن نظير گروه‌هاي متاليكا ، هي‌پي و... است.وي پس از آشنايي با اسكات ميچل گيتاريست فعال در برخي گروه‌هاي كوچك و نه چندان حرفه‌اي راك ، گروه متاليكاي خود را تشكيل مي‌دهد .

اسلاید 5: وي در اين سال‌‌ها نام مرلين منسون(Marilyn manson) را با تركيب نام دو نفر ديگر بر خود مي‌گذارد . نام مرلين را از بازيگر زن بنام هاليوودي« مرلين مانرو » كه شهرت به فساد و بازي در فيلم‌هاي غير‌اخلاقي داشت و از ظاهر زيبايي برخوردار بود و منسون را نيز از نام يك كشيش ناراضي فرقه‌گرايي مسيحي بر‌مي‌گزيند . مرلين مانرومنسون

اسلاید 6: وي با همكاري عناصر ديگري همچون « گجت گين » نوازنده باس ، « مادونا واين » ، نوازنده كيبورد و« اسپوكي كيدز » چند مجموعه موسيقي را ضبط و روانه بازار مي‌نمايد . پس از انجام اقدامات جسورانه گروه منسون ،« ترنست رزنور » (يكي از فعالان گروه متاليكا در آمريكا) در سال 1993 زمينه تبادل‌نظر گروه منسون كه دچار تغييرات راديكال‌تري نيز شده بود را با مدير يك شركت فعال در حوزه موسيقي آمريكا بنام « ‌تايتينگ ريكورد زليپل » را فراهم مي‌آورد .

اسلاید 7: منسون در اين سال‌ها و به سرعت عصر توحش موسيقيايي‌اش را پشت سر گذاشت و به ستاره مبتذل ، اما پر‌مخاطب رسانه‌هاي آمريكايي بدل شد . او در اين سال‌ها آلبوم‌هاي ضد مسيح (يا آنتي كريست)، هاليوود ، حيوانات مكانيكي و ... را منتشر كرد . ناگفته نماند كه حضور معنادار روزنامه‌هاي آمريكايي در چهره‌سازي اين عنصر نامطلوب فرهنگي نيز بي‌تاثير نبوده كه در جاي خود مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اسلاید 8: او در سال 1997 به يكي از خبرسازترين چهره‌هاي جهان بدل شد . اما آنچه بايد ذكرشود ، آن است كه محصول اين فعاليت‌ها شهرت و ثروت بسيار زيادي است كه حداقل 5 نسل بعد از اين خواننده متاليكا را بيمه كرده‌است و بسياري از آگاهان نامبرده را از سوپرميليونرها يا بهتر بگويم ميلياردرهاي جهان مي‌شناسند كه به كمك تسلط بر احساسات جوانان دور‌مانده از معنويت و به مدد كارهاي شنيع توانسته است ثروت كلاني را جذب حساب‌هاي بانكي‌اش نمايد.

اسلاید 9: سبك خاصي را نيز در ارائه آثار موسيقيايي به منسون نمي‌توان نسبت داد ،‌اگرچه همانطور كه اشاره شد پايه تم‌هاي آثار وي همان پايه‌هاي برگرفته شده از موسيقي متال است . اما اگر مي‌خواهيم درك درستي از سبك موسيقي وي داشته‌باشيم تداعي قارچ‌هاي روييده بر ريشه درختان جنگلي و يا ساير انگل‌ها مي‌تواند ترسيم‌گر منظور نگارنده از طرح موضوع باشد .

اسلاید 10: عامل سودجويي در تبيين خط‌مشي منسون نقش ويژه‌اي را عهده‌دار است و اما بايد يادآور شد كه از فعاليت وي سود سرشاري نصيب كمپاني‌هاي طرف قرارداد تبليغاتي با او كرده‌است كه در زمينه‌هاي مختلفي از جمله زيور‌آلات ، لباس و... فعاليت اقتصادي دارند .هيچ عقيده ثابتي را نمي‌توان به منسون نسبت داد ، ‌او مظهر لاقيدي و بي‌عقيدگي محض است و آنجا كه پاي عقيده به ميان كشيده مي‌شود آن عقيده به شيطان‌ و بزرگي اين موجود رانده شده‌است .

اسلاید 11: به عبارتي ديگر فلسفه‌‌بافي به كمك «مشتري‌داشتن » و ماندگاري مشتريان به كار او آمده‌است . وارد شدن در تونلي يا سالني كه با تصاوير هر چند بي‌ربط تزيين شده‌است كمك مي‌كند تا مخاطبانش مدت‌ بيشتري را در اين تونل يا سالن باقي بمانند و در نتيجه گزارش مي‌كنند كه « ما فلان ميزان مخاطب را داريم » .2. عقايد منسون اولين ديدگاهش در صدور عقايد يا فلسفه‌بافي‌ها همين مورد است ، يعني نگاه داشتن بيشتر مشتريان در صف انتظار دريافت توليدات فكري جديد.

اسلاید 12: عمق سطحي‌نگري منسون را مي‌توان در القابي كه مردم به او نسبت داده اند جستجو كرد ،‌ مانند « ‌ديوانه پليد ، شيطان‌بزرگ ، ابله‌رذل ، انسان سگ‌صفت ، خبرساز ، پول‌دوست شهوت‌پرست ، ناجي ، فرشته ، موعود ، كشف‌نشده ،‌نابغه ، فرزند شيطان‌ و مظهر شيطان‌ ». اما برخي عقايد محوري اين شيطان‌ دست‌آموز آمريكا به قرار ذيل است :

اسلاید 13: 6. ضديت با مسيح نيز با توجه به گرايش كلي شيطان‌پرستان در عناد با دين مسيح در ساخت فكري بدون سازمان منسون جايگاه ويژه‌اي دارد. 1. هر كس او را نمي‌فهمد خودش دچار مشكل فكري است و كودن است. 2. هر كس برداشت بدي از آثار وي دارد ،‌ خودش دچار رذايل اخلاقي است و براساس زاويه ديدش به كارهاي او نگاه مي‌كند.3. تكثر در قرائت‌ها و برداشت‌ها (پلوراليسم)4. اقتدار و قدرت وسيع شيطان‌ از ديگر عقايد وي است .5. منسون در جاي ديگر مي‌گويد من از خداي مردمي متنفرم كه از آن مردم تنفر دارم .

اسلاید 14: 3. اشعارنگاه به متن اشعار منسون كه اغلب توسط وي سروده شده‌است نيز خالي از تاثير در شناسايي محورهاي القايي اين ستاره بي‌فروغ فرهنگ فاسد آمريكايي نيست كه در ادامه به برخي از آنان قيد مي‌شود . بي‌محتوايي مفرط همچنين در ديگر اشعار آهنگ‌هاي وي كه اغلب توسط خودش سروده مي شود نيز مشهود است:

اسلاید 15: She reminds me of the one in schoolWhen I was cut and she was dressed in whiteAnd I couldnt take my eyes off herBut thats not what I took off that nightاو من رو به ياد يكي در مدرسه انداختوقتي من لباسام پاره بود و اون در لباسي سفيد بودهيچوقت نميتونستم (نتونستم) ازش چشم بردارماما چيزي نبود كه من رو اون شب به پرواز دربياره

اسلاید 16: سرود مرگ ما روي گلوله اي هستيم و ما مستقيم به سوي خدا نشانه رفته ايم او هم مي خواهد كه تمامش كند ما قرصي خورديم ، چهره اي ساختيم ، بليطهايمان را خريديم و ما اميدواريم كه بهشت حقيقت داشته باشد من ديروز در تلويزيون پليسي را ديدم كه كشيشي را ميزد آنها هم مي دانستند كه قهرمان ما را كشتند ما سرود مرگ را مي خوانيم چون ما هيچ آينده اي نداريم و ما فقط مي خواهيم مثل تو باشيم ما شمعي را روي زمين روشن كرديم و آنرا تبديل به جهنم كرديم و اينطور وانمود كرديم كه در بهشت هستيم ما دعاهايمان را روي يك بمب نوشتيم و بوسه اي بر رويش زديم و به خدا فرستاديم

اسلاید 17: دنياي تو مثل يك زيرسيگاري است و ما مثل سيگاري مي سوزيم و خاكستر مي شويم و هر چه بيشتر گريه كنيم خاكسترهاي ما تبديل به لجن مي شوند اين سرشت زالو(موجودي خونخوار) است انسانهاي پاكدامن فريب خورده اند تو فقط قسمت دوم زندگيت را خرج مي كني دنياي من ساده است راه خروجي دارد من ميگويم اين هست پس اين درست است آنجا رويايي درون رويا است من وقتي مردم شما خواهيد فهميد من رفتم پيش خدا تا ببينمش و من به خودم نگاه مي كردم خداي منعكس شده

اسلاید 18: در اين ابيات بي‌وزن و محتوا نيز مي‌توان باز مشاهده كرد كه قطعا يكي از اولويت‌هاي القاي اشعار منسون اعتقاد به بي‌اعتقادي و اعتقاد به پوچي است و اينها درست همان محورهايي هستند كه « آنتوان لاوي » پايه‌گذار شيطان‌‌گرايي تحت تاثيرشان قرار گرفت

اسلاید 19: 4. روش تبليغخبر تكان‌دهنده‌اي از پاره‌كردن انجيل در اجراي كنسرت زنده منسون و پرتاب آن به سوي جمعيت در سراسر جهان منتشر شد. منسون انجيل را پاره كرده و خطاب به جمعيت با صداي سنگين و خشكيده فرياد زد :« اين است خداي شما . » باز خبر مي‌رسد و به زودي در تمامي سايت‌هاي خبري پخش مي‌شود كه او در هنگام برگزاري يكي ديگر از كنسرت‌هايش مدفوع را بر روي صحنه اجرا بلعيده و سپس مست و لايعقل به نعره كشيدن‌هاي مداوم ادامه داده‌است .

اسلاید 20: اين اخبار علي‌رغم زشتي خيره‌كننده‌اش ، به سرعت در جهان گسترش مي‌يابد ، طبيعي است كه در جامعه ويران آمريكايي انجام چنين اقداماتي صرفا تندروي‌هاي كودكانه يك جوان آمريكايي است كه در حال حاضر هم كه 37 سال سن دارد در وجودش مانده‌است . اين اقدامات در كنار تيمي كه مدام براي صاحبشان خبرسازي مي‌كنند ، مانند انتشار خبر مضروب ساختن محافظ وي كه به سرعت انتشار يافت ، كمك مي‌كند تا اين چهره بي‌فروغ همواره در صدر خبرسازترين چهره‌هاي ضد‌فرهنگي جهان قرار داشته‌باشد .

اسلاید 21: ناگفته نماند كه ترويج نمادها ، ساخت كليپ‌ها ، توزيع تصاوير متعدد در چهره‌هاي گوناگون از منسون نيز به نوبه خود نقش حائز اهميت در تبليغ عقايد و آثار وي دارد . مجموعا بايد اظهار داشت كه تبليغات عمدتا در اين برنامه‌ريزي‌هاي گروه منسون قرار دارد و همه اقدامات با اهداف كوتاه‌مدت و بلند‌مدت تبليغاتي تبيين مي‌شود .

اسلاید 22: 5. هوادارانيكي ديگر از روش‌هايي كه به گسترش محدودة مخاطبان منسون كمك شايان توجهي كرده‌است ،‌علاقه وافروي و گروهش به ساختن گروه‌هاي هوادارانست. منسون در بسياري از كشورها توانسته‌است گروه‌هاي مختلفي از جوانان را تحت‌تاثير فضاي عمومي رايج در آمريكا مبني بر داشتن حلقه‌‌هاي هوادار براي خوانندگان مطرح نظير مايكل جكسون و ... را ايجاد نمايد .

اسلاید 23: تغذيه اين گروه‌ها با ترتيب دادن دكورهاي ويژه ـ ‌ساخت كليپ‌هاي پرهزينه و فوق فني و ... و به مدد انجام امورات خلاف اخلاق امكان‌پذير مي‌شود . ارائه آثار متناوب و بدون وقفه‌هاي طولاني از ديگر عواملي است كه كمك مي‌كند اين خواننده متاليكاي با راك آميخته ، همواره گروه‌هاي كوچك و بزرگ از هواداران را به خود اختصاص دهد .

اسلاید 24: 6. ظواهر تمام افرادي كه با شيطان‌مدرن برخورد داشته‌اند ، چنانچه مورد سوال قرار بگيرند ، ‌اولين موردي را كه از منسون نقل خواهند كرد نوع آرايش سر و صورت و نحوه لباس پوشيدن ، راه‌رفتن و حتي وسايل نقليه مورد استفاده او خواهد بود .استفاده از آرايش‌‌هاي خاص و بسيار تند تهوع‌آور از جمله ويژگي‌هاي ظاهري اين ستاره ‌آمريكايي است .

اسلاید 25: اگرچه اين شيطان‌ ساخته‌شده توسط نظام سلطه و استحاله فرهنگي آمريكا فلسفه‌بافي‌هايي را نيز در خصوص ظاهر نامتعارفش ارائه كرده است ،‌ مانند اينكه مي خواهد « با انجام چنين چهره‌آرايي‌ها باطن انسان‌ها را به تصوير بكشد » و ... اما آنچه حقيقي به نظر مي‌رسد وجود بسياري از بيماري‌هاي روحي و رواني است كه درون وي به وجود آمده و اين‌گونه راه به جهان خارج گشوده‌است .

اسلاید 26: 7. مطبوعات چهره‌ساز تحقيقات درباره اين چهره موسيقي متاليكا نشان مي‌دهد نشريات مطرح آمريكا نقش بسزايي را در شهرت يافتن وي ايفا كرده‌اند . شاخص‌ترين اين اقدامات را مي‌توان در اقدام نشريه رولينيگ در درج يك مصاحبه مفصل و در واقع تبليغاتي به نفع منسون ياد كرد .نشريه آمريكايي ياد شده ، توانست ضمن خبر‌سازي يكي از بالاترين امتيازات و بهره‌برداري در فروش بيوگرافي منسون را نصيب خود سازد .

اسلاید 27: جالب توجه است اين اقدام زماني صورت مي‌پذيرد كه خشم مردم متوجه اقدامات هنجار‌شكنانه فرد مورد بحث و سهل‌انگاري‌هاي دولت آمريكا (بخوانيد كمك‌هاي مالي و...) در قبال او صورت گيرد .رولينيگ اين مصاحبه تريبوني را در اختيار وي قرار مي‌دهد تا به راحتي به تبليغ ورواج دروغ‌هاي قابل توجه درباره خودش بپردازد .

اسلاید 28: 8. منسون و نمادهااين نمادها كه شامل انواع مختلفي نيز مي‌باشد ، با چند هدف عمده طراحي شده‌اند :1) كسب منافع از طريق فروش محصولات كه نماد بر آنها درج شده‌است.2) رواج دادن و استفاده شعاري از نمادها در ترويج شيطان‌گرايي به شكل منسون3) شناسايي افراد توسط اين علائم و برقراري روابط خاص تشكيلاتي با آنان

اسلاید 29: 1-. چشم چپ منسون اولين نمادي است كه از آن به عنوان (look Marilyn manson) ياد مي‌شود . اين چشم با لنزي پر‌رنگ روشن از چشم ديگر وي متمايز شده‌است .2- نماد مقابل تلفيقي از 3 نماد مسيحي در شيطان‌پرستي است كه شامل صليب وارونه ‌، چرخ خورشيد ( صليب شكسته) و پنتاگرام است . 4) جلب توجه بيشتر و دريافت انعكاس بيروني

اسلاید 30: 3. نماد mm يا دوران طلاي مزخرف نيز نامگذاري شده‌است (Grotesque mm,The Golden Ayeof) : هواداران منسون او را به اختصار mm مي‌خوانند ، ضمن اينكه در طراحي اين نماد و به آرم يوف يا همان كمپاني سينماي يونيورسال و گشتاپو سازمان اطلاعاتي هيتلر اشاره‌شده است . القا‌كننده اين معاني نيز در كنار هم مي‌باشد . اين نماد كه به نحوي صليب شكسته را به تصوير مي‌كشد ، نقش دو عقاب را نيز به نمايش گذاشته است . (عقاب نيز نماد كشور آمريكا است)

اسلاید 31: گفتني است در حال حاضر شيطان‌پرستي مبلغ نژاد‌پرستي خاص نازيسم نيز هست كه اين اقدام با دو هدف عمده صورت مي‌پذيرد .1. غرب و جريانات صهيونيستي مي‌كوشند تا نشان‌دهند كساني كه يهوديان را مورد آزار قرار دارند (البته صرفا بنابر ادعاي واهي هلوكاست) از تبار شياطين هستند .2. همچنين پوششي نيز براي جدايي تبليغات مدنظر قرار دارد ، جدايي دروغين صهيونيسم از نازيسم كه اين امر خلاف واقعيت است .

اسلاید 32: 4. نماد تشنج يا ستاره ضد مسيح (superstar shock ,Anticrist) :اين نماد نيز مانند بسياري از نمادهاي رايج ميان شيطان‌پرستان از نمادهاي صهيونيستي و دقيقاً امتداد ستاره داوود و با حاشيه‌هايي از حروف يوناني مبني بر كلمه نهنگ (كه بنا بر برخي اعتقادات نه چندان صحيح عبراني از اشكالي است كه شيطان‌ به شكل آن ظاهر مي‌شود.)

اسلاید 33: 5. امگا و حيوانات مكانيكي (Animal omega ,mechaniall) :نام آلبوم پرفروش منسون است كه شامل 15 ترك است اين تعداد به شكل كليد‌هايي در سر اين نماد كه ‌شباهت به بز نيست طراحي شده‌است. امگانيز از حروف يوناني است كه با توجه به الهام گرفتن تفكرات شيطان‌پرستي از فلسفه يوناني مورد استفاده قرار گرفته است .

اسلاید 34: 6. عطارد و اكنون هالي‌وود اين نماد پس از آلبوم هالي‌وود با اندك تغييراتي مورد استفاده گروه منسون قرار گرفت .اين نماد مبتذل بر روابط جنسي نامشروع ميان زن و مرد و آثار اروتيك توليد شده نيز دلالت دارد در حقيقت عطارد يا هالي‌‌وود نمادي است از كارهاي به اصطلاح هنري كه در خدمت رواج فحشا قرار مي‌گيرند.

اسلاید 35: 7. سر مرگ )Grotesk Burlesk tour Death head ,the) : اين نماد تركيبي از جمجمه انسان و گوش‌هاي موش است ، موش كه توسط نازي‌ها به يهوديان نسبت داده‌مي‌شود . ( البته در سراسر اروپا يهوديان از لقب موش‌هاي كثيف برخوردار بودند) اين نماد نيز مانند برخي از موارد بررسي شده به جهت همسويي تبليغاتي با صهيونيسم در برقراري پيوند سوري ميان نازيسم و شيطانيسم طراحي شده‌است.

اسلاید 36: 8. صليب لوراين ، مرا بخور مرا بنوش)Eat me , Drink me , lorraine cross) : اين نماد باستاني كه توسط منسون مورد استفاده قرار مي‌گيرد ويژة گروهي از چهره‌هاي افسانه‌اي به نام شواليه‌هاي معبد بوده‌است . اين نماد كاربردهاي جادوگري و مصرف برخي امور غيرمعمول مانند كيمياگري و را نيز دارا مي‌باشد . از صليب لوراين به عنوان مرگ مجازي روح و اتحاد مقابل نيز تعبيراتي ارائه شده‌است .

اسلاید 37: 9. گروه منسون افراد متفاوتي تاكنون در گروه كاري مرلين منسون حضور پيدا كرده‌اند و بنابر دلايل مختلفي موفق به ادامه فعاليت در اين گروه نشده‌اند. البته منظور از گروه ، نوازندگاني مي‌باشند كه به اجراي زنده در كارهاي او مي‌پردازند و اين افراد چنانچه كارايي خود را از دست دهند و يا آنچنانكه بايد ارزش‌هاي اخلاقي اين افراد را مورد توهين و لگدكوب نمودن قرار ندهند ،‌ فورا با نفر يا نفرات بعدي كه در ليست انتظار براي شهرت قرار دارند جايگزين مي‌شوند

اسلاید 38: 10. منسون و رواج زنا با محارمشيوه انتقال مفاهيم شيطاني كه مرلين منسون به عنوان مروج گستاخ آن در سراسر جهان شهرت يافت ،‌ عمدتاً با تنظيم داستان‌هاي اروتيك و تصاوير ساختگي از نقاط مختلف دنيا دنبال مي‌شد .

اسلاید 39: ورود منسون به ايران1. تلويزيون‌هاي ماهواره‌ايطي ساليان گذشته ورود پديدة آسيب‌زاي بهره‌برداري بدون قاعده و غيرمجاز از تجهيزات دريافت ماهواره‌اي ،‌اثرات غيرقابل جبراني را در سطح خانواده‌هاي ايراني به همراه داشته‌است . مديران خانواده‌هايي كه با هوشياري و آگاهي به مضرات « ‌بمب‌هاي ساعتي » آگاهي يافتند بدون درنگ و حتي از دست دادن دقايقي اين محموله‌هاي انفجاري را به بيرون از منازلشان پرتاب كردند ، تا ديگر اعضاي عزيز خانواده‌هايشان قرباني اين انفجارهاي اخلاقي و اجتماعي نشوند .

اسلاید 40: 2. اينترنتحضور اينترنت در كشورهاي مختلف جهان در بسياري موارد توانست ،‌ امور دريافت فايل‌هاي متني ، صوتي و تصويري را تسهيل نمايد . بديهي است جريانات مخرب نظير « شيطان‌گرايان » نيز از اين فرصت استفاده كرده و عقايد خود را به اين شبكه اطلاع‌رساني بدون مرز وارد ساختند.

اسلاید 41: 3. بازگشتگان از غرب هم‌رديف ورود بيماري‌هاي جسمي مهلك مانند ايدز و هپاتيت از برخي بازنشستگان غرب، بيماري‌هاي روحي و رواني عديده‌اي نيز از جامعه مسموم غربي به سرزمين‌هاي اسلامي علي‌الخصوص ايران اسلامي راه يافت .اما در‌خصوص منسون ، سايت شخصي وي و گروه‌هايي تحت عنوان هوادار در پوشش وبلاگ‌نويسي در حمايت از نامبرده به قلم‌فرسايي و توليد محتوا پرداختند كه سهم بسزاي در انتشار جريان وي بر‌عهده دارند .

اسلاید 42: 4. تكثير محصولات در كلوپ‌ها كليپ‌ها و فايل‌هاي صوتي مرلين كه از طرق مختلف ضبط و توزيع شده‌بود توسط برخي از ويدئوكلوپ‌ها (كه اغلب فاقد مجوز فعاليت نيز باشند) بدون آنكه مالكين آنها حداقل اطلاعي از محتواي آموزه‌هايي كه انتشار مي‌دهند داشته باشند ، به سرعت منتشر و در سطح هر منطقه صدها نسخه كه 99% آنها نيز كپي بود در دسترس جوانان قرار گرفت و بدين‌ترتيب به شكل‌گيري جريان گروه‌هاي شيطان‌پرستي كمك كرد .

اسلاید 43: 5. مطبوعات و سايت‌هابرخي از مطبوعات كشور ،‌ علي‌الخصوص آن گروهي كه با عنوان « مطبوعات زرد » شناخته مي‌شوند با اهدافي به اصطلاح روشنگرانه اما در‌حقيقت تبليغي به معرفي شخصيت فرد مورد مطالعه اين پژوهش (مرلين منسون) پرداختند . در كنار اقدامات نشريات زرد عملكرد سايت‌هاي خبري ـ فرهنگي نيز كه ظرافت‌هاي لازم را در‌خصوص رويارويي با اين الگوي فاسد مراعات نكردند قابل توجه مي‌باشد .

اسلاید 44: 6. گروه‌‌هاي متاليكابا توجه به اينكه سبك موسيقي منسون يكي از انواع موسيقي متاليكا مي‌باشد (‌مانند انواع و اقسام گرايش‌هاي شيطان‌پرستان) اين فرد در سايه رواج گروه‌هاي متاليكا در كشور شناسايي شد .گروه‌هايي كه با سهل‌انگاري برخي از مسئولان فرهنگي كشور به ابعاد كمي و كيفي فعاليت‌هاي خود افزودند. طبيعي است كه در ميان جمعي كه داراي سبك مشترك مي باشند ، فرد الهام‌بخش ، آن فردي است كه داراي شهرت بيشتر مي‌باشد .

اسلاید 45: استمرار حضور1. همسو با جهاناغلب كشورهاي جهان و علي‌الخصوص آن بخش‌هايي كه تحت سلطه فرهنگي غرب قرار گرفته‌اند از انواع زجرآور خلاء فرهنگي در عذابند. نداشتن الگوي مناسب ، كمبود اميد در آينده ،افزايش ميل به پوچ‌گرايي و ... در سطح كشور‌هاي جهان‌ ، همگي دست به دست هم داده و حضور عناصري همچون منسون را توجيه مي‌كند . عناصري كه دست آورد عمده تحرك آنها رواج رذايل اخلاقي در بدترين صور ‌آنها مي باشد .

اسلاید 46: 2. حركت مطبوعات مطبوعات از ديرباز تاكنون نقش‌هاي ويژه‌اي را در چهره‌سازي‌ها ايفا نموده‌اند و اين روند و روال همچنان ادامه دارد .استفاده از عناوين « سلطان‌موسيقي » ، « نوآور » ، « ‌بديع » و... در معرفي آثار و شخصيت اين چهره‌ هاليوودي از مظاهر بيروني اين عملكرد ناصواب و تاثير آن بر ماندگاري چهره مذكور در سطوح مختلف جامعه مي‌باشد .

اسلاید 47: 3. وبلاگ‌نويسان وجود بيش از دو ميليون وبلا‌گ فارسي زبان شناسايي‌شده در كشور خود نمايانگر اين نكته مهم است كه اين وبلاگ‌ها از هر دري سخن مي‌گويند و بستر مناسب را براي شيوع انحرافات در جامعه فراهم مي‌آورند.1-3 ترويج اشعار منسون2-3 چهره‌سازي و قهرمان‌پردازي‌ از اين هنرپيشه ابتذال‌گراي غربي3-3 انتشار داستان‌هاي محرك جنسي

اسلاید 48: 4-3 انتشار تصاوير و كليپ‌هاي خواننده مذكور در كيفيت‌ها و تعداد مختلف5-3 عرضه و فروش محصولات توليد شده توسط گروه منسون با شيوه‌هاي مختلف6-3 اعلام برنامه كنسرت‌هاي منسون به صورت منظم7-3 ترويج فحشا و انواع آن8-3 معرفي گروه‌هاي موسيقي راك و متاليكا در سراسر ايران و جهان و اعلام برنامه و تبليغ براي اين دست گروه‌ها

اسلاید 49: 9-3 رواج و تبليغ انواع گروه‌هاي شيطان‌پرستي و شيطان‌گرايي10-3 رواج نمادها و سمبل‌هاي منسون و ساير جريانات شيطان‌پرستيبه طور مثال نويسنده وبلاگ « عقاب سياه بر قله متال » در معرفي منسون مي‌نويسد:

اسلاید 50: « میخوام درباره مرلین منسون مطلبی براتون بنویسم.خواننده مایه داری که بزرگترین جنجال های موسیقی متال را بوجود آورده و از معروفترین آنهاست.او در بین جهانیان القاب و بحث های گوناگونی دارد.بعضی ها او را شیطان بزرگ مینامند بعضی دیگر به او فرستاده شیطان میگویند گروهی او را دلقکی رنگ کرده مینامند که پول پارو میکند و برخی در موسیقی خشن متال به او چیزی بهتر از کوچولو نمیگویند.در بین جوانان ما هم همچین مساله ای وجود دارد که اکثرا بخاطر استیل خاص اوست.خیلی ها هم فکر میکنند که فقط او یک شیطان پرست بی‌هویت است ولی سریع قضاوت نکنید.او دارنده مدرک استادی در رشته فلسفه میباشد و انسان با سوادی است . »

اسلاید 51: اين نويسنده همچنين در مطلبي ديگر به تمايلات و تاثيراتي كه از اشعار منحرف‌كننده اين خواننده موسيقي راك و متال پذيرفته‌است اشاره مي‌نمايد : « منسون يك خواننده ي antichrist است و داراي فلسفه اي منفي باف است(در رابطه با دنيا) كه شايد بي شباهت به فلسفه ي بودا براي رياضت كشيدن و نيچه يا موريس مترلينگ نباشد به هر حال مگر غير از اين است كه اين دنيا فقط داراي نكات منفي و دروغي بزرگ است ؟ به نظر من فلسفه مثبت نگرنسبت به دنيا دروغ است . شايد تنها نكته مثبت اين دنيا مرگ باشد كه به آن خاتمه مي بخشد .

اسلاید 52: راستي به قدرت خيره‌كننده اجراهاي زنده مرلين منسون توجه كرده‌ايد ؟ واقعاً تسلط خاصي لازم است كه در هنگام اجرا به بداهه‌گويي پرداخته و قسمت‌هايي از ترانه‌هايش را تغيير دهد . واقعاً حنجره‌اي طلايي براي آنچنان اجرايي لازم است . درباره شعرهاي منسون بايد گفت هميشه در بين اين شعرها با غافلگيري مواجه مي‌شويم كه انسان را به تفكر مجبور مي‌كند . همين حالت در ترانه‌هاي او كاملاً مشهود است . »

اسلاید 53: همچنين نويسنده وبلاگ فارسي‌زبان ديگري به نام « ‌سلطان مرداب » در معرفي شيطان‌پرستي از عمق كم‌اطلاعي و البته القاي نادرست شيطان‌پرستي با نوشتن عبارات ذيل پرده بر‌مي‌دارد :« شیطان پرستی یک حرکت مکتبی، شبه مکتبی و یا فلسفی است که هواداران آن شیطان را یک طرح و الگوی اصلی و قبل از عالم هستی میپندارند. آنها شیطان را موجودی زنده و با چند وجه از طبیعت انسان مشترک می‌‌دانند. شیطان پرستی را در گروه راه چپ مخالف با راه راست طبقه بندی می‌کنند.

اسلاید 54: دست چپی ها به غنی سازی روحی خود در جریان کارهای خودشان معتقدند. و بر این باورند که در نهایت باید تنها به خود جواب پس دهند. در حالی که دست راستی ها غنی سازی روحی خود را از طریق وقف کردن و بندگی خود در مقابل قدرتی بزرگتر بدست می‌‌آورند. لاوییان‌ها در واقع خدایی از جنس شیطان و یا خدایی دیگر را برای خود قائل نیستند. آنها حتی از قوانین شیطان نیز پیروی نمیکنند. این جنبه اعتقادی آنها به طور مکرر به اشتباه نادیده گرفته می‌شود و عموما آنها را افرادی میشناسند که شیطان را به عنوان خدا پرستش می‌کنند.

اسلاید 55: البته متون عينا برگردان‌شده‌اي بدون عنايت به ويژگي‌هاي فرهنگي مانند مورد ذيل نيز در صفحات اين رسانه‌هاي شخصي به چشم مي‌خورد :زندگي خوبي داشت ولي گهگاهي تعدادي گرگ به چراگاه حمله ميكردند و گوسفندهایش رو ميخوردند.يك روز صبح چوپان وقتي از خواب بيدار ميشه ميبينه تعداد زيادي از گوسفندها دریده شدند . با عصبانيت زياد از طويله بيرون مياد .وقتي به كنار لونه سگ نگهبان گله ميرسه لاشه دو گوسفند رو در كنار لونه سگ ميبينه .بايد اضافه كرد نويسنده نام اين مطلب را «‌ عظمت شيطان ‌» انتخاب مي‌كند كه برگرفته از تعاليم انحرافي صهيونيسم مي‌باشد .

اسلاید 56: نگاهي به گوسفندهاي مظلوم مياندازه و بعد سگ رو ميبره و ميكشه و لاشه اونو به سر در طويله آويزون ميكنه . وقتي شب فرا ميرسه صداي زوزه ي گرگها رو ميشنوه - به طرف طويله ميره خون رو ميتونه از دور ببينه - جلوتر ميره و ميبينه كه گوسفندها مشغول خوردن لاشه سگ هستند.چوپان و گوسفندها نگاهي به هم مياندازند و چوپان بي توجه به خانه برميگرده.صبح فرداي همون روز چوپان براي خريد سگ گله ی ديگري به شهر ميره .(به اطرافت نگاه كن حتما چوپان و گوسفندهايش را خواهي يافت.)

اسلاید 57: در ادامه نگاه به برخي از اشعاري كه در وبلاگ‌هايي كه پيرامون شخصيت مرلين منسون قلم‌فرسايي مي‌‌كنند ،‌ نشانگر عمق تاثير‌پذيري ايشان از جريان شيطان‌پرستي است وقتی تاریکی از آسمان فرود می آید زیر نور کم فروغ ماه یخ زده برای قربانی کردن باکره ای آماده هستم اسامی ممنوعه را بر فراز آسمان زمزمه می کنم تصورات شبانه پیش روی من آشکار شد شب , گریه های منفور مرا می پذیردآرزوهای تیره ی من آرزوهای تیره ی من آرزوهای تیره ی من آرزوهای تیره ی منشیطان روح مرا به جهنم ببر من باید در شعله های نامقدس بسوزم

اسلاید 58: شیطان روحم را به جهنم ببر من باید بسوزم تا روح ضعیفم جلا داده شود پدر اسمت را می خوانم بر فراز طوفانی خشمناک من با قدرتی روحانی از جهنم تسخیر شده ام در تالارهای قلب تاریکم , یک شعله ی سیه می سوزد شیطان احضار می کنم برای یک بار جانوری شاخ دار از قلمرو تاریکی به من قدرت تاریک نامقدسی اهدا کن که شهوت رانی کارهای شیطانیم دلپذیر شود زمان مطلوب سرانجام رسید وقتی تاریکی از آسمان فرود می آید زیر نور کم فروغ ماه یخ زده

اسلاید 59: برای قربانی کردن باکره ای آماده هستم روح مرا مورد لعن خود قرار بدهآرزوهای تیره ی من آرزوهای تیره ی من آرزوهای تیره ی من آرزوهای تیره ی من . » اين وبلاگ‌نويس نيز به زباني مورد‌پسند « شيطان‌ » مكتبش را معرفي مي‌نمايد : 1. شيطان سمبل لذتجويى است نه رياضت كشى.2. شيطان نماد وجودى شاداب است نه موجودى منفعل و موهون.

اسلاید 60: 3. شيطان سمبل حكمت سالم و غير آلوده است نه خودفريبى رياكارانه.4. شيطان سمبل مهربانى با كسانى است كه شايسته آن هستند نه عشق‏فراگيرى كه شامل ناسپاسان نيز بشود.5. شيطان سمبل انتقام جويى است نه گرداندن آن طرف صورت!6. شيطان سمبل مسئوليت‌پذيرى براى مسئول است ، دلمشغول خون‌آشامان روانى.»

اسلاید 61: تاكنون وبلاگ‌هاي ذيل در جهت حمايت و ترويج جريان منسون در ايران شناسايي شده‌اند:/http:/mar1lyn-man5on.blogfa.com www.rok-land.com www.blahblah.weblog.us www.p30cyber.com www.blog.360.yahoo.com www.winbeta.net www.melody.8m.net www.forum.p30lord.com www.666-blackeagle www-of-marsh.blogfa.com www.metal-home.blogfa.com www.anti-rap.blogfa.com www.linkingpark.com www.Rock star blogfa.com

اسلاید 62: 4. شكل‌گيري هواداران شكل‌گيري هواداران و به تعبير بهتر گروه‌هاي كوچك و بدون سازمان هواداران مرلين منسون را مي‌توان در فاصله زماني 10سال پيش تاكنون در ايران جستجو كرد. اين گروه‌ها عموما در مهماني‌هاي شبانه و چت‌روم‌هاي تازه وارد اينترنت سازماندهي و به صورت پراكنده و بسيار كم ‌اثر ساماندهي شدند .هواداراني كه اغلب با پوشيدن انواع خاص از البسه مورد استفاده منسون و انجام آرايش‌هاي نامتعارف به روي صورت و موهايشان مورد شناسايي سايرين قرار مي‌گيرند .

اسلاید 63: 1. محافل شبانهپديده آسيب‌زاي محافل خاص شبانه از آنها با عنوان « پارتي » استفاده مي‌شود ، در فرآيندي نزولي اشكال انحراف شديدتري را هر سال نسبت به سال‌هاي گذشته ، طي مي‌نمايد . بديهي است كه اين محافل نياز به كالاهاي قابل مصرف و جذاب دارند و از ديگر سو خرده‌فرهنگ‌ها و ضد فرهنگ‌هايي ر ا براي جمع مخاطبان و شركت‌كنندگانشان توليد مي‌نمايد .

اسلاید 64: جذابيت‌هاي مجازي مرلين منسون (شامل ظاهر ،‌ اشعار ،‌ ريتم و تنوع موسيقي مورد استفاده و...) مي‌تواند همچنان پديده‌اي كارآمد در اختيار اين محافل مسموم قرار بگيرد . طبيعي است پس از طي مدتي اين موسيقي متن به علاقمندي و نهايتاً تاثيرپذيري مخاطبانش بدل مي‌شود .

اسلاید 65: 2. گروه‌هاي متاليكا بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد ، اغلب افرادي كه داخل كشور علاقة به فراگيري سبك متاليكا دارند ،پس از مدتي به دليل شهرت و حضور برخي از عناصرحرفه‌اي در گروه منسون ، علاقمند به آثار وي‌ مي‌شوند.گروه‌هاي متاليكاي بازار و حاشيه‌هاي غير‌حرفه اي هستند كه كمك شايان توجهي را به برجسته‌تر شدن نقش و اثر عناصر حرفه‌اي و مطرح مانند منسون مي‌نمايند.

اسلاید 66: 3. علاقمندان به راكبا توجه به اينكه سبك موسيقي و آثار منسون آميخته‌اي از انواع متاليكا و راك است، مانند بخش قبلي علاقمندان به موسيقي راك نيز طبيعتا جذب وي مي‌شوند . اين ارتباط را مي‌توان در آرا و نظريات افرادي مشاهده كرد كه موسيقي راك را به عنوان سبك دلخواه انتخاب مي‌نمايند.

اسلاید 67: 4. انجمن‌هاي ياهو 360 درجه كلوپ ياهو 360 درجه فضاي رايگان است كه افراد با عضويت و ورود در آن از امكانات رايگان براي گفتگو ،‌تبادل اطلاعات و دريافت فضاي رايگان جهت وبلاگ‌نويسي بهره‌مند مي‌شوند . تصاوير ، دست‌نوشته‌ها و لينك‌هاي موجود در صفحات شخصي شيطان‌گرايان در سايت ياهو 360 درجه بستر مناسبي را براي شيوع هواداري از شيطان‌پرستي و چهره‌هاي شاخص آن را فراهم آورده‌است .

اسلاید 68: در كنار تصاوير اين افراد از مذكر و مونث عموما با ظواهري زننده و نامناسب و بعضا مستهجن قابل مشاهده است . اين اعضا را مي‌توان با « آيدي‌ها » ، « mm » نيز در محيط ياد شده جستجو كرد. از اين محيط براي گفتگو ، اعلام قرار ميهماني‌هاي به شدت فاسد شبانه و انتشار عقايد جنون‌آميز و شيطاني خوانندگان راك و متاليكا بهره‌برداري مي‌شود.

اسلاید 69: 5. كلوپ‌ها در سايت كلوپ سايت گفتگوي كلوپ پس از فيلترينگ سايت اوركات در ايران تشكيل شده و با حضور چند نفر از دوستان قديمي محيط هاي اينترنتي وبا همان فرهنگ حاكم بر اوركات تشكيل شد. اين سايت هم‌اكنون مدعي است كه خدمات كلاني را در اختيار جمعيت گسترده‌اي از كاربران اينترنتي ايران قرار مي‌دهد.طبق آمار موجود در بيش از 1000 عضو در كلوپ‌هاي فرعي شيطان‌پرستي و مرلين منسون اين سايت به گفتگو‌، برقراري ارتباط حضوري، شركت در برنامه‌هاي مختلف و جابه‌جايي فايل‌هاي صوتي و تصويري اشتغال دارند .

اسلاید 70: نكته بسيار حائز اهميت ، وضعيت سني كاربران مي‌باشد. بررسي انجام شده بر روي يك گروه 16 نفري نشان مي‌دهد كه بزرگترين افراد ، متولد سال 1364 و كوچكترين آنها متولد 1369 مي‌باشد.70% اعضاي اين گروه مورد بررسي قرار گرفته نيز بعد از سال 1366 متولد شده‌اند و اين هشداري جدي است براي مسئولين محترم فعال در حوزه فرهنگ: يعني رسيدن سن تمايل به شيطان‌پرستي كمتر از 20 سال و اين سن براي انحرافي به اين بزرگي قطعاً نگران‌كننده است .

اسلاید 71: اعضاي گروه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه « اگر منسون را ببينيد از او چه چيزي مي‌خواهيد ؟ » عباراتي را به اين شرح بيان نموده‌اند :« آزاده متولد سال 1367 : ‌از او مي‌خواهم با من ازدواج كند.فريد متولد سال 1369 : ازش مي‌خوام كمتر كاري كند كه بدنام بشهسارا متولد 1365 : منو كمك كنه !!!وحيد متولد سال 1366 : بهش مي‌گم بزنه تو كار فيلم كوتاهمهران متولد سال 1368 : من بهش مي‌گم حتما به كلوپ مرلين منسون امتياز بده

اسلاید 72: جمع‌بندي نويسنده يك وبلاگ : « مرلين منسون را كاملاً نمي‌شناسم اما مي‌گويند او كليساي شيطان‌ را ساخته است ، و خود را شيطان‌ قرن ناميده . گردنبند آنتوان لاوي در گردن مرلين منسون است و هر كسي به دنبال او مي‌رود ، به خاطر اين است كه ادعاهاي تازه‌اي براي طرح در محافل شبانه داشته‌باشد .

اسلاید 73: اظهارات جوان 22 ساله ايراني به نام علي كه ساكن شمال غرب تهران است و در رشته مهندسي نرم‌افزار در دانشگاه هند تحصيل مي‌نمايد . (وي نويسنده يك وبلاگ هوادار منسون و شيطان‌پرستي است) عبارات فوق به خوبي بيانگر عمق انحطاط هواداران منسون و نحوه رسوخ و فراگيري عقايد شديداً فاسد اين الگوي هاليوودي و غربي است . بت معروف شيطان‌پرستي براي دوستان من الهام‌بخش است ، زيرا آن تصويري است مخلوط از كله‌بز ،‌سينه‌هاي زنانه و پاهاي انسان كه هركدام در نوع خود تكامل‌يافته‌ترين اندام‌ها هستند.»

اسلاید 74: از سوي ديگر مرور وضعيت و عملكرد اين خواننده در ايران نشانگر موارد مهمي به قرار ذيل مي‌باشد :1. با گذشت سال‌هاي متمادي از شكل‌گيري انقلاب فرهنگي هنوز ايران اسلامي از فقدان يك چارچوب ايمن فرهنگي رنج مي برد و آسيب‌هاي فراواني از اين ناحيه متوجه اقشار مختلف اجتماع علي‌الخصوص جوانان عزيز كشور مي‌شود .اگر امروزه غرب در آتش فحشا و فساد مي‌سوزد ، ‌بديهي است كه براساس اميال شيطاني بخش عمده‌اي از حكام آن قصد رساندن دامنه‌هاي اين آتش را به سرزمين‌هاي متمدن و دين‌مدار شرقي دارند .

اسلاید 75: 2. ضرورت پرداختن به الگوهاي اصيل ديني و روز‌آمد ساختن ويژگي‌هاي شخصيتي ايشان امروزه بيش از هر زماني احساس مي‌شود.3. حضور و فعاليت اين عناصر در صحنه‌هاي بين‌المللي مي‌تواند جمهوري اسلامي ايران را با هشداري جدي مواجه نمايد ،‌ زيرا شكل‌گيري جرياناتي اينگونه اغلب با حضور عناصري از اين دست فراهم مي‌آيد و خلع حضور موثر چهره‌هاي جذاب و بديع عملياتي شده در عرصه فرهنگ زمينه‌هاي بيشتري را براي رشد و گسترش نفوذ اين عوامل فراهم مي‌آورد .

اسلاید 76: 4. كاهش ميانگين سن گرايش به گروه‌هاي فاسد فكري غرب نيز از جمله مولفه‌هايي است كه مي‌‌بايست به صورت جدي در دستور كار امر مهندسي فرهنگ قرار بگيرد و اين امر پرداختن به سطوح تخصصي طراحي ساختمان فرهنگي را بيش از گذشته نمايان مي سازد.

اسلاید 77: 6. نقدهاي موثر علي‌الخصوص ايجاد سطوحي از جريان‌هاي تربيتي و اطلاع‌رساني براي والدين نيز مي‌تواند به عنوان عاملي مهار‌كننده در راستاي كنترل و خنثي‌سازي اين تهديدات مورد استفاده قرارگيرد. 5. وجود ضد‌فرهنگ مد‌گرايي در جامعه ايراني متاسفانه داراي عقبه تاريخ است كه به مدد قلدري‌هاي «رضاخاني» و سرمايه‌گذاري كلان كشورهاي سلطه‌گر زمينه‌هاي وسيعي را براي آسيب‌پذيري فرهنگي كشور فراهم آورده‌است ، لذا مي بايست با عنايت به اين مهم كه تحول و ساختار فرهنگي متاثر از مرور زمان است به اين امر حياتي همت گماشت.

اسلاید 78: پژوهش انجام شده براساس راهنمايي‌هاي صاحب‌نظران مبني بر شناسايي و معرفي سطوح تحـت‌تاثير و مصاديق بروز شيطان‌پرستي در ايران سازماندهي و به پايان رسيد.لكن ايجاد ايمني فرهنگي نيازمند بررسي‌هاي دقيق‌تر و جامعي است كه به تحليل و طرح ابعاد كلي گروه‌ها و جريانات ضد‌فرهنگي مدرن بپردازد .

اسلاید 79: قطعاً مبارزه بر عليه اين تهاجم همت جمعي را مي‌طلبد ، صاحب‌نظران ، كارشناسان رسانه‌ها ، نيروي انتظامي و بسيج ، مراكز و نهادهاي فرهنگي رسمي و مراكز فرهنگي غيردولتي ، كارشناسان قضايي و همه و همه بخصوص متوليان امر تعليم و تربيت در آموزش و پرورش مي‌بايست با تعهد و دلسوزي براي مقابله با اين انحرافات آماده باشند و هر لحظه تاخير را به نفع دشمنان تلقي نمايند .

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید