آسیب شناسی ماهواره و اینترنت
اسلاید 1: آسیب شناسی ماهواره و اینترنت
اسلاید 2: تأثیرات روانیافسردگیدرونگراییانفعالتوهم و خیال پردازیشستشوی مغزی
اسلاید 3: شستشوي مغزي و جنگ رواني شستشوي مغزي كوشش ميان بري است براي تسخير افكار و رفتار افراد. كه درآن اختيار و اراده آدمي به نفع ديگري سلب مي شودپيشينه بكارگيري اين مفهوم به جنگ آمريكا با كره بر مي گردد كه در آن يك گزارشگر خبري از اين اصطلاح براي توصيف فرايندي نام برد كه در جريان آن اسراي آمريكايي در اردوگاههاي ارتش چين تغيير موضع اعتقادي داده بودند.در شستشوي مغزي دو نكته وجود دارد: 1- هيچ كس نمي پذيرد كه آنچه به آن معتقد شده تحت تأثير شستشوي مغزي بوده است 2- افراد به شدت به آنچه اعتقاد پيدا كرده اند مي چسبند و آن را ناشي از نور هدايت مي دانند. با اين حال از موضع خودي از آن با عنوان موجه تشرف ياد شده است
اسلاید 4: تأثیر ات فرهنگیهنجارهای اجتماعیآداب و رسومروابط بین فردی روابط خانوادگی
اسلاید 5: عوارض ارتباط الکترونیکیكاهش فعاليت هاي اجتماعي، قانون گريزي، کاهش مسئوليت پذيري در خانه، تغيير عادت هاي رفتاري ابتلاء به سردردهاي عصبي دنياي مجازي چت روم ها جايگزين افراد فاميل، دوستان، تحصيل، اشتغال و خواب مي شود،
اسلاید 6: عوارض ارتباط الکترونیکی(ادامه)درد در ناحيه مچ دست و کتفسوزش چشمفراموش كردن قول و قرارهاعدم توجه به وضع ظاهري و بهداشت شخصيگرایش به سایبرسکس و پورنوگرافیاعتیاد به اینترنت و ...
اسلاید 7:
اسلاید 8:
اسلاید 9: علل گرایش به برنامه های ماهواره و اینترنتکسي كه كمرو و خجالتي است و نميتواند در محيط هاي واقعي، ارتباطات اجتماعي مستحكمي را با سايرين برقراركند، در خانه، مدرسه، دانشگاه يا محل كار، - پشت دستگاه كامپيوتر خود- به محيط و قلمروهاي مجازي روي مي آورد تا بدون كوچكترين احساس خجالت، وارد «اتاق گفتگويي Chat Room » شود،
اسلاید 10: عللافراد تنها و تعداد زيادي از جواناني كه مهارت هاي اجتماعي و ارتباطي ضعيفي دارند از مشتريان ثابت چت روم ها محسوب مي شوند. در چت روم ها نيازي به رعايت چارچوب ها و استانداردهاي رايج در روابط فردي و اجتماعي نيست. اين افراد به راحتي با ديگران ارتباط برقرار مي كنند
اسلاید 11: سواد رسانه ایارزیابی ، تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که از طریق رسانه ها دریافت می شود
اسلاید 12: پروپاگاندا ( سخن پراكني)پروپاگاندا عبارتست از طرح يك طرفه عقايد و ديدگاه ها به نحوي كه مخاطب را به گونه داوطلبانه و از روي اختيار به پذيرش آن بطلبد. چنانچه كه گويي اين اصلاً فكر و نظر خود او بوده است. در سخن پراكني ، نقطه نظری با هدف نهایی «پذیرش داوطلبانه» دریافت کننده انتقال مي يابد، به طوری که شخص آن نظر را از آن خویش تلقی کند..برخي از صاحبنظران از سخن پراكني بعنوان هنر دروغگويي و فريب نرم و بي سر و صداي افراد ياد كرده اند.
اسلاید 13: ويژگي هاي سخن پراكني: نشر اطلاعات گزينش شده ، كنترل شده مستند شده يا بي اساساصرار براي برقراري و حفظ ارتباط با مخاطبقصد فعال و تلاش فراوان براي قانع سازي مخاطب به هر شيوه ممكن.نفوذ با هر ابزار ارتباطي رسانه اي يا غير رسانه ايتوسل به دستاويزهاي مختلف روانشناختي براي تأثيرگذاريبهره گيري از ارتباط يك سويهناديده گرفتن ديدگاههاي مخالف ، يا بد و ناقص مطرح كردن آنهاتعميم ، كلي گويي ونقل قول بدون استناد به منابع موثقاستفاده از آمار و ارقام تحريف شدهبكارگيري استدلال هاي قياسيمعما سازي ( اين يا آن؟)توسل به رهبران ، گزينش گوشه اي بيانات رهبران براي تحكيم استدلالهاتوسل به عواطف و هيجانات
اسلاید 14: جنگ رواني و سخن پراكني بخاطر ماهيت تهاجمي سخن پراكني ، از آن بعنوان جنگ افزار رواني ياد كرده اند كه بمنظور رخنه در باورهاي عوام يا براي نفوذ در ميان سربازان دشمن استفاده مي شود. در جنگ رواني از اظهارات نادرست ، دروغ و تحريف اخبار استفاده مي شود.در يك تعريف از جنگ رواني مي توان گفت: استفاده برنامه ربزي شده از تبليغات و فعاليتهاي ارتباطي توسط يك دولت يا مجموعه اي از دولتهاست كه بمنظور تأثيرگذاري بر نظرها ، احساسات ، موضع گيري ها و رفتارگروهها(دوست ، دشمن و بي طرف )براي تحقق سياست ها و هدف هاي دولتهاي مزبور است.روشهاي جنگ رواني شامل فريب ، تخدير ( تضعيف و كند كردن) ، تشجيع( ايجاد شور و شوق)، تطميع، روشنگري ، ارعاب ، ترس ، القاي غيرمستقيم و تحريك است .
اسلاید 15: در تبليغبگونه فزاينده اي هم اتكا بر برقراري ارتباط است و هم بطور اغراق آميزي بر قانع سازي تأكيد مي شود.
اسلاید 16: ويژگي تبليغ: -كيفيت اطلاعاتي كه در تبليغ ارائه مي شود محدود و معمولاً غير مستند است- اصرار فراواني براي برقراري ارتباط انجام مي شود و حداكثر استفاده از رسانه بعمل مي آيد- براي تغيير نگرش مخاطب ، كوشش هاي متقاعد كننده زيادي انجام مي شود- ناخواستگي يا ناخواسته بودن از جانب مخاطب- گرايش به ارتباط يك سويه
اسلاید 17: منابع مورد استفاده درتبلیغاستفاده از افراد بظاهر:معتبرمتخصصدوست داشتنی
اسلاید 18: پیامهای تبلیغیتوسل به هیجان در مقابل توسل به منطق(2) استدلال يک جانبه در مقابل استدلال دو جانبه (3) اگر هر دو سوی موضوع همچون يک مناظره عرضه شود ،ترتيب عرضه مطالب بگونه ای است که نظر آنها غالب شود
اسلاید 19: ويژگيهای مخاطبان 1) جنسيت (زنان آسانتر از مردان متقاعد می شوند) (2) عزت نفس ( يک متغير شخصيتی که با هماهنگی تمام با قابليت متقاعد شدن شخص مربوط است) (3) تجربه پيشين مخاطبان
اسلاید 20: البرت اینشتنتنها برای دو چیز نمی توان حدی تصور نمود : 1- جهان 2- حماقت بشر . البته در خصوص مورد اول خیلی مطمئن نیستم!
اسلاید 21: به اميد ديدار دوباره
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.