آزمونی برای سنجش توانمندی های بالینی
اسلاید 1: آزمون شفاهیآزمونی برای سنجش توانمندی های بالینی
اسلاید 2: آزمون شفاهي يكي از تدابير متداول و مؤثر در ارزشيابي دانشجويان به منظور ارائه بازخورد فوري، تشويق و ترغيب دانشجو در يادگيري و رفع مشكلات و معايب يادگيري آنان استفاده از پرسشهاي شفاهي است. استاد با استفاده از اين روش ميتواند دانشجو را هدايت كند تا اشكالات يادگيري خود را پيدا كنند.
اسلاید 3: آزمون شفاهي
اسلاید 4: آزمون شفاهي
اسلاید 5: آزمون شفاهي
اسلاید 6: براي امتياز دادن به پاسخها از روش طبقهبندي بشرح زير استفاده ميشود.كاملاً درستنسبتاً درستنيمه درستمبهمبيپاسخغلط
اسلاید 7: اساتيد بر حسب جمع امتيازات اخذ شده به دانشجو نمره ميدهند.پس از اعلام نمره به دانشجو موارد اشتباه در پاسخ توسط اساتيد توضيح داده شود.
اسلاید 8: Oral examروش ارزیابی بالینی که از قدیمی ترین شیوه های ارزیابی محسوب می شود بدلیل کمبود عینیت از دهه 70 بتدریج بر اساس توصیه های موسسات اعتبار بخشی و نهاد های معتبر در آموزش پزشکی منسوخ شدامروزه درزمره روشهای احیا شده و اصلاح شده قرار دارد.
اسلاید 9: آزمون شفاهیبرای ارزيابی بعضی از توانمندی های بالينی از آن استفاده می شود.دانش پزشکی medical knowledge را اندازه می گيردسطوح بالای حيطه دانش و شناخت را می سنجد و از اين نظر مشابه آزمون کتبی تشريحی است.اما مهارت ها و صلاحیت هایی مانند توان حل مساله و استدلال بالینی را هم می سنجد.
اسلاید 10: روش بهبود یافته آزمون شفاهیانتخاب اهداف ويژه از ميان توانمندی مورد نظرتعيين سطح مورد نظر در حيطه شناخت(سطوح شش گانه)طراحی سوال مورد نظر: می تواند سوال اختصاصی و در يک حوزه خاص باشد:تشخيص افتراقی سر درد در مواردی که اسکن مغزطبيعی استدر صورت لزوم آماده سازی برگه آزمايش و يا کليشه راديولوژی تعيين معيارارزشيابی برای هر قسمت از پاسخ هاتهيه کارت برای نوشتن سوالاتتهيه جعبه هايي برای قرار دادن کارت سوالات
اسلاید 11: دستورالعملي براي برگزاري آزمون شفاهيتهيه يك سري كارت كه در هر كارت يك سؤال روشن و مفهوم نوشته شده باشد.سؤالات متناسب اهداف باشند.سؤالات در طبقهبندي سؤالات آسان- متوسط- مشكل قرار گيرد.جهت برگزاري امتحان وجود حداقل 2 استاد ضروري است.سؤالات بصورت تصادفي توسط دانشجو انتخاب ميشود.
اسلاید 12: آزمون شفاهینقش استاد بیمار: در این حال به سوالات دانشجو همانند یک بیمار پاسخ می دهد.معلم پرسشگر: نقش فعال را عهده میگیردپرستار یا همراه بیمار: درمورد بعضی سوالات مربوط به مهارت ارایه اطلاعات به بیمار که به توانمندی مهارت های ارتباطی مربوط میشود این نقش ایفا میشود.
اسلاید 13: آزمون شفاهیمی توان آزمون در یک سالن یا اتاق با دو ورودی برگزار شود تا دانشجویان آزمون داده با آنها که آزمون نداده اند برخوردی نداشته باشند.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.