صفحه 1:
"4
eu)
صفحه 2:
آسيب شناسی ماهواره
آسيب شناسى شبكه هاى فارسى زبان
صفحه 3:
شکل گیری عصر ماهواره
دیدگاه جان فیسک (نظریه پرداز عرصه فرهنگ و ارتباطات) درباره ماهواره :
برنلمه های ماهواره ای» در بطن خود حاوی تلفی جدیدی از انسان است. لین تلقی
جدید نگاه تازه ایسبه انسان» هنر» ارزش و... دارد.کشبه همراه ماهواره در سراسر
جهان گسترده خواهد شد اخبار و تحلیلهای مردم را جهت خواهد داد و مدل
جدیدتری از تفکر سیاسی اجتملعی را در آنها خواهد پرورلند؟ هنرهاء فیلمها و
برنلمه های سرگرم کننده» رفتارهای اجتملعی» اخلاق و عالئْق و ارزشهای جوامع
گوناکون را متلثر خواهد کرد و از مدل لباس پوشیدن و آرلیش زنان و مردان تا
نحوه ارتباط برقرار کردن و تنظیم روابط اجتماعی را متحول خواهد ساخت.
سؤالات اساسی:
تلقی جدید از انسان که توسط ماهواره در سراسر جهان گسترده خواهد شدء متأثر
از کدام فرهنگ است؟
آيا اين تلقی از انسان؛ هنر ارزش... با فرهنگ دینی و اسلامی ما سا ز گار است؟
تکرار مجدد سوّالی که پیشتر مطرح شد: آیا ما با ماهواره کار داییمیا ماهواره با ما
کار دارد و اگر ما به او نپردازيم او به ما می پردازد با خیر؟
صفحه 4:
تاریخجه ماهواره
۰ اولین ماهواره در ۱۹۵۷ توسط شوروی
و دومین آن توسط امریکا در 1۹۵۸ به
فضا پرتاب و در مدار زمین قرار گرفت.
۰ رقابت بين شوروی سابق و امریکا در
دوره جنگ سرد منجر به رشد تکنولوژی
ماهواره شد.
راه اندازی اولین ماهواره پخش مستقیم
در سال ۱۹۷۶ توسط امریکا و کانادا
صفحه 5:
ورود شبکه cle ماهواره ای به ایران
۰ ورود ماهواره به ایران از سال ۱۳۷۲
٠ سپری شدن دو دهه از ورود ماهوارمبه فضای ارتباطات رسانه ای
کشورمان
۰ طبقلتی بودن استفاده از ماهواره در ابتدای امر: آغاز از خانواده
هاى مرفه نقاط مرزی» نصب آثتنهای بشقلبی در نقاط میفه نشین
تهران؛ مناطق متوسط نشین شهر تهران و...
۰ آغازیبه کار اولین شبکه ماهواره ای فارسی زبان مخالف جمهوری
اسلامی ایرانبا نام ۱۱۱7۷ (شبكه كاملا سياسى ولس آفجلسی)
در سال ۱۳۷۸
صفحه 6:
نگاهی آماری به وضعیت شبکه های ماهواره ای در ایران
تعداد ماهوراه تلویزیونی فعال در جهان: ۲۰۳
تعداد ماهواره فعال در ایران: ۱۰۰
تعداد شبکه های ماهواره ای قابل دریافت در ایران: ۱۸۰۰۰ شبکه
تعداد شبکه های ماهوراه ای قابل دریافت با رسیورها و دیشهای معمولی در ایران با كيفيت
بالا: حدود ۲۰۰۰ شبکه
ماهواره های با بیننده بیشتر در ایران: هاتبرد» ترک ست» عرب ست» تله استار ۱۲» یوتل ست
| ۰۳ ۰۶ سایروس, نایل ست و یاه ست.
تعداد شبکه اختصاصی موسیقی: ۳۸۰
تعداد شبکه هایی که علاوه بر شبکه های اختصاصی موسیقی» در خلال برنامه های خود
کلیپ و شوهای موزیکال پخش میکنند: ۱۳۰۰
تعداد شبکه حوزه کودک و نوجوان قابل دریافت در ایران: ۲۵۰ شبکه
تعداد شبکه فارسی زبان قابل دریافت در آسمان ایران: ۱۰۰
۱۱ شبکه سیاسی» ۲۰ شبکه قومی و تجزیه طلب» ۲۳ شبکه سرگرمی» ۶ شبکه موسیقی» ٩
شبکه فیلم و سریال ۸ شبکه تبلیغی؛ ۱۵ شبکه مذهبی» ۴ شبکه افغانی و ۴ شبکه پورنو
ار تیک به زبان فارسی برنامه پخش میکنند.
تخصصی شدن شبکه ها: آشپزی» مستنده فیلم و سریال هنری» کودک» ورزشی» تجاری»
صفحه 7:
وضعیت شبکه های ماهواره ای به ایران
گرچه آمارهای متفایتی درباب مبزان مخاطبان ماهواره در ایران وجود دارده؛ اما
میتوان گفت براساس نظرسنجیهای موجود در کلان شهرها نسبت مخاطبان
ماهواره حدود ۵۰ درصد است این نسبت در تهران بیشتر بر آورد شده است.
در دهههای ۷۰ و ۸۰با ماهوارهبه صورت منفعل برخورد شد (تصویب قانون
ممنوعیت در سال ۰)۱۳۷۳
سال ۸۷ آغاز تحولات مهم در زمینه شبکههای فارسی زبان ماهواره
بوده که برخی از آنها از داخل تاسیس و حمایت شدهاند.
تأسیس شبکههای پرمخاطب فارسی زبان «ام.بی.سی فارسی»(عربستان با
همکاری آمریکا و آمارات)» نبیبی سی فارسی» در سال ۸۷ «فارسی وان»
(مرداک) درسال ۸۸ دپی امسی خانواده» دمن یتو» و «بورونیوز فارسی» در
سال 49 و...
صفحه 8:
گونه شناسی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان
گونه شناسی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان:
شبکه های خبری - سیاسی
شبکه های سرگرمی(عمومی)
شبکه های موسیقی
شبکه های فیلم و سریال
شبکه های قومی /تجزبه طلبی
شبکه های مذهبی
شبکه های تبلیغاتی و بازاریابی
شبکه های اروتیک
صفحه 9:
* 4
شبکه های سیاسی خبری
محتوای اصلی خبر» تفسیر و گزارش خبری است.
وجود ٩ شبکه خبری و سیاسی فارسی زبان
وروشبه حوزه های امنیتی که صدا و سیمای ملیبه ّن حوزهها وارد نمیشود» سرعت بسیار
خبرء بی طرفی» خبرنگار شهروندی» قالبهای خبری جذاب و تعاملی و...
استفاده کارلعد از شگردها و تکنیک های رسانه ایببا هدف اختلاف افکنی» ایجاد شبهه و تفیقه و مبارزه با
جمهوری اسلامی
پخش جمت دار اخبار داخلی
ف این شبکه ها تأثیر گزاری سیاسی و اجتماعی بر مخاطبان است
از سوی بنگاه های خاص(انگلستان» آمریکاء اتحادیه اروپا.)
شبکبیبی سی فارسی تأثیرگزارتیین شبکه خبری در میان شبکه های خبری فارسی زبان: استفاده از
روشهای نرم و بسیار مللیم در انتقال پیام. تلاش برایسبی طرف و دلسوز نشان دادن خود. تولید برنامه هاى
محتوایی اجتماعی و فرهنگی و علمی (برنامه های نرم) در بین برنامه سياسى (برنامه سخت).
برخورداری برنامه های نرم از لایه های القایی بسیار اثربخش تر و مخرب تر از برنامه های جدی خبری.
شبکه صدای آمریکا(وی اای): زمخت و سخت بودن پیامهای سیاسی و ضدیت آشکاربا جمهوری اسلامی
ایران» فقدان فضای برنامه های نرم.
شبکه های سلطنت طلب و سایر شبکه های مخالفان: اتخاذ مواضع خصمانه و ایجاد دافعه در مخاطب نسبت به
شعارهاى بى مايه آنها.
صفحه 10:
شبکه های سیاسی و خبری فارسی زبان
دولت انگلستان/
بی بی سی فارسی انگلستان
اتحادیه اروپا/
يورو نيول ده
پارس تی وی سم ار
جنبش سبز/آمریکا
رساتی وی
كلبه فارسي هاشم
عقيلى /امارات
دولت
صدای آمریکا(وی آٌای) . امریکا/امریکا
داور و هخا/امريكا
۳۷
was
۱۳۸
vas
yao
yar
يخش اخبار جهت دار داخلى با نیت اختلاف افکنی و ایجاد شبهه و
تفرقه در کشور
هدف جذب تمام مخاطبان فارسی
پوشش سراسر خاورمیانه
ارويا و مديترائه
ام پخش جهت دار ete Lal با نيت
براندازى
پخش اخبار ضد دولتی(احمدی نژاد) با ظاهر وفاداری به نظام و
قانون اساسی, بخش اخبار زئدانيان سياسى
متعلق به سنيهاى ايرانى: برداختن به مسائل سياسى و مذهبى. تلاش
برای ایجاد تفرقه شيعه و سنى؛ شبهه نسبت به اساس مذهب تشيع و
ولايت فقيه. تحريف تاريخ صدر اسلام
شبکه را میتوان در شمار شبکه های مذهبی نیز دسته بندی کرد:
پخش اخبار جهت دار داخلی با نت براندازی جمهوری اسلامی
محالفت شدید با جمهوری اسلامی. پخش اخبار جهت دار دانعلی با
نیت براندازی
صفحه 11:
9
شبكه های سرگرمی(عمومی)
٠ برلعههای لین شبکههازلنر مشخصی نداشته و در حوزه هاى سركرمى برثلمه هاى كوناكون ورزشى, كودكان» خانوادهم
مسابقات تفریصی» شوها و تاى شوهاى كوناكون در زمينه هاى هنرى» سينمابى» ورزش» ويدئو كليب هاى ابرلفى و خارجى
هتنا قيلم ه س باا. یخث . میکنند.
os
بخش سربالهاى سوب ابرا و سريالهاى روز به صورت دويله شده
وبخش فيل و ويدثوكلييها به عنوان برئامه حاشيه اى. زير مجموعه | IAN | Sa فارسى وان
کنگ شبکه های رايرت مرداك/ داشتن بالاترين ببينده در سال 44 اما افث بينتده در
اسام عم لین شیک (OURS on Pelee
پخش سریالهای عارجی(عمدتا ترکی و برزیلی)
جم کلاسیک "۳ ميزان بخش ويدئو كليب ايرانى و بخش كارتون دوبله شدم
b استقبال بالاني مخاطبان ايرائى از سریالهای GEM CLASIC
شبکه های سرگر يكى سبك زندكى ارائه شده در سربالهاى تركى به إيرا
پخش ویدئوکلیپ های موسیقی, تاک شوهای گوناگون و فیلمهای ۲
آی پی ان مهران عبدشاه ایرانی. بیشتر برنامه های این شبکه در راستای ترویج فرهنگ
برهنگی است IPN
پخش ویدئوکلیهای موسیقی, سریالهای داخلی, تاک شوهای ۱
آی تی ان حمید شب گوناگون و فیلمهای ایرانی. توک شوهای این شبکه در زمینه های
ور eles ele) cei lies خیز/آمریکا ITN
غیرسیاسی و غیرمذهبی معرفی میکند.
القاى سیک زندگی غربی و سکولار به خانواده های ایرانی و پاک
من و تو ۱ کیوان و مرجان ۱۳۸۹ کردن الگوی زندگی اسلامی از اذهان عمومی
Manoto 1 ما chad: “le LE اه هلق هر سر ده ات که مه
صفحه 12:
شبکه های سرگرمی(عمومی)
تممه دع ne
ام ای چیف
ME Chef امارات ۱۳۸۹ شبکه آشپزی و شناحت خوراکیهای مختلف و آموزش پخت
غذاها و دسرهای خارجی((غلب استرالیایی.
ام آی تی وی ۱ معروف به تلویزیون مهاجر پخش ویدئوکلیپهای موسیقی عمدتا
feb cel ۱۳۸۶ byl MI TV سریالهای ایرانی, تاک شوهای گوناگون و فیلمهای
ايراتى
پی ای ان ی يتش ويذتواكاييهاى موسيفى: سروالهاى ساعت داغلء كا
PEN خیز/آمریکا شوهای گوناگون و فیلمهای ایرانی
بیشتر برنامه های این شبکه سریالهای مربوط به زنان (عموما
زمزمه تی وی فیلمهای دوبله کلمبیایی و کره ای) است. متعلق به مرداک. ظاهری
6 _ زیدمحسنیامارات ۱۳۹۰ جدیدتر از فارسی وان؛ مورد توجه جوانان/حدود دو ماه
TV است که تعطیل شده است
پخش برنامه های متنوع گزارشی؛ هنری, ادبی(نمایش. سینماه
کهکشان تی وی سوئد ۰ . کنسرت..) با دو رویکرد ایرانی و جهانی. پخش مستندهای بسیار
Kahkeshan جذاب
Tv
ایران ای تی وی وان ترکیه Ad پخش سریالهای ترکیه ای با دوبله فارسی و زیرنویس فارسی
صفحه 13:
شبکه های موسیقی 9 شو
۰ پخش موسیقی و ویدئوکلیپ های عمدتا غربی و موسیقی هایی كه به صورت غیرمجاز در ایران تهیه میشوند.
۰ اساس ها بر پخش ویدئوکلیپ و برنلسه های تاک شوبا موضوعات پزشکی» هنری؛ سینمایی» مهاجرت و سرمایه
گذاری» مشاوره و مسائل اجتماعی
٠ پخش شبلفه روز نماهنگ(معمولا فلقد ارزش هنری) مشحون از حرکات سبک و یقص غوبی و تماس مردان و زظفى كه
معشوقه های یکدیگر را بازی میکتند
٠ ۶ شبکه فارسی زبان و ۱۲۰ شبکه موسیقی غیرفارسی: موسیقی های سیاسی/ اخبار جهانی موسیقی /ترکیب موسیقی و رقص /
۰ میزان برهنگی و رفتارهای جنسی در کلیپهای این شبکه ها رو به فزونی است.
جم موزیک . . گروه موسیقی و سرگرمی Wat ی ویدئوکلیبهای ایرانی و خارجی
Gem Music بریتانیاانگلستان
ای بی سی Jy Was i موسیقی با زویکرد سرگرمی و SE
ABC 1 برنامه هایی درباره زیبایی؛ تناسب اندام و سلامتی
ابران بيوتى 2 ميلاد عزيززاد/آلمان 0 يخش ويدئوكليب هاى موسيقى عمدتا ساخت داخل. بخش
Iran سریالهای ایرنی, تاک شوهاى كوناكون و فيلمهاى ايرائى
Beauty
ایران موزیک دائيال عزيززاده ۱۳۸6 بعش ویدتوکلب های Ge peek bie ale
Iran Music سریالهای ایرانی. تاک شوهای گوناگون و فیلمهای Piel
ie شرکت رسانه ۱۳۸۹ انف نامه عا بسن کلهای اران ار
صفحه 14:
شبکه های فیلم و سریال
٠ بسیاری از فیلم های پخش شده این شبکه ها حاوی خشوفت و روابط غیراخلاقی است.
۰ _ خیانت گفتمان غالب این شبکه هاست.
+ دارا بودن برنامه های نمایشی متنوع
٠ وجود ۵۳۱ شبکه فیلم سینمایی.
+ ۱۶۵ شبکه آن در ابران قابل دریافت است.
١١ شبکه نمایشی با دوبله فارسی در ایران قابل دریافت است(فارسی وان را می توان در این دسته نیز قرار داد)
PT ا
آی سی سی-اچ حمید احمدی/مریکا war پخش فیلم های ايرانى قبل و بعد از انقلاب
é
ام بى سى cet وليد ابن ابراهيم/عربستان ١ ۱۳۸۷ پخش ۲۶ ساعته فیلمهای هالیوودی و سریالهای خارجی به
يا صورت دوبله یا زیرنویس. داشتن یک برنامه سرگرمی در
toe مورد هنرپیشه های هالیوود. زیر مجموعه شبکه ام بی سی آل
5
مووی وان پلژیک waa يخش فيلمها و سريالهاى خارجى و ايرانى
پی ام سی فامیلی شرکت رسانه فارسیامارات ۰ ۱۳۸۹ تر برنامه های آن پخش سریالهای خارجی است
پحش روزانه 7 سریال ایرانی و خارجی به همراه دو کارتون
TAN وموسيقى داخلى و عارجی؛ شمار آن شبکه عانوادگی است
صفحه 15:
شبکه های تجزیه طلب قومی
این شبکه ها با پوشش قومی در قالب شبکه های کردی» ترکی» عربی و ترکمن فعالیت.
2 قبليغ بان كرديسم بان قر كيسمء پان عربیستم
اولبن شببكه جهاتى كرد زبانه
يه طلب آذربايجانى. مواضع آن در تضاد با منافع
گوناز تی وی آمریکا إبران است بخش موسفی برنامه Ge ر کنگرمای
زنده
شبکه ماهواره ای برای انتقال و ترویج فرهنگ خشونت در
نوروز تی وی پ ک ک اعراق ۱۳۲ کردستان. عضو گیری پژاک از طریق این شبکه
صفحه 16:
شبکه های تبلیغاتی و بازاربابی
٠ تبليغ محصولات خانگی» صوتی و تصوبری؛ مشلغل سیاحتی» آرایشی و زیبلیی؛ ورزشی» غذایی
و
٠ وجود / شبكه تبليغاتى
٠ كار دوبله برنامه هاى اين شبكه هاء توسط دوبلرهای سرشناس ایرانی انجام میشود
+ ابجاد كرايش به تبليغ كالاهاى خارجى و رونق بخشيدن به فعاليت كمبانى هاى خارجى
٠ تلثير فرهنكى اين شبكهها تغيبر تدريجى سبك زندگی و ایجاد نیازهای کاذب و افزايش كرايش به
مصرف کالالهای لوکس
کال شاپ حمید عابدیانگلستان ۰ ۱۳۸۲ . این شبکه با انتخاب کالاها و خدمات مورد نیاز عامه مردم و
Call Shop با استفاده از تلویزیون. خریداران را در جریان ویژگیهای
محصولات و خدمات خویش قرار میدهد
را امارات ۱۳۸۳ شبکه خرید تلویزیونی
Vista
Shopping
رت ارمنستان هدف گذاری اين شبکه روی بازار خرید ایرنیان است.
تک تی وی انگلستان شبکه های تبلیغی با هدف عرض مستقیم محصولات
TAK TV
صفحه 17:
شبکه های پورنو و اروتیک
۴ شبکه فارسی زبان عمدتا به پخش فیلهای هرزه نگارانه اقدام میکنند
۰ شبکه کاملا پورنو با فیلمهای داستانی پورنو/ فیلم انیمیشنی پور نو /...
عمده تیین خطر لین شبکه ها افزون بر آثار سوء اخللقی» برانگیختن هیجانات
جنسی و ایجاد گرایش همجنس خواهی در بین مخاطبان مرد و زن
تمرکز برخی از شبکه های اروتیک غیرفارسی زبان بر روی مخاطبان ایرانی
(نشان دادن پرچم کشور ایران.به منظور ارثئه شماره تلفن خاص ایرانیان در
هنگام دعوتبه گفتگوی جنسی» دعوت از مخاطبان ایرانی برای گفتگوی جنسی با
عبارات فارسی» اشاره به فضای سیاسی و اجتماعی ایران در برخی از گفنگوها)
صفحه 18:
شبکه های مذهبی
تبلیغ ادیان و مذاهب گوناگون
قالب برنامه های این شبکه ها عمدتا برنامه های گفتگو محور و سخنرانی است
وجود ۱۵ شبکه مذهبی فارسی زبان
شبکه های تبلیغ مسحي ت(محبت» نجات» اميد ايران» ست سون پارس...)
شبکه های تبلیغ شیعه(الزهراء» سلام امام حسین؛ امن» ولایت ..)
برخی از شبکه های شیعی مانند شبکه سلام و اهل بیتسبه ترییج اسلام مخللف با
مرجعيت و ولايت فقيه مى پردازند
شبکه های تبلیغ لهل سنت(الرحمه؛ اقراء نور» وصال فارسی» وصال حقء كلمه ١ و
صفحه 19:
وهابیت و calle
۱۳
ابو منتصو
بلوچی
یند تمدت اسلام یا سیر تدتها پر اساس رهتمودهای نبوی و با
گیری از شاخصهای جامعه مدنی
۲. تشر ارزشهای اخلاثی و سلامی
۳ گشودن دریچه تفاهم. كفتكو و بيوئد ديثى به روی تمام مخاطبا
+ ارائه برنامههاى متنوع براى تماميسنين
2 دورى از تماميمعيارهاى مغليرسبا وحدت جهان اسلام-ابتعاد از دخول
به جالشهاى سیاسی
برخی از برنلمه های لین شبکهها در ماه های اخیر: ورود لین شبکه
سبه موضوعات سباسىمبا حمليت صريح از ايقش ازاد سوريه و مخالفت صریح با
ايران و حزب اللد/ مقلسيه تفكرات آخرالزطفى اماميمبا تفكرات بهوديت /ره
فضيلت ماه رجب/بدعت و درو دانستن فضلثل ماه شعبان /شرك دانستن
غذاهاى نذيرى /توطنه دانستن طرح موضوع نيابت امام زمان
هد لين شبكه تأث ركذاوى بر مناطق عرب زيان جنوب ايراث: حمله يه
جمهورى اسلامى. تخريب جهره های مذعبی
cg ae ها تسریک لهل سنت به po اتتشابات» حمله به مصور
وت ی
انستن مهدویت:
توهین به امام
بن جه مراجع
خمینی ابی ارتباط دانستن ارتباط روحانیت شیعهبه ۷
انگلستان
صفحه 20:
a ee eres)
ات شبكه
تسخر خلفا و توهين
مكرر به آنهلك انتساب
ا fe
ابليس /تمسخر قيام امام
خمینی/ادعای نجس و
گمراهی بودن عرفان
صفحه 21:
۱۳۸۵
هرمز شریعت
خسرو
خدادادی
اشاعه مسیحیت - ارتباط با پیروان
اکثر برلعه ها تاک شو است. پخش برنلمه ای مختلف برای
تعلیم دین مسیحیت موزیکهای مسبحی کارتونهای مذهبی
غ کلیساهای خانکی با خانوادکی.)
مسیحی کلیسا هفت!
اشاعه مسیحیت-ارتباط با پیروان
۱. طرح دیدهای مشروع» معتبر و مختلف مسیحی در
جوی آزاد
۲ بشارت مسیحبه همه جهانیان و تقییت مسیحیان
ایماندار
۳ پخش برناممبا محوییت جوانان و خانواده با شعار
دوستی باخدا
قبرس
صفحه 22:
آسیب شناسی شبکه های دینی
صفحه 23:
آسیب شناسی شبکه های دینی
تفاوت سوّال شک و شبهه
شبهه آفرینی شبکه های دینی/ مبانی اعنقادی /ایجاد تردید نسبت به اساس تشیع
کم کاری ما در انتقال معارف و مبانی نظری تشیع به جوانان/ عدم آشنایی عقلی و استدلالی جامعه
ره جوانان با تشیع /جوان ما از تشیع غیر از احساسات چیز دیگری ندارد/
شبکه های مسیحی:
تلاش شبکه های مسیحی برای ارلثه چهره ای بسیار لطیف محبت آمیز و آرملفی از دین
مسیحیت با بیان بسیار نرم مجریان برنامه هایشان.
برقراری ارتباط با مخاطبان دچار تردید و ضعف عقیدتی و جذب آنان به مسیحیت
مجریان شبکه های مسیحی» مسلمانان تحصیل کرده ای هستندکهبه دین مسیحیت گرویده
اند. آنانبا پوچ نملیی اعنقادات مسلمانان و حملهبه کتب مقدس مسلمانان وبه ویژه
شیعیان در پوشش برنامه های تفسیری؛ آئین مسیحیت را تبلیغ میکنند
پخش برنامه برای کلیه سطوح سنی(حتی کودکان)
ب: شبکه های وهابی:
اصلی ترین شبهه اين شبکه ها علیه تشیع: جداسازی حساب تشیع از اهل بیت
درلين شبكه حلنه تنهلبه لهل بيت توهين نمی شود بلکمبه آنها بسیار احترام گذاشته میشود/ با
سریالهایی تاریخی نیز قصد دارند که اهل بیت را به عنوان فرزندان پیامبر و متعلق به خودشان نشان
دهند/ استفاده از کارشناسان سنی مذهب سید
صفحه 24:
آسیب شناسی شبکه های دینی
طرح و تکرار شبهه بهودی ساز بودن تشیع: لین شبکه حلبا جعل تاییخ اهعا میکنند.که به
دلیل لین که بهودیها از مسلمانان شکست خوردند» برای انتقام» فردی بهودیبه نام عبد
الله لبن سباً را مأمور تشکیل فرقه رافضی کردنستابه لین وسیله در صف مسلمین تفرقه
ایجاد کنند
شبهات لین شبکه ها سطح بندی شده اند مثلاشبکه کلمه ۱ شبهه های سطح عوام را مطرح
ميكند و شبکه کلمه ۲ که به نوعی شبکه فرهیختگان محسوب میشود شبهات نخبگانی را طرح
میکند.
لين شبكه ها در راستاى لين شبهه اصلى بعنى نر سؤال بردن اصل تشيع و جداسازى اهل
بيت از آنهاء ساير شبهات خود درباب اعتقادات و شعائر شيعه را مطرح ميكنند
شبهه نسبتبه :املمت» عصمت و علم امامان تعداد امامان» امام زمان و مهدوي ت(تشبيه
اعتقاد تشیعبه امام زمانبا اعتقاد يهوديان به منجى / مقايسه ویژگیهای امام زمان شیعیان
و منجی بهود با لین مقابسه ها نتیجه میگییند که تفکر مهدویت مانند اصل تشبعیک تفکر
بهودی است)؛ غدیر عزاداری مذهبی» عاشورا و قیام امام حسین» گییه؛ توسل» زیارت»
ادعیه» ...۰
کار مفصل این شبکه ها بر روی تک تک شبهات فوق
صفحه 25:
آسیب شناسی شبکه های دینی
یر سژال بردن حکیمت دینی و ولایت فقیه. طرح لین شبهه که خود امامان شیعه
حکومت نکرده لند و ببشتر نقش ارشادی داشته لند و بر لین اساس» وللیت فقیه و
مهدویت را ساخته و پرداخته روحانیت شیعه میدانند که برای دستیابی به قدرت و
منفعت این اندیشه را مطرح کرده اند |
تفکیک علمابه حکومتی و ضد حکومتی: تیت اللّه وحید» سید محمد شیرازی» سید صادق
شیرازی.... ضد حکومتی/ مکارم» نوری همدانی» جوادی آملی.... حکومتی
کار مفصل بر روی روحانیون منبری (دانشمند» حسینی قزوینی» احمدی اصفمانی »
لارستانی ...) و گرفتن آتو از سخنان آنان(انجام اين کار توسط شبکه وصال حق)
ج: شبکه شیعی اهل بیت:
ویژگی این شبکه توهین شسيد و صريح به خلفا و توهین به نظام ايران و وللیت فقیه و شخص ولی فقیه
است./دامن زدن به تفرقه بين تشیع و سایر مذاهب اسلامی/طرح شبهه نسبت به انقلاب و ولایت فق
براساس نظر سنجی ها بیشتوین میزان بییننده( حدود ۶ درصد) متعلقبه لین شبکه است. لین شبکه
متعلق به یک طلبه افغانی است که ابتدا در قم راه اندازی و توسط برخی از علما حمایت شدء به دلیل
زاویه گرفتن از نظام دفاترش در قم بسته شد» بعد به امریکا رفت./
نکته : با توجمبه استقرار دفتر شبکه لهل بیت در امریکا و دسترسی تقریبا راحت وهابیت و تکفیریها به
آمریکا و در عين حال به رغم توهین شدید و آشکار لین شبکه نسبت به خلفا و صحابهء مزاحمتی برای
او ایجاد نمیشود میتوان احتمال دستهای توطنه پشت آن را مطرح کرد)
صفحه 26:
معرفی آسیب شناختی شبکه های فیلم
و سرگرمی
من و توه فارسی وان و زمزمه
صفحه 27:
۳ a
شبکه من و قو
راه اندازی در آبان ۱۳۸۹ در همسایگیبیبی سی فارسى در لندن»
همزمانبا شبکه فارسی زبان یورونیوز در فوافسه(سزول نبکه ارس زبان
نورونیوز خلنم ماییا سرسالاری است که سردبير و تهيه کننده برنامه های مختلفسبیبی سی فارسی مانند
برنامه نوبت شما است)
تعلقبه شرکت «شبکه تلویزیونی مرجان» (کیوان و مرجان
عباسی مدیران اصلی گروه تلویزیینی مرجان هستند. /دارا بودن
گرایش به بهائیت)
ارتباط مور گوگوشبا شبکهمن یتو؛ جه در مرحله تلسیس لین شبکه
و چمبه عنوان سرمایه گذاری تجاری و تبلیفی برای آکادمی موسیقی
خود»
صفحه 28:
راهبرد شبکه من و تو:
ترویج سبک زندگی غربی و سکولار در پوئش ایجاد سرگرمی و تفریج
این راهبرد به سهولت از بررسی اجمالی برنامه های این شبکه به دست می آید:
برنلمه بفرمایید شام: انتخاب افراد شرکت کننده از گهنه های مختلف اجتماعی برای ایجاد همذات پنداری
مخاطب و کاسته شدن از قبح برخی از رفتارهاءمثلا: گفتن عبارت «بوسش کن با تو هستم آقا» در زمانی که یک
مرد درحال ورودبه خلنه ای است کهیک خلنم در را برای او باز کرده است. کادو آوردن مشروبات الکلی
توسط برخی از مهمان ها برای میزبان و سایر مهمانها و رقابت ضمنی مهمانها در انتخاب مارک و برند مشروبات.
خوردن غذای ایرلنی وجه وییه سنتیبه همراه مشروبات الکلیبا هدف قبح زدلیی و عادی سازی آن برای
مخاطب ایرلنی(مثلا خوردن قورحه سبزی با دیزی با مشروبات الکلی»/استفاده از شراب در تهیه سس
سالاد..)/ ترویج همجنس گرلیی/عادی سازی رابطه محرم و نامحرم/ابتذال در پوشش/بیان مطللب غیر
اخللفی/ ترویج رولبط نامشروع دختر و پسر /ترویج مهملنی گرفتنبه سبک غوبی /ترویج استفاده از غذاهای
حرام...
برنامه زرشک: تلاش برای رفع مشکل خانمهای شاغل در مورد پخت غذا با وجود گرفتاریهای شغلی» قبح زدایی
از رابطه با جنس مخالف» رابطه غیرعادی با همسابه» نوع آشيزى و خوراك ...
برنامه به زندگی من خوش آمدید: تلاش برای معرفی افراد موفق متناسب با شاخصهای الگوی زندگی غربی
برنامه ثروتمندان: معرفی افراد ثروتمند و راه ثروتمند شدن و ترویج سبک زندگی اشرافی
پرسیدن پرسشهای مختلف در تیزر معیفی برنلمه؛ پرسیدن پرسش اصلی مورد نظر صاحبان رسانه: لگر یکی از
ثروتمندترین های جهان بودید» چه سبک زندگی ای را انتخاب میکردید؟
برنامه دنیای سک ها: این برنامه با قبح زدایی از نجاست سگ. آن را به عنوان حیوانی که بهترین دوست انسانها
و بخشی از زندگی خانوادگی آنهاست معرفی میکند.
برنامه در تبعید: معرفی خوانندگان فراری و الگوسازی آنها برای نسل جوان
صفحه 29:
تاکیتکهای شبکه من و تو برای تحقق راهبرد
| بهره گیری از تاکتیک دیپلماسی ly (Celebrity Diplomacy pprbio
جذب مخاطب
نوعی دیبلملسی عمومی برای جذب و تأثیر بر مخاطب از طییق استفاده از مشاهیر
و هنرمندان موسیقی» سینماء ورزش و...
٠ برنلعه های آکادصی موسیقی گوگوش ویا مصاحببا خوانندگانملس آنجلسی؛ شاعران و آهنگ
سازان آنها و...
در برنلمه 5 ۲6۵5۱ هر هفتمبا معیفییک آهنگسازسیا ترلنه سراء ۱۰ اثر از
کارهلیش را گلچین و پخش میکنستا بییندگانبا چهره بشت آثارى كه سالهلبا آنها
ارتباط داشته اند» GAT شوند(معرفی داریوش, ابی ...)
۲- ایجاد هیجان در مخاطب با القای حس اثر گذاری بر یک رقابت
برنلمه آکاشمی گوگوش: در لین برنلمه انتخاب بهتیین خوانندمنه بر عهده هیئت ژوری مانند
برنلمه «نکست پرشین استار» شبکه سقی وی پرشیا وان» بلکمبا دریلفت یی ستقیم مخاطبان از
طییق تلفن و پیلمک است. بنا بر ادعای لین شبکه در هفته اول پخش لین برنلمه؛ نزدیکبه نیم
میلیون تماس و در هفته پایلنی نزدیکبه سه میلیون تماسبا لین شبکه برقرار شده است که ۷۵
درصد آن از داخل ايران بوده است
صفحه 30:
a “ety
تاکتیکهای شبکه من و تو
"1 تلاش براى حداكثر تعامل با مخاطب و توليد برنامه هاى تعاملى x(Interactive)
استفاده از تلفن؛ پیامک» ای میل و اعلام نظر و رأى از طريق شبكه هاى اجتماعى مانند فيس بوكء توییتر
هر برنلمه لین شبکه بر روی شبکه های اجتملعی صفحه عضویتی داردکه مخاطب ضمن آگاهی از
اخوین تصمیمات برنلمه سازان 1نمبا نظرات دیگر مخاطبان نیز آشنا میشود و افزون بر امکان مباحثه با
آنها درباب نقاط قوت و ضعف تن برنلمه؛ نظر و یلی خود در مورد جزئیات من برنلمه را اعلام و تأثیر
نظر خود را نیز در فرایند برنامه ریزی می بیند.
5 سبك نوين خبردهى
در برنلعه اتاق خبر» دوربين به جاى ثلبت شدن بر جهره.يك مجرىء.به درون تحريربه اتاق خبر ميرود و
كارشناسان و مجريان به طور مستقيم و خودمانى درباره خبرها حرف ميزنند نه اين كه خبر رسمى بدهند.
لين برنلمه جاىيك بخش خبرى رسمى رلبه بهتیین شکلچر میکند و در عين حال جهره سياسى «من و
تو» را تا اندازه زیادی پنهان میکند.
گرچه لین شبکه.عی کوشد همانند دیگر شبکه های انگلیسی؛ مواضع سیاسی خود را در لشبه لای برنامه
های سرگرم کننده پنهان وسبه مخاطب القا کند» لما در لین برنلمه نوع گزینش اخبار» نوع بیان خبر»
اولییت انتخاب و منلبع خبری گویای نوع رویکرد سیاسی لین شبکه و معاندت نبا جمهوری اسلامی
است.
مثال: مصاحبمبا فیید زللند(آهنگساز کارهای معروف خوانند گلنی ملنند داریوش, ابی» گوگوش...) در
برنلمه 5165 ۲68656 و: بالاخره روزی مردم ایران پیروز خواهند شد و به آزادی مورد نظرشون
خواهند رسید... آّن زمانها مثل الان نبود.که مردم را بگذایند کنار دیوار یبا مسلسلبه رگبار ببندند»
ساواک که ما را گرفت» ابتدا سعی می کرد با توصیه و نصیحت ما را به حذف بخشی از شعر مجاب
صفحه 31:
شبکه فا
تلسیس: مرداد ۱۳۸۸ / زیر مجموعه شبکه های و مللک سعد محسنی /مدیر اجرایی
زید محسنی
اولین شبکه تلویزبینی سرگرمی عمومی متعلق-به شرکت پخش خاورمیانه (8۳0606256
East 0۸۱006۱)؛ لین شرکت حاصل سرمایه گذاری مشترک و مساوی بخش آسیایی نیوز
کورپوریشن متعلقبه راپرت مرداک(یمودی استرالیایی تبار) و گروه رسانه ای میبی متعلق
سبه سعد محسنی(استرالیایی افغلنی تبار معروفسبه مرداک افغانستان؛ سی و پنجمین نفر
پرنفوذ جهان از میان ۱۰۰ شخصیت پرنفوذ به انتخاب مجله تایمز در سال ۲۰۱۱)
مهمتیین رسانه های تحت مالکیت نیوز کورپوریشن: روزنلمه وال استریت ژورنال» دیلی تلگراف»
ساندی تایمزه روزنلمه تایمز لندن» روزنلمه نیویورک پست» فلکس نیوز» فلکس قرن بیستم» گروه
سرگرمی های فاکس» سخن پراکنی بریتانیا اسکای نیوز؛ شبکه اجتماعی مای اسپیس.
پخش سریالهای سب اپرا و سریالهای تفریعی و خانوادگیبه صورت دوبله شده و پخش
موزیک ویدئو غالبا با مضامین جنسی و خشونت.
آثار شپ اپرا: لین مفهوم در دحه ۸۰ در آمریکا مطرح شد و در مقلبل آثار فاخره به آثار
آبکی و دم دستی اطلاق میشود که سوژه معمیلی دایند وبه صورت انبوه تولید میشوند.
دنبال كردن لین نوع آثار دقت و اندیشه چندلنی نمیخواهد» سریالهای سپ اپرا به شدت
عامه پسندند و تأثیر بالایی بر سبک زندگی دارند.
داشتن بالاترین بیننده در سال 84 اما لفت بيننده در حال حاضر/ پیش بینی برخی
کار شناسان به اتمام عمر این شبکه /پیشتاز بودن شبکه جم در جذب مخاطب
صفحه 32:
شبکه فارسی وان
راهبرد اصلی:
حباءزدایی و تضعیف باورهای دینی و فروپاشی نهاد خانواده
ویژگیهای ظاهری شبکه:
للف: دوبله و پخش آار نمایشی روز اریبا امریکا و آسیای جنوب شرقی برای
نخستين بار
ب: بخش سريالهاى طولانى مدت و دنبلله دار خانواهگی و تفریعی معمولی که
هدف اصلی آن خانواده است
ج: استفاده از یله های خاص غالبلبا غلبه ینگ صورتی. ینگ صورتی خصوصا در
کنار رنگهای تیره(مشکی) از رنگهای وییّه و مورد توجه شبکه های ging? بوده و به
شدت در تولیدات بصری(مجله حا» سایت ها...هبا موضوعات جنسی به کار میرود.
از نظر روان شنلسی ینگ» ینگ صورتیبه وییه در مجاورت رنگ تیره برانگیزاننده
حس و غریزه جنسی مخاطب است
صفحه 33:
:مضامین و درون مایه های برنامه های فارسی وان
) _ ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی خانواده
۲ ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن به شوهر و بالعکس
۳ بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین
۴ عادی جلوده دادن رابطه جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج تا حد باردار شدن دختر
۵) عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران قبل از ازدواجبه عنوان راه حلی طبیعی برای رف
دلهره های احتمالی در روابط جنسی دختر و پسر
۶ هویت زدایی از مفهوم خانواده به عنوان بنیادی ترین واحد اجتماعى مؤثر
(V تعصب زدایی از کانون خانواده و ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده(غیرت» ناموس» حیا...)
(A ترویج هم بالینی(زندگی مشترک بدون ازدواج)
6٩ ترویج فمینیسم ومکم ینگ کردن نقش مرد در جامعه در حد کسیکه تنها جهت رفع نیاز جنسی زن
خلق شده است
۰ مخدوش ساختن رابطه فرزندان پسر و دختر در خانواده
۱ افزلیش تأثیرپذیری جنسی و خشونت در جوانان و نوجوانانبه خصوص از طییق پخش موزیک
ویدئوهای خاصء»
۲ پی ریزی و ایجاد آمادگی ذهنی تفکر شیطان پرستی در نوجوانان و جوانان
صفحه 34:
صفحه 35:
تلسیس سال ۱۳۹۰؛ افتتاح در روز ۱۸ قیر؛ دفتر مرکزی شبکه در دبی قرار دارد؛
حدود دو ماه است که پخش این شبکه متوقف شده است.
مدیر شبکه زید محسنی برادر سعد محسنی است
خواهر شبکه فارسی وان؛(لین شبکه نیز محصول سرمایه گذاری مشترک گروه
رسانه ای موبی و کمپانی نیوز کورپوریشن است)
هدف گذاری وییه برای قشر زنانبه عنوان مخاطب خاص: جلهد محسنی برادر
سعد محسنی:ما درپی تغییرات اجتملعی هستیم» کلیدولزٌه ها هم تأکید بر روی
زنان است... فکر نکنید صحبت زن و مرد به صورت دوستانه در رسانه چیز معمولی
استء بلکه لین سر آغاز تحول اجتملعی استکه آرام آرام حرکت میکند لما مور
است.
موضوع و سوژه اصلی سریالهای دو شبکه فارسی وان و زمزحه: خیلنت؛ رابطه
های آزاد جنسىء فرزند نامشروع» طلاق» دوستیها و ارتباطات نامشروع»
حیازدایی از زن و مرد..
صفحه 36:
0 شبکه زمزمه
رویکرد فرهنگی
آس ترویج سبک زندگی غربی با ظاهری شرق پسند
انتخاب سریالهای تولید کشور آمریکا لعلجا زبان اسپانیولی(هدفمند بودن انتخابها بر اساس سبک زندگی
خاص کشورهای اسپانیولی زبان
ترویج مد و پوشش های مبتذل به سبک آمریکایی
۲- القای پيام های لیبرال فمینیستی
سوزه اولين سريال لين شبكم (کلفه پینس) که کاملا هدفمند گزیش و پخش شده است» دختری است که به
واسطه فعالیتش,به عنوان پیک موتوری و کلاه ایمنی بر سرء مرد تشخیص داده میشود و از جمع های زنانه
طرح میشود(فمینیسم لیبرالقاثل به برابری و تساوی زن و مرد است)
نمایاندن تملیل دختری که از رابطه ای نامشروع باردار شده لست(سریال ارورا)؛ الگوسازی از دختری
روستایی کهبه واسطه فرار از منطقه زنسگی اش,به اریباسبه بزرگتوین قاجافجی مواد مخدر اروبا بدل
میشود(سریال ملکه جنوب)» ارزش گذاری زنی که دو برادر برای تصاحب او با هم می جنگند(سریال تاوان)
"ال قبح زدايى و ترويج گرایشهای همجنس گرایانه
به توجسبه هدف گذاری زنانبه عنوان مخاطب شبكهمبه بهلنه وجود مخاطب زن تصاويرى از شوخى هاى
غيراخلاقى» در آغوش كرفتن هم ديكرء رقص... زنان با همديكر به نمايش در مى آيد.
صفحه 37:
آسیب شناسی شبکه های سرگرمی وخانوادگی
هدف اصلی ماهواره ای ایجاد تغییر در للیه های بنیادین و هویت ساز فرهنگ جامعه و نیز دستکاری
عوامل و سلولهای بنیادین جامعه
جهت گیری شبکه های سرگرمی و فیلم به سوی خانواده » زن» سبک زندگی
«لذت» و «مصرف» دو کلید ولیّه اصلی در بیشتر برنلمه هاء فیلم ها و سریالهایی استکه در شبکه
های ماهواره ای برای مخاطبان ایرانی ترویج میشود.
نکته:
مقدعه اولنبا عنلیتبه کلهش نرخ رشد جمعیت در ایران» بر ساس گزارش بخش جمعیت سازمان
ملل در سال ۲۰۵۰ میلادی/۱۴۳۰ شمسی میانگین سن جمعیت ایران از ۲۵/۹ سال (۲۰۱۰
میلادی /۱۳۸۹ شمسی) به ۴۰/۶ سال خواهد رسید.
مقدمه دوم: بر اساس براوردها تا ۴۰ سال آینده تمام منابع کنونی ثابت شده نفت پایان می یابد.
: در ۴۰ سال آیندهبا جمعیتی میانسال روبه رو خواهیم بود که دیگر نفتی برای فروش
ندارند.
با عنلیتبه نتیجه فوق آنچه از الانمتا چهل سال آینده بلید مورد توجه باشد: تغییر سبک زندگی
ایرانی با هدف تولید بیشتر» مصرف کمتر و زاد و ولد هدفمند
آنچه از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان پخش میشود: ترویج اختلاط جنسی» ارتباط آزاد؛ اباحه
گری» مصرف بیشترء لذت طلبى فزون ترء تنوع طلبی» مد کرایی» ...
صفحه 38:
آسیب شناسی شبکه های سرگرمی وخانوادگی
سانسور شدن فیلمها و سریالهای شبکه های فارسی
این سانسور به بدترین شکل ممکن انجام میشود و دو پیامد اصلی دارد:
نخست باز شدن گارد مخللف خانواده: خانوادهملبا توجیه لین که سریال سانسور شده است؛ گارد
مخالف خود را باز میکند و به تماشای آن می نشیند. اگر سریال حاوی صحنه های صریح اروتیک باشده
عموم خانواده ها از تماشای انبه وییه توسط فرزندان خود جلوگیری میکنند. مثلا زملنی که یک
سریال آمریکلیی سانسور نشده باشد خانواده از تماشاى كن خوددارى ميكندء لما لكر همان سربال
سانسور شد خانواده به تماشاى آن مى نشيند.
دوم ابجاد دركيرى ذهنى و able در مخاطب: چون سانسور انجام شدمبه كونه اى است كه تقريبا
تمام زوایای پیام مورد نظر در ّن وجود دارد و تنها صحنه های پایلنی را حذف میکنند» بنابراین برای
مخاطب درگیری ذهنی ایجاد میکند و بقیه داستان را مخاطب در ذهن خودش می سازد.
تعریف درگیر ذهنی و عاطفی:
درگیری ذهنی میزان توجه» تمرکز و تلاش فکری برای بازشناسی ابعاد آشنا و ناآشنای محتوا از
یکدیگر و مرتبط سازى محتوا با دانش قبلى».
د ركيرى عاطفى از طويق ابراز واكنش احساسىببه بيام؛ ملفند ترس» شادى» نفرت و تليل» نعود مى
wh
آثار در گیری ذهنی و عاطفیبا سوزههای ضد اخلاق: للف؛ ماندكارى آثار بيام و نفوذ كن بيام به
اعماق نهن و روح مخاطب ب؛ زمینه سازی ارتکاب زنای ذهنی توسط مخاطب. مخاطب با همذات
پنداریبا بازیگران بقیه داستان را در ذهن خویش بازسازی میکند.پس از افزلیش زنای ذهنی در
مخاطب قبح زنای واقعی نیز در او کاسته شده و گرابش به انجام آن در او ایجاد میشود.
صفحه 39:
آسیب شناسی شبکه های سرگرمی وخانوادگی:
آثار فرهنگی» اجتماعی و روانی
|. ایجاد خانوادههای بیقید در برابر خانوادههای سنتی(به ویژه سنتهایی که ریشه دینی دارد)
ضرورت برخورداری مادر و دختر از پوشش مناسب در خانواده: نبلیدبه لین بهلنه که مادر و
خواهر از محارم هستند» در مقلبل پسر خانواده هر طور که میخواهند بگردند. در بسیاری از
موارد ورود ماهواره به خانواده باعث شکسته شدن قبح نوع پوشش در برابر پسر شده اند.
لزوم وجود ارتباط حساب شده بين دختر و بسر در محيط خويشاوندى (نامحرم و نامحرمتر): در
سریالهای ماهواره ایبه اسم میهمانیهای شبنشینی بین خویشاوندان نامحرم ارتباطهایی در
حال برقرار شدن است که نمایش مکرر آن باعث شکسته شدن قبح آن میشود.
محوریت جایگاه پدر و مادر در خانواده سنتی و ضرورت احتراجبه آنها: تنزل جایگاه پدر در حد
سيك كاركر برای تأمین مخارج و مادر هم در حسیک خادم برای انجام وظایفی مانند آشپزی و
رخت شستن و لتو کشیدن.. در برنامه های ماهواره ای. در شبکههای ماهوارهای یکی از
اصلیترین کارها معیفی والدین در اندازةٌ زمینهساز تیلد است؛ بعنی پدر و مادر کسانی هستند
که به جهت قانون طبیعت زمینهساز تولد فرزند هستند و بازهم به جهت همین قانون طبیعت بلید تا
مدتیکه فریند توانلیی مراقبت از خويش و باستهبه نيازهاى روزمرة خود را ندارد» از او مراقبت
كنند لما وقتی که فرزند از لب وگل در آمد» دیگر تربیتی در JUS او بر عهده ندارند. دیگر
رضلیت و احترام والمین هم از دغدغههای فرزند مدرن نیست, لین دغدفه برای انسانهای عقب
افتادهای است که نمیخواهند تغیبر زمانه را پپذیرند؛
صفحه 40:
آسیب شناسی شبکه های سر گرمی وخانوادگی:
آثار فرهنگی» اجتماعی و روانی
۲ ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن و شوهر به یکدیگر
یکی از اصلی تیین شگردهای شبکه های ماهواره ای برایبه هم ربختن خانواده
سنتی» ترویج خیلنت زن و شوهربه هم دیگر و عادی جلوه دادن اینهلبه ویژه
خیانت زن به شوهر است
لگر زن متوجه شد شوهرشبه او خبلنت کرده استسیک حق مسلم و طبیعی اوست
که او حمبه شوهر خبلنت کرده و انتقام بگیرد و لینیک حق طبیعی است. در
سريال فيز زن و شوهر بعد از فیمیدن لین خیانتهانبه راحتیباهم زدگی می
یکی از اهداف اصلی ماهواره برای فروپاشی خانوادههای منهبی و سنتی» عادی
جلوه دادن ارتباطها در بین اعضای خانوادمبا یکدیگراست. و لین یعنی تبدیل
امن ترین جای دنیا برای دختران به ناامن ترین جاء
صفحه 41:
آسیب شناسی شبکه های سر گرمی وخانوادگی:
آثار فرهنگی» اجتماعی و روانی
۳ عادی جلوه دادن ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج تا حد باردار شدن
تبليغ در شبکههای ماهوارهای درباب لین که اولا+حساسیتبه عصمت دخترلنه یک
باور عصر قجری است
ثانياء با ترويج سقط جنین» بارداری دختران را امری عادی جلوه می دهند و اين که
لگر دختری باردار شد؛ اشکللی ندارد! کاماشبه طور عادی» طبیعی و پزشکی بنا بر
اقتضای زمانه رفتار کرده و سقط جنین میکند.
۴ هویت زدایی از منهوم خانواده
تلاش شبکه های ماهواره ای برای زیر سوّال بردن هییت خانواده-با ایجاد شبهاتی
مانند: اصلا خانواده بعنی چی جرابا ازدواج برای خودتان مسئولیت درست
میکنید؟ شما نیازىبه جنس مخللف داییدسیک زندگی خارج از چارچوب ازدواج
برای خودنان فراهم کنید» چرا ازدواج میکنید؟ چرا برای خود مسوّولیتی متقابل و
مضاعف ایجاد میکنید؟
بالا بودن نرخ زنمكى هاى غيررسمى /هم بالين(016190ا0013) در غربه بالا
بودن نرخ موالید ناشی از لین قبیل ازدواج ها. در برخی موارد تا بیش از ۴۰ درصد
موالید متعلق به زوجهای هم بالین است
صفحه 42:
آسیب شناسی شبکه های سر گرمی وخانوادگی:
ان اا ىه * 5
آثار فرهنگی» اجتماعی و روانی
۵ ارزشزدایی از مفهوم غیرت
غيرت در چارچوب دینیک ویژگی در مردان و از اصلی ترین عوامل صیانت از عفاف است.
ناموس یکی از واژههای آشنا در فرهنگها است. حتی کسانی که متدین هم نیستند» نستبه
ناموس خود حساسیت داشته و دارند. لین غیرت و حساسیت یکی از مولنع اصلی انحراف در جامعه
است. لگر مردی حساسیت خود را نسبتبه ناموس خیش از دست داد» خود میتولند زمینهساز
انحرافاتی در خانواده شود.
۶ ترویج فیمینیسم و ایجاد حس رقابت در میان زنان و مردان
گامهای موفقیت در زندگی مشترک قرار دادن زن و مرد در جایگاه مشخص
زن و مرد از جایگلهی که خدایند برای آنان مشخص کرده لست خارج شدند؛
دیگر نمیتوانند در کنار هم احساس خوشبختی کرده و مایةٌ آرامش یکدیگر باشند.
در شبکههای ماهوارهایبه شدت روی لین مسأله تکیه میشودکه زن و مرد رفیقهم نیستند؛ بلکه
رقیب یکدیگرند كه اكر زن اندکی غافل شده با كوتاه بيايدء عقب میافتد و قافيه را میبازد.
در تعییف قوافین لین رقلبت؛ قانونی رلبه صورت زي رکلنمبه بط را آموزش میدهند که لكر همسر
با او مقلبله کنی و خبانت او را با خيانت باسخ دهى. اين كار فه
تو بدون احساس عذاب وجدان میتوانی از آن استفاده کنی.
صفحه 43:
آسیب شناسی شبکه های سرگرمی وخانوادگی:
آثار فرهنگی» اجتماعی و روانی
۷ ایجاد حس رقابت در میان زنان و دختران برای جلب توجه مردان
در تفکسر رسانهای غرب کسه در شبکههای ماهوارهای نمود یافته» تأهل و ازدواج كردن
مانعی برای هوسرانی نیست.
جامعة مورد نظر غرب جامعهای است که فضای آسن صحنهای برای رقابتهای هوس آلود
است. گردانندگان اصلی این رقابت هم باید زنان باشند. ابزار اصلی گردانندگان این رقابت هم
خودآرایی است. خود آرایی هم باید بر محور تحریک امیال جنسی مردان باشد.
A ایجاد بلوغ زودرس جنسی
وجود غدد جنسی در هر انسانی و فعال شدن طبیعی آنها در یک سن مشخص.
dole ایدمّل, جامعهای است که پسرها و دخترها در سنینیبا مفهوم غریزهُ جنسی آشنا
شوند که انسکیچس از آّن ازدواج میکنند. بعنی فاصله لین حسببا ازدواج زیاد نباشد.
در حال حاضر سن بلوغ جنسی در بسیاری از دختران و پسران ما پایینتر از حد طبیعی
است. کم نیستند پسرانی که در سن ۱۲ سالگی و دخترلنی که در ٩ سالگیبه بلوغ جنسی
رسیدهاند.
دو نکته اساسی در باب بلوغ زودرس: للف؛ عدم بلوغ عقلی برای مدیییت غریزه جنسی,
ب؛ در فاصله میان بلوغ جنسیتا زمان ازدواع؛ شبکههای ماهواره ای دائما در حال القای
بسیاری از مفاهیم جنسی و شکستن قبح آن هستند.
صفحه 44:
آسیب شناسی شبکه های سرگرمی وخانوادگی:
آثار فرهنكى» اجتماعى و روانى
٩ ایجاد روحية تنوع طلبی جنسی
قرار گرفتن مداومیک مردیا زن در معرض انواع و اقسام رولبط میان مردها و
زنهاء به صورت ناخودآگاه باعث ایجاد روحبة تنوع طلبی جنسی در او میشود.
تنوع طلبی جنسی بلعث از دست دادن حس خویش تنداری در مسائل جنسی و
ایجاد نارضایتی جنسی میشود.
یکی از نکات القاء شده از سوی شبکه های ماهواره ای لین است که لین تنوع طلبی
یک حق است و نباید آن را زشت شمرد.
یکی از اصلیترین وظلیف لین صحنهها از نگاه روانشناسی» سیری ناپذیر کردن
مخاطب نسبتبه مسائل غریزی است. مردیکه مخاطب لین صحنهها شده از همسر
خود همان توقعی را دارد که در لین فیلمها دیدهسبه طور حتم همسر او نمیتولند
پاسخگوی این توقعات باشد» به همین دلیل هم بین اين دو اختلاف میافند.
صفحه 45:
۰ آسیب شناسی شبکه های سیاسی
* بی بی سی و صدای آمریکا
صفحه 46:
آسیب شناسی شبکه های سیاسی
لین شبکه حلبا هدف قرار دادن مخاطبان ایرانی و غیرایرانی تلاش خود را مصروف
JSG دهیبه افکار عمیمی داخل و خارج ایران (دوست؛ رقیبجا متخاصم با
ایران) میکنند.
ابتناء فعالیت لین شبکه ها بر گفتمان شرق شناسی و تلاش برای بازنمایی انقلاب
اسلامى به عنوان انقللبی ارتجاعی و نظام جمهوری اسلامیبه عنوان نظامی
بنیادگرا» متعصب و خشونت طلب.
از ابتدای انقلاب تاکنون ايران تحت عنایین اسلام گرا افراطی, تروریست»
دشمن» تهدیدی برای غرب و صلح جهانی ... مورد حمله قرار میگرد.
نحوه بازنملیی ايران و ایرلنی و اسلام و مسلمانان در مستندهای تلویزیونی» اخبار
و گزارش خبری» کلیپ های تبلیغلتی» گفتگوها و ميزگردهای تلویزبینی: خشونت
گرا جنگ طلب افراط گرای دینی» حملیت از تروربسم و ارتکاب تروریسم» ظلم و
تبعیض در قبال زنان» ارتجاع و عقب ماندگی فرهنگی» اجتماعی و اقتصادی و...
صفحه 47:
آسیب شناسی فعالیت شبکه های بی بی سی فارسی و صدای
امریکا علیه ایران(من آذری ۳۹۱
صفحه 48:
آسیب شناسی فعالیت شبکه های بی بی سی فارسی و صدای امریکا علیه ایران
اشتراکات بی بی سی فارسی و صدای آمریکا در پرداختن به ایران:
اشتراک در راهبرد: براندازی با ایجاد تحولات ساختاری در نظام جمهوری اسلامی
اشتراک در تکنیک:
للف: مهمتیین تکنیک؛ سیاه نملیی وضعیت ایران(سیاسی اقتصادی و اجتملعی)» ساختار سیاسی
ایران»عملکرد مسوّولان نظام و نوع نگاه جامعه جهانی و جامعه مدنی و مردم ایران به نظام حاكم
ب: بدبازنملیی(بازنملیی بالا و سوء) رویدادها و مساثل ایران (عادی و مستمر بودن دیدن چینش
اخباری چون افزلیش بیکاری در ایران» وخامت فزاینده وضعیت اقتصاد در ایران» افزايش
آسبياق اجتملعی در ایران؛ افزلیش اعدامها در ایران و... تنها دریک بخش خبری از این دو
ج: سكولار بودن /بوشش ندادن اخبار دينى و معنوى (برداختنيبه اخبار سكولار مانند موفقيتهاى
ورزشىء جشنواره هاى فيلم» طرحهای اقتصادی و عمرانی
د: تأكيد بر اخبار و اطلاعات.فن اوريهاى نيين اطلاعلنی و ارتباطی (وجود برنامه ای مجزا در
زمینهفن اوریهای مذکور در هر دو شبکه؛ پوشش اخبار مربوطبه اینتینت در ایران» فیلترشکنهاء
پرداختنبه نقش رسانه های اجتملعی در آشوبهایپس از انتخابات سال ۸۸ مقایسه علمکرد این
رسانه ها در ایران با سایر کشورها مانند مصر و تونس» ارسال عکس ها و ویدئوهای مخاطبان و.)
صفحه 49:
آسیب شناسی فعالیت شبکه های بی بی سی فارسی و صدای امریکا علیه ایران
تفاوت در تاکتیک:
بسیار آشکار و ابتدلیی بودن صدای آمریکا: نوع موضوعات در دستور کار بیان آشکار ارتباط این
شبکهبا وزارت امور خارجه آمریکا(بر نلمه همیشکی دیدگاه واشنگتن)» استفاده از کارشناسان یک
دست و اغلب معلند نظام جمهوری اسلامی و جهت دهی آشکاربه آنهاء استفاده از روشهای ابتدایی
برای تحقیر و تسخر سوژه» انواع توهین های اشکار و مکررسبه امام و رهبری و سایر مسوولان نظام و
بسیاری از اصول جمهوری اسلامی و...
برخی از تکنیکهای پروپاگاندا که در اخبار و گزارش های خبری صدای آمریکا وجود دارد: چینش
هدفمند اخبار اغراق شایعه» پرهیز از ذکر چرلیی؛ توسلبه منابعی که امکان ارزیلبی اعتبار آنها
وجود ندارد» القای وضعیت بحرانی» اهریمن سازی, تعمیم» سیاه نمایی» قطبی سازی و...
پوشيده و حرفه ای بودن» جلب مخاطبان با تحصیلات بالا و حرکت تدریجی و آرام بی بی سی فارسی:
دارا بودن تيم حيفه اى با سابقه فعاليت رسانه ای حرفه ای و آموزش حرفه ای مداوم (اغلب این افراد
سالهای اخیر از کشور خارج شده وجه لین شبکه پیوسته لند)» داشتن ادعایبی طرفی (برای
جاانداختن لین ادعا از تکینکهای پروپاگاندلیی پیچیده و متنوع استفاده میکند)» تنوع در قالبهای
برنلمه ای(برنلمه های مستند» نمایشی و...)» تلاش برای ارلئه پيام های غیرمستقیم و دارای دلالت
ضمنى.به مخاطب و برهيز از برداختن مستقيهبه بسيارى از مسائل» بدبازنطيى آرام و تدریجی سافل
يران و
برخى از تكنيكهاى بروباكانداىبىبى سى فارسى: كلى كويىء باره حقيقت كويى» برجسته سازى»
استفاده از افراد عضو جامعه هدفء اهريمن سازىء كليشه سازى (براساس كفتمان شرق شناسى كليشه
هاى شرقى شامل بى قانون» عقب مانده» ایژه برای شناخت؛ بنیادگرا و... است)
صفحه 50:
صفحه 51:
جمع بندی آسیبهای ماهواره
تقریبا هیچ حوزهای از مسائل عمومی (و خصوصی) موجود در جامعه ایرلنی را نمیتوان شناسایی
کرد که نسبتی با مقوله ماهواره نداشته باشد
گونه شناسی آسیبهای ماهواره:
الف: روانی - تربیتی: افزایش میل به بی نظمی بلوغ زودرس / گسترش بحران هویت ...
ب:فکری سب دینسی: ترویسج اندیشهها» هنجارها و کنشهای انحرافسی» سسکولاربستی و
اباحه گر ابلنه /زلیل سازی حیا و عفت / شبهه آفرینی / تخویب رابطه نهادهای مذهبی و کارکردهای
آنها w=
ج: اجتماعی فرهنگی: شدتبافتن سقوط اخلاقی فرد و جامعه بروز تغیبرات وسیع در سبک
زندگسی پوشسشی معماری» تفریحات و.../ تضعیسف بنبانهای خانواده و بروز نابسامانیهای
جنسی!؛کسست نسلی/ تاثی رگذاری بر الگوسازی در جامعه / مد کرلییلتجمل گرایی/ جذب
هنرمندان و فعالان فرهنگی داخلی مانند مستندساز» دوبلور» مجری ...
د: سلامت: تبلیغ محصولات بهداشتی فاقد ضمانت |
ح: سیاسی امنیتی: ایجاد شبهه نستبه اصل حکومت/ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیتل بدبین
سازی مردمبه مسوّولان/افزلیش فاامیدی مردم نسبتبه شرلیط موجودل سیاه و بحرانی نشان دادن
شرایط جامعه...
و: قوميتى تجزیه طلبلنه : گسترش نفرت در میان اقلیتهای قیمی و مذهبی/ دلمن زدنبه خشونت
گرایی قومی /
ز: منطقه ای و جهانی: تخریب چهره مسلمان و ایرانی / ناامیدسازی طرفداران انقلاب اسلامی /
صفحه 52:
برنامه های شبکه های ماهواره él
٠ تحولات آينده:
۰ دسترسى/ فنى
