صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
تأثيرات روانی افسر ددگی درونگرایی انفعال توهم و خیال پردازی شتشوی مغزی

صفحه 4:
شستشوی مغزی و جنگ روانی شتشوی مغزی, کوشش میان بری است برای تسخیر افکار و رفتار افراد. که درآن اختیار و اراده آدمی به نفع دیگری سلب می شود پیشینه بکار گیری این مفهوم به جنگ آمریکا با کره بر می گردد که در آبن ینک گزارشگر خبری از اين اصطلاح برای توصیف فرایندی نام برد که در جریان آن اسرای آمریکایی در ارد و گاههای ارتش چین تغییر موضع اعتقادی داده بودند. در شتشوی مغزی دو نکته وجود دارد: ۱- هیچ کس نمی پذیرد که آنچه به تن معتقد شده تحت تأثیر شستشوی مغزی بوده است ۲- افرادبه شدت‌به آنچه اعتقاد پیدا کرده لند می چسبند و آن را ناشی از نور هدلیت می دانند. با این حال از موضع خودی از آن با عنوان موجه تشرف یاد شده است.

صفحه 5:
تأثیر ات فرهنگی * هنجارهای اجتماعی * آداب و رسوم * روابط بین فردی * روابط خانواد گی

صفحه 6:
عوارض ارتباط الکتروتیکی + کاهش فعالیت. های اجتماعی, ۰ قانون گریزی» *_کاهش مسئولیت پذیری در خانه. * تغییر عادت های رفتاری. * ابتلاء به سردردهای عصبی ۰ دنیای مجازی چت روم ها جایگزین افراد فامیل» دوستان. تحصیل, اشتغال و خواب می شود

صفحه 7:
عوارض ارتباط الکترونیکی(ادامه) * درك در ناحيه مج دست و كتف * سوزش جشم * فراموش كردن قول و قرارها * عدم توجه به وضع ظاهرى و بهداشت شخصى * كرايش به سايبرسكس و بورنوكرافى * اعتياد به اينترنت و

صفحه 8:
ai ‏لظ‎ Pet ‏هل‎ cond

صفحه 9:

صفحه 10:
علل گرایش به برنامه هاى ماهواره و اینترنت * کسی که کمرو و خجالتی است و نمیتواند در محیط های واقصی. ار تباطات اجتماعی مستحکمی را با سایرین برقرار کند. در خانه, مدرسه, دانشگاه یا محل کار - پشت دستگاه کامپیوتر خود-به محیط و قلمروهای مجازی روی می آورد تا بدون کوچکترین احساس خجالت. وارد «اتاق گفتگویی ۲) 0 » شود.

صفحه 11:
Se * افراد تنها و تعداد زیادی از جوانلنی که مهارت های اجتماعی و ار تباطی ضعیفی دارند از مشتریان ثابت چت روم ها محسوب می شوند. در چت. روم ها نیازی به رعایت چارچوب ها و استانداردهای رایچ در روابط فردی و اجتماعی نیست. این افراد به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند

صفحه 12:
سواد رسانه ای * ارزیابی . تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که از طریق رسانه ها دریافت می شود

صفحه 13:
پروپاگاندا ( سخن پراکنی) *_ پروپاگاندا عبارتست از طرح یک طرفه عقاید و دید گاه ها به نحوی که مخاطب را به کونه داوطلبلنه و از روی اختیار به پذیرش آن بطلبد. چنانچه که گویی لین اصلاً فکر و نظر خود او بوده است. * در سخن پراکنی : نقطه نظری‌با هدف نهلیی دپذیرش داوطبلنه» دریافت کننده انتقال می یابد, به طوری که شخص آن نظر را از آن خویش تلقی کند. *_ .برخی از صاحبنظران از سخن پراکنی بعنوان هنر دروغگویی و فریب نرم و بی سر و صدای افراد یاد کرده اند.

صفحه 14:
ویژگی های سخن پراکنی: * نشر اطلاعات گزینش شده؛ کنترل شده مستند شده یا یی اساس * اصرار برای برقراری و حفظ ارتباط با مخاطب * قصد فعال و تلاش فراوان برای قانع سازی مخاطب به هر شیوه ممکن. * نفوذ با هر ابزار ارتباطی رسانه ای یا غیر رسانه ای * توسل به دستاویزهای مختلف روانشناختی برای تأثیرگذاری * بهره كيرى از ارتباط يكك سويه * ناديده كرفتن دي دكاههاى مخالف , يا بد و ناقص مطرح كردن آنها * تعميم؛ كلى ككوبى ونقل قول بدون استناد به منابع موثق * استفاده از آمار و ارقام تحريف شده * بكا ركيرى استدلال هاى قياسى * معما سازى (اين يا آن؟) * توسل به رهبران ‏ گزینش كوشه اى بيانات رهبران براى تحكيم استدلالها * توسل به عواطف و هيجانات

صفحه 15:
جنگ روانی و سخن پراکنی ۰_ بخاطر ماهیت تهاجمی سخن پراکنی » از آن بعنوان جنگك افزار رولنی یاد کرده لند که بمنظور رخنه در باورهای عوام يا برای نفوذ در میان سربازان دشمن استفاده می شود. در جنگ روانی از اظهارات نادرست دروغ و تحریف اخبار استفاده می شود.در یکت تعریف از جنگ رولنی می توان گفت: استفاده برنامه ربزی شده از تبلیغات و فعالیتهای ارتباطی توسط یک دولت یا مجموعه ای از دولتهاست. که بمنظور تأثیرگذاری بر نظرها احساسات » موضع گیری ها و رفتار گروهها(دوست. دشمن و بی طرف )برای تحقق سياست ها و هدف های دولتهای مزبور است. * روشهای جنک رولنی شامل فریب . تخدیر ( تضعیف و کند کردن) ؛ تشجیع( ایجاد شور و شوق) تطمیع, روشنگری . ارعاب » ترس القای غیرستقیم و تحریک است.

صفحه 16:
5-7 در تبليغ * بكونه فزاينده اى هم اتكا بر برقرارى ارتباط است ‎٠‏ وهم بطور اغراق آميزى بر قانع سازى تأكيد مى شود.

صفحه 17:
ويژگي تبلیغ: -کیفیت اطلاعاتی که در تبلیغ ارائه می شود محدود و معمولاً غیر مستند است - اصرار فراوانی برای برقراری ار تباط انجام می شود و حدا کثر استفاده از رسانه بعمل می آید - برای تغییر نگرش مخاطب ۰ کوشش های متقاعد کننده زیادی انجام می شود - اخواستگی يا ناخواسته بودن از جانب مخاطب - گرایش به ارتباط یک سویه

صفحه 18:
منابع مورد استفاده درتبلیخ استفاده از افراد بظاهر:

صفحه 19:
پیامهای تبلیغی (۱) توسل به هیجان در مقابل توسل به منطق (۲) استدلال یک جانبه در مقابل استدلال دو جانبه (۳)اگکر هر دو سوی موضوع همچون بسک مناظره عرضه شود ,تر تیب عرضه مطللب بگهنه ای است که نظر آنها غالب شود

صفحه 20:
ویژگیهای مخاطبان ۱) جنسیت (زنان آسانتر از مردان متقاعد می شوند) (۲) عزت نفس ‎patio ECL)‏ شخصیتی که با هماهنگی تمام با قابلیت متقاعد شدن شخص مربوط است) (۳) تجربه پیشین مخاطبان

صفحه 21:
البرت اینشتن * نها برای دو چیز نمی توان حدی تصور نمود : ۱- جهان ۲- حماقت بشر . * البته در خصوص مورد اول خیلی مطمئن نیستم!

صفحه 22:
به امید دار دولا ۳

آسیب شناسی ماهواره و اینترنت تأثیرات روانی • • • • • افسردگی درونگرایی انفعال توهم و خیال پردازی شستشوی مغزی شستشوي مغزي و جنگ رواني • • • • • • • شستشوي مغزي كوشش ميان بري است براي تسخير افكار و رفتار افراد. كه درآن اختيار و اراده آدمي به نفع ديگري سلب مي شود پيشينه بكارگيري اين مفهوم به جن77گ آمريك77ا با كره ب77ر مي گردد ك77ه در آن يك گزارشگر خبري از اين اصطالح براي توصيف فرايندي نام برد كه در جريان آن اسراي آمريكايي در اردوگاههاي ارتش چين تغيير موضع اعتقادي داده بودند. در شستشوي مغزي دو نكته وجود دارد: -1هيچ كس نمي پذيرد كه آنچه به آن معتقد شده تحت تأثير شستش77وي مغزي ب77وده است -2افراد به شدت به آنچه اعتقاد پيدا كرده اند مي چسبند و آن را ناشي از نور هدايت مي دانند. با اين حال از موضع خودي از آن با عنوان موجه تشرف ياد شده است تأثیر ات فرهنگی • • • • هنجارهای اجتماعی آداب و رسوم روابط بین فردی روابط خانوادگی عوارض ارتباط الکترونیکی • كاهش فعاليت هاي اجتماعي، • قانون گريزي، • کاهش مسئوليت پذيري در خانه، • تغيير عادت هاي رفتاري • ابتالء به سردردهاي عصبي • دنياي مجازي چت روم ها جايگزين افراد فاميل ،دوستان ،تحصيل ،اشتغال و خواب مي شود، عوارض ارتباط الکترونیکی(ادامه) • درد در ناحيه مچ دست و کتف • سوزش چشم • فراموش كردن قول و قرارها • عدم توجه به وضع ظاهري و بهداشت شخصي • گرایش به سایبرسکس و پورنوگرافی • اعتیاد به اینترنت و ... علل گرایش به برنامه های ماهواره و اینترنت • کس77ي ك77ه كمرو و خجالتي اس77ت و نميتوان77د در محيط هاي واقعي، ارتباطات اجتماعي مستحكمي را با سايرين برقراركند ،در خان77ه ،مدرس77ه، دانشگاه يا محل كار - ،پشت دستگاه كامپيوتر خود -به محيط و قلمروهاي مجازي روي مي آورد تا بدون كوچكترين احساس خجالت ،وارد «ات77اق گفتگويي » Chat Roomشود، علل • افراد تنها و تعداد زيادي از جواناني كه مهارت هاي اجتماعي و ارتباطي ضعيفي دارن77د از مشتريان ثابت چت روم ها محس777وب مي ش777وند .در چت روم ها نيازي ب777ه رعايت چارچوب ها و استانداردهاي رايج در روابط فردي و اجتماعي نيس777ت .اين افراد ب777ه راحتي با ديگران ارتباط برقرار مي كنند سواد رسانه ای • ارزیابی ،تجزیه و تحلیل اطالعاتی که از طریق رسانه ها دریافت می شود پروپاگاندا ( سخن پراكني) • پروپاگاندا عبارتست از طرح يك طرفه عقايد و ديدگاه ها به نحوي ك77ه مخ77اطب را ب77ه گونه داوطلبانه و از روي اختيار به پذيرش آن بطلبد .چنانچه كه گويي اين اصًال فكر و نظر خود او بوده است. در سخن پراكني ،نقطه نظری با هدف نهایی «پذیرش داوطلبانه» دریافت کننده انتق77ال مي يابد ،به طوری که شخص آن نظر را از آن خویش تلقی کند. • .برخي از صاحبنظران از سخن پراكني بعنوان هنر دروغگويي و فريب نرم و بي سر و صداي افراد ياد كرده اند. • ويژگي هاي سخن پراكني: • • • • • • • • • • • • • نشر اطالعات گزينش شده ،كنترل شده مستند شده يا بي اساس اصرار براي برقراري و حفظ ارتباط با مخاطب قصد فعال و تالش فراوان براي قانع سازي مخاطب به هر شيوه ممكن. نفوذ با هر ابزار ارتباطي رسانه اي يا غير رسانه اي توسل به دستاويزهاي مختلف روانشناختي براي تأثيرگذاري بهره گيري از ارتباط يك سويه ناديده گرفتن ديدگاههاي مخالف ،يا بد و ناقص مطرح كردن آنها تعميم ،كلي گويي ونقل قول بدون استناد به منابع موثق استفاده از آمار و ارقام تحريف شده بكارگيري استدالل هاي قياسي معما سازي ( اين يا آن؟) توسل به رهبران ،گزينش گوشه اي بيانات رهبران براي تحكيم استداللها توسل به عواطف و هيجانات جنگ رواني و سخن پراكني • • بخاطر ماهيت تهاجمي سخن پراكني ،از آن بعنوان جنگ افزار رواني ياد كرده اند كه بمنظور رخنه در باورهاي عوام يا براي نفوذ در ميان سربازان دشمن اس77تفاده مي ش77ود. در جنگ رواني از اظهارات نادرست ،دروغ و تحريف اخبار استفاده مي ش77ود.در يك تعريف از جنگ رواني مي توان گفت :استفاده برنامه ربزي شده از تبليغات و فعاليتهاي ارتباطي توسط يك دولت يا مجموعه اي از دولتهاست كه بمنظور تأثيرگذاري بر نظرها ،احساسات ،موضع گيري ها و رفتارگروهها(دوست ،دشمن و بي طرف )ب77راي تحق77ق سياست ها و هدف هاي دولتهاي مزبور است. روشهاي جنگ رواني شامل فريب ،تخدير ( تضعيف و كند كردن) ،تشجيع( ايجاد ش77ور و شوق) ،تطميع ،روشنگري ،ارعاب ،ترس ،القاي غيرمستقيم و تحريك است . در تبليغ • بگونه فزاينده اي هم اتكا بر برقراري ارتباط است • و هم بطور اغراق آميزي بر قانع سازي تأكيد مي شود. ويژگي تبليغ: • • • • • كيفيت اطالعاتي كه در تبليغ ارائه مي شود محدود و معموًالغير مستند است اصرار فراواني براي برقراري ارتباط انجام مي شود وحداكثر استفاده از رسانه بعمل مي آيد براي تغيير نگرش مخاطب ،كوشش هاي متقاعد كنندهزيادي انجام مي شود ناخواستگي يا ناخواسته بودن از جانب مخاطب -گرايش به ارتباط يك سويه منابع مورد استفاده درتبلیغ • • • • استفاده از افراد بظاهر: معتبر متخصص دوست داشتنی پیامهای تبلیغی ( )1توسل به هیجان در مقابل توسل به منطق ( )2استدالل يک جانبه در مقابل استدالل دو جانبه ( )3اگر هر دو س77وی موض77وع همچ77ون يک من77اظره عرض77ه شود ،ترتيب عرضه مطالب بگونه ای است که نظر آنها غ7777الب شود ويژگيهای مخاطبان )1جنسيت (زنان آسانتر از مردان متقاعد می شوند) ( )2عزت نفس ( يک متغير شخصيتی که با هماهنگی تمام با قابليت متقاعد شدن شخص مربوط است) ( )3تجربه پيشين مخاطبان البرت اینشتن • تنها برای دو چیز نمی توان حدی تصور نمود : -1جهان -2حماقت بشر . • البته در خصوص مورد اول خیلی مطمئن نیستم! به اميد ديدار دوباره

51,000 تومان