علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

آزمونی برای سنجش توانمندی های بالینی

صفحه 1:
آزمون شفاهي آزمونی برای سنجش توانمندی های بالینی

صفحه 2:
آزمون شناهی یکی از تدابیر متداول و موّثر در ارزشیابی دانشجویان به منظور ارائه بازخورد فوری» تشویق و ترغیب دانشجو در یادگیری و رفع مشکلات و معایب یادگیری آنان استفاده از پرسشهای شفاهی است. * استاد با استفاده از این روش می‌تواند دانشجو را هدایت کند تا اشکالات یادگیری خود را پیدا کنند.

صفحه 3:
‎ely ۶‏ امتباز دادن به پاسخها از روش طبقه‌بندی بشرح زیر استفاده می‌شود. * كاملاً درست * نسبتاً درست * نیمه درست ‎% ‎peo *‏ + بی‌پاسخ * غلط

صفحه 4:
اساتید بر حسب جمع امتبازات اخذ شده به دانشجو نمره می‌دهند. پس از اعلام نمره به دانشجو موارد اشتباه در پاسخ توسط اساتید توضیح داده شود.

صفحه 5:
Oral exam روش ارزیابی بالینی که از قدیمی ترین شیوه های ارزیابی محسوب می شود ‎٠‏ بدليل کمبود عینیت از دهه ۷۰ بتدریج بر اساس توصیه های موسبات اعتبار بخشی و نهاد های معتبر در آموزش پزشکی منسوخ شد ‏امروزه درزمره روشهای احیا شده و اصلاح شده قرار دارد.

صفحه 6:
آزمون شفاهی * برای ارزیابی بعضی از توانمندی های بالینی از آن استفاده می شود. ‎٠‏ دانش پزشکی 6۵0۷۷۱6096 ۵۵۲6۵۱ را اندازه مى كيرد ‎٠‏ سطوح بالاى حيطه دانش و شناخت را مى سنجد واز اين نظر مشابه آزمون كتبى تشريحى است. ‏۰ اما مهارت ها و صلاحیت هایی مانند توان حل مساله و استدلال بالینی را هم می سنجد.

صفحه 7:
روش بهبود بافته آزمون شفاهی ) انتخاب اهداف ویژه از میان توانمندی مورد نظر ۲) نعیین سطح مورد نظر در حبطه شناخت(سطوح شش کانه) ۳) طراحی سوال مورد نظر: می تواند سوال اختصاصی و در یک حوزه خاص باشد:تشخیص افتراقی سر درد در مواردی که اسکن مفزطبیهعی است ۴) در صورت لزوم آماده سازی برگه آزمایش و يا گليشه رادیولوژی 0( تعبین معیارارزشیابی برای هر قسمت از پاسخ ها 2 نهیه کارت برای نوشتن سوالات ۷) تهیه جعبه هایی برای قرار دادن کارت سوالات

صفحه 8:
دستورالعملی برای برگزاری آزمون شفاهی أ. تهیه یک سری کارت که در هر کارت یک سل روشن و مفهوم نوشته شده باشد. ۲ سوّالات متناسب اهداف باشند. ۳ سوژالات در طبقه‌بندی سوّالات آسان- متوسط- مشکل قرار گیرد. ‎Cae ۴‏ بر گزاری امتحان وجود حداقل ۲ استاد ضروری است. ‏۰۵ سوّالات بصورت تصادفی توسط دانشجو انتخاب می‌شود.

صفحه 9:
آزمون شفاهی * نقش استاك * پیمار: د راين حال به سوالات دانشجو همانند یک بیمار پاسخ می دهد. ‎٠‏ معلم برسشكر: نقش فعال را عهده میکیرد ۰ پرستار با همراه بیمار: درمورد بعضی سوالات مربوط به مهارت ارایه اطلاعات به بیما رکه به توانمندی مهارت های ارتباطی مربوط ميشود این نقش ایفا مشود.

صفحه 10:
آزمون شفاهی ۰ می توان آزمون در یک سالن يا اتاق با دو ورودی بركزار شود تا دانشجویان آزمون داده با آنها که آزمون نداده اند بررخوردی نداشته باشند.

صفحه 11:

51,000 تومان