مدیریت و رهبری

تئوری سازمان و اهمیت مطالعه آن

teori_sazman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 48 اسلايد در تئوري سازمان، نگاه ها روي هم انباشته می شوند و در گذر زمان یکدیگر را تحت تاثیر قرار می دهند، چون تئوري پردازان سازمان، با گذشت زمان ایده هاي بیشتر و بیشتري را که این حوزه مطالعه ارایه می دهد، می پذیرند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1854 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تئوری سازمان و اهمیت مطالعه آن”

تئوری سازمان و اهمیت مطالعه آن

اسلاید 1: تئوری سازمان واهمیت مطالعه آن

اسلاید 2: بخش اول : تئوری سازمانفصل اول : چرا تئوری سازمان را مطالعه می کنید ؟دایره المعارف آکسفوردتئوري پرداز: مبدع يا صاحب يك تئوري يا چند تئوري.تئوري پردازي: درگير شدن در ساخت يك تئوري يا چند تئوري. تئوري: 1) سيستمي از ايده ها كه چيزي را تبيين مي كند بطور خاص سيستمي متكي بر اصول كلي. 2) ديدگاهي نظري 3) فضای دانش تجریدی یا تفکر نظری 3) شرح اصول يك علم (تئوری موسیقی) 4) ریاضیات: مجموعه ای ازقضایا برای اثبات اصول یک تابع (تئوری احتمال)

اسلاید 3:

اسلاید 4: چرا تئوری سازمان را مطالعه می کنید ؟در تئوري سازمان، نگاه ها روي هم انباشته می شوند و در گذر زمان یکدیگر را تحت تاثیر قرار می دهند، چون تئوري پردازان سازمان، با گذشت زمان ایده هاي بیشتر و بیشتري را که این حوزه مطالعه ارایه می دهد، می پذیرند.در سالهاي اخیر بیشتر نظریه پردازن سازمان این دیدگاه را در پیش گرفته اند که تئوري ها، حقیقت را نشان می دهند.برخی از تئوري ها نسبت به برخی دیگر کاربرد بیشتري دارند و وظیفه اصلی علم تعیین این نکته است که کدام تئوري ها صحیح ترند. از این دیدگاه، قضاوت در مورد صحت و حقیقت تئوري ها، بر مقایسه هاي تجربی پیش بینی هاي یک تئوري با واقعیات مرتبط گردآوري شده در مورد جهان پیرامون استوار است. این نگاه، توصیف نوعی شیوه علمی است که هسته محوري علوم طبیعی و رشته هاي کاربردي نظیر مهندسی و فناوري است.

اسلاید 5: تئوری سازمانزمانی که در مدیریت غور کنید، عینیت بسیار کمی در آن می یابید. تصور اینکه چگونه صحت یا سقم یک تئوري عملکرد سازمانی ، می تواند همیشه با مقایسه با شواهد تجربی، شواهدي که خود فی نفسه محصول تئوري هاي دیگر و محصول شیوه هاي عمل اجتماعی هستند که خود به وسیله سازمان هاي دیگر شکل گرفته اند، دشوار است. این دیدگاه، دیدگاه نمادین - تفسیري است و بر اساس این دیدگاه، چنین پدیده هایی در قلمرو میثاق اجتماعی جاي می گیرد نه قانون طبیعی.امروزه تعدادي از تئوري پردازان سازمانی وجود دارند که تئوري هاي اجتماعی را نگاه هایی به یک امر واقع (واقعیت) تصور می کنند. واقعیتی که بیشتر به وسیله تئوري هایی ساخته می شود که آن واقعیت معرف آنها (تئوري ها) است. یعنی اندیشمندان اجتماعی با واقعیات خلق شده به وسیله نیروهاي اجتماعی که خود موضوع مطالعه اند، سرو کار دارند.

اسلاید 6: نگاه هاي سه گانه:مدرن، نمادین - تفسیري و پست مدرننظریه پردازان سازمان، با اذعان به پیچیدگی سازمان، تنوع تئوري سازمان و نگاه هاي چندگانه آن را تایید می کنند. پیچیدگی سازمان را می توان از طریق تمثیل مردان کور و فیل تشریح کرد.نکته مورد نظر در یادآوري این داستان در آن است که نظریه پردازان سازمان شبیه آن مردان کورند و سازمان مانند آن فیل. نظریه پردازان همچون مردان کور با پدیده بزرگ و پیچیده سروکار دارند و براي شناخت آن از ابزار و تجهیزاتی استفاده می کنند که این ابزار مانع آگاهی آنها از سازمان به شیوه اي کلی نگرانه و یا جامع می شود.تمرکز توجه بر جنبه هاي خاص سازمان، به معنی نادیده گرفتن جنبه هاي دیگر سازمان است. البته نگاه هاي متعدد نیز، مشکلات خاص خود را دارند. مثلاً چون تئوري ها ممکن است بر اساس پیش فرض هاي متعدد و متنوع تدوین شوند، مفاهیم و نگاه ها با یکدیگر رقیب یا متعارض می شوند. در نتیجه ممکن است تئوري سازمان را نامطمئن، مبهم، متناقض یا پاراداکس گونه تجربه کنید.

اسلاید 7: نگاه هاي سه گانه:نگاه مدرنیست بر این باور است که واقعیت عینی و فیزیکی مورد بحث ما است و در نتیجه هر نگاهی، دیدگاهی از یک چیز (پدیده) اما دیدگاهی متفاوت از آن پدیده (خواه فیل باشد خواه سازمان) است. در مقابل، بسیاري از نظریه پردازان نمادین- تفسیري و پست مدرن ها، مدعی اندکه دانش نمی تواند در برابر جهان واقعی مورد آزمون قرار گیرد. زیرا جهان واقعی از تجارب، ایده ها و گفته هاي ما (نظیر تئوري هاي ما در مورد جهان) ساخته می شود. یعنی واقعیت به صورت ذهنی تعریف می شود. بنابراین نگاه هاي متفاوت، واقعیات متفاوت را می سازند و این واقعیات ممکن است مکمل، متعارض و یا متناقض باشند.

اسلاید 8: تئوری و مفاهیمتئوري مبتنی بر مجموعه اي از پیش فرض ها است که مبناي تعدادي از ادعاهاي مرتبط به هم ولی منطقی را شکل می دهد. براي مثال، برخی از تئوري ها، فرض می کنند که واقعیت عینی است (خارج از پژوهشگر ) (یا داخل عینیت) در حالی که برخی دیگر فرض می کنند، واقعیت ذهنی (درون پژوهشگر) (یا خارج از عینیت) است. بسیاري از عینی گرایان؛ استدلال می کنند چون واقعیت خارج از پژوهشگر قرار دارد، نمی تواند توسط مشاهده گرانی که مستقل از موضوع مورد بررسی قرار دارند، مطالعه شود. ذهنی گرایان مدعی اند، چون واقعیت در درون پژوهشگر قرار دارد، شخصی و نسبی است، بنابراین مشاهده مستقل غیر ممکن است. آنها استدلال می کنند که دانش به صورت واسطه اي حاصل می شود و در نتیجه به طرقی قابل توجه از طریق مشاهده، تغییر میکند و دگرگون می شود.

اسلاید 9: تئوری و مفاهیمپيش فرض هاي متفاوت منجر به تئوري هاي متفاوت می شوند.به علت این تفاوت ها، شناسایی پیش فرض هایی که یک تئوري خاص بر آن استوار است، حائز اهمیت است. در تئوري سازمان، زمانی که مجموعه اي از پیش فرض هاي بنیادین، زیر بناي تئوري هاي متعدد قرار می گیرند، تئوريها به عنوان یک نگاه یا پارادایم یا نگرش بارز شناخته می شوند. به علاوه چون پیش فرض هاي زیر بنایی یک نگاه یا پارادایم معین نوعاً درون تئوري سازمان در زمان هاي مختلف به کار برده شده اند، دیدگاه ها غالباً پیوند هاي تاریخی دارند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید